luk88 Zgłoś #3301 Napisano 19 Września 2013 (edytowane) panowie, a byłby ktoś w stanie tak prosto na chłopski rozum wytłumaczyć mi jak działa napęd 4motion? wiem, że nie jest to stały napęd na 4 koła. czy jeśli samochód jeździ spokojnie po mieście to napędzane są tylko koła przednie? czy podczas ruszania spokojnie na asfalcie napęd przenoszony jest na 4 koła czy tylko na przednie? W przypadku Passata b5 jest to stały napęd na 4 koła;) Torsen.Jest mechaniczny i praktycznie nieśmiertelny. Napęd który dołącza tył to Haldex stosowany tam gdzie silnik jest montowany poprzecznie i chyba już we wszystkich nowszych VW.Ogólnie to Torsen jest trwalszy i zniesie więcej od haldexa,może jest nieco wolniejszy w reakcji,ale to jest nie do zauważenia.W necie pełno info na ten temat. Jak jedziesz po mieście to napędzane są obie osie w proporcji 50\50 % w przypadku Twojego Passata. Jak byś jechał np.Borą 1.9 tdi. 4motion to tam już jest haldex i ruszając normalnie będzie napędzał tylko przód.W razie poślizgu elektonika dołączy tył. Tutaj filmik,stary,ale troszkę wyjaśnia zasade działania torsena: Pozdrawiam. Edytowane 19 Września 2013 przez luk88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ptoq Zgłoś #3302 Napisano 20 Września 2013 (edytowane) Witam. Wczoraj wyskoczyły mi kontrolki ESP i ABS, po kilku chwilach zgasły. Zgasiłem silnik, odpaliłem-spokój. Po kilkudziesięciu kilometrach po mieście zapaliły się znowu i nie chcą gasnąć. Auto sprawuje się na chwilę obecną normalnie, ale przydałoby się to zrobić od ręki. Co może być powodem? Płyn hamulcowy jest prawie pod korek, a żadnej skali tam nie widzę. Bardzo proszę o pilną pomoc, bo dzisiaj wieczorem mam znowu trasę do pokonania... Pozdrawiam. P.S. Klocki i tarcze w dobrym stanie. P.S. 2 P poczytaniu na forum o tych kontrolkach ponoć może to być czujnik pedału hamulca. Sprawdziłem, światła stop się zapalają, ale tylko na spojlerze i na tylniej szybie. W lampach zero odzewu. Czy może to być spowodowane jakąś usterką w elektryce? Edytowane 20 Września 2013 przez Ptoq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #3303 Napisano 20 Września 2013 Tak to jest tym spowodowane choć dziwne że akurat te kontrolki to pokazują. Miałem dokładnie to samo , u mnie wystarczyło wyjąć kostki od lamp , przeczyszczenie oraz ponowne podłączenie i usterka zniknęła. Także może i u Ciebie to wystarczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koned Zgłoś #3304 Napisano 21 Września 2013 krótkie pytanko reflektory regenerować czy kupić nowe ---------- Dodano o 12:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:28 ---------- jeżeli regenerować to gdzie i ile to kosztuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mazur Zgłoś #3305 Napisano 21 Września 2013 Mam jeden problem mam passata b5 1.8 Turbo AEB ( sinik od audi s4) i mam pytanie czy jak kupie cale kompletne audi a4 quattro czy bedzia passowac zawieszenie Naped Quattro prosil bym o napisanie maila bo zadko mam dostep do internetu [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #3306 Napisano 21 Września 2013 Mam jeden problem mam passata b5 1.8 Turbo AEB ( sinik od audi s4) i mam pytanie czy jak kupie cale kompletne audi a4 quattro czy bedzia passowac zawieszenie Naped Quattro prosil bym o napisanie maila bo zadko mam dostep do internetu [email protected] po pierwsze jedna sprawa, żadne Audi S4 nie miało silnika 1.8 T więc to nie żaden silnik od S4 twój Passek ma napęd 4x4? silnik jak najbardziej będzie pasował bo to ta sama konstrukcja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk88 Zgłoś #3307 Napisano 21 Września 2013 krótkie pytanko reflektory regenerować czy kupić nowe ---------- Dodano o 12:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:28 ---------- jeżeli regenerować to gdzie i ile to kosztuje Na alledrogo możesz znaleźc firmy specjalizujące się w regeneracji.Wysyłasz,a oni odsyłają.Znajdź,zadzwoń i się dogadaj. Nowe tzn.oryginały czy podróbki?Podróbki to i tak koło tysiaka.Myślę,że nawet za połowe tej ceny masz zregenerowane oryginały. A i jeszcze jedno,czy masz ksenon?Bo w takim wypadku to myślę,że raczej tylko regeneracja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prince Zgłoś #3308 Napisano 22 Września 2013 krótkie pytanko reflektory regenerować czy kupić nowe ---------- Dodano o 12:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:28 ---------- jeżeli regenerować to gdzie i ile to kosztuje Jeżeli masz ksenonowe reflektory to z tego co wiem to do B5FL nie ma zamienników...szukałem ale nic z tego. Byłem w jednej z firm ,które zajmują się regeneracją reflektorów i posiadali na stanie ksenon do B5FL po regeneracji. Przyznam szczerze, iż efekt był średni. Osobiscie poszukałbym używki w dobrym stanie, za około 1,5tys.zl kupisz używane 2 reflektory ksenonowe (oryginały) w bardzo dobrym stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzik Zgłoś #3309 Napisano 22 Września 2013 w moim ksenony były zmieniane w ASO (w 2010), łączny koszt 3000 PLN ---------- Dodano o 22:16 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:13 ---------- krótkie pytanko reflektory regenerować czy kupić nowe ---------- Dodano o 12:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:28 ---------- jeżeli regenerować to gdzie i ile to kosztuje w moim ksenony były zmieniane w ASO (w 2010), łączny koszt 3000 PLN ---------- Dodano o 22:22 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:16 ---------- jaki olej polecacie do 2.8 V6 (2001r 230 tys km) (jeżdżę na castrol edge 5w30) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3310 Napisano 23 Września 2013 jaki olej polecacie do 2.8 V6 (2001r 230 tys km)(jeżdżę na castrol edge 5w30) Każdy który ma normy VW. Ja jeżdzę na motul 8100 x-cess Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #3311 Napisano 23 Września 2013 Każdy który ma normy VW. dokładnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chudy VR5 Zgłoś #3312 Napisano 23 Września 2013 Witam. Mam Passat 2.3 VR5. Można by było zrobić kompendium wiedzy na temat powyższego modelu . Mało o nim na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3313 Napisano 23 Września 2013 No to rób Jeżeli chodzi o silnik to bliżej mu do vr6 a więc szukaj info w dziale B3/4 a o reszcie to w dziale B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniekpisz Zgłoś #3314 Napisano 23 Września 2013 Wiam mam problem z moim pasatem od predkosci 120 wzwyz pojawiaja sie wibracje na kierownicy i calej karoseri bardzo to drazni i utrudnia dodam ze tarcze klocki zmienione juz sa opony tez kola wywazone dalej juz nie wiem mechanik mowi ze to przeguby z poloskami co wy na to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzik Zgłoś #3315 Napisano 23 Września 2013 Wiam mam problem z moim pasatem od predkosci 120 wzwyz pojawiaja sie wibracje na kierownicy i calej karoseri bardzo to drazni i utrudnia dodam ze tarcze klocki zmienione juz sa opony tez kola wywazone dalej juz nie wiem mechanik mowi ze to przeguby z poloskami co wy na to miałem tak samo. zamień koła tył do przodu a przód do tyłu może pomorze. ja tak zrobilem i pomoglo. przy 4x4 ma to wpływ. a wyważenie wyważeniu nierowne.. to także doświadczyłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielciagala Zgłoś #3316 Napisano 24 Września 2013 Sprawdź wahacz dolny tylny ( pród) U mnie to powodowało identyczne objawy, był luz na przegubie kulowym . U mnie też zmieniałem koła i nic nie pomogło i dopiero wymiana wahacza dała efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniekpisz Zgłoś #3317 Napisano 24 Września 2013 Kola nie daly nic juz tak robilem a zawieszenie tez nowe dodam wam ze wibracje czuje na pedale gazu....moze wam to cos podpowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koned Zgłoś #3318 Napisano 24 Września 2013 koledzy czy części rozrusznik alternator przepływomierz sterownik z silnika apr bedą pasowały do silnika atq dodam ze apr jest 4motioni przed liftem proszę o szybką podpowiedż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #3319 Napisano 24 Września 2013 panowie jaką norme powinien spełniać olej silnikowy? 502 czy 504 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk88 Zgłoś #3320 Napisano 24 Września 2013 panowie jaką norme powinien spełniać olej silnikowy? 502 czy 504 ? ja leje motula 5W\30 8100 x-clean 502\505.O ile dobrze pamiętam,to tak jakby 505 miał właściwości 502 i lepsze.Jakiś specjalnych norm spełniac nie musi.Bo np.nie masz filtra cząstek stałych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach