Gość Angst Zgłoś #1 Napisano 13 Września 2006 witam od jakiegos czasu nasila sie pewien problem w moim pasku. wczesniej wystepowal sporadycznie teraz praktycznie za kazdym razem. chodzi o pojedyncze stukniecie z tylu samochodu, wydobywa sie ono mniej wiecej pod nogami pasazera siedzacego na tylnej kanapie (tyle udalo mi sie ustalic na sluch). pojawia sie ono przy ruszaniu i przy hamowaniu. po ruszeniu, jezeli juz stuknie to mozna przyspieszac do woli i nic nie stuka. stukniecie pojawia sie nastepnie przy hamowaniu, potem jak sie znow przyspiesza. amrotyzatory sprawdzalem sa wszystkie ok, co moze byc przyczyna tych stukow???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #2 Napisano 13 Września 2006 masz 100% pewności że to tył auta? ja miałem to samo, jak padła tuleja w przednim zawieszeniu...objawy identyczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Angst Zgłoś #3 Napisano 13 Września 2006 no wlasnie jak jechalem ze znajomym mechanikiem on chwilami slyszal te stukniecia tez z przodu. wspominal ze moga byc to tuleje. przy tylnym zawieszeniu tuleje tez sa??? no i jaki jest koszt naprawy???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek Zgłoś #4 Napisano 13 Września 2006 Może ci się zapasówka odkręciła albo coś w bagażniku lata? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Angst Zgłoś #5 Napisano 13 Września 2006 przy pustym bagazniku jest to samo, a dzwiek dochodzi mniej wiecej spod nog pasazera tylnej kanapy siedzacego po stronie kierowcy. sprawdzilem dzis amortyzatory i zawieszenie na szarpakach, wszystko bez zastrzezen. przypuszczenie pada jeszcze na tylne klocki hamulcowe, ktore moga gdzies haczyc o tarcze, ale bede wdzieczny za inne pomysly. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xawier Zgłoś #6 Napisano 13 Września 2006 Tłumik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Angst Zgłoś #7 Napisano 14 Września 2006 wchodzilem pod samochod ruszalem tlumikiem najmocniej jak sie dalo i nic nie tukalo wiec odpada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #8 Napisano 14 Września 2006 Mocowanie skrzyni biegów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Angst Zgłoś #9 Napisano 14 Września 2006 Mocowanie skrzyni biegów? Myslisz ze tak mogloby niesc na tyl auta?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaśko Zgłoś #10 Napisano 26 Maja 2011 Witam Pozwolę sobie odświeżyć temat A mianowicie podczas przyspieszania i hamowania słychać pojedyncze stukniecie prawdopodobnie z tyły auta z tego, co wyczytałem na forum to jednym z przypadków mogą być tuleje tylnej belki moje wyglądają tak ja na zdjęciu z jednej strony (od śruby) są w dobrym stanie z drugiej strony pęknięte (nie odczuwam żadnego bujania na dziurach ewentualnie przy prędkości 140km małe bujanie (5 osób), ale to chyba wina amortyzatorów), ponieważ zauważyłem wyciek na tylnym amortyzatorze, więc trzeba będzie je wymienić. Wahacze z przodu były wymieniane około rok (10tys km) temu wiec myślę, że to nie te wahacze stukają. Poduszki silnika, skrzyni są ok. Układ wydechowy jest ok. Mam w planie najpierw wymienić amortyzatory, bo i tak zbliża się ich kres, ale co dalej. I teraz proszę o odpowiedzi: Co może powodować to bujanie auta? Czy te tuleje są do wymiany? Co może powodować to stukanie? Bardzo dziękuje za podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #11 Napisano 26 Maja 2011 Co może powodować to bujanie auta?Czy te tuleje są do wymiany? Co może powodować to stukanie? Za bujanie autem najpewniej odpowiedzialny jest amortyzator - auto buja się na sprężynach i amortyzator tego nie tłumi. Zacznij od wymiany tylnych amortyzatorów. W przypadku wadliwych gum na tylnej tuleji - będziesz słyszał pojedyńcze stuki podczas ruszania i hamowania oraz auto może myszkować tyłem na śliskiej powierzchni, np. jak wjedziesz w czasie deszczu na poziome oznakowanie drogi, pasy dla pieszych itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin80 Zgłoś #12 Napisano 26 Maja 2011 Miałem podobną sytuacje że pojawiało się stuknięcie przy przyszpieszaniu i hamowaniu, jednak dobiegało to z okolicy drzwi. Okazało się że bezwładne dziw opierały się zamkiem o skobel w słupku i powodowały stuknięcie. odnalazłem to oklejając skobel taśmą izolacyjną. Może skobel się poluzował? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorally Zgłoś #13 Napisano 26 Maja 2011 co do stukania to ja miałem też taki przypadek. Oprócz stukania przy ruszaniu i hamowaniu było "falowanie" podczas jazdy. Okazało się, że w jednym zacisku tłoczek się zaciął i to klocek miał duży luz i sobie stukał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #14 Napisano 26 Maja 2011 stukanie i hamowanie przyczyna moze tkwic rowniez w nie dokreconych polosiach mialem tak 2 dni temu w pracy po dokreceniu problem mina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaśko Zgłoś #15 Napisano 26 Maja 2011 (edytowane) Okazało się że bezwładne dziw opierały się zamkiem o skobel w słupku i powodowały stuknięcie. odnalazłem to oklejając skobel taśmą izolacyjną. Może skobel się poluzował? A mógłbyś wskazać mi ten skobel na zdjeciu lub etce? Oprócz stukania przy ruszaniu i hamowaniu było "falowanie" podczas jazdy. Okazało się, że w jednym zacisku tłoczek się zaciął i to klocek miał duży luz i sobie stukał. Zaciski ostanio czysciłem więc chyba to nie bedzie stukać. stukanie i hamowanie przyczyna moze tkwic rowniez w nie dokreconych polosiach mialem tak 2 dni temu w pracy po dokreceniu problem mina Kolego Wojta z tymi półosiami bo się pogubiłem mógłbyś opisać mi coś wiecej. Koledzy z góry dziekuje za rady i nadal prosze o podpowiedzi. Edytowane 28 Maja 2011 przez Jaśko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaśko Zgłoś #16 Napisano 28 Maja 2011 Witam Koledzy wszystkie wasze propozycje sprawdziłem i były ok a stukanie nadal występuje:dolamam. Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?? Dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #17 Napisano 28 Maja 2011 Piszesz, że wszystko sprawdziłeś - co z tymi tulejami metalowo-gumowaymi? na twoich zdjęciach od strony belki nie wyglądają dobrze! czasami ta guma pęka w miejscu zaznaczonym na zdjęciu strzałką. Z innych jeszcze możliwości jakie przychodzą mi do głowy, może być niewłaściwe zamontowanie tulejki ochronnej na amortyzatorze. Pod odbojem gumowym tzw. zderzakiem znajduje się tulejka ochronna - jeżeli jest źle zamontowana to stuka o amortyzator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zen_39 Zgłoś #18 Napisano 28 Maja 2011 Pozwole podłączyć sie do tematu. Stukanie przy dodawaniu i puszczaniu pedału gazu podczas jazdy (na biegu) myśle, że jest spowodowane drążkiem zmiany biegów który łączy lewarek ze skrzynią. NIe wiem jak sie nazywa ten łącznik ale często dostaje luzów. Sam jeszcze tego nie opanowałem, ale jak ręką wziąłem za ten drążek to czuć że jest strasznie wygiełdany. Oczywiście jeżeli rura kolektora wydechowego jest na swoim miejscu i nie tłucze o podłogę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hawaii Zgłoś #19 Napisano 28 Maja 2011 Po mojemu to mogą być poduszki skrzyni lub silnika. U mnie jest podobnie. Najbardziej słychać to podjeżdżająć w korku. Mała prędkość i hamowanie, a dźwięk to głuche, jednokrotne puknięcie - pojawia się dokładnie w momencie wciśnięcia pedału hamulca. Dodatkowo przy wrzucaniu jedynki na postoju słyszalny jest podobny dźwięk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzpzs Zgłoś #20 Napisano 29 Maja 2011 Mi tez coś stuka i mam wrażenie że to fotel. Dźwięk dokładnie pod nogami pasażera za kierowcą. Czasem wystarczy, że się zaprę mocniej o podnóżek kierowcy tak jak przy hamowaniu i stuka a potem przy przyspieszaniu. Wgląda na jakiś luz fotela. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach