J_u_R_e_K Zgłoś #1 Napisano 7 Września 2009 Czołem wszystkim! Jestem tu "nowy". Zakupiłem wczoraj passata b4 1.8 benz. z 1993 roku. Mam na wyposażeniu klime o dziwo chodzi i chłodzi tylko mam małe pytanie. Jak tam sprawa się ma z wentylatorami. Mam dwa jeden z tyłu w silniku drugi z przodu chłodnicy. Czy któryś z nich powinien załączyć się zaraz po włączeniu klimy czy później?? Wiem że ten jeden z tyłu chłodnicy śmiga jak się nagrzeje silnik ale ten zewnętrzny jeszcze nie widziałem żeby się obracał. Druga sprawa to jak jak rozpoznać jaką moc mam silnika czy 75 KM czy 90 KM. I ostatnie pytanie narazie to czy ktoś wymyślił jakiś patent na porysowane kl podparcia na drzwiach bocznych?? Podobno można to czymś usunąć i zostaje taki jasny plastik. Jakieś porady?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
futro1983 Zgłoś #2 Napisano 7 Września 2009 Kolego odnośnie wentylatora to powinien się załączyć po włączeniu klimy, a klime masz oryginalną czy dokładaną bo mi się wydaje, że w paskach wentylatory są za chłodnicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_2000 Zgłoś #3 Napisano 7 Września 2009 (edytowane) Nie jest jeden przed taki mniejszy i się włącza jak się klimę załączy. Co do silnika to w bagażniku pod wykładziną masz taką naklejkę i na niej jest wszystko wypisane co siedzi w aucie: wyposażenie, silnik... i jeszcze to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=35048 Edytowane 7 Września 2009 przez Kris_2000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J_u_R_e_K Zgłoś #4 Napisano 7 Września 2009 Dzięki wielkie za odpowiedź w sprawie wentylatora. To od czego by tu zacząć szukać usterki że się wentylator nie załącza. Zauważyłem też że wczoraj wieczorem jak wyłączyłem silnik to wentylator jeszcze parę sekund pochodził i przestał to one tak mają?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 7 Września 2009 Pochodził, schłodził i przestał, one tak mają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J_u_R_e_K Zgłoś #6 Napisano 7 Września 2009 Czy to w przyszłości (chodzi mi o ten wentylator) będzie odbijać się na działaniu klimatyzacji. A jest tu gdzieś opisane jak wymienić i jakie żarówki wchodzą w skład oświetlenia zegarów i całej deski?? To co mam jest w kolorze niebieskim a chciałbym wrócić do oryginalnego koloru. Ktoś pomoże?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 7 Września 2009 U góry masz "przeszukaj to forum", wpisz czego szukasz np oświetlenie wskaźników, na Twoje pytania są już odpowiedzi na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
...gruby... Zgłoś #8 Napisano 7 Września 2009 To od czego by tu zacząć szukać usterki że się wentylator nie załącza. no własnie ,ja mam oryginał klime i ten mały przed chłodnica załacza sie razem z tym za chłodnicą i to nie wtedy gdy klime włacze tylko wtedy gdy temperatura silnika jest za duza czy to tak ma być? klima manualna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J_u_R_e_K Zgłoś #9 Napisano 8 Września 2009 No to jest to nowość! Kurcze w najbliższym dniu będę musiał to sprawdzić. Nagrzeje auto i włączę klime i zobaczymy czy zadziała czy nie. Też mam manualną klime. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 9 Września 2009 Kurcze no , zielony jestem , były jakieś wentylatory z przodu chłodnicy? Mój kombiak z hakiem ma podwójny wiatrak na jednym silniczku, a co do załączania wentylatorów podczas włączania klimy -"to musi tak właśnie być". Steruje tym przekaźnik 13, i jeszcze jedno klimy nie uruchomi się póki nie włączy się nawiewów. Radzę sprawdzić czy macie ten przekaźnik, jeśli nie to klima nie jest oryginał, a jeśli jest to kto wie czy nie zesmażony w środku, no może jakiś domorosły elektryk wprowadził wcześniej jakieś innowacje . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
...gruby... Zgłoś #11 Napisano 9 Września 2009 heh no to w takim razie musze poszukac gdzie i co jest nie tak bo ja moge właczyc klime bez nawiewu a wiatrak przed chłodnica załaczy sie z tym za chłodnica jednoczesnie gdy silnik jest za ciepły , załacza sie obydwa nawet wtegdy gdy klima nie chodzi , moze dlatego własnie tak słabiutko chłodzi mi ta klima przez ten wentylator własnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #12 Napisano 10 Września 2009 Druga sprawa to jak jak rozpoznać jaką moc mam silnika czy 75 KM czy 90 KM np naklejka w bagażniku i jeśli nic nie było kombinowane to jest tam moc w kilowatach i między innymi oznaczenie silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #13 Napisano 10 Września 2009 (edytowane) Ponadto na bloku silnika, na szlifowanym fragmencie w okolicy króćca wylotowego wody do chłodnicy powinien byc wybity nr silnika zawierający litery i cyfry - litery to typ silnika np; AAM -75KM, ABS-90KM, ADZ- chyba też 90KM. Czasami na osłonie paska rozdządu z góry jest naklejona nalepka z numerkami i kodem kreskowym - te numerki to numer silnika (ten z bloku), ale z tym może być różnie (np ktoś podmienił osłonę, itp) Edytowane 10 Września 2009 przez Amanda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach