omenny Zgłoś #1 Napisano 20 Września 2009 Witam. Mam problem z moim paskiem 1.8 90km 1990r., otóż podczas jazdy samochód na chwilę gaśnie, obroty spadają do zera a następnie po kilku sekundach auto łapie obroty i jedzie normalnie. Przydażyło mi się to już 5 razy, podczas jazdy na autostradzie na 5 biegu ze stała pręskością: zgasł i odpalił sam po 2 sekundach, na normalnej drodze przy przyśpieszaniu z 4 biegu również zgasł, strzelił z rury wydechowej i odpalił po 5 sekundach. Co to może być ? dodam iż gdy zgaśnie, dodawanie i ujmowanie gazu nic nie daje, gaśnie i po chwili odpala. Sprawia to wrażenie jakby nie dostawał prądu na chwile lub paliwa... Wcześniej podczas jazdy było tylko małe szarpnięcie, a teraz gaśnie... Dodam że samochód jezdzi normalnie trzyma obroty, nie falują, nie ma spadku mocy, na jałowym biegu jeszcze nigdy mi się to nie przydażyło, tylko podczas jazdy. Poprostu zgaśnie i po chwili sam załapuje normalne obroty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #2 Napisano 20 Września 2009 sprawdź kostkę stacyjki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #3 Napisano 20 Września 2009 Kiedyś w Polonezie silnik tracił moc. Mechanicy mieli mnóstwo różnych pomysłów, tylko dowcip polegał na tym, że usterka objawiała się poza warsztatem. Ostatecznie w pewnym momencie zepsuło się tak, że zawsze powyżej 3000obr/min przerywał. Winowajcą okazała się cewka. Myślę, że dopóki usterka nie objawi się w całej rozciągłości to niewiele zdziałasz. Mimo wszystko sprawdź przewody zapłonowe, palec rozdzielacza (jeśli jest), spróbuj "podnieść" wtrysk (nieraz uszczelka się rozleci), zobacz jak wyglądają przewody dochodzące do akumulatora, masa do silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 20 Września 2009 zgasł i odpalił sam po 2 sekundach Interesujące -albo zapłon (aparat cewka) albo paliwo (ciśnienie,pompka traci zasilanie, wtrysk gubi zasilanie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #5 Napisano 21 Września 2009 Napisz kolego, czy masz instalację gazową? czy sprawdzałeś samochód VAG-iem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
omenny Zgłoś #6 Napisano 21 Września 2009 Nie mam gazu w tym aucie nigdy nie było. Samochód ma 340 000 km przejechane. VAGiem tez nie sprawdzałem. Mam dziwne przeczucie ze to może być coś z immobilajzerem i odcięciem zapłonu. Mógł się przetrzeć jakiś kabelek. Zrobiłem 100 km od tamtej sytuacji i nic się (na razie) nie dzieje. Posprawdzałem kable wysokiego napięcia, bezpieczniki, kopułkę wszystko wyglądało w porządku. Mam nadzieję, że już się to nie powtórzy bo chcę sprzedać passka, a nie chciał bym żeby nowy właściciel miał jakąś nieprzyjemna sytuację podczas jazdy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturp Zgłoś #7 Napisano 22 Września 2009 Sprawdź palec w kopułce rozdzielacza czy nie jest pęknięty. Miałem podobne objawy, tylko po zgaśnięciu różnie odpalał, raz po jednej, kiedy indziej po kilku minutach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Klaczus Zgłoś #8 Napisano 22 Września 2009 Witaj Otóż powodem gaśnięcia samochodu bedzie czujnik halla znajduje sie on w aparacie zapłonowym a strzały spowodowane są niesprawnym przepływomierzem powietrza. Dokladnie ten sam przypadek miałem jakies 3 tygodnie temu w swoim paskuB3 90r jak te dwie rzeczy wymienisz bedzie wszystko dalej dobrze hulać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #9 Napisano 22 Września 2009 a strzały spowodowane są niesprawnym przepływomierzem powietrza. Ten silnik nie ma przepływomierza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77gienek Zgłoś #10 Napisano 22 Września 2009 ja bym obejrzał palec,kopułkę, cewkę,kabel co idzie z cewki do kopułki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
omenny Zgłoś #11 Napisano 23 Września 2009 Witam ponownie. Dziś rano gdy odpalilem passka, zaczął się dziwnie zachowywać, trzymał 400 obr/m ,trzęsło całą budą. Tak jakby palił na 3 gary albo miał zatkany układ wydechowy, bo gdy dodałem gazu do 5000 obr/m wystrzeliła wielka czarna chmura z rury wydechowej, a następnie trzymał idealnie 900 obr/m i zachowywał się jakby nigdy nic... Myślicie że to ma coś wspólnego z tym gaśnięciem podczas jazdy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 23 Września 2009 RP mają sondę? Jeśli tak to odłącz ją i zobacz czy coś się zmienia , ewentualnie sprawdź połączenia na wtyczce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martivw75 Zgłoś #13 Napisano 23 Września 2009 Witam Objawy gaśnięcia ,szarpania ,ponowna równa praca to mi przypomina padającą cewke lub elektryka ,może być słaba masa ,wtyczka przy pompie paliwa ,imo lub stacyjka .Sprawdz wtyczke która idzie do podstawy monowtrysku czy dobrze trzyma .Sonda raczej nie spowoduje nagłego zgaśnięcia silnika podczas jazdy ,ale sprawdz jakie ma napięcie podczas pracy na wolnych obrotach powinno być koło 0,8-1 Volta .Nie wiem jaki masz kod silnika ale ten rocznik ma chyba jedno przewodową (kabelek koloru czarnego). Do sprawdzenia jeszcze masa kompa ,i samej cewki .Podłączenie pod VAGA nie zaszkodzi .PozdraVWiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mariobdg Zgłoś #14 Napisano 24 Października 2009 Witam,mam dokładnie ten sam problem. Wymieniłem cewkę,palec i kopułkę,przekaźniki od pompy i jest bez zmian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 24 Października 2009 Szukaj tematów o silniku krokowym. A diagnostycznie to sprawdź zapłon i ustawienie rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzesiekVW Zgłoś #16 Napisano 24 Października 2009 gruntownie sprawdź przewody zapłonowe, cewkę zapłonową i najważniejsze - świece zapłonowe (jeżeli odpalił na 3 garach to możliwe że najwyższy czas wymienić świece i/lub przewody), sprawdź iskrę na świecach. Przy wymianie świec zwróć uwagę na markę (najlepiej kup "z katalogu", przewody też są ważne, ja kupiłem ostatnio przewody BERU: jakość wykonania stoi na wysokim poziomie więc przy wymianie jak najbardziej polecam), aha, ważna rzecz: sprawdź kopułkę (czy nie pęknięta) i jej szczelność, tj. okrągłą uszczelkę pod kopułką a także sprawdź palec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wau1971 Zgłoś #17 Napisano 10 Listopada 2009 Witam,mam dokładnie ten sam problem.Wymieniłem cewkę,palec i kopułkę,przekaźniki od pompy i jest bez zmian Czujnik położenia wału (ok.170,-zł) Jak go wymienić znajdziesz na forum. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach