Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

czy to oznacza że auto posiada samopoziomowanie?

kazde auto wyposazone w xenon ma samopoziomowanie.

dokladany i niefabryczny xenon mozesz poznac miedzy innymi po tym ze ma regulacje:)

tak wiec u Ciebie jest wszystko tak jak byc powinno :)

miliona km zycze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od tygodnia jestem posiadaczem passata B5 2,8 4motion i juz mam problem, mianowicie pali się check silnika z vaga wychodzi że spalone sondy lambda i tu moje pytanie jak one są rozmieszczone wiem że dwie są przed i dwie za katalizatorem ale które to rząd pierszy i strona piersza a ktore to rząd drugi i strona druga. I jeszcze jedno pytanie sondy kupować nowe orginalne, zamienniki czy może uzywane, (wiadomo kwestia finansów).

Po ośmiu latach obcowania z francuzami czas przyszedł na passata 2,8 jak na razie nie jest źle ale mam nadzieje że nie będę żałował.

Za podpowiedzi odnosnie sond z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka

 

O ile się nie mylę to S to strona B to rząd --- S1 prawa , S2 lewa (stojąc tyłem do auta) , B1 przed katem , B2 za . Ale to co cztery spalone - no niemożliwe - wykasuj błędy i zobacz czy falują , czy grzałki się załączają , a jeszcze lepiej to pomierzyć -- wtyczki masz na ścianie grodziowej - było parę postów wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki Damian. Sondy mierzone miernikiem i działają a błąd jak wyskakiwał tak wyskakuje coś na temat obwodu grzania na dwóch sondach ale nie wiedziałem na których. Może jeszcze byś mógł podpowiedzieć jakie sondy kupić - nowe orginalne ( cena zabija), używki, czy może zamienniki. Jescze raz dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wielkie dzieki Damian. Sondy mierzone miernikiem i działają a błąd jak wyskakiwał tak wyskakuje coś na temat obwodu grzania na dwóch sondach ale nie wiedziałem na których. Może jeszcze byś mógł podpowiedzieć jakie sondy kupić - nowe orginalne ( cena zabija), używki, czy może zamienniki. Jescze raz dzieki za pomoc.

 

Witam.

Błąd który Ci wyskakuje to spalone sondy czy może niewydolnośc katalizatora?Widzę,że Twój silnik to AMX,a to częsty problem w nim.

Ja 1.5 roku temu wymieniałem sondy na ori i nie ma z nimi problemu do dziś,fakt,cena zwala z nóg.Z zamiennikami ogólnie nie mam dobrych wspomnień.Z reguły jest tak,że próbując trochę oszczędzic płacimy dwa razy i wychodzi drożej.

Chyba,że ktoś wymieniał na zamienniki i może coś polecic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podepowiedzi. Elektryk sprawdzal kata i strwierdził iż jest w dobrej kondycji. Poprzedni właściciel zalał paliwa złej jakości i od tej pory zaczeły sie problemy z sondami. Chyba trzeba będzie przelknąć cene oryginalnych sond bądź pomyśleć o jakichs sprawdzonych używkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam nowy nabytek i tak powoli mam zamiar przy nim podłubać. Zrobiłem trasę 400 km i co zauważyłem. Przy odpuszczaniu i energicznym dodaniu gazu delikatne szarpnięcie/stuknięcie ( skrzynia manual ) . Co tam najczęściej się psuje ? Podpora wału? Krzyżak na wale ? Słychać tez tak jakby buczenie/szuranie/terkotanie z tyłu, ciężko określić dźwięk...

Olej w moście sprawdzony, prawie max ale sucho nie jest.

 

Kolejna sprawa, mam wyciek z tyłu z jednej półośki przy moście, uszczelniacz ? Dużo z tym roboty ?

 

Mam tez do wymiany termostat ale wymienię wg swojego manuala co jest w warsztacie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od niedawna mam 4motion i u mnie jest tez minimalny luz ale to minimalny da sie z tym zyc i nie będe dłubał. Rozmawiałem z kolega który od trzech lat użytkuje passata 4x4 i ma to samo, próbował z tym walczyć i po wymianie jakichś pierdół za grubą kase nic sie nie zmienilo jak luz był tak jest, fachowcy z serwisu oświadczyli iz taka jest specyfika tego napędu i tak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja od niedawna mam 4motion i u mnie jest tez minimalny luz ale to minimalny da sie z tym zyc i nie będe dłubał. Rozmawiałem z kolega który od trzech lat użytkuje passata 4x4 i ma to samo, próbował z tym walczyć i po wymianie jakichś pierdół za grubą kase nic sie nie zmienilo jak luz był tak jest, fachowcy z serwisu oświadczyli iz taka jest specyfika tego napędu i tak ma być.

 

O jakim luzie mówisz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego stukania przy odpuszczeniu i dodaniu gazu to według tego co ustaliłem to masz dostępne różne grubości podkładek , które sprawiają że zębatka wału bardziej dochodzi do zebatki w moście i to powinno zniwelować te udeżenia. Co ciekawe te podkładki do passata są sprzedawane tylko w zestawach po 15 sztuk , ale za to w łołdi da się kupić po jednej , ale ciężko za pierwszym razem trafić z rozmiarem .

Z wymianą uszczelniacza na półosi nie było problemu - mechanikowi poszło raz dwa . Termostat to przy wymianie rozrządu , bo inaczej się nie dostaniesz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale za to w łołdi da się kupić po jednej , ale ciężko za pierwszym razem trafić z rozmiarem .

 

Ooo, o tym to nie wiedziałem :)

 

 

Z wymianą uszczelniacza na półosi nie było problemu - mechanikowi poszło raz dwa

 

Pod blokiem tego nie zrobię, trzeba bedzie warsztat odwiedzic...

 

 

Termostat to przy wymianie rozrządu , bo inaczej się nie dostaniesz .

 

 

eee tam ;)

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/40586-Wymiana-termostatu-2-8-V6-30V-ACK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Shah

Dzień dobry,

 

Trafiłem tutaj zupełnie przypadkiem. Stoję przed zakupem auta. Miała być Vectra C. Benzyna z gazem... Ale z racji tego, że jakoś nic nic ciekawego nie ma, postanowiłem poszukać innego auta. Padło na Passata. Kiedyś miałem B3 2.0GT i byłem z niego bardzo zadowolony. Pomyślałem, czemu nie znowu Passat

 

Znalazłem chyba auto dla siebie. Do sprzedającego mam 100 km. Auto podobno bardzo doinwestowane (prawie 9000 zł). Ale...Ktoś już go próbuje sprzedać od czerwca tego roku. Wstawił nowy gaz i chętnych brak. Auto sprowadzone ze Szwajcarii (trzeba było zapłacić cło i wysoką akcyzę), a cena wydaje mi się atrakcyjna. Zwracam się do Was drodzy forumowicze co myślicie o tym aucie? Może ktoś go widział? Ktoś oglądał? Wszelkie sugestie mile widziane.

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=3494956428

 

Edit: Ogłoszenie nie aktualne. Auto było wystawiane chyba trzy razy od czerwca. Gdy tylko się nim zainteresowałem to się sprzedało :/

Edytowane przez Shah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jako, że ja mam Passka 2,8 i jestem z niego bardzo zadowolony, mój brat wymyślił, że też takiego chce :P

Widział ktoś może ostatnio jakąś dobrą sztukę w automacie i najlepiej pełnej wersji(skóra, navi itp), obojętne czy sedan czy kombi? Jesteśmy mobilni, więc cała polska stoi przed nami otworem :) Na allegro nie ma tego dużo...

Z góry dzięki,

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie jeszcze takie szybkie pytanko: gdzie w Passku znajduje się wtyczka diagnostyczna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pod podłokietnikiem, na tunelu środkowym, obok ręcznego.

 

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem na forum to Passaty B5 po `01 z silnikiem 2.8 AMX posiadają cztery sondy lambda...dwie w kacie i dwie za.

Ostatnio wymieniłem a raczej fachowiec wymienił złącza elastyczne w tłumiku...ku mojemu zaskoczeniu okazało się ,iż mam tylko dwie sondy...na jednej stronie sonda jest na wyjściu z kata a po drugiej stronie sonda jest po środku katalizatora. Jest to możliwe?

Edytowane przez prince

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie skonczyłem walkę z sondami, cholerne wtyczki nie łaczyły ale jest już ok. Mam 2,8 AMX 4motion z 2001 r. i sa tam cztery sondy dwie po jednej stronie wydechu dwie po drugiej. W chwili zwątpienia (w walce z sądami) gdy podejrzenie padło na zepsute katalizatory zaproponowano mi wycięcie katalizatorów i wtedy zostały by dwie sądy, ale które i jakby to mialo wyglądać to nie wiem. A ile masz wtyczek do sond u mnie sa : jedna zielona, jedna brązowa i jedna czrna, one są po stronie pasarzera przy ścianie grodziowej i jedna czarna która jest za zbiornikiem plynu chłodniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie są tak jak u Ciebie...trzy wtyczki duże... zielona,brązowa,czarna i jedna mała brązowa po prawej stronie dużej czarnej.IMG_0327.jpg Za płynem chłodniczym nic nie zauważyłem (przynajmniej na zdjęciu)

Edytowane przez prince

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinna być taka sama jak ta czarna wtyczka najlepiej ją widać jak się odkreci zbiornik plunu chłodniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności