Skocz do zawartości
arkady4

Śruba wału korbowego

Rekomendowane odpowiedzi

Troche odgrzeje kotleta. Panowie jakie macie wogóle sprawdzone sposoby na odkręcenie tej śruby?

Ja mam całą i za cholere nie chce puścić nasadką. Czym ją można odkręcić (czy tylko pneumatem)?

Ewentualnie jak zablokować koło (wał) żeby można było konkretnie pociągnąć kluczem.

Koło zamachowe możesz zablokować dużym śrubokrętem przez wziernik w skrzyni, najlepiej robić to w dwie osoby. Do odkręcenia sruby potrzebował będziesz długiej dźwigni i powinno puścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem takie cos niedawno.to jest wina ze powierzchnia walu oid czola jest wyklepana przez kolo.i kolo nierówno dolega do walu.trzeba wal wyjac na tokaranie i montaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W koncu nie wytrzymałem i zaciągłem pasia do mechanika:(

A tam... gości mi mówi że do wymiany pompy wody (trzeba zrzucic rozrząd) nie trzeba odkręcać tej śruby tylko te cztery na imbusa???

Co o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gości mi mówi że do wymiany pompy wody (trzeba zrzucic rozrząd) nie trzeba odkręcać tej śruby tylko te cztery na imbusa???

Dobrze mówi, poza tym że do wymiany pompy wody nie trzeba ruszać rozrządu

Do wymiany rozrządu odkręcasz tylko 4 imbusy, głównej śruby nie ruszasz

Do wymiany pompy wody nie ruszasz rozrządu, odkręcasz cały korpus pompy od bloku silnika(pod alternatorem)

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to w porządku, ale jakim cudem odkręce te śruby na pompie które są pod rozrządem i osłoną (dokładnie pod kołem napędzającym wałek do aparatu zaplonowego)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręcisz je dopiero jak wyjmiesz całą pompę z silnika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piotrek870918

jest specjalny frez do czoła wału i spokojnie można krzywiznę zebrać ,nie każdy mechanik to ma przyjemność od 100-150 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał P-Bolo1 viewpost.gif

Troche odgrzeje kotleta. Panowie jakie macie wogóle sprawdzone sposoby na odkręcenie tej śruby?

Ja mam całą i za cholere nie chce puścić nasadką. Czym ją można odkręcić (czy tylko pneumatem)?

Ewentualnie jak zablokować koło (wał) żeby można było konkretnie pociągnąć kluczem.

ona jest dosc mocno przykrecona tz ok 200nm plus czas ktory tam jest daje niezla sile pneumata nie polecam choc nie odradzam na poczatek dobra nasada plus przedluzka zaprzec o cos porzadnego polz pod auto zapas oprzyj klucz o niego i przekrec kluczyk taki impuls z stacyjki i odkrecisz napewno tylko wszystko dobrze zaprzyj i niech nasada pewnie siedzi na srubie Edytowane przez wojta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja znów odgrzeję kotleta ;)

Czy trzeba odkręcić tą śrubę, aby wymienić rozrząd ??

Koło pasowe jest na pasek wielorowkowy, odkręciłem 4 imbusy, ale nie chce zejść.

Czy jest ono przykręcone tą śrubą ?? A jak tak, to jaką nasadką ?? 19 szesnastokątna ??

Dodam, że przy silniku z kołem na pasek klinowy zwykły, kólko ładnie zeszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ruszasz tej śruby, jeśli koło pasowe nie chce zejść to należy zastosować narzędzie uderzeniowo-bezwładnościowe z głowicą stalową i tłumiący podkład strukturalny (jeb.. młotkiem przez drewno to zejdzie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też to miałem. Myślałem że koło jest zespolone. Chyba tlenek aluminium jakoś wszystko zlepił. Psiknąłem Carambą albo WD lub ropką i delikatnie pukałem młotkiem przez kołek drewniany. Schodzi bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki, dziś zapuściłem WD.

Jutro popukam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... należy zastosować narzędzie uderzeniowo-bezwładnościowe z głowicą stalową i tłumiący podkład strukturalny

Zastosowałem owe narzędzie i rzeczywiście pomogło.

Dzięki :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Panowie , być może dubluje temat ale nie moge dogadać sie z szukajką , mianowicie urwała sie śruba centralna koła paska rozrządu w wale korbowym (2E) . Samochód co prawda nie jechał stało się to na postoju obroty ok 1500 , koło pasowe wypadło , rozrząd się "zdemontował":cool:. A teraz pytanie , czy ktoś miał już taki przypadek , z jakiego powodu tak sie mogło stać i jak sobie poradzić z tym kikutem w wale , który pozostał po śrubie?? bo jakiś niemiaszek wpakował śrubke na kleik lub farbke:636: , zakładam ze 2E jest bezkolizyjny bo jak nie to:eek:

 

No to masz szczęście Panie Kolego!

 

Ja miałem taki przypadek przy spokojnej jeździe... do wymiany zaworki, szklanki.... jednym słowem masakra :) I szczerze mówiąc nikt nie wie dlaczego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności