Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

nie będzie, poza tym wymiana wrazie awarii to tylko żeby dojechać, więc spokojna głowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmieniam felgi z orginalnych 195 65 r15 na 205 55 r16 i zastanawiam się czy nie będzie problemu w razie złapania gumy. Tzn czy jak założę zapas 195 65 r15 a reszta będzie 205 55 r 16 nie bedzie sie działo coś z napędem. Bo w 4x4 wszystkie koła muszą byc takie same??
nie będzie, poza tym wymiana wrazie awarii to tylko żeby dojechać, więc spokojna głowa

 

Nie polecam i nie radze jak chcesz mieć cały dyferencjał i przekładnię. Tylko awaryjnie z małą prędkością do najbliższej wulkanizacji :)

 

PS

Kupie felgę z oponą 225/45/17 stan taki żeby powietrze było i trzymało, właśnie na zapas :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem rozmiary na tej stronce

http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp?Rozmiar=195%2F65R15&tolerancja=2%25&imageField.x=65&imageField.y=11

różnica średnicy w moim przypadku wynosi 0,4 % czyli niewiele.

kuczlaw w twoim przypadku różnica wynosi 0%.

teraz właśnie nie jestem pewny tego wszystkie co może się wydarzyć w razie założenia zapasu. Teoretycznie nie powinno się nic stać???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmieniam felgi z orginalnych 195 65 r15 na 205 55 r16

 

Ja w oryginale miałem właśnie 205/55 R16 i taką mam zapasówkę w bagażniku.

 

Właśnie szykuje się do wymiany łożyska i chciałbym się dowiedzieć czy takie bez problemu podejdzie do mojego passka:

 

http://moto.allegro.pl/item616833921_lozysko_skf_przod_skoda_superb_vw_passat_b5_b6.html

 

Nie chcę kupić a później się okaże że nie pasuje. W sklepie za SKF zawołali 200pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Szukałem na forum ale nie znalazłem pytania na nurtujące mnie pytanie otóż chodzi o konserwacje napędu 4 motion. Nie dawno kupiłem mojego paska, nigdy nie miałem napędu 4x4 -super sprawa. Czy trzeba o to jakoś dbać bo wiadomo bez żadnego oleju itp. nie ma 4x4. ostatnio czytałem że jakieś filtry czy coś o co chodzi z tą konsrewacją 4x4. pomóżcie mi bo nie chciałbym zeby coś mi się zepsuło w 4 motion. Dziękuje i Pozdrawiam

Edytowane przez Kuczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie i dolewki oleju w moście i przekładni jak i sprawdzenie wizualne wału napędowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dolej Castrol TAF-X 75W-90 potem co 30000 sprawdzaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienilem olej w tylnym moscie wchodzi nieco ponad 1 litr. Wymienilem bo saczylo mi z uszczelki z ktorej wychodzi drazek czy cos takiego. Kontrola wizualna co jakis czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam taki mały problem,a mianowicie po małej awarii(rozleciała się pompa wody) zaczeło mi trząść silnikiem.tzn na niskich obrotach drży.pali na wszystkie gary.to poduszki pod silnikiem??no ale tak nagle??spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szatan2.8

witam koledzy, jestem szczesliwym posiadaczem vw passat 2,8 syncro w gazie. mam kilka pytan np. przy zmianie biegu mam walniecie w calym aucie, co to moze byc, mam to samo z czujnikiem temperatury, a wogole co oznaczaja symbole literowe przy modelu passata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HMM,a ja sie zastanawiałem właśnie nad takim modelem w przyszłym roku,ale trochę wygasa mój zapał,bo jak czytam że w V6 też jest pasek na rozrządzie to mnie rozwala!!W takim engine powinien być łańcuch ,zdecydowanie łańcuch!Zero obsługi,żadnych wymian.Kolega ma BMW 520i przeb 380 tyś km i silnik jeszcze nie widział mechana!To mi się podoba bo przynajmniej o tym sie nie myśli,a tu nie dość ze pije jak smok to jeszcze sie trzeba rozrządem martwić,oczywiste jest że to nie lada koszt.Druga sprawa czemu nie wciskali tu 2.4 V6 jak w AUDI A6,jest VR5 ale to malo popularny silnik.Ale ten rozrząd to niestety porażka!I już mnie trafia bo naprawdę chciałem V6 -ke kupić a tu klops cholerny rozrząd,moze ktoś się przyczepi ale moim zdaniem w takim silniku powinien być zdecydowanie łańcuch,przecież takie silnik trzaskaja około miliona km więc łańcuch to jedyna słuszna opcja!

 

---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 21:03 ----------

 

Witam,

na poczatku zaznaczę, że do tej pory silniczek chodził jak ta lala ( a mam go od roku)

dzisiaj wracając z pracy usłyszałem dziwny dźwięk wydobywający się z komory silnika, po dojechaniu do domu otworzeniu maski-dźwięk jakby (stojąc przed machą) z prawej strony silnika-chodzi jak diesel takie klekotanie :eek::eek::eek:

wszystko powyłączałem-nawiewy, wiatraczek o nic nie ociera-ewidentnie dźwięk ze silnika- co to może być

proszę o jakieś sugestie bo brzmi to strasznie a szykuje się długi wyjazd na święta

pozdrawiam

U mnie w poprzednim AUDI A4 ,raz tez klekotało,okazało sie że świeca padła i silnik chodzi na 3 cylindrach,a silnik właśnie z dnia na dzień zaczął tak klekotać i nierówno pracować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moim zdaniem w takim silniku powinien być zdecydowanie łańcuch

 

Jasne że fajnie by było gdyby każdy miał.. a jeszcze lepiej koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jasne że fajnie by było gdyby każdy miał.. a jeszcze lepiej koła.
nie rozumiem co masz na mysli??Chodzi mi o to że sądzilem wczesniej iż V6-ka ma łańcuch rozrządu a nie pasek,sam się przymieżalem do zakupu,ale widzę że VW z technologią jeszcze nie dorasta do BMW,czytam pare postów wyżej ze rozrząd w V6 wymaga wymiany co 90 tyś to płakać sie chce!!!Ja przejeżdzam rocznie ok 40 tys km co oznaczałoby dla mnie wymianę rozrządu co dwa lata,to jakaś porażka!Jeszcze do tego koszt jak tu panowie pisza ok 2 tys zl!!Co 2 lata 2 tys zl na sam rozrzad plus inne niedomogi które trzeba usuwać na bieżąco to ja dziękuje. Edytowane przez fenomen2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie rozumiem co masz na mysli??Chodzi mi o to że sądzilem wczesniej iż V6-ka ma łańcuch rozrządu a nie pasek,sam się przymieżalem do zakupu,ale widzę że VW z technologią jeszcze nie dorasta do BMW,czytam pare postów wyżej ze rozrząd w V6 wymaga wymiany co 90 tyś to płakać sie chce!!!Ja przejeżdzam rocznie ok 40 tys km co oznaczałoby dla mnie wymianę rozrządu co dwa lata,to jakaś porażka!Jeszcze do tego koszt jak tu panowie pisza ok 2 tys zl!!Co 2 lata 2 tys zl na sam rozrzad plus inne niedomogi ktore trzeba usuwać na bieżąco to ja dziękuje.

 

Tak technologia i nie porównuj do innych producentów, oni maja swoje. Jak CI nie pasuje to zawsze możesz kupić BMW...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak technologia i nie porównuj do innych producentów, oni maja swoje. Jak CI nie pasuje to zawsze możesz kupić BMW...
Tak chyba zrobię,w swoim 1.8 20V wymieniam rozrząd co 2 lata ,kosztuje to trochę powyżej 1 tys zl,dlatego myślałem o V6 zawsze byłem przekonany że tam jest łańcuch i podobnie jak u innych (BMW R6,HONDA V6) silnik jest przez to małoobsługowy ale niestety!TDI też nie jest rozwiązaniem, może mniej pali ale też jest pasek w rozrządzie i ten sam problem wymiany co 2 lata lub częściej (kuzyn wymieniał w ASO w 1.9TDI 130 PD i po 56 tyś km paseczek postanowił opuścić silnik i się mu zerwał,koszta naprawy sięgały paru tyś zl)A okazuje się że nawet słynący z bylejakości OPEL w CORSIE C i silnikach TWINPORT 1.4 z ASTRY II ma łańcuch w rozrządzie.A kiedyś jako posiadacz CORSY 1.0 12 V z 98 r też nie miałem z tym problemu bo CORSINA z 98 r miała w silniku ECOTEC poprostu łańcuch w rozrządzie,i owszem OPEL zalecał jego wymianę ale co ok 200 tyś km,wspomniane wcześniej sześciocylndrówka BMW wogóle nie ma wymogu wymiany łańcucha a praktyka mówi że ludziska i po pół miliona przebiegu w BMW poprostu jeżdża na pierwszym łańcuchu i dalej klepią kilometry,,,,stąd moje zdziwko na pasek w PASSACIE V6,liczę że chociaż PHAETON ma coś innego albo że pasek wytrzymuje z 200 tyś minimum. Edytowane przez fenomen2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie halo o nic... Przecież to nie nasza wina że robisz rocznie 40kkm i nie stać Cię na wymianę rozrządu. Nie chcesz, nie kupuj. Nikt Cie nie zmusza. Obwiniasz cały świat że VW ma pasek zamiast łańcucha. Zawsze możesz sobie kupić Corsę bo ma łańcuch...

Ja wymieniłem zaraz po zakupie i jestem z autka bardzo zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest kwestią czy mnie stać czy nie!Gdyby mnie nie bylo stać to bym nie jeżdzłl!Tylko jest to zwyczajnie kłopotliwe i ryzykowne rozwiązanie na dodatek prowadzące do dodatkowych kosztów,a pisanie w sposób jakby PASSAT był największym cudem techniki na świecie jest jakby fanboyowskie!!!A tak właśnie się wypowiadacie,oczywiście że nikt mnie nie zmuszał i nie zmusza do zakupu PASSATA ,tylko zdziwił mnie fakt ze w modelu V6 jest pasek,bo bylem święcie przekonany że jest łańcuch ale oki jest co jest,a fakt że w byle CORSIE jest łańcuch świadczy tylko o tym że VW choćby jakim dobrym producentem nie był czasem uporczywie trzyma się nie do końca dobrych patentow ,tak było też z PD a teraz VW spuścłl głowe i wprowadził CR!SZNEKE i nie obwiniam całego świata tylko zwracam uwagę na to że nie wszystkie rozwiązania VW są cudem techniki,niektóre zwyczajnie powinny przejść do lamusa,lub VW powinien opracować paski na 200-300 tyś km ,tymczasem paski niejednokrotnie nie wytrzymują nawet 60 tys km.

Edytowane przez fenomen2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ylko jest to zwyczajnie kłopotliwe i ryzykowne rozwiązanie na dodatek prowadzące do dodatkowych kosztów

 

BMW nowe jest trochę droższe dzięki między innymi właśnie łańcuchowi jako napęd rozrządu.. Miałem BMW z łańcuchem i wiem jaka to wygoda móc się nie martwić o pasek..

 

VW stać na taką technologię, nowy T5 ma silnik TDI z rozrządem na kołach zębatych. W Passacie jest pasek, ze względu na koszty przede wszystkim i jak komuś nie odpowiada to go nie kupuje.

 

a pisanie w sposób jakby PASSAT był największym cudem techniki na świecie

 

A gdzie ty wyczytałeś tu żeby ktoś tak pisał?

 

Skoro:

 

nie stać Cię na wymianę rozrządu

 

to kup BMW które ma łańcuch..

 

tak było też z PD a teraz VW spuścłl głowe i wprowadził CR

 

Pisząc takie bzdury narażasz się całemu forum :D

Edytowane przez Slay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie obwiniam całego świata tylko VW.

 

No to napisz do siedziby VW żeby zmienili swoją technologię i przy okazji niech wymienią wszystkie silniki VW napędzane paskiem na te łańcuchowe w ramach akcji serwisowych. Wytłumacz im ze Ty, posiadacz/nie posiadacz nie kupisz VW bo ma pasek, może wezmą Cię do pracy jako jednego z czołowych konstruktorów silników....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szatan2.8

koledzy naprawde mnie zastanawia to stukanie przy zmianie biegu i nie wiem co robic a za kilka dni auto idzie do mechanika i musze wiedziec co mu powiedziec zeby sprawdzil?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności