bolechowiec Zgłoś #21 Napisano 5 Maja 2010 Rozumiem, że kontrolka od czujnika różnicy ciśnień to ta z symbolem silnika, a od filtra DPF to takie cuś jakby rurka z dziurkami( wydechowa?). Które gorsze jak się świeci i ile kosztuje wymiana/naprawa? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #22 Napisano 5 Maja 2010 każdy ma swoje teorie....Naprawdę nie będę polemizował,w moim przypadku kasowano mi błąd silnika i radzono jechać na trasę wypalać DPF-a,ale uszkodzony czujnik nie pozwalał na pełne wypalenie i wciąż miałem zapchany w 55% dopiero po wymianie czujnika wszystko jest tak jak należy.To tyle w tym temacie:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carster Zgłoś #23 Napisano 5 Maja 2010 Naprawdę nie będę polemizował,w moim przypadku kasowano mi błąd silnika i radzono jechać na trasę wypalać DPF-a,ale uszkodzony czujnik nie pozwalał na pełne wypalenie i wciąż miałem zapchany w 55% dopiero po wymianie czujnika wszystko jest tak jak należy.To tyle w tym temacie Faktem jest że te czujniki często siadają ..... wszystko jest w blokach wartości mierzonych, chyba gdzieś koło bloku 67 - można łatwo stwierdzić co i jak jest z czujnikiem różnicy ciśnień oraz faktyczny stopień zapełnienia filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #24 Napisano 5 Maja 2010 Naprawdę nie będę polemizował,w moim przypadku kasowano mi błąd silnika i radzono jechać na trasę wypalać DPF-a,ale uszkodzony czujnik nie pozwalał na pełne wypalenie i wciąż miałem zapchany w 55% dopiero po wymianie czujnika wszystko jest tak jak należy.To tyle w tym temacie Tak miałem to samo. Wymiana w serwisie ze wszystkim 600zł. Samochód jakby odcinał dopływ gazu. W serwisie od razu stwierdzili usterkę. "Kaziu" chciał mi już turbinę wymieniać! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolechowiec Zgłoś #25 Napisano 6 Maja 2010 Witam. Właśnie jestem po diagnozie komputerkiem. Wyskoczyły błędy: P0472- czujnik ciśnienia wylotowego- niski sygnał wejściowt P0471-czujnik ciśnienia wylotowego- sygnał poza zakresem P0102- czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza- niski sygnał wejściowy Machanior skasował błąd i po odpaleniu zgasła kontrolka, ale po drugim ponownie się zapaliła i pokazało błąd P0472. Ponowne kasowanie i mała przejażdżka i lak narazie się nie świeci. Magik twierdzi, że nie koniecznie może być uszkodony czujnik, może trzeba o tylko wyczyścić. Jak ponownie zapali sie kontrolka, to najpierw czyszczeie, a później będzie wymieniał jakt to nie pomoże. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #26 Napisano 6 Maja 2010 Magik twierdzi, że nie koniecznie może być uszkodony czujnik, może trzeba o tylko wyczyścić. Jak ponownie zapali sie kontrolka, to najpierw czyszczeie, a później będzie wymieniał jakt to nie pomoże.pzdr Widać czarno na białym .... no ale pan "Miecio" jak się znów zapali proponuje czyścić:fajny.No cóż życzę powodzenia, obyś nie zapchał sobie filtra na amen.Nie wiem czy warto szukać tu oszczędności.Jak się okaże że trzeba wymienić to oczywiście wie że należy wgrać nowy soft dla czujnika.Każdy sobie radzi jak może ja to rozumiem i trzymam kciuki:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolechowiec Zgłoś #27 Napisano 6 Maja 2010 Czyli Twoim zdaniem maxel: nie ma co sie bawić w czyszczenie, tylko od razu wymiana? Mi się też wydaje, że skoro czujnik pokazuje ten sam błąd po kasowaniu, to jest już uszkodzony, ale tak bardzo jak "pan Miecio" się nie znam i dlatego pytam na forum, żeby mnie nie naciągnął niepotrzebnie na kasę. pzdr Jeżeli ktoś ma nr katalogowy tego czujnika, proszę o podanie. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #28 Napisano 7 Maja 2010 Czyli Twoim zdaniem maxel: nie ma co sie bawić w czyszczenie, tylko od razu wymiana? Mi się też wydaje, że skoro czujnik pokazuje ten sam błąd po kasowaniu, to jest już uszkodzony, ale tak bardzo jak "pan Miecio" się nie znam i dlatego pytam na forum, żeby mnie nie naciągnął niepotrzebnie na kasę.pzdr Czujnik jest nierozbieralny wychodzą z niego dwa króćce na wężyki i gniazdo wtyczki,nie bardzo rozumiem w jaki sposób chce to czyścić...sprężonym powietrzem? Bo chyba nic nie będzie do niego wlewał.Czujnik kosztuje około 200 zł nr na moim starym to 03G906051A.Musisz skalkulować koszty kilku wizyt u pana Miecia,a jedną konkretną załatwiającą sprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carster Zgłoś #29 Napisano 7 Maja 2010 Czujnik po wymianie należy skalibrować (dopasowanie do sterownika silnika) nie sądze żeby pan Miecio posiadał do tego potrzebną wiedze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolechowiec Zgłoś #30 Napisano 7 Maja 2010 (edytowane) witam. W/g mechanika nie bedzie problemu z wgraniem softu, ma program. możecie mi powiedzieć, gdzie znajduje się ten czujnik? pzdr Daliście mi trochę do myślenia, i ... Zadzwoniłem do ASO: jeżeli to czujnik jest powodem zapalenia się kontrolki (a wszystko na to wskazuje) koszt ponownej diagnozy i wymiany czujnika z robotą wynosi ok. 500zł, więc niech "pan Miecio" wymienia olej i filtry. Wstępnie jestem umówiony w ASO na wtorek, więc po wszystkim dam znać co i jak. pzdr Edytowane 7 Maja 2010 przez bolechowiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolechowiec Zgłoś #31 Napisano 11 Maja 2010 Witam. Właśnie wróciłem z ASO Premium w Poznaniu. Swiecąca się kontrolka silnika była przyczyną przetarcia się izolacji i zwrcia na kablach :kciuki, a nie awarii czujnika. Przy okazji wymieniłem włącznik hamulca pomocniczego i zrobiłem ponowną adaptację hamulca. Całość kosztów: diagnostyka i adaptacja hampli 150zł przycisk hamulca 100 z groszem robocizna 120zł razem 380zł. Macie rację, nie ma co szczędzić: z prwdziwym problemem do ASO, a "pan Miecio" niech wymienia olej i filtry. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo80 Zgłoś #32 Napisano 12 Maja 2010 Dziś po odpaleniu auta pokazała mi się żółta kontrolka - migająca "sprężynka" (czyli zapchany DPF) odruchowo najpierw ruszyłem i przejechałem kilka metrów. Nie pamiętałem czy to na pewno ta kontrolka odpowiada za DPF więc wróciłem na miejsce parkingowe i zgasiłem silnik (na wszelki wypadek). Otworzyłem instrukcję i wszystko ok - DPF. Zapalam silnik. Nie startuje. Próbuję znowu. Zapala. Zamiast migającej "sprężynki" wyskakuje żółta kontrolka silnika i święci się ciągle. Po zgaszeniu i zapaleniu jest to samo. W instrukcji piszą o niesprawności układu wydechowego. Z tego co widzę to pewnie czujnik albo DPF. Kurcze myslałem że czeka mnie "wypalanie" bo za 2 dni jade w trasę a tu taki zonk...... Co myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #33 Napisano 13 Maja 2010 Tylko VAG cię ratuje na pewno są zapisane błędy,a świecąca sprężynka to z pewnością nie DPF,zwłaszcza że nie mogłeś odpalić.Trzeba zdiagnozować kompem bo przyczyn może być parę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lycaonpictus Zgłoś #34 Napisano 18 Maja 2010 U mnie kontrolka niesprawności układu wydechowego zapaliła się po myjni (niechcąco nalałem wody do rury wydechowej) w drodze do domu podczas gwałtownego chamowania zapalila się kontrolka zanieczyszczenia filtra DPF (prawdopodobnie woda przemieściła się w układzie wydechowym do przodu). Generalnie nie mam problemów z zapychaniem filtra - nie jeżę po mieście i raczej jeżdzę szybko. Po przejechaniu kikunastu kilometrów kontrolka DPF zgasła a kontrolka niesprawności układu wydechowego świeci się dalej. Czy po odparowaniu wody zgaśnie czy musze jechać na komputer? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #35 Napisano 18 Maja 2010 (edytowane) U mnie kontrolka niesprawności układu wydechowego zapaliła się po myjni (niechcąco nalałem wody do rury wydechowej) w drodze do domu podczas gwałtownego chamowania zapalila się kontrolka zanieczyszczenia filtra DPF (prawdopodobnie woda przemieściła się w układzie wydechowym do przodu)Bardzo mało prawdopodobne:fajnypo naciśnięciu gazu ciśnienie w układzie wypchnęło wodę na zewnątrz.Po za tym filtr DPF jest wyżej od wydechu.Masz jakąś usterkę niestety. Edytowane 18 Maja 2010 przez maxel2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maksso 1978 Zgłoś #36 Napisano 18 Czerwca 2010 Witam. Mam ten sam problem. Na trasie oswieciła się kontrolka silnika. Samochód już wcześniej był przymulony przy ruszaniu. Testowałem na vagu nie wykazało zadnego błędu. Bardzo proszę o pomoc. VW passat b6 2.0 tdi , 2006 r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #37 Napisano 18 Czerwca 2010 Mógł paść czujnik po prostu, a w ASO wcisną Ci, że poszedł DPF... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maksso 1978 Zgłoś #38 Napisano 18 Czerwca 2010 Jaki to czujnik, jak można go przetestować vagiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lycaonpictus Zgłoś #39 Napisano 18 Czerwca 2010 U mnie był to błąd czujnika spalin. W ciepłym tłumiku; woda zaczęła parować, para wodna zmieniła skład chemiczny spalin, czujnik to wyłapał, po wykasowaniu błędu wszystko wrócił do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Felu Zgłoś #40 Napisano 18 Czerwca 2010 u mnie zapaliła się kontrolka i auto momentalnie straciło moc ,po zgaszeniu auta i odpaleniu na nowo kontrolka w ogulę nie zgasła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach