Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Koledzy mam mały problem i szukam rozwiązania :dobrze-może ktoś pomoże.

 

Mianowicie mój passat gaśnie mi przy dojeżdżaniu do krzyżówki (przy wysprzęglaniu obroty zafalują i gaśnie-dzieje się to tylko na ciepłym silniku, nigdy na zimnym). Czy może mieć to coś wspólnego z instalacją LPG (chociaż mam znajomego gazownika, posprawdzał wszystko i mówi że OK - autko nadal wariuje :dupablada).

Wymieniłem: świece, cewka, kable WN, przepustnica wyczyszczona i adaptowana, filtr powietrza wymieniany co 15 tys. km, - nie wiem co jeszcze można sprawdzić ???

 

Aha przypomniało mi się, że przed wymianą rozrządu i termostatu silnik był niedogrzany (trzymał na cyfer blacie około 70 stopni). Po wymianie termostatu było już OK, ale teraz obserwuje raz na jakiś czas (bardzo rzadko), że wskazówka znowu spadnie do 70 stopni - czy winny jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej ???

Czy miałby on coś wspólnego z falowaniem obrotów i gaśnięciem autka ???

 

P.S.

gdzie on się znajduje (ten czujnik) ?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek podepnij auto do vag-a i zobacz błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Nazywam się Olo .Podpinam się pod dział z racji posiadania VR6. Od razu mam pytanko bonie znalazłem na forum właściwej odpowiedzi- zniknęły mi 1,2,5 i wsteczny bieg w czasie jazdy (po jakiś zmianach szybszych) gdzie szukać przyczyny ? Pozdrawiam i proszę o pomoc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na początek podepnij auto do vag-a i zobacz błędy.

 

Podpiołem pod VWTool - zero błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik znajduje się z lewej strony pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową i jest niebieski z wyjściem na cztery piny.

odnośnie falowania obrotów to napisz, czy tak samo jest na benzynie i na gazie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odnośnie falowania obrotów to napisz, czy tak samo jest na benzynie i na gazie?

 

na benzynie mniej odczuwalne (bardzo rzadko zgaśnie), za to na gazie już bardziej i bardzo często gaśnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema

Chłopaki - wyciągał już ktoś rozrusznik z naszych V-ek - bardzo ciężko, co trzeba demontować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

15 minut roboty ;) Odkręcasz dwie śruby (bardzo przydatny klucz nasadowy łamany czy jak się on dokładnie nazywa - taki z dwoma "przegubami") i wyciągasz. Oczywiście najpierw odkręcasz kable elektryczne.

 

Jeśli chodzi o samo wyciągnięcie to jest tylko jeden sposób (jedno ułożenie) żeby bezproblemowo wyszedł. Nie pamiętam już jak dokładnie ale powoli, spokojnie Ci się uda.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z gaśnięciem miałem problem dłuższy czas. Wszyscy zrzucają winę na przepustnicę. tankowałem różne gazy i raz lepiej raz gorzej. regulowaliśmy parę razy instalację, tak jak ty przewody itd. Kicha, na gazie gasł a na benzynie też falował ale nie tak bardzo. Od kiedy zacząłem tankować tylko na Statoilu i BP przestał gasnąć ale nie było ideału z rónymi obrotami chociaż było prawie dobrze. A powiedz jak z rannym odpalaniem? Na ciepłym zimnym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z gaśnięciem miałem problem dłuższy czas. Wszyscy zrzucają winę na przepustnicę. tankowałem różne gazy i raz lepiej raz gorzej. regulowaliśmy parę razy instalację, tak jak ty przewody itd. Kicha, na gazie gasł a na benzynie też falował ale nie tak bardzo. Od kiedy zacząłem tankować tylko na Statoilu i BP przestał gasnąć ale nie było ideału z rónymi obrotami chociaż było prawie dobrze. A powiedz jak z rannym odpalaniem? Na ciepłym zimnym silniku?

 

Ja też zacząłem tankować na różnych stacjach (Statoil, Shell), ale dalej to samo.

Z odpaleniem nie mam żadnych problemów.

 

Dzisiaj rano jadę do pracy i znowu to samo - dojeżdżam do krzyżówki, hamulec, sprzęgiełko żeby zredukować, a ten mi gaśnie (staje się to niebezpieczne).

Ma ktoś jakieś pomysły, jak to ugryźć ???

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku po kupnie też falowały obroty, wyczyściłem przepustnicę, pozmieniałem wszystkie przewody podciśnienia. W trakcie demontażu kolektora dolotowego zauważyłem, że ułamany jest taki mały dzyndzel przez co kolektor dolotowy był źle sterowany. Zawór sterujący tym ustrojstwem jest pod nr 1 zaznaczony na żółto, natomiast to ustrojstwo pod nr 2A. Do kolektora dolotowego zawór sterujący przykręcony jest na dwie śrubki (kolektora nie musisz demontować) i wtedy zobaczysz to dziadostwo. Uważaj przy wyjmowaniu zaworu, jest tam taka mała sprężynka-co by ci nie wypadła. Dużo roboty z tym nie ma, wiec możesz sprawdzić. Powodzenia

img002.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim pasku po kupnie też falowały obroty, wyczyściłem przepustnicę, pozmieniałem wszystkie przewody podciśnienia. W trakcie demontażu kolektora dolotowego zauważyłem, że ułamany jest taki mały dzyndzel przez co kolektor dolotowy był źle sterowany. Zawór sterujący tym ustrojstwem jest pod nr 1 zaznaczony na żółto, natomiast to ustrojstwo pod nr 2A. Do kolektora dolotowego zawór sterujący przykręcony jest na dwie śrubki (kolektora nie musisz demontować) i wtedy zobaczysz to dziadostwo. Uważaj przy wyjmowaniu zaworu, jest tam taka mała sprężynka-co by ci nie wypadła. Dużo roboty z tym nie ma, wiec możesz sprawdzić. Powodzenia

Ja tez poradziłem sobie w identyczny sposób. Tak więc do dzieła nie jest trudno ale uważaj na sprężynkę mi wypadła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale co dokładnie mam zrobić bo nie bardzo kumam :-(

 

a czujnik temperatury cieczy warto wymienić czy szkoda robić sobie dodatkowych kosztów ???

Edytowane przez lolo.lolo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz sprawdzić czy zawór podciśnieniowy (nr 1 na zdjęciu) steruje tą przepustnicą znajdującą się w kolektorze dolotowy (2A). Jak odkręcisz zawór zobaczysz od wewnętrznej strony takie wycięcie(kwadracik ok 0,5 x 0,5 milimetra). Natomiast ten dzyndzel który ma wchodzić w ten kwadracik znajduje się przy tej plastikowej przepustnicy w kolektorze ssącym. W moim przypadku dzyndzel był obłamany i nie było sterowania powietrzem w kolektorze dolotowym. Bardziej łopatologicznie wytłumaczyć nie potrafię.

Czujnik też zmieniałem ale w moim przypadku bez efektu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam maly problem ile kosztuje pompa wspomagania do 2.8 v6 bo przed chwila przestala mi dzialac a jak dam kierownice na max w lewo lub w prawo to wyje asz glowa boli a po za tym na wolnych obrotach nie mam wspomagania:dolamam dopiero kolo 1tys obrotów:dupablada cos zaczyna dzialac wspomaganie

ps. jaki olej do skrzyni i tylnego mostu na dolewke

Edytowane przez GzyGzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile kosztuje pompa wspomagania do 2.8 v6

 

wg mnie za 150pln kupisz sprawną... a dalej wiadomo im nowsza i w lepszym stanie tym droższa.

 

jaki olej do skrzyni i tylnego mostu na dolewke

 

Tutaj odpowiedź: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4396

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A płyn od wspomagania kiedyś wymieniałeś? Jak zaczęła wyć pompa to dwa razy co 24 godziny wymieniliśmy płyn (przynajmniej w zbiorniczku) i przez rok cisza. Jak już pompka staje to szukaj na szrotach, ale płyn i tak musi być nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znajomy ma taką pompę, jak coś to daj znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak tak z innej beczki. Jestem po operacji więc nie miałem okazji jeszcze zbyt wiele pojeździć swoim paskiem. I uwierzcie mi mam go od trzech miesięcy i dopiero wczoraj troszkę więcej sobie pozwoliłem poszaleć. Do tej pory jeździłem audikami ale muszę przyznać że już się zakochałem w tym aucie. Jest super. Przepraszam za ten wątek w tym temacie ale nie mogłem się powstrzymać . Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Piszę tu ponieważ nie mogę jeszcze zakładać nowych tematów...

a mam pytanie dotyczące instalacji gazowej w Passacie 2.8, którego sprowadziłem niedawno. Mianowicie ma on tam instalację Prince Gas (to nie jest holednerski PrinS). Niestety nic niedziała - dosłownie jak by nawet prąd nie docierał. Na polskich forach nie ma praktycznie nic na temat tej instalacji:

 

http://www.autogaz.webd.p...iewtopic&t=1067

 

Przestudiowałem niemieckie strony/fora i wiem, że jest to producent, który splajtował 2 lata temu.

W tym aucie ta instalacja została zamontowana pół roku temu i wszystko jest poprawnie wpisane do dowodu rejestracyjnego.

 

Czy ktoś może mi polecić jakiś zakład w Wa-wie, który by się podjął sprawdzenia tej instalacji?

 

Wielkie dzięki z góry!

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności