Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie a i tak tańszy

 

A nie ma takiej opcji że nagle zacznie łykać 1L/100km? :D Gdzieś tam wyczytałem że po zmianie na minerał może łykać więcej jeśli pierścienie olejowe są do bani. W każdym razie i tak chyba zaleje bo mam gdzieś na stanie z 6L mineralnego Mobila ;)

 

oleju ok i czujnik tez sprawdziłem i ok

w jaki sposób sprawdzałeś czujnik? Wymieniłeś na inny?

Tak naprawdę to nie wiem czy coś jeszcze może powodować zapalanie się kontrolki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak auto się rozgrzeje to zaczyna świecić się kontrolka oleju

Kolego u mnie działo się identycznie i pojawiała się czerwona kontrolka oleju (czyli brak ciśnienia) - nie napisałeś czy u ciebie włącza się czerwona czy żółta. Nie wywalało żadnych błędów więc obstawiałem czujnik ciśnienia, po wymianie oleju w sierpniu 2010 roku wszystko wróciło do normy i od tamtego czasu jest spokój. Podejrzewam, że coś usiadło na czujniku i w jakiś cudowny sposób zeszło ze starym olejem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapala się czerwona kontrolka.. czasem na chwile znika ( pare sekund) a potem znów sie pojawia:( co do czujnika to mój mechanior twierdzi że jest ok... i mówił mi że po odpaleniu ciśnienie jest ok a jak się rozgdzeje to strasznie spada ( to ciśnienie)... olej miałem wymieniany jakies pół roku temu ale za dużo na nim nie przejechałem... mechanior mówi tez ze zacznie teraz od wymiany filtra oleju i będzie cos więcej po tym wiedział..może ten olej warto wymienić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może filtr filtrona założyłeś? Ja miałem to samo, po wymianie na oryginalny z ASO było lepiej. Ponoć te silniki są wrażliwe na złe filtry oleju. Może zbieg okoliczności ale mi pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie Filtrona jest... dzisiaj wymienie olej i zmienie filtr na inny i zobaczymy co sie będzie działo..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i panowie wymiana nie pomogła:( jak się rozgrzeje to dalej nie mam ciśnienia na silniku:( kurcze wy tak chwaliliście tego passata a ja chyba na jakiś felerny trafiłem:( CIĄGLE mam jakies z nim problemy:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam od pol roku mego passka i chce zmienic olej w skrzyni automat tiptronic powiedzcie dam rade sam czy lepiej do servisu napiszcie tez jaki olej tam wlac i co ile wy wymieniacie w swoich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maniekpisz - kolego sympatyczny, czy dasz radę? Oceń sam. Polecam lekturę http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42947

Bardzo pouczająca. :) Pozdrawiam!

Edytowane przez nitemarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ! :)

 

Mysle nad zakupem Passata Varianta 2002(B5 FL) 2.8 V6 z sekwencyjnym LPG - tiptronic, pelna skora, chrom pakiet itd.. niestety bez tempomatu i szyberdachu

Przebieg 225 tys km, skrzynia pracuje dobrze (bez szarpniec), srodek troche wytarty ale auto juz ma te 8-9 lat

Silnik chodzi ladnie (jednak liczylem na wiekszego kopa), nie wiem jak ze spalaniem, ale podobno po miescie ok 15l, trasa ok 8-9l (benzyny)

Na przegladzie przedsprzedaznym, nie bylo jakis wiekszych zastrzezen poza minimalnymi luzami w ktoryms z elementow przedniego zawieszenia i klikoma kroplami oleju pod silnikiem.

Podobno naprawa tego zawieszenia moze wyniesc ok 1,5 tys zl, jednak podczas jazdy nie slyszalem nic podejrzanego - cicho i sprawnie tlumil nierownosci.

 

Auto kupione w polskim salonie, zmienilo wlasciciela przy ok 150 tys km, od tego czasu podobno nic nie bylo naprawiane poza wymiana oleju silnikowego itp.

Jesli auto bylo serwisowane w ASO przez pierwszego wlasciciela, to rozrzad byl wymieniony przy ok 120tys km?

Z jakimi kosztami musze sie liczyc na wstepie, nawet jesli na pierwszy rzut oka wszystko wyglada pozytywnie?

Na allegro komplet czesci zwiazanych z rozrzadem kosztuje ok 550-700 zl (wraz z pompa wody), ile moze kosztowac wymiana u mechanika? Na pewno dojdzie do tego olej i filtry + ew. diagnostyka skrzyni biegow.

O czym jeszcze powinienem wiedziec przed zakupem i pamietac po zakupie? :)

 

Nie bardzo orientuje sie w sprawach cenowych na dany model, czy kwota 23 tys zl to wysoka cena?

Edytowane przez Gzheg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gzheg

Zawieszenie np. MasterSport możesz kupić już od 600 pln i jest oki.

Rozrząd to tak jak piszesz a mechanik nie powinien zażądać więcej niż 300 pln.

Zwróć uwagę na te wycieki oleju bo może się okazać, że masz do wymiany (ezektor - 95 pln - odpowietrzenie silnika) oraz uszczelki pod pokrywami zaworów 2x115 pln i to w ASO kupisz.

Olej i filtr oleju to koszt około 200 pln (Motul)

Olej w tylnym moście to koszt około 140 pln ASO.

Tempomat zawsze możesz sobie dołożyć i aktywować.

Piszesz, że "liczyłeś na większego kopa" może mu coś dolega? VAG powinien coś podpowiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W automacie ten silnik w tej budzie szału nie robi więc nie dziwię się że kolega liczył na coś więcej ;)

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem wybiore sie jeszcze do jakiegos mechanika, zeby podpial go pod komputer by sprawdzic czy jest cos w pamieci (i airbagi), no i zobaczyl co z tym silnikiem (dla pewnosci).

Rozumiem ze 1,5 tys zl bez robienia tego przedniego zawieszenia powinno wystarczyc na zrobienie rozrzadu i wymiane plynow?

Powaznie interesuje mnie zalozenie tempomatu (jesli to bedzie zrobione profesjonalnie).

Czy bedzie to jakis przelacznik obok kierunkowskazow, czy montuje sie do jakos do kierownicy i jaki moze byc koszt?

 

W sprawie przyspieszania, winic moge jedynie zamulajacy automat - ale cos za cos... wybieram wygode uzytkowania auta w korkach :)

 

No a ta cena 23 tys zl, mozecie cos na ten temat powiedziec, szanowni forumowicze? :help

Edytowane przez Gzheg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tempomat, zależy od oznaczeń silnika. Jeśli silnik ma gaz na potencjometr a nie na linkę to wstawienie tempomatu nie jest trudną sprawą. Kupuje się manetkę, wiązkę, montuje, podpina do kompa i gotowe (to tak w skrócie). Tak czy inaczej ogarnięty mechanik/elektryk poradzi sobie z tym bezproblemowo.

 

Pozdrówka :)

 

PS: co do zawieszania musisz obadać co dokładnie jest zużyte bo być może wymienić wystarczy jeden czy dwa elementy a nie od razu cały zawias (po co wymieniać coś co nie jest zużyte?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym automatem to racja - zamula.

A tempomat bedzie wyglądał jak ori tak jak pisze BONK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziekuje za komentarze :)

Postaram sie powoli zapoznac z tematami forum i nie zasmiecac tutaj tematu o 2.8 V6

Jesli dobrze pojdzie, za tydzien bede juz jezdzil czarnym kombiakiem V6 :kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki bedzie ten olej do tiptronika atf czy jakis inny napiszcie prosze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

chciałbym zapytać czy spotkał się ktoś z Was z włączaniem pierwszego biegu w tym modelu, skrzynia 5 manual. Chodzi o to ze przestała w ogóle wchodzić. Myślałem, żeby podjechać do kogoś, żeby popatrzał w czym problem, ale nie wiem czy mechanik nie zacznie fantazjować, że to 4x4 cuda na kiju i zacznie na ślepo szukać i wymieniać w ciemno po wszystko po kolei, dlatego chciałbym zapytać, czy ktoś z okolic Częstochowy nie zna jakiegoś dobrego mechanika, który ma jakieś pojęcie o 4motion.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

chciałbym zapytać czy spotkał się ktoś z Was z włączaniem pierwszego biegu w tym modelu, skrzynia 5 manual. Chodzi o to ze przestała w ogóle wchodzić. Myślałem, żeby podjechać do kogoś, żeby popatrzał w czym problem, ale nie wiem czy mechanik nie zacznie fantazjować, że to 4x4 cuda na kiju i zacznie na ślepo szukać i wymieniać w ciemno po wszystko po kolei, dlatego chciałbym zapytać, czy ktoś z okolic Częstochowy nie zna jakiegoś dobrego mechanika, który ma jakieś pojęcie o 4motion.

 

Ale tylko ci 1 nie wchodzi czy reszta też?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale tylko ci 1 nie wchodzi czy reszta też?

 

Tylko 1, chociaż 2 trzeba troche sposobem wlaczac, bo czasami wchodzi 4. Nie wiem czy to moze nie z mechanizmem wybieraka jest problem, bo jakiś taki rozklekotany nienaturalnie jest, nawet po wlaczaeniu biegu mozna w nim ruszać w palsczyznie poziomej na calej szerokosci lewarka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kris - zajrzyj pod spód może na wybierakach coś się poluzowało lub odkręciło ewentualnie zdejmij mieszek i tam masz dwie 10-ki nakrętki może coś zobaczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności