sledziu Zgłoś #1 Napisano 23 Września 2009 Zaobserwowałem niedawno takie zjawisko: Hamuje i wsio jest ok, trzymam noge na hamuklcu ok, dociskam mocniej zwiekszajac siłe i pedał powoli idzie do dołu, puszczam wraca na góre i hamuje wsio ok, nciskam silniej idzie w dół. Wcześniej tego nie zauważyłem bo nie cisnełem mocniej po zatrzymaniu. Hamulce są w porządku, płyn ma niecały rok, klocki nowe, układ niezapowietrzony, skutecznośc hamulców celująca. Kolega Sedris ma podobnie w manualu, jednak ja jestem niedowiarek i chce sie zapytać innyh czy też tak mają ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piteroca Zgłoś #2 Napisano 23 Września 2009 Sprawdż szczelność układu hamulcowego. Kontroluj też poziom płynu hamulcowego bo mnie to wygląda na wyciek. W moim pasku tego nie ma według mnie to nie jest normalne zjawisko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #3 Napisano 23 Września 2009 Płyn trzyma stan cały czas taki sam, nie wiem czy wczesniej tak bylo bo zaobserwowalem to poz mianie klockow jak musialem podpompowac pedal, zeby tloki wyszly. Dzisja tez na podnosniku przejrzalem wszystkie przewody i sa ok. Kurde sam już zgłupiałem. Ale jak pisałem Sedris w pasku jak moim, ma takiego samego ma to samo..... może to jakiś system wspomagania hamowania?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #4 Napisano 23 Września 2009 mam tak samo jak Ty i żadnych wycieków więc to chyba normalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #5 Napisano 23 Września 2009 Również mam tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@rek62 Zgłoś #6 Napisano 23 Września 2009 Faktycznie wygląda to dziwnie, ale ja też tak mam, wycieków brak, stan płynu sprawdzam dość często. Tym razem trzeba stwierdzić "ten typ tak ma" ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #7 Napisano 24 Września 2009 pytałem w ASO - odp: te wozki tak mają, pytanie z ASO - czy jak mocno zahamuje np na trawie/piasku to abs działa - DZIAŁA - odp: wszystko jest ok pytałem u MECHANIKA - odp: troche to dziwne zeby pedal schodzil - stawiam na pompe hamulcową pyt: dlaczego akurat pompa ?, odp: - bo jak sie wymienia klocki to trzeba tłok w zacisku wcisnac i cofajacy sie plyn moze wydusić w pompie tloki , które pracuja w hygroskopijnym plynie, a na tloczkach moze być jakiś już "brudek" który wytarł oring i puszcza plyn miedzy sekcjami a wy co o tym myslicie ? ja szukam pompy ale tak przy okazji , bo jakos nie mam czasu sie tym juz przejmowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #8 Napisano 24 Września 2009 MiRobert wydaje mi sie, że mamy rozwiazane wątpliwości, po prostu tak jest, nie weirze, że wiekszośc z nas ma pompy uszkodzone. Jakby pompa padła to by były jaja z hamulcami wogóle i z zapowietrzaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #9 Napisano 24 Września 2009 (edytowane) To normalne, ja tez tak mam (po dłuzszym nacisku pedał powolutku opada) i to w dwóch paskach B4 i B5fl .... ABS działa normalnie, hamulce sa ok , wycieków nie ma, więc widocznie te typy tak mają. Jesli pedał szybko schodzi i zaczyna ubywac płynu wtedy gdzieś jest wyciek, w B4 to na 90% tylny cylinderek... Edytowane 24 Września 2009 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #10 Napisano 24 Września 2009 Też się kiedyś zastanawiałem na tym...szczególnie jak sprawdzałem po wymianie płynu hamulcowego. Ale z hamowaniem nie ma najmniejszych problemów, ABS działa, a jak stoję np. na światłach i trzymam dość mocno wciśnięty pedał to powoli opada. Może poprostu płyn się trochę spręża. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #11 Napisano 24 Września 2009 dociskam mocniej zwiekszajac siłe i pedał powoli idzie do dołu, puszczam wraca na góre i hamuje wsio ok u mnie nie ma takiego zjawiska pedał stoi w miejscu można na nim stanąć wg mnie usterka pompy jak pisali koledzy wyżej, pewnie puszcza ciśnienie Miałem taki przypadek gdy miałem nissana po zmianie klocków i wymianie płynu (miał być dot3 wlałem dot4 podobno to było przyczyną)było ok jednak podczas jazdy musiałem hamować awaryjnie z dużej prędkości do zera (auto full załadowane+drobne bagaże) prawdopodobnie zagotowałem płyn po tym, gdy naciskałem pedał hamulca było ok hamulce działały bez zarzutu blokowały koła itp jednak, gdy naciskałem parę razy (po pompowałem) pedał delikatnie schodził do samego dołu. Ponieważ hamulce działały i nie było to uciążliwe jeździłem z tym jednak pewnego podczas gwałtownego hamowania pedał wpadł w podłogę i zrobiło się gorąco Do puki hamulce są w miarę w porządku chyba można jeździć jednak lepiej sprawdzać na pustej drodze hamulce (żeby nie stało się jak u mnie w podobnym przypadku) w końcu chodzi o wasze bezpieczeństwo i innych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darius Zgłoś #12 Napisano 24 Września 2009 Witam. U mnie jest tak samo,jak stoję i mocno wcisnę hamulec to pomału opada,ale jak zawalę w hamulec jadąc to abs działa i trzyma nawet po zatrzymaniu.Dzwignia hamulca głównego opada tylko jak stoję na światłach. Podobnie miałem w seacie alhambra,jak mocno depnołem na hamule to dzwignia hamulca prawie do podłogi schodziła aż do zadziałania abs-u,takie miałem wrażenie.Wtedy odbijał do góry i ryjem w szybę jak bez zapiętych pasów a kolanem waliło się w kolumnę od kiery hehehe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #13 Napisano 24 Września 2009 Witam mam taki sam przypadek na zapalonym silniku specjalnie ustawiłem samochód na stromym podjeździe i trzymałem na hamulcu pedał powolutku schodził ale samochód ani nie drgnął nie mogę powiedzieć że pedał do podłogi zszedł ale jest to dziwne uczucie.Mam wymienione klocki i płyn właśnie na DOT 4 nie bardzo chce mi się wierzyć z tym cofanie tłoczków i że pompa się [zabrudza a w konsekwencji uszkadza] chociaż tak patrząc praktycznie to nie powinno być tego zjawiska bo jak pompa dobrze trzyma tworzy niesamowite ciśnienie to gdzie to do licha ciśnienie wówczas uchodzi oczywiście zakładając że, cały układ jest szczelny.Nie mam problemów z hamulcami nawet mi się zdarzyło porządnie pierdyknąć w pedał bo bym siedział na ''Szwabie'' ABS pięknie mnie pieścił po stopie także hamowaniu nagłym to nie przeszkadza ale coś jest na rzeczy.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #14 Napisano 24 Września 2009 u mnie nie ma takiego zjawiska pedał stoi w miejscu można na nim stanąć U mnie jest podobnie. Nie mam żadnych objawów schodzenia (opuszczania) pedała. pytałem w ASO - odp: te wozki tak mają, Nie wszystkie widocznie. pytałem u MECHANIKA - odp: troche to dziwne zeby pedal schodzil Też mi się tak wydaje. Musi być wyjaśnienie tego zjawiska. Być może pojawia się taka przypadłość w autach gdzie źle wymieniano płyn hamulcowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #15 Napisano 24 Września 2009 A co z systemami, moj ma troche tych bajerów, ABS,ESP,ASR i nie wiem czy dobrze napisze EBD czy tam EDD. Jak w czasie jazdy hamuje pedał nie schodzi, tylko na postoju i trzeba mocniej dusić i powoli schodzi, nie do podłogi ale schodzi. Jutro rano jade do moich macherów zasięgnąc porady PS W Signum kolegi tez tak jest..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzecht Zgłoś #16 Napisano 24 Września 2009 W moim pasku i Polo mojej żony jest tak samo , więc chyba tak ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #17 Napisano 24 Września 2009 A sprawdzaliście podciścienie (przewody podciśnieniowe) z tyłu pompy od wspomagania? Akurat to kocha się urywać lub przecierać. Jeśli tak się stało - przewody do wymiany. Miałem takie zjawisko - po wymianie przewodów podciśnieniowych jak ręką odjął! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 24 Września 2009 A sprawdzaliście podciścienie (przewody podciśnieniowe) z tyłu pompy od wspomagania? Akurat dzisiaj je uszczelniłem przy grodzi między silnikiem a akumulatorem. kurat to kocha się urywać lub przecierać. Jeśli tak się stało - przewody do wymiany. Jacku ale wówczas pedał nie schodzi a twardnieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #19 Napisano 24 Września 2009 No widzisz, a mi co dziwne schodził - po prostu właził głębiej jak go trzymałem jakbym klocki z gumy miał. A twardnieje ponoć jak się w krótkim czasie hamulca kilka razy używa. Nie zdążyłem zauważyć, bo jak zaczął się robić gumowy natychmiast się wziąłem za podciśnienie (mechanik się wziął). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #20 Napisano 25 Września 2009 Charakterek sprawdzałem i przewody sa ok, byłem rano u swoich macherów, sam sprawdzałem w 3 B5 u nich co stały, w każdym pedał schodzi...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach