Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie cisza w tym autku jest szokująca. Wcześniej miałem Corrado VR6 to dźwięk, a raczej basowy ryk silnika, powalał na kolana a tu nic :eek: Początkowo trochę mi brakowało sportowego brzmienia ale dało się do tego przyzwyczaić i mogę nawet stwierdzić że jest to wygodne :) Niemniej gdy słyszę jakiegoś VRa to z nostalgią przypominają się chwilę za kółkiem Corrado...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość witson

Hej, od pewnego czasu mam problem z moim 2.8 benz i sekwencja stag, mianowicie zalewa mi go przy odpalaniu,po nocy pali bez problemu, ale jak pojeżdżę troszkę i próbuje odpalić to kręcę rozrusznikiem a on nie łapie, aż czuć benzynę, muszę odczekać 5 minut i dopiero może łaskawie zapali, komputer pokazał błąd wtryskiwaczy (zbyt bogata mieszanka) do tego dochodzi nierówna praca silnika na benzynie, na gazie jest okej, miał ktoś podobny przypadek ?

Już zrobione, czujnik temperatury płynu chłodzącego. Także na przyszłośc jakby ktoś miał taki problem.

Edytowane przez witson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sie troszke zawiodłem.. No ale jest niby ta ciszza

liczyłem ze bedzie jakis żwawszy bo takie miałem założenie przy zakupie auta.. poprostu chodziło mi o to by szybciej startowac lub z 80 km szybciej objezdzac auta przy wyprzedaniu.. troszke sie pomyliłem. No ale nic pojezdzimy zobaczymy..

Jak narazie na kremowej skórce siedzi mi sie dobrze.. w poprzednim miałem welur..

drażnia mnie troche te chromowane relingi.. mysle o zmianie na czarne.

Powiedzcie mi gdzie najtaniej można wstawic do tego instalke gazową??

tego staga 300 woj.mazowieckie..

Edytowane przez pag-bud

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie mi gdzie najtaniej można wstawic do tego instalke gazową??

tego staga 300 woj.mazowieckie..

Tu masz namiar na bardzo dobry zakład, poproś o pana Marka O. http://www.migaz-s.com.pl/ polecam ten zakład bo sam do nich jechałem z nad morza żeby poprawić po tzw "tanich" druciarzach:mad:. Pozdrawiam Waldek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w miejscowości Mława jest według mnie dobry gazownik zakładał w moim pasku i kolegów, żaden nie narzeka :) jeden z kolegów ma nissana TITAN 5,6l. i tez bardzo dobrez chodzi na gazie i nie dużo pali jak na tą pojemność:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie wstawienie instalacji LPG i właśnie dzwoniłem do tego Migaz-s. Ne wiem z kim rozmawiałem ale raczej z kimś w miarę rozsądnym (przynajmniej tak wynikało z rozmowy). No i tak... STAG 300 (20tys km gwarancji) okolice 3500zł, Omegas (według nich najlepsze co można wstawić, 24 miesiące gwarancji bez limitu kilometrów) 4500zł. Miesiąc oczekiwania na termin montażu.

 

Latam dość sporo i sam nie wiem co wybrać. Czy poskąpić i założyć STAG 300 czy wysupłać tego dodatkowego tysiaka i założyć full wypas...

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stag chodzi wyśmienicie w tym autku. Ale zawsze może być lepiej Omegas. Ponoć to dopiero wypas, ja założyłem Staga ze względu na koszty, do tego planijet i reduktor KME, ponoć reduktor mógłbyć lepszy ale nie narzekam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sam nie wiem...

 

Wypowiadać się ludziki żeby troszkę rozjaśniło się w głowie i łatwiej było dokonać wyboru :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam ten problem.. Szkoda mi9 wydac 2 tysie wiecej.. Bo przecież nie zapomnijmy że na pewno kable i świece też trzeba wymienic..

Wiec minimum 4000tys to stag300 Mi polecali w miga-z jeszcze landirenzo podobno najleprza no ale to juz 5500 z kablami i swiecami. Troszke juz głupieje tez szukam dobrych rad..

Na staga daja 20000 tys a na landi 2 lata,..

wypowiedzcie sie o tym stagu..

W sumie ktos kto ma staga to wiadomo że opisze że jest najleprzy bo nie jezdził na landi.. a ten co ma landi nie wypowie sie na temat staga..

Ale do tematu.. czy ten STAG300 chodzi bezawaryjnie???? Jaki najleprzy zestaw jest do niego??

Czy warto przepłacac 1500 wiecej jesli nie ma różnicy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja miałem 1,8 150 koni i wydaje mi sie ze objechał by tego 200 konnego.

 

sprawdzałem... ;) nie objechał. Pojedź na hamownie może rzeczywiście gdzieś te kuce pouciekały.

 

Powiedzcie mi gdzie najtaniej można wstawic do tego instalke gazową??

 

Ja polecam BRC Sequent 56, leje i jade. Czasem tylko potrafi zafalować na wolnych obrotach ale to chyba wina przepustnicy. Poza tym świece nie były wymieniane.

 

Wcześniej miałem Corrado VR6 to dźwięk, a raczej basowy ryk silnika, powalał na kolana a tu nic

 

Słysząc Paska B3 VR6 postanowiłem wymodzić coś u siebie ;) Czyli zrobiłem dolot i wstawiłem tłumiki przelotowe zamiast katów (to już raczej z konieczności).

Niedługo jakoś może wrzucę filmik jak to pracuje pod obciążeniem ;) Co prawda zwykłe V nie pobije vr'a ale powiem że... ciszy nie ma ;) I to mi się podoba :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niedługo jakoś może wrzucę filmik jak to pracuje pod obciążeniem Co prawda zwykłe V nie pobije vr'a ale powiem że... ciszy nie ma I to mi się podoba

heh,nic dziwnego że jest głośno w tzw vr6 bo to jest rzędówka a w naszych paszczakach jest silnik o budowie v-co oznacza znacznie lepszą kulture pracy:) jest cicho i jest moc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja polecam BRC Sequent 56, leje i jade. Czasem tylko potrafi zafalować na wolnych obrotach ale to chyba wina przepustnicy. Poza tym świece nie były wymieniane.

pozwole sobie wkleić wypowiedz SebastianaS którą napisał na innym forum odnośnie BRC a czytając jego wypowiedz proszę sobie odpowiedzieć czy jest w temacie i zna się na instalacjach LPG czy nie

 

"Do rzeczy:

Zgoda, BRC jest kompletnym produktem, choć po prawdzie nie wszystkie komponenty są robione przez wytwórnię macierzystą, wiele z nich dostarczają podwykonawcy. W związku z tym mianem "składaka" możnaby określić i BRC, chyba że za kryterium przyjąć fakt, że na każdym detalu chłopaki walą swoje naklejki.

Zwracam uwagę, że określenie "składak" nie musi mieć wydźwięku pejoratywnego - składakiem jest instalacja Prins (w końcu wtryski są Keihina, nie?), Landi Renzo (w końcu wtryski MED są Boscha, nie?) - a obie uważane są (jedna niezasłużenie, druga słusznie) za najwyższą półkę.

W pudełkach z AC znajdziemy też elementy dobrane przez AC, włączone w skład instalacji, różnica w stosunku do BRC polega na tym, że nie wszystko jest obrandowane logiem jednej firmy, a także tym, że brak jest w pudełku węży gumowych i miedzi. W BRC oprócz zbiornika i wielozaworu jest absolutnie wszystko.

 

Teraz dalej: Kompletacja BRC różni się w zależności od mocy silnika (pomijam ilość cylindrów, bo to oczywiste). I teraz - jeśli na przykład mamy do zagazowania samochód o mocy 300 KM (dajmy na to audi ACool, wybieramy kit na 8 garów z reduktorem Genius Max. Montujemy do auta i okazuje się, że (daję głowę że tak będzie) reduktor dedykowany do ponad 300 KM będzie niewydolny ciśnieniowo, co wygeneruje podpieranie się benzyną. Wydajność tego reduktora, a także mniejszych reduktorów BRC jest przeszacowana o co najmniej 30%, bo Genius Max klęka już przy 230 KM.

AC wstawiło w swoje pudełka reduktory Tomasetto Alaska (dedykowane przez producenta do 140 KM, a prze AC słusznie rekomendowane do 90 KM), oraz Zavoli ZETA N i ZETA S. Rekomendacje producenta odnośnie Zavoli nie zostały skorygowane - a szkoda, bo N-ka wyrabia 150 KM, a S-ka - 170-180.

Ostatnio jestnak w kitach pojawiać się zaczęły damexowskie Scorpiony, na których od dawna bazuję i uważam za bardzo udane produkty.

 

Dalej - kwestia wtrysków:

 

Zgadzam się, że AC wybierając do swoich minikitów valteki/raile, obniżyła loty całości - z przyczyn, o których ładnie napisałeś. Ocena klienta będzie: STAG nie działa. A nie działają padaczne wtryskiwacze.

Dlatego ostatnio pojawiły się wreszcie minikity na Magic Jetach. Ja montuję Magic Jety od roku i do dziś nie miałem ANI JEDNEJ reklamacji na wtryskiwacz.

No i jescze - dlaczego sądzisz, że porównuję BRC do polskich "cewko-wtryskiwaczy" (cokolwiek ma oznaczać Twój neologizm)? Jedyne znane mi wtryski polskiej produkcji to lubelskie Planijety, na które nawet patrzeć nie chcę. Natomiast BRC nie wytrzymują porównania z Magic Jetami (bynajmniej - nie polskimi) pod żadnym względem, za wyjątkiem trwałości - bardzo zbliżonej. BRC są wolniejsze o 35% i nawet w wersji żółtej - mniej wydajne od magic jeta, który może obsłużyć nawet do 65 KM z cylindra.

Nie chcę też nawet myśleć o porównaniu wtrysków BRC z innymi stosowanymi przez nas w uzasadnionych przypadkach wtryskami - tj. Matrixami. Są od BRC ponad dwukrotnie szybsze i blisko dwukrotnie (HD 544) wydajniejsze, pomimo, że BRC pracuje na ciśnieniu roboczym 1.5-1.7 bar, a matrix podawaną ma wydajność dla ciśnienia 1 bar...

 

No i podsumowanie...

 

BRC mogę montować, ale odradzam klientom. Reklamacje na Staga (w sensie całej instalacji) zdarzają się nadzwyczaj rzadko, w dwóch przypadkach zawiódł elektrozawór fazy ciekłej (nota bene firmy Valtek Very Happy ) na reduktorze, raz padł sterownik (nowiutki stag 300-8 Plus - po drugim dniu pracy) i raz - parownik scorpion mini (działał, ale strasznie przy tym "buczał").

 

Gazujemy głównie bardzo wyszukane pojazdy, bo z takimi zwracają się do nas ludzie z połowy Polski.

Spróbuj zagazować na BRC silnik Hondy - B18C4, lub K20, czy H22.

Spróbuj zgazować Mazdę 323F z silnikiem 1.5 DOHC, lub z silnikiem 2.0 V6 24V

Spróbuj zgazować pięciocylindrowe audi 2.2T lub 2.3 20V N/A

Spróbuj zgazować dowolne V12.

Spróbuj zgazować jakikolwiek silnik BMW na valvetronicu (brak przepustnicy, stałe ciśnienie MAP)

Spróbuj zagazować popularnego Lanosa 1.6 16V - ma kombinowany wtrysk przełączany full grupa/półsekwencja po obciążeniu i obrotach silnika...

Spróbuj zagazować seicento 1.1 - zobaczysz, jak ładnie pali checka. Zadzwoń do importera, do działu technicznego - dowiesz się, co zrobić z takim checkiem... Ja omdlałem.

Spróbuj zgazować - o zgrozo - włoski samochód, jak tempra, croma, czy inny na słynnym DOHC. Spróbuj zgazować fiata Ulysse. Fiata Coupe z silnikiem turbo.

Spróbuj podejść z BRC do silników Renault - zwłaszcza tych z wtryskiem Renix/Bendix.

Podłącz BRC do dowolnego silnika dowolnego producenta, wyposażonego w sondę szerokopasmową...

 

Powodzenia Smile

 

Dalej - kwestia regulacji instalacji. Potwierdzasz, że BRC jest nieustawialne ręcznie i pytasz, jakie to ma znaczenie dla przeciętnego użytkownika samochodu z instalacją gazową pod maską. Otóż - wbrew pozorom ma, bo - jak sam stwierdziłeś - to ma jeździć. A matematyczne wyliczenie całości mnożnika oczywiście jest aproksymacją, nie mającą szansy uwzględnić całej masy czynników - jak choćby tak podstawowego, jak kolektorów ssących o zmiennej geometrii, które są obecnie w zasadzie standardem w każdym silniku N/A. Zwracam uwagę, że taki algorytm strojenia istnieje również w Stagu, nazywa się autoadaptacją i ustala wstępne, wyliczone matematycznie punkty na linii mnożnika. Tyle tylko, że Stag uczciwie informuje że następnym po autoadaptacji ruchem ma być zestrojenie mapy w teście drogowym. A w BRC niby jest na tym etapie po wszystkim. Dlatego - nawet w autach z sekwencyjnym wtryskiem benzyny i typowym przedziałem czasów wtrysku Pb, wydarzają się zapalone Check Enginy, na które w odróżnieniu od Staga NIC się nie da zaradzić, bo urządzenie jest niewysterowywalne.

 

Odnośnie samodzielnych zabaw Kowalskiego z regulacją - Stag rozróżnia podpięcie kabla i połączenie celem podejrzenia nastawów, oraz połączenie z dokonaniem modyfikacji. Nieautoryzowana (poznajesz po dacie) - powoduje utratę gwarancji. Czyż nie proste?"

 

 

Ja mam 11 letnie auto i mam LandiRenzo co niektórzy widzę że mają dużo młodsze wg. mnie odpowiedz nasuwa się sama jaką instalacje założyć a stare przysłowie mówi co tanie to drogie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w szoku.. Tylko może głupio to zabrzmi.. Ale jest tu pare sprzecznosci.

Sa wyrazęnia które zachwalaja wrecz staga w tym poście a znowu sama koncuwaka mówieże co tanie to drogie..

Nie rozumiem już.

Czyli najlepiej wstawic landi i jezdzic 10 godzin dziennie poto by sie landi zwóciło po 2 latach.

Ja już sam nie wiem.. Chyba pojadę na tego staga.

 

Napiszcie mi jakie sa najlepsze podzespoły które funkcjonują PlaniJet czy Magic Jety to wiem ze musi być. Ale jakie inne podzespoły..???

Pojade do warsztaty i po prosze by wsadzili mi STAGA na podanych gratach które mi polecacie..

Jeszcze jedno.. Gdzie jest hamownia w warszawie..

Słyszałem że na modlińskej gdzies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

głównie chciałem naświetlić tak zachwalane BRC wybór należy do ciebie różnica miedzy stagiem a landi w cenie montażu to 1200-1400 zł podziel tą różnicę na 24 miesiące wychodzi około 60 zł miesięcznie a ile zamierzasz jeżdzić tym wozem 3 lata 2 czy 1 rok ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedno.. Gdzie jest hamownia w warszawie..

Słyszałem że na modlińskej gdzies

 

Pamiętaj że musisz znaleźć hamownię która zmierzy moc w autku z napędem na cztery łapy a takich hamowni nie spotyka się często i z reguły nie są tanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał Beny2.8

Niedługo jakoś może wrzucę filmik jak to pracuje pod obciążeniem Co prawda zwykłe V nie pobije vr'a ale powiem że... ciszy nie ma I to mi się podoba

 

heh,nic dziwnego że jest głośno w tzw vr6 bo to jest rzędówka a w naszych paszczakach jest silnik o budowie v-co oznacza znacznie lepszą kulture pracy jest cicho i jest moc

No i powiem ci klego, że nie masz racji. VR6 mają też układ V, jednak o niewielkim rozwarciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i powiem ci klego, że nie masz racji. VR6 mają też układ V, jednak o niewielkim rozwarciu.

 

VR to VR.. ani V ani R tylko coś pomiędzy.. ale bliżej mu do rzędówki niż do V ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał seboos Zobacz post

No i powiem ci klego, że nie masz racji. VR6 mają też układ V, jednak o niewielkim rozwarciu.

VR to VR.. ani V ani R tylko coś pomiędzy.. ale bliżej mu do rzędówki niż do V

 

Dlatego kulturą pracy nie grzeszy ;) I dlatego tak pięknie gra ;p Kto co lubi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, VR6 2.8 (ewentualnie 2.9) posiada 16 stopniowy kąt rozwarcia cylindrów a 3.2 ma bodajże 12 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja polecam BRC Sequent 56, leje i jade.

Kolega w 2.8 posiada taka instalacje i od dwoch lat jakies 60 tys km nie mial zadnego problemu.miesiac temu zakupilem tez paska z 2.8 i bylem o instalacje zapytac gazownika ktory ma najlepsza opinie we Wroclawiu i za jego namowa tez zalozylem taka instalacje, dobra regulacja i nie czuc wogole roznicy benzyna - gaz.Koszt 3900 zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności