Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Konrad dzieki za informacje sprawdze dokladnie te wahacze,a mam jeszcze jeden problem moze juz był jak sprawdzic zawór odpowietrzajacy opary tzw evap czy cos takiego bo wyskakuje mi bład jezeli ten zaworek cyka cały czas to sprawny ktos miał z tym problem 16839-System kontroli emisji z weglem aktywnym duzy upływ i drugi bład 16825 system kontroli smisji z weglem aktywnym nieprawidłowy przepływ?

 

miałem to samo robisz tak otwierasz wlew zdejmujesz przewód doprowadzający paliwko do silnika 1opaska zaciskowa i dajesz sprężone powietrze przez parę sekund u mnie podziałało:ok

 

---------- Dodano o 13:18 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:06 ----------

 

Przy okazji rozrządu na pewno wymień termostat i najlepiej oryginał. Przejechałeś na rozrządzie 60 tys. i już wymieniasz- nie za wcześnie? W tym silniku wymiana przypada co 120 tys. więc może jeszcze nie ma potrzeby inwestować.

 

cóż ci mogę rzec i tak będą go rozbierać a poza tym sie zarabia sie żyje jak hrabia:beach:robię paskiem dziennie 300 kilosów będę miałspokój na następne 90 tys bo z tymi 120 tys to zdrowo przesadziłeś to dobre dla tych co lubią silne emocje termostat wziąłem pod uwagę dzięki inne sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

---------- Dodano o 13:18 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:06 ----------

 

 

cóż ci mogę rzec i tak będą go rozbierać a poza tym sie zarabia sie żyje jak hrabia:beach:robię paskiem dziennie 300 kilosów będę miałspokój na następne 90 tys bo z tymi 120 tys to zdrowo przesadziłeś to dobre dla tych co lubią silne emocje termostat wziąłem pod uwagę dzięki inne sugestie

Nie ja wymyśliłem wymianę co 120tyś., producent tak przewiduje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam koned to gdzie ty tyle jeździsz??:P 300 kilosów codziennie? Taki daleki dojazd do pracy..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam koned to gdzie ty tyle jeździsz??:P 300 kilosów codziennie? Taki daleki dojazd do pracy..?

 

dokładnie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam że 120 to za dużo --- ASO zeznaje że 90 tys max w naszych warunkach, a nawet sugerują przy kolejnych skrócić trochę.

Przy okazji wymiany wszystko :

- pasek

- dwie rolki prowadzące

- rolka napinająca

- napinacz hydrauliczny

- palec (nie wiem jak to się nazywa ale jest :) )

- pompa wody

- termostat (tylko oryginał z ASO)

- uszczelniacze : pod wałki i gdzieś zdaje się jeszcze

 

Całość wychodzi mniej więcej 900 pln + robota.

 

Tylko pogratulować jak masz 2.8 i tylko 140tys nalatane --- stało to w garażu przez 11 lat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że skracanie terminów wymiany rozrządu to nakręcanie koniunktury przez ASO. Skoro producent przewidział pewne terminy to nie ma potrzeby ich skracania. Myślę nawet, że konstruktorzy przewidzieli też jakąś rezerwę wytrzymałości. Oczywiście mam na myśli sytuację, gdy wymieniamy na podzespoły dobrych producentów. Poza tym czym się różnią nasze warunki pracy silnika od tych zza Odry? Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że na Zachodzie silniki są bardziej obciążone bo na to pozwalają tamtejsze drogi. Obecnie mam na rozrządzie zrobione 80tys. i gdy niedawno tam zaglądałem to mechanik stwierdził, że jest w bardzo dobrej kondycji i póki co nie ma sensu wymieniać. Ale to tylko moje przemyślenia:poddajesie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanik który stwierdził ,że pasek jest w bardzo dobrym stanie wzrokowo to nie mechanik tylko wrózbita. Pasek trzeba zdjac powyginac go w różne strony i zobaczyć czy nie jest popekany itp. A wiadomo że jak sie go juz zdejmie to tak samo łatwo jest założyc nowy jak ten stary. Nie raz juz widziałem jak ktos przedobrzył, taniej wychodzi wymiana paska niz wymiana zaworów tym bardziej jak jest ich 30, więc lepiej wymienic pasek częsciej no i wiadomo że nie tylko przebieg się liczy ale tez wiek czyli np 90tyś lub 6lat...pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mechanik który stwierdził ,że pasek jest w bardzo dobrym stanie wzrokowo to nie mechanik tylko wrózbita. Pasek trzeba zdjac powyginac go w różne strony i zobaczyć czy nie jest popekany itp. A wiadomo że jak sie go juz zdejmie to tak samo łatwo jest założyc nowy jak ten stary. Nie raz juz widziałem jak ktos przedobrzył, taniej wychodzi wymiana paska niz wymiana zaworów tym bardziej jak jest ich 30, więc lepiej wymienic pasek częsciej no i wiadomo że nie tylko przebieg się liczy ale tez wiek czyli np 90tyś lub 6lat...pozdrawiam

Kolego Lukas zaprzeczasz sam sobie. Najpierw piszesz, że "mechanik który stwierdził ,że pasek jest w bardzo dobrym stanie wzrokowo to nie mechanik tylko wrózbita" po czym stwierdzasz, że "Pasek trzeba zdjac powyginac go w różne strony i zobaczyć czy nie jest popekany itp." Jaka to jest według ciebie metoda, jeżeli nie wzrokowa? Oczywiście, że pasek był zdjęty, wyginany i oglądany według twojej instrukcji. Dodam nawet więcej, że rozrząd to nie tylko pasek. A nawiasem mówiąc mechanik, o którym mowa to nie jakiś wróżbita tylko pracownik ASO z dwudziestoletnim stażem. Pozdrawiam...

Edytowane przez wlad 1515

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Wam pwiem tak. wymieniam pasek co 50tys jezdze kolejne 50 i kompletny rozrząd. tzn tak było od momentu wyjechania z fabryki z moim autem. pierwszy właściciel tak zaczął potem mój ojczym przez 8 lat jazdy tak robił a teraz ja mam zamiar przy 200tyś komplet rozrząd zrobić, a następny przy 250tyś będzie sam pasek. Oczywiście wszystko na dobrych częściach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie o elastyczny łacznik wydechów, nie wiem jaka mam średnicę rury wydechowej, gdzie takie cudo kupić i czy juz wymienialiście takie ustrojstwo.

Pozdro i dzieki za radę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki łącznik, Wymiarów Ci nie podam bo mam go w garażu ,a zapłaciłem za niego cos około 30 zł. W sklepie motoryzacyjnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie rozrządu to ja też będę wymieniał co 50 tysięcy. U mnie miał 0k 60 gdy urwała się szpilka od napinacza paska rozrządu, pasek i rolki były jeszcze nie najgorsze. O takowej przypadłości na wiosnę napisał tez jeden z kolegów, on remontował, ja wymieniałem silnik. Pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obecnie mam na rozrządzie zrobione 80tys. i gdy niedawno tam zaglądałem to mechanik stwierdził, że jest w bardzo dobrej kondycji i póki co nie ma sensu wymieniać. Ale to tylko moje przemyślenia

 

przepraszam ale nie zrozumiałem chyba....albo zbyt chaotycznie to opisałeś. Ja zrozumiałem że gdy tam zagładałeś to mechanik powiedział że jest ok więc nie ma sensu wymieniac...wynika z tego opisu że nie demontował paska tylko na niego popatrzył czyż nie?... a jesli go zdemontował powyginał i powiedział że jest ok to dlaczego nie mógł założyć nowego i pewnego który nie ma przebiegu 80 tyś? czy szkoda jest założyc nowy pasek za 100zł? przecież to ta sama robota, trzeba porozpinać wszystko wyjąć i zapłacić jak za normalna wymiane rozrządu (prawie)nie można tego paska przy okazji już wymienić? dla mnie osobiście to strata czsu i pieniedzy. Rozumiem że oprócz paska jest pompa termostat napinacze itp ale pasek to pasek...takie jest moje zdanie...a to ze mechanik pracuje 20 lat w ASO nie znaczy że nie ma prawa się pomylić to tez tylko człowiek...pozdrawiam

 

---------- Dodano o 20:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:57 ----------

 

Panowie mam pytanie o elastyczny łacznik wydechów, nie wiem jaka mam średnicę rury wydechowej, gdzie takie cudo kupić i czy juz wymienialiście takie ustrojstwo.

Pozdro i dzieki za radę

 

ja za taki łacznik z naprawą zapłaciłem w warsztacie 80zł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie pierwsza wymiana rozrządu była przy 120 tys wpis w książce. Teraz oddałem do kumpla na wymiane przy 234 tys czyli przejechane na tym zestawie 114 tys i uznałem że już czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mój passat akonczył zycie :( jechałem sobie zadowolony z mojego passata jak zwykle a tu nagle komarek bez swiateł przed maska jeszcze samochod jechał z naprzeciwka i mnie oslepił ze niewidziałem tego na tym komarku zobaczyłem go prawie przed maska i odbiłem mocno na lewy pas wpadłem w poslizg i wpsdłem do rowu 2 metry głebokiego :( 100m polem leciałem

passat jest na sprzedaz lub na czesci.

Zdjęcie1056.jpg

Zdjęcie1052.jpg

Zdjęcie1054.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój kom jak by ktos cos chciał 725 299 610 i gg 61 81 53

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam was Panowie i Panie ale obawiam się że was zdradziłem...

dokonałem zakupu i jest nim Audi A6 C5 2001r. 193KM V6 (AMX) sprowadzony z niemiec... jestem pierwszym właścicielem w kraju i czekają mnie opłaty związane z przygotowaniem go do rejestracji i ciekawi mnie ile to wyniesie na razie ubezpieczyłem go na miesiąc na niemiecką rejestracje(na tą co poprzedni właściciel na niej jeździł) i tak sobie do końca czerwca będę jeździł o ile policja się do mnie nie doczepi...ponieważ nie wiem czy tak wolno...

jeszcze raz przepraszam ale jestem zadowolony z zakupu...pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zamieniłeś na to samo , tylko trochę lepiej zrobione :)

Z opłat to najwięcej akcyza ( 13%) , tłumaczenia , skarbówka , tablice , recykling , dowód , przegląd . Trochę się nazbiera. Zapodaj jakieś fotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akcyzy jest 18,6% a nie 13.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanko, czy to normalne, że jak włączam zapłon to pokazuje mi się check, miga zółta ikonka poziomu oleju?

Po odpaleniu wszystko znika jest normalnie. Olej jest. I czemu mi krzyczy "olsensor werkstatt" na samym zapłonie, przed odpaleniem silnika? Mam się niepokoić? W sumie wyskakuje to od chyba od kiedy mam auto, ale ta ikonka oleju i check mnie martwi.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności