Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam w swoim Passacie problem z nastawnikami rozrządu.

auto nie ma "jadu", nie jest zbyt zrywne z niskich obrotów, i trochę przymulone jak na 190KM

w vagu pokazuje błąd sterowania fazami rozrządu- błąd mechaniczny.

 

sprawdzone:

- ustawienie paska rozrządu - Oki

- sterowniki działają po podaniu na nie bezpośrednio prądu tzn fazy rozrządu zmieniają kąt

- wszystkie przewody oraz bezpiecznik sprawdzone wszystko Oki

- wymieniony sterownik silnika - w starym były zimne luty - brak poprawy

- po podłączeniu do komputera sterownik nie przechodzi testu wyjścia tj. w momencie testu sterownika faz rozrządu pokazuje iż nie można go wykonać i test wyjścia się wyłącza.

 

 

czy ktoś ma jakieś pomysły??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla przepustnicy z linką grupa 27, dla elektronicznej grupa 90. Pola 1, 3 i 4.

 

Na wolnych obrotach

1: 0

3: 3-6°CA

4: 3-6°CA

 

Podczas jazdy:

1: 1

3: 16-25°CA

4: 16-25°CA

 

o Ciebie bedzie kanał 90

Tym sposobem sprawdzisz poprawne działanie nastawnika

 

i polecałbym zdjąć pokrywę i obejrzeć ślizgi na nastawniku.

110507_113745.jpg

Edytowane przez Broda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o Ciebie bedzie kanał 90

Kolego w ACK jest na pewno przepustnica na linkę, więc raczej 27...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

problem rozwiązany!!!!!

gazownicy coś namieszali w kablach.

ale podstawa to ambitny i pojętny mechanik.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Broda a jak u ciebie z tym napinaczem? cos wspominałes że ci rzęzi i miałeś rozbierac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koćko Rozebrałem, zobaczyłem, żadnych uszkodzeń mechanicznych i dałem sobie spokój. Na VAGu widać delikatną różnice na prawej głowicy w pracy napinacza jakby do końca się nie otwierał i jakby oleju nie trzymał dlatego po dłuższym postoju nim sie napąpuje to łańcuszek szaleje ale stwierdziłem, że nie będę się tym przejmował co 3 odpalenie z rana słychać głośne stukanie przez 1-2s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szwagier mial to samo, takie same objawy i do dziś dnia nie rozwiazal przyczyny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniał ktoś uszczelniacze w 2.8? Jaki jest tego koszt? Jaki koszt regeneracji głowic? i ile płaciliście za rocizne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szwagier robil generalke zapytam sie jak cos sie dowiem to dam znac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki kolego, czekam na info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc niestety nie pomoge :) robil generalke ale powiewdzial ze nic nie doradzi niestety w przydatnej dla ciebie kwesttii

sory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla przepustnicy z linką grupa 27, dla elektronicznej grupa 90. Pola 1, 3 i 4.

 

Na wolnych obrotach

1: 0

3: 3-6°CA

4: 3-6°CA

 

Podczas jazdy:

1: 1

3: 16-25°CA

4: 16-25°CA

W moim przypadku we wszystkich polach pokazuje wartość 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

 

Mam pewną zagwozdkę. Szukam dla siebie paska b5/b5 fl syncro/4motion 2.8 (jakby ktoś miał namiary na coś sensownego w małopolsce lub na śląsku: manual, ciemny środek, kombi proszę o kontakt ;), i tak przeglądam otomoto, i znalazłem kilka passatów oznaczonych jako 4x4/syncro/4motion z silnikami benzynowymi 1.8 i 2.0. Znajomy sprowadzający auta z zagranicy też takie 2 ściągnął i sprzedał. Pytanie czy te modele mają też torsena? Czy jakiś inny wynalazek? Kumpel mówił coś o dziwnej "puszce" na wale. W każdym bądź razie i tak wolałbym 2.8 (brat takie ma... stare... kupił jak miało "200tkm na liczniku", już zagazowane, biorące olej i trochę cieknące, uderzone kiedyś... zrobił 100tkm bez żadnego problemu, auto nigdy nie stanęło, naprawy części zuzywających się tzn. zawieszenie, hamulce, rozrząd, raz sprzęgło... imho najlepsze auto świata! a na pewno w tych pieniądzach, oczywiście bliźniacze a6 też). Ale temat mnie frapuje.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Torsen - silnik wzdłużnie

Haldex - silnik poprzecznie

 

Syncro/4motion to oczywiście tylko nazwa - mechanika ta sama (4x4 oznaczenia nie było ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał Broda

Dla przepustnicy z linką grupa 27, dla elektronicznej grupa 90. Pola 1, 3 i 4.

 

Na wolnych obrotach

1: 0

3: 3-6°CA

4: 3-6°CA

 

Podczas jazdy:

1: 1

3: 16-25°CA

4: 16-25°CA

W moim przypadku we wszystkich polach pokazuje wartość 0.

 

Nawet w czasie jazdy przy gazie w podłodze do 4 tys. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Torsen - silnik wzdłużnie

Haldex - silnik poprzecznie

Syncro/4motion to oczywiście tylko nazwa - mechanika ta sama (4x4 oznaczenia nie było )

 

Wiem, wiem, wiem... ;) wszystko to już tu było 1000 razy, aż takim ignorantem nie jestem. Pisząc "oznaczone 4x4" miałem na myśli opisy aukcji / zaznaczone jako cecha w opisie.

 

Interesuje mnie co innego. Czy napęd 4x4 w benzynach 1.8, 2.0 to taka sama konstrukcja napędu jak 2.8 czy może jednak nie? Powinna być taka sama bo silniki wzdłużnie. Ale jeśli taka sama to czemu właściwie wspomina się w kontekście s/4m tylko o 1.9tdi/2.5tdi/2.8 benz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o pomoc w diagnozie... jak zwykle zagadka :) wypadają mi zapłony prawie na wszystkich garach (tylko chyba na 2 i 5 nie) trwa to zazwyczaj chwilę, za którymś odpaleniem jest tak jakby nic wcześniej się nie działo, tzn. pracuje równo, nie trzęsie... i tak przewody nówki, cewka org. 5 miesięczna, świece jakieś 20 tys. km. Tak sobie myślę że jakby to była wina cewki to jakby padła to by padła a nie po chwili wszystko si qrde... jakieś sugestie? proszę o pomoc bo pieniędzy szkoda na kolejną wymianę wszystkiego po kolei....

ps. na vagu tylko wypadające zapłony, nic na temat sondy itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego widzę że jesteś z Białegostoku możemy się spotkać mogę dać ci cewkę na podmianę to sprawdzisz czy to oby nie cewka.podobno jak się badzie kupi to 6 mies to max na nowej.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ten olej do automatu to esso atf lt 71141,niedawno zmieniałem u siebie i obdzwoniłem większość serwisów skrzyń i taki polecają ,oleju pewnie nie znajdziesz w mniejszych ilościach jak bańki 20litrowe,ja taką zakupiłem jak będziesz zainteresowany to mogę odsprzedać pare litrów,poszukaj może coś trafisz,a co do wymiany itp to polecam http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853 bardzo dokładnie wszystko opisane,co gdzie i jak.wymieniałem zgodnie z danymi z tego linku,wymiana statyczna czas około 1h bez pośpiechu można się wyrobić.pozdrawim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności