Skocz do zawartości
J_u_R_e_K

Pytań pare nt. klimy,wentylatora,mocy itp.

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem wszystkim!

 

Jestem tu "nowy". Zakupiłem wczoraj passata b4 1.8 benz. z 1993 roku. Mam na wyposażeniu klime o dziwo chodzi i chłodzi tylko mam małe pytanie. Jak tam sprawa się ma z wentylatorami. Mam dwa jeden z tyłu w silniku drugi z przodu chłodnicy. Czy któryś z nich powinien załączyć się zaraz po włączeniu klimy czy później?? Wiem że ten jeden z tyłu chłodnicy śmiga jak się nagrzeje silnik ale ten zewnętrzny jeszcze nie widziałem żeby się obracał. Druga sprawa to jak jak rozpoznać jaką moc mam silnika czy 75 KM czy 90 KM. I ostatnie pytanie narazie to czy ktoś wymyślił jakiś patent na porysowane kl podparcia na drzwiach bocznych?? Podobno można to czymś usunąć i zostaje taki jasny plastik. Jakieś porady??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego odnośnie wentylatora to powinien się załączyć po włączeniu klimy, a klime masz oryginalną czy dokładaną bo mi się wydaje, że w paskach wentylatory są za chłodnicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest jeden przed taki mniejszy i się włącza jak się klimę załączy. Co do silnika to w bagażniku pod wykładziną masz taką naklejkę i na niej jest wszystko wypisane co siedzi w aucie: wyposażenie, silnik... i jeszcze to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=35048

Edytowane przez Kris_2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź w sprawie wentylatora. To od czego by tu zacząć szukać usterki że się wentylator nie załącza. Zauważyłem też że wczoraj wieczorem jak wyłączyłem silnik to wentylator jeszcze parę sekund pochodził i przestał to one tak mają??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to w przyszłości (chodzi mi o ten wentylator) będzie odbijać się na działaniu klimatyzacji. A jest tu gdzieś opisane jak wymienić i jakie żarówki wchodzą w skład oświetlenia zegarów i całej deski?? To co mam jest w kolorze niebieskim a chciałbym wrócić do oryginalnego koloru. Ktoś pomoże??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U góry masz "przeszukaj to forum", wpisz czego szukasz np oświetlenie wskaźników, na Twoje pytania są już odpowiedzi na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To od czego by tu zacząć szukać usterki że się wentylator nie załącza.

no własnie ,ja mam oryginał klime i ten mały przed chłodnica załacza sie razem z tym za chłodnicą i to nie wtedy gdy klime włacze tylko wtedy gdy temperatura silnika jest za duza

czy to tak ma być?

klima manualna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jest to nowość! Kurcze w najbliższym dniu będę musiał to sprawdzić. Nagrzeje auto i włączę klime i zobaczymy czy zadziała czy nie. Też mam manualną klime.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no , zielony jestem , były jakieś wentylatory z przodu chłodnicy?

Mój kombiak z hakiem ma podwójny wiatrak na jednym silniczku, a co do załączania wentylatorów podczas włączania klimy -"to musi tak właśnie być".

Steruje tym przekaźnik 13, i jeszcze jedno klimy nie uruchomi się póki nie włączy się nawiewów. Radzę sprawdzić czy macie ten przekaźnik, jeśli nie to klima nie jest oryginał, a jeśli jest to kto wie czy nie zesmażony w środku, no może jakiś domorosły elektryk wprowadził wcześniej jakieś innowacje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh no to w takim razie musze poszukac gdzie i co jest nie tak bo ja moge właczyc klime bez nawiewu a wiatrak przed chłodnica załaczy sie z tym za chłodnica jednoczesnie gdy silnik jest za ciepły , załacza sie obydwa nawet wtegdy gdy klima nie chodzi , moze dlatego własnie tak słabiutko chłodzi mi ta klima przez ten wentylator własnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa to jak jak rozpoznać jaką moc mam silnika czy 75 KM czy 90 KM

 

 

np naklejka w bagażniku i jeśli nic nie było kombinowane to jest tam moc w kilowatach i między innymi oznaczenie silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponadto na bloku silnika, na szlifowanym fragmencie w okolicy króćca wylotowego wody do chłodnicy powinien byc wybity nr silnika zawierający litery i cyfry - litery to typ silnika np; AAM -75KM, ABS-90KM, ADZ- chyba też 90KM. Czasami na osłonie paska rozdządu z góry jest naklejona nalepka z numerkami i kodem kreskowym - te numerki to numer silnika (ten z bloku), ale z tym może być różnie (np ktoś podmienił osłonę, itp)

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności