Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Walczyłem dość długo i intensywnie z wyciekiem oliwy i wymieniłem wszystkie możliwe uszczelki na górze i wygląda to tak że z lewej strony od kierowcy uszczelniacz nastawnika zmiennych faz rozrządu jest z przodu, natomiast na prawej głowicy znajduje się już z tyłu i żeby go wymienić trzeba podnieść wałek rozrządu bo inaczej sie to nie uda, poza tym by wymienić te korki z tyłu głowicy trzeba również wałki ulżyć by dobrze spasować te zaślepki, wymieniając uszczelniacze wałków rozrządu można sie pokusić o nie rozpinanie rozrządu ale przy reszcie niestety ale jest to nie uniknione. Byłem na konsultacjach w serwisie VW bo miałem nadzieje że może oni mają jakąś inna metodę ale niestety nie. W moim przypadku akurat sprawa była prosta gdyż pracowałem w serwisie motoryzacyjnym i moi mechanicy również stwierdzili że inaczej sie to nie uda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie

 

szwagier ma audi z takim silnikiem jak my kod silnkia to APR no i ma problem bo kończy mu sie skrzynia manualna wyczytałe ze do tego silnika pasuje tylko jeden rodzaj skrzyni EFC czy to prawda czy może będzie pasowac inna ?? bo z tym oznaczeniem akurat nie ma :( pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, od razu przepraszam jak ten problem był omawiany ale jestem uziemiony w Niemczech i potrzebuje szybko porady fachowców. Wieczorem jak zawsze odstawiłem samochód na parking i było wszystko ok. Rano nie chce odpalić, pompa wogóle nie wysyła paliwa do silnika. odkryłem dekiel od pompy odkręciłe wężyk od paliwa i przekręciłem kluczyk i nic zero reakcji pompy. Odkręciłem dekiel i wyciągnełem pompe i pompa wyglądała tak. DSC_0322.jpg i teraz moje pytanie czy to napewno pompa czy może coś jeszcze?

DSC_0319.jpg

DSC_0320.jpg

DSC_0321.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje wczesniej sprawdzic czy pompa otrzymuje zasilanie ,podłacz próbnik do styków pompy i pokręc rozrusznikiem oczywiscie po jej wypięciu bo ze zdjęc wynika że jest przegrzana , co do tej pompy z allegro to podróbka marnej jakosci i chyba za długo nie będziesz sie nią cieszył

Edytowane przez fructon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wszystko wymątowałem pompę i sprawdziłem jest spalona wszystko się stopiło. Dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie posiadam od tygodnia paska 2.8 4motion z 2001 z manualem. Pierwsza sprawa auto ma problem z delikatnymi drganiami na biegu jałowym, podłączyłem go pod kompa vasem i obroty pokazuje równe 670obr/min nie pływa, natomiast siedząc w środku czuć że autem delikatnie szarpie. Druga sprawa sprzęgło wysoko bierze i podczas ruszania oraz szybkiej i gwałtownej zmiany biegów czuć za kazdym razem pojedyńcze szarpniecie. Wrażenie jest takie jakby był gdzieś jakiś luz na przegubach i wydaje mi sie że bardziej z przodu i z prawej. Moje pytanie czy ktos sie spotkał z czyms takimś, niewiem co robic czy mozliwe ze dwumasa jest juz licha...dodam tylko ze jak ruszam i jade powoli i delikatnie zmieniam biegi to nic nie czuc....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci że u mnie też sprzęgło wysoko łapie i trzeba nauczyć się to wyczuć, jak za gwałtownie puszcze to też mam to szarpnięcie, ale mi tłumaczono że to na wale jest i wszystko kwestia wyczucia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak i u mnie wysoko bierze sprzęgło jeździłem paroma paskami z 4 emocjami i we wszystkich było podobnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak kupiłem swego paska to sprzęgło łapało też wysoko. Po jakiś 20 tysiącach zaczęło się ślizgać. Wyminiłem tarczę, docisk i łozysko. Od jakichś 40 tysięcy sprzęgło jest przewidywalne i nie trzeba się go uczyć . A więc jeździć aż zacznie się ślizgać i do wymiany. W tych samochodach łatwo przypalić tarczę sprzęgłową, duża moc i jazda na pół sprzęgle. Co do wibracji na biegu jałowym mam tak samo, mimo że wskazówka obrotów w miarę stabilna to lekkie drgania zauważalne. Przy gwałtownych zmianach biegów i załączaniu mechanizmu różnicowego słychac puknięcie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Puknięcia często występują przy uszkodzonej przedniej gumie trzymającej tylny most. Koszt gumy nieduży, wymiana też nieskomplikowana. Jedynie trzeba autko podnieść albo robić to na kanale.

 

Co do sprzęgła to u mnie w manualu jest taka akcja że jak dostanie trochę (szybkie starty spod świateł, dziczenie na śniegu) to zaczyna się ślizgać i śmierdzieć (przez to nie robię tego często) ale po wystudzeniu wszystko wraca do normy i przy normalnej jeździe nie ma żadnych objawów zużycia. Taka sytuacja jest już od około 3 lat.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do drgań na biegu jałowym miałem to samo ale miał błąd sondy na jednym banku dlatego drgał bo jedna strona np mogła być przelewana paliwem .Co do puknięcia tez mi coś puka ale tylko jak ruszam na pierwszym biegu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzę że to dosyc często wystepujacy problem, zajme się tym jak zrobi sie cieplej. A czy wiecie coś o takim błedzie jak 01134 049 syrena alarmu samochodowego H12 - brak komunikacji, czy zwykły klakson jest odpowiedzialny za fabryczny alarm czy może gdzieś jest drugi? I jeszcze jedno 16519 P0135 035

Rzad cylindrów 1 sonda 1 obwód prądu grzejnego, usterka elektryczna, usterka sporadyczna oraz 16539 P0155 035 Rząd cylindrów 2 sonda 1 obwód pradu grzejnego ,usterka elektryczna ,usterka sporadyczna...wykasowałem te błędy ale po dwóch dniach wróciły...z góry dzieki za podpowiedzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego co do alarmu to nie mam pojęcia a te błędem z obwodem grzejnym sondy wygląda na to że mogła paść grzałka sondy i to na dwóch bankach czyli dwóch cylindrach, i dla tego sa drgania . Spalanie Ci nie wzrosło ? Dodam jeszcze że z lektury forum wiem że na drgania silnika na biegu jałowym ma wpływ tak zwany ezektor , zapchany powoduje nie równa prace motoru być może przez to że nie są prawidłowo odprowadzane gazy z głowic i skrzyni korbowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli dwóch cylindrach

...na dwóch głowicach, a w zasadzie kolektorach wylotowych;)

Edytowane przez seboos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki byłem już zmoczony, oczywiście chodziło mi o sondy w kolektorach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

syrena alarmu a własciwie klakson jest w bagażniku, można zastosowac inną jak orginalna padnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odp a wiecie moze ile kosztuje taka grzałka i czy duzo z tym roboty, co do spalania to niemam pojecia czy wzroslo poniewaz zrobiłem dopiero tym autem jakies 600km i srednia mam na kompie 13.5l/100, dodam że jezdze po samym miescie.

pozdrawiam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonda jako urządzenie posiada w sobie "grzałkę" która ma za zadanie jak najszybsze podgrzanie sondy do prawidłowej temperatury pracy. Tak więc padnięte grzałki będą miały znaczenie na zimnym silniku zanim spaliny nie rozgrzeją sond.

 

Pozdrówka :)

 

PS: może zbyt mało dokładnie to opisałem - grzałki sondy nie wymienisz. Jedynie w grę wchodzi wymiana sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ap-ropo sondy lambda potrzebuje wymienić lewa tylną sonde tylko że nie moge odczytać z niej numeru ma może ktos jakąś rade dla mnie? Kod silnika to ATQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności