Skocz do zawartości
Nuttie

Króciec układu chłodzenia 037 121 132, płyn chłodniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Cieknie mi płyn chłodniczy z tego króćca, króciec ten zamontowany jest do bloku silnika, w nim także znajduje się czujnik temperatury. Podałem numer katalogowy 037 121 132 ale nie wiem czy to ten do koca, bowiem w ASO dali mi taki ale on ma 2 miejsca (otwory) na czujniki. Mój silnik ABS ma tylko jeden czujnik, żółty od temp. płynu chłodniczego, wobec tego muszę wymienić w ASO ten element. Może ten właściwy dla mnie różni się tylko literą na końcu (jakby ktoś miał ETKE to chętnie przygarnę numer właściwy króćca). Mój problem polega w tym, że chciałbym wiedzieć czy zakładając nowy króciec nie trzeba dodatkowo jakąś pastą albo czymś uszczelnić łączenia króciec - blok silnika (jest tam o-ring, ale nie wiem czy to wystarczy i nie będzie popuszczał) Chodzi mi o coś w rodzaju silikonu albo czegoś.

 

Dodatkowo chciałbym wiedzieć ile wchodzi płynu chłodnczego do układu 1.8 ABS? Jak mi się uda zatamować wyciek z przewodów to tylko uzupełnię, ale nie wiem czy dam radę więc wolę wiedzieć ile kupić borygo za wczasu.

 

z góry dzięki za info.

 

pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodatkowo chciałbym wiedzieć ile wchodzi płynu chłodnczego do układu 1.8 ABS? Jak mi się uda zatamować wyciek z przewodów to tylko uzupełnię, ale nie wiem czy dam radę więc wolę wiedzieć ile kupić borygo za wczasu.

króciec na chłodnicy zakładaj bez niczego. zaden smar czy silikon. to jest tworzywo ktore pod wpływem płynu chłodzącego i cisnienia w układzie sama sie uszczelnia.ostatnio wymieniałem chlodnicę i miałem ten sam problem (smarować czy nie hehe)zapytałem swojego mechanika i powiedział zeby zakładać bez zadnych uszczelniaczy bo płyn zrobi swoje.i miał racje zadnego wycieku płynu.do układu chłodzenia wchodzi 5,5l płynu chłodzacego. i tak nie spuscisz wsztstkiego zawsze cos zostanie.

Edytowane przez auchi007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ja robiłem u siebie to zmieniłem czujnik ORING poza tym nic żadnych silikonów.

Wlej na próbę wody na 1 czy 2 dni czy jest szczelne apotem płyn na zimę.

Jak tam jest na dwa czujniki to jedno musisz zaślepka i O.K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wlej na próbę wody na 1 czy 2 dni czy jest szczelne apotem płyn na zimę.
i to tez dobry pomysł :) bedziesz miał pewność w 100% dodatkowo wyplukasz sobie cały syf z układu chłodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bowiem w ASO dali mi taki ale on ma 2 miejsca (otwory) na czujniki. Mój silnik ABS ma tylko jeden czujnik,

W drugą dziurkę wkładasz zaślepkę (jest w komplecie).

czy zakładając nowy króciec nie trzeba dodatkowo jakąś pastą albo czymś uszczelnić łączenia króciec - blok silnika (jest tam o-ring, ale nie wiem czy to wystarczy i nie będzie popuszczał)

Dla wszelkiego spokoju możesz posmarować czerwonym silikonem.

Te krućce lubią na łączeniu z silnikiem cieknąć. Uszczelka wygląda ładnie jak jest nowa, potem się spłaszczy i cieknie.

Wpisz w szukajkę cieknie kruciec i zobaczysz, że wiele osób się borykało z cieknącym krućcem.

albo przeczytaj ten wątek http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50903&highlight=cieknie+kruciec

 

Jak mi się uda zatamować wyciek z przewodów

Reklamówka foliowa i gumka recepturka - tak ja sobie z tym poradziłem.

Edytowane przez kdjk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniałem króciec. Posmarowałem go cienką warstwą czerwonego silikonu. Zresztą zawsze tak robie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dla odmiany zakladam nowe krocce z aso. po odkreceniu starego papier 100, do żywego blyszczacego metalu wyszlifowac i trzyma, zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja dla odmiany zakladam nowe krocce z aso. po odkreceniu starego papier 100, do żywego blyszczacego metalu wyszlifowac i trzyma, zawsze.

Jak często to robisz? Ja ma pasia 5 lat i teraz szykuje mi się kolejna wymiana. Mechanior kazał kupić króciec za 10 zł twierdząc, że po dwóch latach i tak padnie. Ciekawe czy to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za sugestie. W każdym motoryzacyjnym dostanę ten czerwony silikon? W komplecie nie było zaślepki na drugi otwór, poza tym jak już kupuję w ASO i ta część trochę więcej kosztuje niż normalnie to wolałbym żeby to była część fabrycznie od auta, no chyba że już nie ma takiej dostępnej.

 

Do przewodów zazwyczaj wtykam korki od tanich win :D takie z nakrętką przymocowaną :) ale patent z torbą foliową naciągniętą na przewód i przytrzymanie gumką recepturką też jest w dechę :) i chyba go wypróbuję.

 

miejsce styku króćca z blokiem wyczyszczę dokładnie.

 

Aha, bo jestem kompletną nogą w tym. Którędy najlepiej upuścić cały płyn chłodniczy (wodę), czy jest jakiś spust czy muszę odkręcić najniższy wąż od chłodnicy (co mi się nie uśmiecha, bo nie wiem czy jak go ponownie podłączę to będzie szczelnie) :)

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj- z tym ociąganiem do ROBOTY i jutro krótki post że zrobione!!!!

EFEKTY CHCEMY WIDZIEĆ!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robie to raz w kazdym aucie i starcza do momentu sprzedazy/zlomowania ;) w T4 fabryczny krociec trzy lata juz trzyma się i nie wyglada zeby mialo mu cos sie stac, czego nie moge powiedziec o czujniku temp. by topran :) niestety nic innego nie bylo w sklepie a wskaznik temp. nie zyl wogole... teraz znow klęka - swiece grzeje zawsze:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Którędy najlepiej upuścić cały płyn chłodniczy (wodę), czy jest jakiś spust czy muszę odkręcić najniższy wąż od chłodnicy (co mi się nie uśmiecha, bo nie wiem czy jak go ponownie podłączę to będzie szczelnie)

Hmmm. Chcesz płyn przy okazji wymienić?

Bo jeśli nie, to nie spuszczaj płynu. Po całej operacji dolałem około 1/2 litra - więc przygotuj sobie na wszelki wypadek 2litry (najwyżej zostanie Ci na dolewki).

Żeby zmniejszyć ilość płynu jaka może Ci wypłynąć możesz odkręcić zbiorniczek płynu (nie zdejmuj węży) i umieścić go poniżej krućca.

Po całej operacji niech się jeszcze odpowietrzy.

Edytowane przez kdjk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ambitne plany na dziś, tylko nie wiem jak światło pozwoli :) A chciałbym zlać z układu wodę bo dolewałem ją od 3 dni bo ciekło jak z prosiaka. A idzie zima i chcę mieć tylko borygo coby nie zamarzło, więc muszę się pozbyć wody z układu i zalać borygiem. Co znaczy odpowietrzyć? :P Znaczy co to znaczy to wiem, ale jak to przeprowadzić.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do ASO i część ma numer 037 121 132 B :)

koszt 55,46 :)

 

chyba zainwestuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja mam E na końcu, ale w internecie znalazłem że jest także z literką B ale zdjęcia pokazywały ten sam króciec i nie byłem pewien czy to ten właściwy na jeden czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co znaczy odpowietrzyć? :P Znaczy co to znaczy to wiem, ale jak to przeprowadzić.

Ja zalewałem układ płynem, nie zakręcałem korka i odpalałem samochód aż do włączenia wiatraka. Potem dolewałem płynu i zakręcałem korek.

Układ generalnie odpowietrza się sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem ETKĘ w pracy i ten B ma zakrzywiony w dół jeden króciec a ja mam identycznie jak ten E tylko z jednym otworem na czujnik. Najwyżej kupię zaślepkę, bo do ASO dodzwonić oczywiście się nie można...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak często to robisz? Ja ma pasia 5 lat i teraz szykuje mi się kolejna wymiana. Mechanior kazał kupić króciec za 10 zł twierdząc, że po dwóch latach i tak padnie. Ciekawe czy to prawda?

 

U mnie to prawda niestety :/ Średnio co 1,5 roku pada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety prace odkładam na jutro, postaram się zrobić foto relację. Okazuje się jak pojechałem do ASO, że innego nie dostanę. Ten B jest z zakrzywionym króćcem, a ten E to zmiana konstrukcyjna VW. Koleś już wiele ich sprzedawał mówił, po prostu VW zmienił kształt części - pewnie im się nie opłacało produkować każdego króćca oddzielnie dla każdego silnika dla starych aut. Doszedł tylko jeden otwór na czujnik, w miejsce gdzie była ścianka - nie zmienił się rozmiar króćca. No ale tak jak pisaliście do tego trzeba kupić zaślepkę i o-ring, szkoda że przy kupowaniu części nikt o tym nie wspomniał i teraz muszę czekać aż zaślepkę mi skołują jutro.

 

Czym się różni czerwony silikon od czarnego?

 

Jak upuścić całą wodę z układu, bez szkód własnych? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie lekkie przetarcie papierem 1000 + czarny silikon na oring. plynu spuscilem tylko tyle co wycieklo samo z krocca. zamiennik toprana narazie daje rade 2 miechy. czujnik oryginal z aso.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności