Gość nurek Zgłoś #1 Napisano 14 Września 2009 Witam Nowy miesiąc i nowy problem. Padło cisnienie oleju. Stało to sięnagle, na zimnym silniku - przejechałem ok 400m. Po wkręceniu manometru w filtr oleju pokazuje 0. Wczesniej nie bylo problemu, nie gubił cisnienia na goracym oleju, co wskazywalo by na zuzycie motoru. Gdyby zresztą był problem z łożyskami na wale, wałku, to manometr cos by pokazał. auto było w warsztacie, gdzie zdjeto miske oleju i włożono nową pompe oleju. Cisnienia po takiej robocie brak. Pompa podobno się kręci. Warsztat zacheca do rozebrania silnika. Miał ktoś może podobne przeżycia? Przy okazji czy da się sciągnąć miskę oleju bez demontażu skrzyni (rzekomo przeszkadza koło zamachowe i trzeba zemontować skrzynie) Pozdrawiam Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #2 Napisano 14 Września 2009 Przy okazji czy da się sciągnąć miskę oleju bez demontażu skrzyni (rzekomo przeszkadza koło zamachowe i trzeba zemontować skrzynie) Da sie. Tylko w pierwszej kolejności trzeba odkręcić blachę która zasłania koło zamachowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 14 Września 2009 Wałek pośredni obraca w ogóle pompą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #4 Napisano 14 Września 2009 Po wkręceniu manometru w filtr oleju pokazuje 0. Wczesniej nie bylo problemu, nie gubił cisnienia na goracym oleju, co wskazywalo by na zuzycie motoru. Gdyby zresztą był problem z łożyskami na wale, wałku, to manometr cos by pokazał. a wcześniej co pokazywał manometr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nurek Zgłoś #5 Napisano 14 Września 2009 wg mechanikow tak - pytalem o tym jak mi zakomunikowali ze nadal cisnienia brak. Auto idzie do innego warsztatu, gdzie mam zaufanie do mechanikow. Podejrzane juz bylo to, ze wyciagneli skrzynie, "bo nie dalo rady" zdjąć miski. Pasek rozrzadu nie byl zdejmowany Z innych przyczyn tak sobie mysle czy sa jakies zaslepki na wale, bloku i nie wiem czym tam jeszcze? No nie ma tak ze po zmianie pompy nie ma cisnienia w ogole - zero null... Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 14 Września 2009 Może nie zalali nowej pompy olejem? Zębate pompy dosć słabo się odpowietrzają bez odpowiedniej pomocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #7 Napisano 14 Września 2009 Właśnie - sam to "przerabiałem" http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=559838&postcount=59 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinezcb Zgłoś #8 Napisano 17 Września 2009 Może nie zalali nowej pompy olejem Nie wiem jakim cudem mieli by to zrobić.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #9 Napisano 17 Września 2009 Nie wiem jakim cudem mieli by to zrobić.... Przeczytaj posta podanego w linku a się dowiesz. Gdyby ktoś wymieniał pompę olejową na nową lub starą wymytą to zanim ją zamontuje w silniku niech "z lekka" wleje do niej trochę oleju aby się uszczelniła - ja tego nie zrobiłem i po zapaleniu silnika miałem problem z zassaniem oleju prze pompę. Już się prawie załamałem, że będę musiał odkręcać miskę i pompę, ale wpadłem na pomysł aby podać pompie nieco oleju "od tyłu" - wykręciłem czujnik brązowo/czarny (choć wg ETki powinien być niebieski) i przez otwór wlałem ok 100ml oleju - po tej operacji pompa zassała bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach