darkaz1250 Zgłoś #21 Napisano 4 Listopada 2010 Troche odgrzeje kotleta. Panowie jakie macie wogóle sprawdzone sposoby na odkręcenie tej śruby?Ja mam całą i za cholere nie chce puścić nasadką. Czym ją można odkręcić (czy tylko pneumatem)? Ewentualnie jak zablokować koło (wał) żeby można było konkretnie pociągnąć kluczem. Koło zamachowe możesz zablokować dużym śrubokrętem przez wziernik w skrzyni, najlepiej robić to w dwie osoby. Do odkręcenia sruby potrzebował będziesz długiej dźwigni i powinno puścić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek870918 Zgłoś #22 Napisano 4 Listopada 2010 ja mialem takie cos niedawno.to jest wina ze powierzchnia walu oid czola jest wyklepana przez kolo.i kolo nierówno dolega do walu.trzeba wal wyjac na tokaranie i montaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P-Bolo1 Zgłoś #23 Napisano 5 Listopada 2010 W koncu nie wytrzymałem i zaciągłem pasia do mechanika:( A tam... gości mi mówi że do wymiany pompy wody (trzeba zrzucic rozrząd) nie trzeba odkręcać tej śruby tylko te cztery na imbusa??? Co o tym sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #24 Napisano 5 Listopada 2010 (edytowane) gości mi mówi że do wymiany pompy wody (trzeba zrzucic rozrząd) nie trzeba odkręcać tej śruby tylko te cztery na imbusa??? Dobrze mówi, poza tym że do wymiany pompy wody nie trzeba ruszać rozrządu Do wymiany rozrządu odkręcasz tylko 4 imbusy, głównej śruby nie ruszasz Do wymiany pompy wody nie ruszasz rozrządu, odkręcasz cały korpus pompy od bloku silnika(pod alternatorem) Edytowane 5 Listopada 2010 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P-Bolo1 Zgłoś #25 Napisano 5 Listopada 2010 No to w porządku, ale jakim cudem odkręce te śruby na pompie które są pod rozrządem i osłoną (dokładnie pod kołem napędzającym wałek do aparatu zaplonowego)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #26 Napisano 5 Listopada 2010 Odkręcisz je dopiero jak wyjmiesz całą pompę z silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #27 Napisano 5 Listopada 2010 piotrek870918 jest specjalny frez do czoła wału i spokojnie można krzywiznę zebrać ,nie każdy mechanik to ma przyjemność od 100-150 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #28 Napisano 5 Listopada 2010 (edytowane) Napisał P-Bolo1 Troche odgrzeje kotleta. Panowie jakie macie wogóle sprawdzone sposoby na odkręcenie tej śruby? Ja mam całą i za cholere nie chce puścić nasadką. Czym ją można odkręcić (czy tylko pneumatem)? Ewentualnie jak zablokować koło (wał) żeby można było konkretnie pociągnąć kluczem. ona jest dosc mocno przykrecona tz ok 200nm plus czas ktory tam jest daje niezla sile pneumata nie polecam choc nie odradzam na poczatek dobra nasada plus przedluzka zaprzec o cos porzadnego polz pod auto zapas oprzyj klucz o niego i przekrec kluczyk taki impuls z stacyjki i odkrecisz napewno tylko wszystko dobrze zaprzyj i niech nasada pewnie siedzi na srubie Edytowane 5 Listopada 2010 przez wojta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robi_GT Zgłoś #29 Napisano 6 Lutego 2012 To ja znów odgrzeję kotleta Czy trzeba odkręcić tą śrubę, aby wymienić rozrząd ?? Koło pasowe jest na pasek wielorowkowy, odkręciłem 4 imbusy, ale nie chce zejść. Czy jest ono przykręcone tą śrubą ?? A jak tak, to jaką nasadką ?? 19 szesnastokątna ?? Dodam, że przy silniku z kołem na pasek klinowy zwykły, kólko ładnie zeszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #30 Napisano 6 Lutego 2012 Nie ruszasz tej śruby, jeśli koło pasowe nie chce zejść to należy zastosować narzędzie uderzeniowo-bezwładnościowe z głowicą stalową i tłumiący podkład strukturalny (jeb.. młotkiem przez drewno to zejdzie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brox Zgłoś #31 Napisano 6 Lutego 2012 Też to miałem. Myślałem że koło jest zespolone. Chyba tlenek aluminium jakoś wszystko zlepił. Psiknąłem Carambą albo WD lub ropką i delikatnie pukałem młotkiem przez kołek drewniany. Schodzi bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robi_GT Zgłoś #32 Napisano 6 Lutego 2012 Oki, dziś zapuściłem WD. Jutro popukam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robi_GT Zgłoś #33 Napisano 7 Lutego 2012 ... należy zastosować narzędzie uderzeniowo-bezwładnościowe z głowicą stalową i tłumiący podkład strukturalny Zastosowałem owe narzędzie i rzeczywiście pomogło. Dzięki :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cwaniak Zgłoś #34 Napisano 8 Lutego 2012 Witam Panowie , być może dubluje temat ale nie moge dogadać sie z szukajką , mianowicie urwała sie śruba centralna koła paska rozrządu w wale korbowym (2E) . Samochód co prawda nie jechał stało się to na postoju obroty ok 1500 , koło pasowe wypadło , rozrząd się "zdemontował":cool:. A teraz pytanie , czy ktoś miał już taki przypadek , z jakiego powodu tak sie mogło stać i jak sobie poradzić z tym kikutem w wale , który pozostał po śrubie?? bo jakiś niemiaszek wpakował śrubke na kleik lub farbke:636: , zakładam ze 2E jest bezkolizyjny bo jak nie to:eek: No to masz szczęście Panie Kolego! Ja miałem taki przypadek przy spokojnej jeździe... do wymiany zaworki, szklanki.... jednym słowem masakra I szczerze mówiąc nikt nie wie dlaczego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach