Skocz do zawartości
pozycjoner

Pytanie o kontrolkę w Passat B6 3c

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem, że kontrolka od czujnika różnicy ciśnień to ta z symbolem silnika, a od filtra DPF to takie cuś jakby rurka z dziurkami( wydechowa?). Które gorsze jak się świeci i ile kosztuje wymiana/naprawa?

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
każdy ma swoje teorie....
Naprawdę nie będę polemizował,w moim przypadku kasowano mi błąd silnika i radzono jechać na trasę wypalać DPF-a,ale uszkodzony czujnik nie pozwalał na pełne wypalenie i wciąż miałem zapchany w 55% dopiero po wymianie czujnika wszystko jest tak jak należy.To tyle w tym temacie:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Naprawdę nie będę polemizował,w moim przypadku kasowano mi błąd silnika i radzono jechać na trasę wypalać DPF-a,ale uszkodzony czujnik nie pozwalał na pełne wypalenie i wciąż miałem zapchany w 55% dopiero po wymianie czujnika wszystko jest tak jak należy.To tyle w tym temacie

 

Faktem jest że te czujniki często siadają ..... wszystko jest w blokach wartości mierzonych, chyba gdzieś koło bloku 67 - można łatwo stwierdzić co i jak jest z czujnikiem różnicy ciśnień oraz faktyczny stopień zapełnienia filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Naprawdę nie będę polemizował,w moim przypadku kasowano mi błąd silnika i radzono jechać na trasę wypalać DPF-a,ale uszkodzony czujnik nie pozwalał na pełne wypalenie i wciąż miałem zapchany w 55% dopiero po wymianie czujnika wszystko jest tak jak należy.To tyle w tym temacie

Tak miałem to samo. Wymiana w serwisie ze wszystkim 600zł. Samochód jakby odcinał dopływ gazu. W serwisie od razu stwierdzili usterkę. "Kaziu" chciał mi już turbinę wymieniać! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Właśnie jestem po diagnozie komputerkiem. Wyskoczyły błędy:

P0472- czujnik ciśnienia wylotowego- niski sygnał wejściowt

P0471-czujnik ciśnienia wylotowego- sygnał poza zakresem

P0102- czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza- niski sygnał wejściowy

Machanior skasował błąd i po odpaleniu zgasła kontrolka, ale po drugim ponownie się zapaliła i pokazało błąd P0472. Ponowne kasowanie i mała przejażdżka i lak narazie się nie świeci.

Magik twierdzi, że nie koniecznie może być uszkodony czujnik, może trzeba o tylko wyczyścić. Jak ponownie zapali sie kontrolka, to najpierw czyszczeie, a później będzie wymieniał jakt to nie pomoże.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Magik twierdzi, że nie koniecznie może być uszkodony czujnik, może trzeba o tylko wyczyścić. Jak ponownie zapali sie kontrolka, to najpierw czyszczeie, a później będzie wymieniał jakt to nie pomoże.

pzdr

Widać czarno na białym .... no ale pan "Miecio" jak się znów zapali proponuje czyścić:fajny.No cóż życzę powodzenia, obyś nie zapchał sobie filtra na amen.Nie wiem czy warto szukać tu oszczędności.Jak się okaże że trzeba wymienić to oczywiście wie że należy wgrać nowy soft dla czujnika.Każdy sobie radzi jak może ja to rozumiem i trzymam kciuki:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli Twoim zdaniem maxel: nie ma co sie bawić w czyszczenie, tylko od razu wymiana? Mi się też wydaje, że skoro czujnik pokazuje ten sam błąd po kasowaniu, to jest już uszkodzony, ale tak bardzo jak "pan Miecio" się nie znam i dlatego pytam na forum, żeby mnie nie naciągnął niepotrzebnie na kasę.

pzdr

 

Jeżeli ktoś ma nr katalogowy tego czujnika, proszę o podanie.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli Twoim zdaniem maxel: nie ma co sie bawić w czyszczenie, tylko od razu wymiana? Mi się też wydaje, że skoro czujnik pokazuje ten sam błąd po kasowaniu, to jest już uszkodzony, ale tak bardzo jak "pan Miecio" się nie znam i dlatego pytam na forum, żeby mnie nie naciągnął niepotrzebnie na kasę.

pzdr

Czujnik jest nierozbieralny wychodzą z niego dwa króćce na wężyki i gniazdo wtyczki,nie bardzo rozumiem w jaki sposób chce to czyścić...sprężonym powietrzem? Bo chyba nic nie będzie do niego wlewał:zeco.Czujnik kosztuje około 200 zł nr na moim starym to 03G906051A.Musisz skalkulować koszty kilku wizyt u pana Miecia,a jedną konkretną załatwiającą sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik po wymianie należy skalibrować (dopasowanie do sterownika silnika) nie sądze żeby pan Miecio posiadał do tego potrzebną wiedze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

W/g mechanika nie bedzie problemu z wgraniem softu, ma program.

możecie mi powiedzieć, gdzie znajduje się ten czujnik?

pzdr

 

Daliście mi trochę do myślenia, i ...

Zadzwoniłem do ASO: jeżeli to czujnik jest powodem zapalenia się kontrolki (a wszystko na to wskazuje) koszt ponownej diagnozy i wymiany czujnika z robotą wynosi ok. 500zł, więc niech "pan Miecio" wymienia olej i filtry. Wstępnie jestem umówiony w ASO na wtorek, więc po wszystkim dam znać co i jak.

pzdr

Edytowane przez bolechowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Właśnie wróciłem z ASO Premium w Poznaniu.

Swiecąca się kontrolka silnika była przyczyną przetarcia się izolacji i zwrcia na kablach :kciuki, a nie awarii czujnika. Przy okazji wymieniłem włącznik hamulca pomocniczego i zrobiłem ponowną adaptację hamulca. Całość kosztów:

diagnostyka i adaptacja hampli 150zł

przycisk hamulca 100 z groszem

robocizna :zeco 120zł

razem 380zł.

Macie rację, nie ma co szczędzić: z prwdziwym problemem do ASO,

a "pan Miecio" niech wymienia olej i filtry.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś po odpaleniu auta pokazała mi się żółta kontrolka - migająca "sprężynka" (czyli zapchany DPF) odruchowo najpierw ruszyłem i przejechałem kilka metrów. Nie pamiętałem czy to na pewno ta kontrolka odpowiada za DPF więc wróciłem na miejsce parkingowe i zgasiłem silnik (na wszelki wypadek). Otworzyłem instrukcję i wszystko ok - DPF. Zapalam silnik. Nie startuje. Próbuję znowu. Zapala. Zamiast migającej "sprężynki" wyskakuje żółta kontrolka silnika i święci się ciągle. Po zgaszeniu i zapaleniu jest to samo. W instrukcji piszą o niesprawności układu wydechowego. Z tego co widzę to pewnie czujnik albo DPF. Kurcze myslałem że czeka mnie "wypalanie" bo za 2 dni jade w trasę a tu taki zonk......

 

Co myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko VAG cię ratuje na pewno są zapisane błędy,a świecąca sprężynka to z pewnością nie DPF,zwłaszcza że nie mogłeś odpalić.Trzeba zdiagnozować kompem bo przyczyn może być parę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie kontrolka niesprawności układu wydechowego zapaliła się po myjni (niechcąco nalałem wody do rury wydechowej) w drodze do domu podczas gwałtownego chamowania zapalila się kontrolka zanieczyszczenia filtra DPF (prawdopodobnie woda przemieściła się w układzie wydechowym do przodu). Generalnie nie mam problemów z zapychaniem filtra - nie jeżę po mieście i raczej jeżdzę szybko. Po przejechaniu kikunastu kilometrów kontrolka DPF zgasła a kontrolka niesprawności układu wydechowego świeci się dalej. Czy po odparowaniu wody zgaśnie czy musze jechać na komputer?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie kontrolka niesprawności układu wydechowego zapaliła się po myjni (niechcąco nalałem wody do rury wydechowej) w drodze do domu podczas gwałtownego chamowania zapalila się kontrolka zanieczyszczenia filtra DPF (prawdopodobnie woda przemieściła się w układzie wydechowym do przodu)
Bardzo mało prawdopodobne:fajnypo naciśnięciu gazu ciśnienie w układzie wypchnęło wodę na zewnątrz.Po za tym filtr DPF jest wyżej od wydechu.Masz jakąś usterkę niestety. Edytowane przez maxel2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam ten sam problem. Na trasie oswieciła się kontrolka silnika. Samochód już wcześniej był przymulony przy ruszaniu. Testowałem na vagu nie wykazało zadnego błędu.

Bardzo proszę o pomoc. VW passat b6 2.0 tdi , 2006 r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógł paść czujnik po prostu, a w ASO wcisną Ci, że poszedł DPF...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki to czujnik, jak można go przetestować vagiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie był to błąd czujnika spalin.

W ciepłym tłumiku; woda zaczęła parować, para wodna zmieniła skład chemiczny spalin, czujnik to wyłapał, po wykasowaniu błędu wszystko wrócił do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Felu

u mnie zapaliła się kontrolka i auto momentalnie straciło moc ,po zgaszeniu auta i odpaleniu na nowo kontrolka w ogulę nie zgasła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności