Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

koszty eksploatacyjne typu rozrzad itp .. ???

 

Oprócz ceny samych gratów, warto wspomnieć, że sporo jest roboty przy jego zmianie i w związku z tym ewentualne koszty robocizny też są większe niż przy 1.8T.

 

A tak przy okazji, odnośnie wcześniej wspominanego pukania w okolicach tylnego mostu. Wymieniłem gumę w łapie tylnego mostu (36zł Lemforder) i nastała błoga cisza.

 

Od jakiegoś czasu przyglądam się tej sprawie i z tego co wiem od użytkowników quattro, to powody tego pukania mogą być różne, ale podzieliłbyś się linkiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Heniu92

Witam. Jestem nowym urzytkownikiem forum i nie ukrywajac jestem zielony w tych tematach Przymierzam sie do kupna paska B5 2.8 syncro : ) .mam kilka pytan mam nadzieje na szybka odpowiedz

co znacza te oznaczenia silnikow : ACK, APR, AMX, ALG, AQD, AHA. Gdzie je znalezc. Na co zwracac uwage przy kupnie jakie sa najczestsze awarie tych silnikow. czytalem wiele opinii tego auta wiekszosc z nich to pozytywne opinie. Warto kupowac paska z przebeigiem powyzej 200k km?

Pozdrawiam heniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oprócz ceny samych gratów, warto wspomnieć, że sporo jest roboty przy jego zmianie i w związku z tym ewentualne koszty robocizny też są większe niż przy 1.8T.

 

Wątpię... ;) Wymieniałem rozrząd w V6 sam w przydomowym garażu i zajęło mi to jakieś 6-7 godzin. A mechanikiem nie jestem. Podejrzewam że ktoś wprawiony robi to w max 4 godziny.

 

Jeśli w przypadku 1.8T też trzeba rozbierać przód żeby dostać się do rozrządu, to zabawa przy jego wymianie jest porównywalna do V6 ;)

 

Od jakiegoś czasu przyglądam się tej sprawie i z tego co wiem od użytkowników quattro, to powody tego pukania mogą być różne, ale podzieliłbyś się linkiem ?

 

Miałem na myśli rozmowę w tym temacie :)

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak spalanie LPG ?? i zawieszenie ...???

Wartości które podałem to było LPG. Passek na gazie zrobił już 110 000km i dalej ma sie dobrze :-) We Wrocławiu są same kocie łby i nie narzekam na zawieszenie.

 

Nie szkoda Ci zamieniać takiego ładnego passata?

Edytowane przez Awariall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wartości które podałem to było LPG. Passek na gazie zrobił już 110 000km i dalej ma sie dobrze :-) We Wrocławiu są same kocie łby i nie narzekam na zawieszenie.

 

Nie szkoda Ci zamieniać takiego ładnego passata?

No szkoda ale wymieniam na coś nowszego

myślałem o 2005 i mam dylemat czy brać B5 1.8T lub właśnie 2.8 V6 czy 2006 B6 boli mnie 2.0TFSI bo nie da rady gazu wsadzić ...

Ale jeszcze się nie zdecydowałem .. Najpierw muszę sprzedać swojego ..:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z wymianą sprzęgła (manual). Dużo z tym roboty, ile orientacyjnie mechanik może zawołać za taką operację.??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... silnik siedzi zamontowany wzdłużnie więc podejrzewam że z wyjęciem skrzyni nie ma jakiejś dużej tragedii.

 

No ale to tylko moje domysły :)

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem na myśli rozmowę w tym temacie

 

Ja także odwołuje się między innymi do tego topiku, mam na myśli to, że słyszałem o różnych problemach cechujących się bardzo podobnymi objawami i różnych ich rozwiązaniach. A w kwestii wymiany rozrządu jest, jak mówisz (w dziale warsztat istnieje nawet dobra instrukcja) i dlatego dodałem przed słowem koszty "ewntualne".

 

Pozdrowienia :)

 

B_O_N_K, właśnie ogarnąłem, że to Ty jesteś autorem wspomnianej instrukcji :P

Edytowane przez JotEm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, zrobiłem opis "dla potomnych", hehe :)

 

Jeśli chodzi o wspomniane pukanie, objawiało się to u mnie tym, że jak gwałtowniej puszczałem sprzęgło podczas zmiany biegów, z okolic tylnego mostu dobiegało głuche puknięcie. Po zerknięciu pod spód okazało się, że urwana jest guma w przedniej łapie tylnego mostu. Wymieniłem i wszystko wróciło do normy :)

 

Niestety, przy wymianie gumy miałem niemiłą niespodziankę - nowa guma (dobierana z ETKI), okazała się za duża. Z pomocą przyszedł znajomy z tokarką - powiększyło się nieco otwór na gumę i wszystko przebiegło sprawnie.

 

Tak więc uważajcie z doborem tej gumy bo można nieźle się zdziwić przy wymianie.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie spalanie to okolo 11

Kamil nie pij tyle , chciałbym zobaczyć to 11 u Ciebie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kamil nie pij tyle
:>

 

śrendnio zawsze na stacji wychodzi 15-16 nie ma co kombinowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma co kombinowac

chyba trzeba zacząć bo dzisiaj gaziok widziałem po 2.64 :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Wawie na Shellu już po 2.74 w oczy mi się wrzuciło :zeco Mam nadzieję że spadną trochę ceny "kiszonki" :)

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kamil nie pij tyle , chciałbym zobaczyć to 11 u Ciebie

 

u Mnie nie da radu :D ale jak Padre jechał nim do Warszawy to mu cos okolo 10 wyszlo :D

 

śrendnio zawsze na stacji wychodzi 15-16 nie ma co kombinowac.

 

Średnio na stacji to mi wychodzi 20 :D W manualu pewnie przez pierwsze 3mc bedzie po 30l :P

Ty Karol tylko po mieście jezdzisz

Edytowane przez Awariall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj w trasie miałem równo 10.0 :D Tyle że ślisko było... :D Siła wyższa - musiałem jechać powoli i spokojnie :)

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie, a jak z tym sprzęgłem, bo powili musze się przygotować do wymiany. Wymieniał ktoś już?? Czy zabawa na śniegu mogła przyspieszyć jego zużycie, trwała zaledwie około 2-3 minut, a sprzęgło używałem tak naprawdę tylko przy ruszeniu??

 

Co do spalania, to mniej niż 14l/100 km w mieście, nie udało mi się, nawet przy spokojnej jeździe, w trasie jakieś 10-11, także jadąc dość spokojnie z rodziną.

Edytowane przez majkel001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do sprzęgła to trzeba wypiąć wydechy, wypiąć wał i wyjąć skrzynię, mechanikom zajęło to ze trzy, cztery godziny. Zapłaciłem 1000 zł, docisk, tarcza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy koło dwumasowe też należy wymienić. Czy przy wymianie sprzęgła konieczna jest wymiana koła, czy raczej trzeba to rozpatrywać indywidualnie?? Czy są jakieś objawy, wskazujące na zużyte koło dwumasowe. Wiem że np w dieslu, mogą wystąpić problemy z odpalanie, "rzucanie" przy gaszeniu itp. Czy w benzynie będzie podobnie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy są jakieś objawy, wskazujące na zużyte koło dwumasowe.

 

Przy ruszaniu będzie telepało autem jeśli koło jest na tyle zużyte że nie tłumi drgań. Sprawdzić najlepiej podczas wymiany sprzęgła. Jeśli nie jest zużyte to wymiana nie jest konieczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi pali 21l po miescie przy bardzo spokojnej jezdzie :/ Po trasie spokojna jazda do 130km wychodzi 10l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności