hotfuzz Zgłoś #301 Napisano 4 Maja 2009 nie będzie, poza tym wymiana wrazie awarii to tylko żeby dojechać, więc spokojna głowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #302 Napisano 5 Maja 2009 Zmieniam felgi z orginalnych 195 65 r15 na 205 55 r16 i zastanawiam się czy nie będzie problemu w razie złapania gumy. Tzn czy jak założę zapas 195 65 r15 a reszta będzie 205 55 r 16 nie bedzie sie działo coś z napędem. Bo w 4x4 wszystkie koła muszą byc takie same?? nie będzie, poza tym wymiana wrazie awarii to tylko żeby dojechać, więc spokojna głowa Nie polecam i nie radze jak chcesz mieć cały dyferencjał i przekładnię. Tylko awaryjnie z małą prędkością do najbliższej wulkanizacji PS Kupie felgę z oponą 225/45/17 stan taki żeby powietrze było i trzymało, właśnie na zapas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kielonsky Zgłoś #303 Napisano 5 Maja 2009 Sprawdzałem rozmiary na tej stronce http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp?Rozmiar=195%2F65R15&tolerancja=2%25&imageField.x=65&imageField.y=11 różnica średnicy w moim przypadku wynosi 0,4 % czyli niewiele. kuczlaw w twoim przypadku różnica wynosi 0%. teraz właśnie nie jestem pewny tego wszystkie co może się wydarzyć w razie założenia zapasu. Teoretycznie nie powinno się nic stać??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneke Zgłoś #304 Napisano 7 Maja 2009 Zmieniam felgi z orginalnych 195 65 r15 na 205 55 r16 Ja w oryginale miałem właśnie 205/55 R16 i taką mam zapasówkę w bagażniku. Właśnie szykuje się do wymiany łożyska i chciałbym się dowiedzieć czy takie bez problemu podejdzie do mojego passka: http://moto.allegro.pl/item616833921_lozysko_skf_przod_skoda_superb_vw_passat_b5_b6.html Nie chcę kupić a później się okaże że nie pasuje. W sklepie za SKF zawołali 200pln. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikołaj1 Zgłoś #305 Napisano 12 Maja 2009 (edytowane) Witam wszystkich Szukałem na forum ale nie znalazłem pytania na nurtujące mnie pytanie otóż chodzi o konserwacje napędu 4 motion. Nie dawno kupiłem mojego paska, nigdy nie miałem napędu 4x4 -super sprawa. Czy trzeba o to jakoś dbać bo wiadomo bez żadnego oleju itp. nie ma 4x4. ostatnio czytałem że jakieś filtry czy coś o co chodzi z tą konsrewacją 4x4. pomóżcie mi bo nie chciałbym zeby coś mi się zepsuło w 4 motion. Dziękuje i Pozdrawiam Edytowane 13 Maja 2009 przez Kuczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #306 Napisano 12 Maja 2009 Sprawdzenie i dolewki oleju w moście i przekładni jak i sprawdzenie wizualne wału napędowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal28 Zgłoś #307 Napisano 12 Maja 2009 dolej Castrol TAF-X 75W-90 potem co 30000 sprawdzaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rugo Zgłoś #308 Napisano 13 Maja 2009 Ja wymienilem olej w tylnym moscie wchodzi nieco ponad 1 litr. Wymienilem bo saczylo mi z uszczelki z ktorej wychodzi drazek czy cos takiego. Kontrola wizualna co jakis czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
G.R.Z Zgłoś #309 Napisano 14 Maja 2009 a ja mam taki mały problem,a mianowicie po małej awarii(rozleciała się pompa wody) zaczeło mi trząść silnikiem.tzn na niskich obrotach drży.pali na wszystkie gary.to poduszki pod silnikiem??no ale tak nagle??spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szatan2.8 Zgłoś #310 Napisano 14 Maja 2009 witam koledzy, jestem szczesliwym posiadaczem vw passat 2,8 syncro w gazie. mam kilka pytan np. przy zmianie biegu mam walniecie w calym aucie, co to moze byc, mam to samo z czujnikiem temperatury, a wogole co oznaczaja symbole literowe przy modelu passata? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #311 Napisano 16 Maja 2009 HMM,a ja sie zastanawiałem właśnie nad takim modelem w przyszłym roku,ale trochę wygasa mój zapał,bo jak czytam że w V6 też jest pasek na rozrządzie to mnie rozwala!!W takim engine powinien być łańcuch ,zdecydowanie łańcuch!Zero obsługi,żadnych wymian.Kolega ma BMW 520i przeb 380 tyś km i silnik jeszcze nie widział mechana!To mi się podoba bo przynajmniej o tym sie nie myśli,a tu nie dość ze pije jak smok to jeszcze sie trzeba rozrządem martwić,oczywiste jest że to nie lada koszt.Druga sprawa czemu nie wciskali tu 2.4 V6 jak w AUDI A6,jest VR5 ale to malo popularny silnik.Ale ten rozrząd to niestety porażka!I już mnie trafia bo naprawdę chciałem V6 -ke kupić a tu klops cholerny rozrząd,moze ktoś się przyczepi ale moim zdaniem w takim silniku powinien być zdecydowanie łańcuch,przecież takie silnik trzaskaja około miliona km więc łańcuch to jedyna słuszna opcja! ---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 21:03 ---------- Witam,na poczatku zaznaczę, że do tej pory silniczek chodził jak ta lala ( a mam go od roku) dzisiaj wracając z pracy usłyszałem dziwny dźwięk wydobywający się z komory silnika, po dojechaniu do domu otworzeniu maski-dźwięk jakby (stojąc przed machą) z prawej strony silnika-chodzi jak diesel takie klekotanie :eek: wszystko powyłączałem-nawiewy, wiatraczek o nic nie ociera-ewidentnie dźwięk ze silnika- co to może być proszę o jakieś sugestie bo brzmi to strasznie a szykuje się długi wyjazd na święta pozdrawiam U mnie w poprzednim AUDI A4 ,raz tez klekotało,okazało sie że świeca padła i silnik chodzi na 3 cylindrach,a silnik właśnie z dnia na dzień zaczął tak klekotać i nierówno pracować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #312 Napisano 16 Maja 2009 moim zdaniem w takim silniku powinien być zdecydowanie łańcuch Jasne że fajnie by było gdyby każdy miał.. a jeszcze lepiej koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #313 Napisano 17 Maja 2009 (edytowane) Jasne że fajnie by było gdyby każdy miał.. a jeszcze lepiej koła. nie rozumiem co masz na mysli??Chodzi mi o to że sądzilem wczesniej iż V6-ka ma łańcuch rozrządu a nie pasek,sam się przymieżalem do zakupu,ale widzę że VW z technologią jeszcze nie dorasta do BMW,czytam pare postów wyżej ze rozrząd w V6 wymaga wymiany co 90 tyś to płakać sie chce!!!Ja przejeżdzam rocznie ok 40 tys km co oznaczałoby dla mnie wymianę rozrządu co dwa lata,to jakaś porażka!Jeszcze do tego koszt jak tu panowie pisza ok 2 tys zl!!Co 2 lata 2 tys zl na sam rozrzad plus inne niedomogi które trzeba usuwać na bieżąco to ja dziękuje. Edytowane 17 Maja 2009 przez fenomen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #314 Napisano 17 Maja 2009 nie rozumiem co masz na mysli??Chodzi mi o to że sądzilem wczesniej iż V6-ka ma łańcuch rozrządu a nie pasek,sam się przymieżalem do zakupu,ale widzę że VW z technologią jeszcze nie dorasta do BMW,czytam pare postów wyżej ze rozrząd w V6 wymaga wymiany co 90 tyś to płakać sie chce!!!Ja przejeżdzam rocznie ok 40 tys km co oznaczałoby dla mnie wymianę rozrządu co dwa lata,to jakaś porażka!Jeszcze do tego koszt jak tu panowie pisza ok 2 tys zl!!Co 2 lata 2 tys zl na sam rozrzad plus inne niedomogi ktore trzeba usuwać na bieżąco to ja dziękuje. Tak technologia i nie porównuj do innych producentów, oni maja swoje. Jak CI nie pasuje to zawsze możesz kupić BMW... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #315 Napisano 17 Maja 2009 (edytowane) Tak technologia i nie porównuj do innych producentów, oni maja swoje. Jak CI nie pasuje to zawsze możesz kupić BMW... Tak chyba zrobię,w swoim 1.8 20V wymieniam rozrząd co 2 lata ,kosztuje to trochę powyżej 1 tys zl,dlatego myślałem o V6 zawsze byłem przekonany że tam jest łańcuch i podobnie jak u innych (BMW R6,HONDA V6) silnik jest przez to małoobsługowy ale niestety!TDI też nie jest rozwiązaniem, może mniej pali ale też jest pasek w rozrządzie i ten sam problem wymiany co 2 lata lub częściej (kuzyn wymieniał w ASO w 1.9TDI 130 PD i po 56 tyś km paseczek postanowił opuścić silnik i się mu zerwał,koszta naprawy sięgały paru tyś zl)A okazuje się że nawet słynący z bylejakości OPEL w CORSIE C i silnikach TWINPORT 1.4 z ASTRY II ma łańcuch w rozrządzie.A kiedyś jako posiadacz CORSY 1.0 12 V z 98 r też nie miałem z tym problemu bo CORSINA z 98 r miała w silniku ECOTEC poprostu łańcuch w rozrządzie,i owszem OPEL zalecał jego wymianę ale co ok 200 tyś km,wspomniane wcześniej sześciocylndrówka BMW wogóle nie ma wymogu wymiany łańcucha a praktyka mówi że ludziska i po pół miliona przebiegu w BMW poprostu jeżdża na pierwszym łańcuchu i dalej klepią kilometry,,,,stąd moje zdziwko na pasek w PASSACIE V6,liczę że chociaż PHAETON ma coś innego albo że pasek wytrzymuje z 200 tyś minimum. Edytowane 17 Maja 2009 przez fenomen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneke Zgłoś #316 Napisano 17 Maja 2009 Wielkie halo o nic... Przecież to nie nasza wina że robisz rocznie 40kkm i nie stać Cię na wymianę rozrządu. Nie chcesz, nie kupuj. Nikt Cie nie zmusza. Obwiniasz cały świat że VW ma pasek zamiast łańcucha. Zawsze możesz sobie kupić Corsę bo ma łańcuch... Ja wymieniłem zaraz po zakupie i jestem z autka bardzo zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #317 Napisano 17 Maja 2009 (edytowane) Nie jest kwestią czy mnie stać czy nie!Gdyby mnie nie bylo stać to bym nie jeżdzłl!Tylko jest to zwyczajnie kłopotliwe i ryzykowne rozwiązanie na dodatek prowadzące do dodatkowych kosztów,a pisanie w sposób jakby PASSAT był największym cudem techniki na świecie jest jakby fanboyowskie!!!A tak właśnie się wypowiadacie,oczywiście że nikt mnie nie zmuszał i nie zmusza do zakupu PASSATA ,tylko zdziwił mnie fakt ze w modelu V6 jest pasek,bo bylem święcie przekonany że jest łańcuch ale oki jest co jest,a fakt że w byle CORSIE jest łańcuch świadczy tylko o tym że VW choćby jakim dobrym producentem nie był czasem uporczywie trzyma się nie do końca dobrych patentow ,tak było też z PD a teraz VW spuścłl głowe i wprowadził CR!SZNEKE i nie obwiniam całego świata tylko zwracam uwagę na to że nie wszystkie rozwiązania VW są cudem techniki,niektóre zwyczajnie powinny przejść do lamusa,lub VW powinien opracować paski na 200-300 tyś km ,tymczasem paski niejednokrotnie nie wytrzymują nawet 60 tys km. Edytowane 17 Maja 2009 przez fenomen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #318 Napisano 17 Maja 2009 (edytowane) ylko jest to zwyczajnie kłopotliwe i ryzykowne rozwiązanie na dodatek prowadzące do dodatkowych kosztów BMW nowe jest trochę droższe dzięki między innymi właśnie łańcuchowi jako napęd rozrządu.. Miałem BMW z łańcuchem i wiem jaka to wygoda móc się nie martwić o pasek.. VW stać na taką technologię, nowy T5 ma silnik TDI z rozrządem na kołach zębatych. W Passacie jest pasek, ze względu na koszty przede wszystkim i jak komuś nie odpowiada to go nie kupuje. a pisanie w sposób jakby PASSAT był największym cudem techniki na świecie A gdzie ty wyczytałeś tu żeby ktoś tak pisał? Skoro: nie stać Cię na wymianę rozrządu to kup BMW które ma łańcuch.. tak było też z PD a teraz VW spuścłl głowe i wprowadził CR Pisząc takie bzdury narażasz się całemu forum Edytowane 17 Maja 2009 przez Slay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #319 Napisano 17 Maja 2009 nie obwiniam całego świata tylko VW. No to napisz do siedziby VW żeby zmienili swoją technologię i przy okazji niech wymienią wszystkie silniki VW napędzane paskiem na te łańcuchowe w ramach akcji serwisowych. Wytłumacz im ze Ty, posiadacz/nie posiadacz nie kupisz VW bo ma pasek, może wezmą Cię do pracy jako jednego z czołowych konstruktorów silników.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szatan2.8 Zgłoś #320 Napisano 17 Maja 2009 koledzy naprawde mnie zastanawia to stukanie przy zmianie biegu i nie wiem co robic a za kilka dni auto idzie do mechanika i musze wiedziec co mu powiedziec zeby sprawdzil? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach