JotEm Zgłoś #1301 Napisano 12 Grudnia 2010 koszty eksploatacyjne typu rozrzad itp .. ??? Oprócz ceny samych gratów, warto wspomnieć, że sporo jest roboty przy jego zmianie i w związku z tym ewentualne koszty robocizny też są większe niż przy 1.8T. A tak przy okazji, odnośnie wcześniej wspominanego pukania w okolicach tylnego mostu. Wymieniłem gumę w łapie tylnego mostu (36zł Lemforder) i nastała błoga cisza. Od jakiegoś czasu przyglądam się tej sprawie i z tego co wiem od użytkowników quattro, to powody tego pukania mogą być różne, ale podzieliłbyś się linkiem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Heniu92 Zgłoś #1302 Napisano 12 Grudnia 2010 Witam. Jestem nowym urzytkownikiem forum i nie ukrywajac jestem zielony w tych tematach Przymierzam sie do kupna paska B5 2.8 syncro : ) .mam kilka pytan mam nadzieje na szybka odpowiedz co znacza te oznaczenia silnikow : ACK, APR, AMX, ALG, AQD, AHA. Gdzie je znalezc. Na co zwracac uwage przy kupnie jakie sa najczestsze awarie tych silnikow. czytalem wiele opinii tego auta wiekszosc z nich to pozytywne opinie. Warto kupowac paska z przebeigiem powyzej 200k km? Pozdrawiam heniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #1303 Napisano 12 Grudnia 2010 Oprócz ceny samych gratów, warto wspomnieć, że sporo jest roboty przy jego zmianie i w związku z tym ewentualne koszty robocizny też są większe niż przy 1.8T. Wątpię... Wymieniałem rozrząd w V6 sam w przydomowym garażu i zajęło mi to jakieś 6-7 godzin. A mechanikiem nie jestem. Podejrzewam że ktoś wprawiony robi to w max 4 godziny. Jeśli w przypadku 1.8T też trzeba rozbierać przód żeby dostać się do rozrządu, to zabawa przy jego wymianie jest porównywalna do V6 Od jakiegoś czasu przyglądam się tej sprawie i z tego co wiem od użytkowników quattro, to powody tego pukania mogą być różne, ale podzieliłbyś się linkiem ? Miałem na myśli rozmowę w tym temacie Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #1304 Napisano 12 Grudnia 2010 (edytowane) a jak spalanie LPG ?? i zawieszenie ...??? Wartości które podałem to było LPG. Passek na gazie zrobił już 110 000km i dalej ma sie dobrze :-) We Wrocławiu są same kocie łby i nie narzekam na zawieszenie. Nie szkoda Ci zamieniać takiego ładnego passata? Edytowane 12 Grudnia 2010 przez Awariall Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #1305 Napisano 13 Grudnia 2010 Wartości które podałem to było LPG. Passek na gazie zrobił już 110 000km i dalej ma sie dobrze :-) We Wrocławiu są same kocie łby i nie narzekam na zawieszenie. Nie szkoda Ci zamieniać takiego ładnego passata? No szkoda ale wymieniam na coś nowszego myślałem o 2005 i mam dylemat czy brać B5 1.8T lub właśnie 2.8 V6 czy 2006 B6 boli mnie 2.0TFSI bo nie da rady gazu wsadzić ... Ale jeszcze się nie zdecydowałem .. Najpierw muszę sprzedać swojego .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel001 Zgłoś #1306 Napisano 13 Grudnia 2010 A jak jest z wymianą sprzęgła (manual). Dużo z tym roboty, ile orientacyjnie mechanik może zawołać za taką operację.?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #1307 Napisano 13 Grudnia 2010 Hmmm... silnik siedzi zamontowany wzdłużnie więc podejrzewam że z wyjęciem skrzyni nie ma jakiejś dużej tragedii. No ale to tylko moje domysły Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JotEm Zgłoś #1308 Napisano 13 Grudnia 2010 (edytowane) Miałem na myśli rozmowę w tym temacie Ja także odwołuje się między innymi do tego topiku, mam na myśli to, że słyszałem o różnych problemach cechujących się bardzo podobnymi objawami i różnych ich rozwiązaniach. A w kwestii wymiany rozrządu jest, jak mówisz (w dziale warsztat istnieje nawet dobra instrukcja) i dlatego dodałem przed słowem koszty "ewntualne". Pozdrowienia B_O_N_K, właśnie ogarnąłem, że to Ty jesteś autorem wspomnianej instrukcji Edytowane 13 Grudnia 2010 przez JotEm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #1309 Napisano 13 Grudnia 2010 No tak, zrobiłem opis "dla potomnych", hehe Jeśli chodzi o wspomniane pukanie, objawiało się to u mnie tym, że jak gwałtowniej puszczałem sprzęgło podczas zmiany biegów, z okolic tylnego mostu dobiegało głuche puknięcie. Po zerknięciu pod spód okazało się, że urwana jest guma w przedniej łapie tylnego mostu. Wymieniłem i wszystko wróciło do normy Niestety, przy wymianie gumy miałem niemiłą niespodziankę - nowa guma (dobierana z ETKI), okazała się za duża. Z pomocą przyszedł znajomy z tokarką - powiększyło się nieco otwór na gumę i wszystko przebiegło sprawnie. Tak więc uważajcie z doborem tej gumy bo można nieźle się zdziwić przy wymianie. Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koćko Zgłoś #1310 Napisano 13 Grudnia 2010 u mnie spalanie to okolo 11 Kamil nie pij tyle , chciałbym zobaczyć to 11 u Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #1311 Napisano 13 Grudnia 2010 Kamil nie pij tyle śrendnio zawsze na stacji wychodzi 15-16 nie ma co kombinowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koćko Zgłoś #1312 Napisano 13 Grudnia 2010 nie ma co kombinowac chyba trzeba zacząć bo dzisiaj gaziok widziałem po 2.64 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #1313 Napisano 13 Grudnia 2010 W Wawie na Shellu już po 2.74 w oczy mi się wrzuciło Mam nadzieję że spadną trochę ceny "kiszonki" Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #1314 Napisano 13 Grudnia 2010 (edytowane) Kamil nie pij tyle , chciałbym zobaczyć to 11 u Ciebie u Mnie nie da radu ale jak Padre jechał nim do Warszawy to mu cos okolo 10 wyszlo śrendnio zawsze na stacji wychodzi 15-16 nie ma co kombinowac. Średnio na stacji to mi wychodzi 20 W manualu pewnie przez pierwsze 3mc bedzie po 30l Ty Karol tylko po mieście jezdzisz Edytowane 13 Grudnia 2010 przez Awariall Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #1315 Napisano 13 Grudnia 2010 Ja wczoraj w trasie miałem równo 10.0 Tyle że ślisko było... Siła wyższa - musiałem jechać powoli i spokojnie Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel001 Zgłoś #1316 Napisano 13 Grudnia 2010 (edytowane) panowie, a jak z tym sprzęgłem, bo powili musze się przygotować do wymiany. Wymieniał ktoś już?? Czy zabawa na śniegu mogła przyspieszyć jego zużycie, trwała zaledwie około 2-3 minut, a sprzęgło używałem tak naprawdę tylko przy ruszeniu?? Co do spalania, to mniej niż 14l/100 km w mieście, nie udało mi się, nawet przy spokojnej jeździe, w trasie jakieś 10-11, także jadąc dość spokojnie z rodziną. Edytowane 13 Grudnia 2010 przez majkel001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zizuk1 Zgłoś #1317 Napisano 14 Grudnia 2010 Co do sprzęgła to trzeba wypiąć wydechy, wypiąć wał i wyjąć skrzynię, mechanikom zajęło to ze trzy, cztery godziny. Zapłaciłem 1000 zł, docisk, tarcza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel001 Zgłoś #1318 Napisano 14 Grudnia 2010 A czy koło dwumasowe też należy wymienić. Czy przy wymianie sprzęgła konieczna jest wymiana koła, czy raczej trzeba to rozpatrywać indywidualnie?? Czy są jakieś objawy, wskazujące na zużyte koło dwumasowe. Wiem że np w dieslu, mogą wystąpić problemy z odpalanie, "rzucanie" przy gaszeniu itp. Czy w benzynie będzie podobnie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #1319 Napisano 14 Grudnia 2010 Czy są jakieś objawy, wskazujące na zużyte koło dwumasowe. Przy ruszaniu będzie telepało autem jeśli koło jest na tyle zużyte że nie tłumi drgań. Sprawdzić najlepiej podczas wymiany sprzęgła. Jeśli nie jest zużyte to wymiana nie jest konieczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #1320 Napisano 14 Grudnia 2010 A mi pali 21l po miescie przy bardzo spokojnej jezdzie Po trasie spokojna jazda do 130km wychodzi 10l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach