Skocz do zawartości

carster

  • Liczba zawartości

    26
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O carster

  • Urodziny 01.01.1982

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Nowy Sącz

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1999

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Problemem nie jest typ silnika tylko wersja softu sterownika silnika... w Euro 4 nie ma szans na "tradycyjne" zaślepienie EGR-u, choć już samochody z końca Euro 3 miały "monitoring" pracy zaworu. Pozdrawiam
  2. TAK... moim marzeniem jest błysnąć przed takimi ekspertami jak TY. Nawiązując do tematu, może więc panie ekspercie wytłumaczysz po kolei jak w 3C biegnie procedura włączenia zapłonu i uruchomienia silnika ? I drugie pytanie: na zdjęciu poniżej są jeszcze 3 blokady od innego VW ... powiesz mi od którego ??? dodam że psują się tak samo często jak w passacie. Może masz jakiś patent również na nie ?? Forum jest po to żeby sobie pomagać ...moją pomocą jest rada żeby z takimi tematami jak blokada kolumny kierownicy jechać do serwisu, w 3C i tak tyka nie jedna bomba z opóźnionym zapłonem, nie warto dokładać jeszcze jednej....ale kto chce oszczędzać niech oszczędza. Pozdrawiam
  3. ...albo przeznaczyć to na lawete jak ta naprawa za kilka złotych nie zda egzaminu .... no chyba że kręci Cie ta niepewność jak wyjeżdżasz kilkaset kilometrów poza dom i nie wiesz czy wrócisz autem czy autobusem. Zawsze to jedna atrakcja więcej doliczając pompowtryski i pompe w zbiorniku.
  4. Czujnik po wymianie należy skalibrować (dopasowanie do sterownika silnika) nie sądze żeby pan Miecio posiadał do tego potrzebną wiedze...
  5. Faktem jest że te czujniki często siadają ..... wszystko jest w blokach wartości mierzonych, chyba gdzieś koło bloku 67 - można łatwo stwierdzić co i jak jest z czujnikiem różnicy ciśnień oraz faktyczny stopień zapełnienia filtra.
  6. Jeśli pomoże to tylko na jakiś czas ... oczywiście tego typu rzeczy muszą być sprawne żeby wogóle odpalał,......... program załatwia temat "dożywotnio" .
  7. ja pisałem o kontrolce filtra cząstek stałych ... nie mam pod ręką rysunku ale każdy wie o co chodzi . Co do twojego pytania z pierwszego postu to otrzymałeś już odpowiedź w drugim. każdy ma swoje teorie....
  8. Jeśli chodzi o kontrolkę filtra cząstek stałych to zapalenie się jej ma charakter informacyjny że należy przeprowadzić jazdę regeneracyjną (w sterowniku silnika brak błędów), co do jazdy pod kątem regeneracji to wszystko opisane w instrukcji użytkownika. Po przekroczeniu granicy zapełnienia 40-50% następuje spadek mocy, pojawia się sprężynka i wtedy jest zapis usterki - filtr cząstek stałych - brak działanie lub podobne i wtedy już nie ma możliwości przeprowadzenia regeneracji samemu tylko tzw regeneracja serwisowa - w ASO ok. 250zł. Po przekroczeniu 90% zapełnienia nie ma możliwości już przeprowadzenia regeneracji - tylko wymiana filtra - od 4 nawet do 7 tys zł nowy. To co napisałem czasem sie różni +/- 10% w zależności od typu silnika i sterownika. Jak ktoś jest z okolic NS to moge pomóc w takich problemach.
  9. carster

    Co oznacza kod 17916

    Do sprawdzenia układ ssący, a w szczególności przepustnica. Inne możliwości też oczywiście mogą być ale zacznij od tego.
  10. W przypadku aktualizacji nie ma opcji "częściowo poprawnie"..... jeśli coś pójdzie nie tak to sterownik odchodzi do krainy wiecznych łowów ....przynajmniej procedura serwisowa nie przewiduje stawiania go na nogi ....rzadki przypadek ale wydarzyć się może.
  11. faktem jest że czasem turbina potrafi zatankować olejem taki czujnik teraz mi się to składa w jedną całość .... a mianowicie chodzi o to że kiedyś jak podmieniłem "kosteczki" w takim sterowniku i błąd ustał a wcześniej nie dało się go skasować (dlatego tak napisałem), a teraz sobie dopiero przypominam że przy okazji też naprawiłem w tym samochodzie przewód od właśnie tego czujnika ciśnienia bo był uszkodzony. Pozdrawiam
  12. Mikro-styczniki w zamkach jak najbardziej się uszkadzają, ale dodam żeby ktoś sie nie wyłożył i niepotrzebnie zamka nie wymieniał lub elementu odblokowującego, że czasem występują też problemy ze sterownikiem drzwi kierowcy. Objawy identyczne czyli otwieranie tylnej klapy w dowolnym momencie ale nie ma sygnalizacji o otwartej klapie na zestawie wskaźników.
  13. Co do G450 to powinno robić się jego dopasowanie - offset ciśnienia - różnice w wartościach bez dopasowania mogą być nie wielkie ale mogą wpływać na szacowanie stopnia zapełnienia. Co do filtra cząstek stałych to obowiązkowo po wymianie - zerowanie masy zanieczyszczeń! Pozdr
  14. dawka przy paleniu może sięgać nawet grubo ponad 30mg przy ujemnych temperaturach. Na rozgrzanym ok 20mg. - na wolnych obrotach zazwyczaj w okolicach 4mg (silnik rozgrzany). Jak ciężko pali na zimnym to w pierwszej kolejności dobrze jest sprawdzić dynamiczny kąt wtrysku i świeczki .... na ciepłym wszyscy już znają temat i nie chcę się tu powtarzać - jak ktoś jest z okolic NS to mogę pomóc. Pozdrawiam
  15. Od temperatury paliwa w dużej mierze uzależnione jest wyprzedzenie zapłonu... W razie uszkodzenia mogą być problemy z paleniem jak również silnik może "twardziej" pracować w związku ze zbyt wczesnym zapłonem. W starszych dieslach na pompie wtryskowej jest troche ciężej z wymianą bo jest on wew. pompy, ale jest to część dostępna i jak najbardziej wymienna. Co do błędu 65535 to występuje on tylko w starszych sterownikach MSA15 i wskazuje na uszkodzenie pamięci sterownika w których jest zapisany program sterujący silnika, zwykle nie ma on żadnego wpływu na pracę silnika (często błędu nie da się wykasować). Podmiana pamięci sterownika (chip lub korekta dawki pod kątem palenia) często usuwa "problem".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności