Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

A czy jest jakiś sposób na stwierdzenie ,że paliwo się cofa, że nie szczelny układ paliwowy bez rozbierania pół samochodu i oglądania wszystkiego po kolei?

 

Zamontuj kawałek przeźroczystego przewodu jak najbliżej wtrysków i zobaczysz jak się zachowuje paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polecam tylko nowsze silniki, przykladowo 2.5 v6tki do 2002r padaja przy 200tys przebiegu, takze mysle ze i z mocniejszymy lepiej sie wczytac co i jak gra w nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polecam tylko nowsze silniki, przykladowo 2.5 v6tki do 2002r padaja przy 200tys przebiegu, takze mysle ze i z mocniejszymy lepiej sie wczytac co i jak gra w nich.

 

? :-|

 

Te silniki (V6 w benzynie) potrafią robić po pół miliona kilometrów bez żadnych problemów... To nie diesel który ciągle się sra ;)

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włączę się do tematu jeśli można.

 

Jeśli chodzi o problemy z zapalaniem, długie kręcenie itd. to racze zmierzyć ciśnienie paliwa manometrem a nie kombinować z zaworkami i innymi pierdółkami. Jeżeli na zimnym ciśnienie będzie niższe niż 3,5 bar to trzeba zacząć od tańszego rozwiązania czyli filtr paliwa, ale raczej będzie do wymiany pompa paliwa.

 

Co do uderzenia z tył przy gwałtownym puszczeniu sprzęgła to....mam to samo......wymieniłem poduszkę tylnego mostu bo była zerwana i jest faktycznie lepiej ale..wystarczy złapać za wał i przekręcać nim w prawo i lewo....będzie na 100% luz,niestety, jest to luz na satelitach mech różnicowego. Jedyna naprawa reg. mostu....ale raczej nieopłacalne. mi to nie przeszkadza, trzeba poprostu starać się nie "strzelać" ze sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest ok :)

Edytowane przez poksik1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silniczek lubi olej

 

Tak jak każdy, duży silnik - moim zdaniem nic nadzwyczajnego. Wcześniej miałem VR6 i też zużywał olej, tak jak wspomniałem norma jeśli chodzi o duże 6-cylindrowe silniki.

 

W moim przypadku jest tak że przy wymianie oleju kupuję dwie bańki 4-litrowe. Zalewam do silnika ile trzeba a resztę mam na tzw. dolewki przy czym nigdy nie wykorzystuję całej tej reszty.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no moj spalił ostatnio 3 litry oleju na 1000km ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no moj spalił ostatnio 3 litry oleju na 1000km ;/

 

A dymi bardzo? Olej nie ucieka do układu chłodniczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no moj spalił ostatnio 3 litry oleju na 1000km ;/

 

Takie zużycie oleju to jest już zdecydowane przegięcie.

 

Nie masz jakiegoś wycieku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:):):) Edytowane przez poksik1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie np zadymi ale raz na jakis czas....podobno v6 ma takie cos ...ze musi duzo stac zeby zszedł olej cały..czasem nie wystarcza np 8 godzin?

 

jak raz na jakiś czas przy odpalaniu to uszczelniacze do roboty ;)

 

I ponawiam pytanie... orientuje się ktoś czy bez problemu da się zamienić APR NA ACK lub inny silnik nie zmieniając komputera ani innych podzespołów ?

Edytowane przez Beny2.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od czasu jak napisałem posta o kiepskim odpalaniu to jest ok, samochód się nawrócił, pali na dotyk ( nic nie zrobiłem, tylko napisałem parę słów na forum, może to jest lekarstwo haha). Jak znów zacznie szwankować w co nie wątpię to sprawdzę ciśnienie dawane przez pompę paliwową. Dziękuję za podpowiedzi. Odnośnie oleju to troszkę go ubywa ale dużo z tego przez nieszczelności. Staram się nie trzymać poziomu na full bo wtedy ubywa jakoś znacznie szybciej. Płyn chłodniczy też gdzieś pomalutku ubywa od czasu jak mechanik wyjął przepustnicę, ciekło tu, dokręciłem opaskę ,ciekło przy parowniku, dokręciłem, wymieniłem chłodnicę. Ale tak w ogóle to bardzo zadowolony jestem z auta, tylko zastanawiam się czasami ile faktycznie cofnięto mu przebiegu 100 czy 200 kkm. Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

---------- Post added at 13:35 ---------- Previous post was at 13:33 ----------

 

Czasem przy... nazwijmy to... mało subtelnym puszczeniu sprzęgła podczas zmiany biegu słychać delikatne puknięcie gdzieś z tyłu autka. Coś jakby zużyta poduszka, jednak nie mam możliwości na tą chwilę kuknięcia pod spód autka.

 

U mnie sprawa wygląda podobnie, lecz jest jeszcze kilka szczegółów. Otóż charakterystyczne "puknięcie" pojawia się w okolicach skrzyni podczas niedelikatnego puszczania sprzęgła, ale także podczas gwałtownych szarpnięć gazem, ale tylko w pewnym zakresie i zdecydowanie ciszej. Kiedy wjechałem na podnośnik dodatkowo okazało się, że z równą prędkością kręcą się tylko 3 koła, a jedno z tylnich kół co jakiś czas wykonuje obrót, lecz zdecydowanie wolniej niż reszta. Radził ktoś coś przeciwko temu problemowi ?

Edytowane przez JotEm
poprawka w tekście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli puka koło skrzyni to można sprawdzić koło dwumasowe albo poduszki. To, że jedno koło kręci się wolniej może sugerować to, że hamulec trzyma trochę.

Edytowane przez lukasz_rider

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, to nie poduszki, a także nie dwumasa, czy hamulec w kwestii koła.Tyle co ustaliłem z mechanikami, to że problem dotyczy napędu, ale żeby wiedzieć więcej musiałoby dojść do drogiej dłubaniny i poszukiwań. Ja przejechałem tak ponad 10 tys km i problem na szczęście nie postępuje, więc póki co przyszło mi tak jeździć. Chciałbym się jednak z tym kiedyś uporać i stąd moje pytanie, czy Szanowni Forumowicze wiecie coś niecoś więcej na ten temat ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Otóż charakterystyczne "puknięcie" pojawia się w okolicach skrzyni podczas niedelikatnego puszczania sprzęgła, ale także podczas gwałtownych szarpnięć gazem, ale tylko w pewnym zakresie i zdecydowanie ciszej.

 

A zauważył ktoś że po dłuższym postoju przez pierwsze kilka minut jazdy efekt jest dużo mniejszy? U mnie tak jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą na początku jest prawie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc może to np olej? Wymieniał ktoś? Sprawdzał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o olej (drogi) w tylnym dyfrze?

 

Właśnie jaki tam idzie, żeby np. dolać ktoś dolewał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności