Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź czy nie masz ubytków oleju z powodu turbiny (może ma wyciek oleju) , ale najlepiej skonsultuj się z doświadczonym mechanikiem . Regeneracja turbiny to min. 700zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dam radę to sprawdzić, bo na 2.000km bierze mi 100ml oleju ale to chyba wszystko wycieka z pod koła rozrządu. Nie usuwam, ponieważ następną wymianę rozrządu mam za 20.000km. 700zł za regenerację to i tak tanio, mnie powiedział 1.000zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy. Wczoraj czyściłem swoją turbinkę ponieważ przeładowywała wszystko poszło OK jedyne co to przewód olejowy do wymiany bo ciekło z niego. Przy okazji wyczyściłem EGR ponieważ wydawał dziwny dzwięk(kwakwał). dzisiaj pojechałem się przejechać i niestety dalej przeładowuje i stracił na dynamice. I moje pytanie czy możliwe że to przez EGR jest słabszy czy to wina turbiny?? I drugie pytanie to rozebrałem zawór sterujący turbiną i w membranie jest malutkie przecięcie czy to może być powodem przeładowań??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz5454 - cena regeneracji zależy od lokalizacji, taką cenę tzn. 690zł oferował mi mechanik u nas (śląsk cieszyński) jakiś czas temu ale rzeczywiście ta cena może się różnić. Co do oleju to trudno mi się wypowiedzieć w każdym razie ta ilość ubytku jest nieznaczna - producent dopuszcza o wiele większą . Najlepiej zrób pomiary komputerem.

 

---------- Post added at 16:19 ---------- Previous post was at 16:07 ----------

 

kinderek3 - w membranie nie ma prawa być żadnych przecięć - jeśli jest dziura to całe podciśnienie sterujące by ci uciekało a to nie wysteruje dobrze turbiny , nie była by więc przeładowana tylko by nie ładowała. nie pamiętam ale ktoś zamieścił fajny opis ze zdjęciami czyszczenia N75 - koniecznie zajrzyj. a jeśli chodzi o EGR to powinien być szczelny pod grzybkiem. ja osobiście odpiąłem sprawdzałem zachowanie silnika z EGR i bez niego (tzn. odpięty i zaślepiony wężyk podciśnienia do mieszka EGR) i muszę stwierdzić że nie zauważyłem różnicy w pracy silnika . Ciekawe co sądzą inni na ten temat, ale recyrkulacja spalin służy czemuś innemu niż prawidłowa dynamika silnika .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli co może być efektem takiej różnicy w mocy po czyszczeniu tych dwóch rzeczy?? może zrobiłem coś nie tak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy wszystko poskładałeś dobrze (czy sztanga kierownicy pracuje)? sprawdź czy na mieszek przychodzi podciśnienie - musisz zdjąć wężyk i sprawdzić palcem . Albo po uruchomieniu ostrożnie sprawdź czy przy zwiększaniu obrotów sztanga pod mieszkiem się podnosi (ktoś musi dodawać gazu) . jak się nie podnosi to albo nieszczelny układ podciśnienia , albo uszkodzony N75 , ewentualnie dziurawy mieszek . czy przy dodawaniu gazu słychać gwizd turbiny ? czy przy dodawaniu gazu wąż dolotowy powietrza przed kolektorem ssącym twardnieje od wzrostu ciśnienia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak sztanga kierownicy pracowała. a resztę jutro sprawdze to napisze dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

abc1603- dzięki za pomoc, pytałem dzisiaj innych mechaników, opinie są sprzeczne. Jadę w piątek do konkretnego warsztatu, powiedzieli mi dzisiaj, że to będzie najprawdopodobniej jakiś zawór, który się nie domyka. Tak jak wspomniałeś, będą robić pomiar komputerowy, wtedy się okaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpiąłem dzisiaj mojego passata pod VAG i wyszedł mi błąd 17964 Ciśnienie doładowania nie osiągnęło granicy -brak osprzętu/nie związane za sprzętem

czy może to mieć coś wspólnego z moim problemem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność na dolocie od turbo do kolektora ssącego - gdzieś może być dziura i turbo odpowiednio nie ładuje , sprawdź wężyki podciśnienia czy nie ucieka podciśnienie co już ci pisałem. Potem pozostaje już turbosprężarka, ewentualnie N75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego a czy w tym wężyku co idzie do mieszka do turbiny po odpaleniu powinno iść ciśnienie bo jak go zdjąłem to nie ma tam ciśnienia a kolega jak mi dodawał gazu to drążkiem też nie ruszało??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W wężyku który idzie do gruszki turbo jest podciśnienie czyli zasysa jak przyłożysz palec. Jak dodajesz gazu to podciśnienie jest coraz większe i gruszka ciągnie coraz bardziej sztangę do góry a ona steruje kierownicami turbo które dają większe ciśnienie na wylocie z turbo - tak to działa. A czy podnosi sztangę to możesz sprawdzić - trzeba ostrożnie ręką sprawdzić pod gruszką czy przy dodawaniu gazu sztanga idzie w górę i powraca po puszczeniu pedału. jak nie to sprawdzić N75 lub wężyki podciśnienia czy nie ma dziury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy najmniejszej prędkości obrotowej sztanga jest opuszczona , ze wzrostem zaczyna być wciągana przez gruszkę do góry.

No jak, na wolnych obrotach sztanga jest podciągnięta do góry a kierownice ustawione pod ostrym kątem, aby zrekompensować małą dynamikę gazów. W miarę wzrostu obrotów opada a kąt natarcia kierownic zbliża się do prostego w stosunku do wirnika. Przy zapieczonych kierownicach właśnie przy dużych prędkościach obrotowych sztanga nie może opaść całkiem na dół, kierownice są skierowane pod ostrym kątem na wirnik, przez co rozkręca się on do zbyt dużych prędkości obrotowych, dając za duże ciśnienie. Tak ja to zaobserwowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pogromca - rzeczywiście masz rację , ale trzeba sięgnąć aż do konstrukcji turbo aby poznać dokładnie pracę co nam użytkownikom nie jest aż tak potrzebne . Pozdrawiam.

 

dokładny opis na :

http://www.klubrenault.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie.

 

Zagadka, której nie mógł rozgryźć Servis VW w Gdańsku.

 

Auto około 3000 obrotów traci moc i dymi na czarno. Serwis mówi: Turbina.

Turbina zregenerowana, nie pomogło. Około 3000 (pod górkę nawet mniej) brak mocy nie przyspiesza i dymi na czarno.

 

Ok. Robimy z Panami z serwisu logi dynamiczne. Ciśnienie wymagane 2300 mbar. rzeczywiste 2350 bar. Przyjechał gość, który robił turbinę coś tam przy sztandze pokręcił i znów logi. Tym razem ciśnienie 2300 wymagane rzeczywiste 2050. W momencie jak auto traci moc ciśnienie spada na 700. Wystarczy, że puszczę nogę z gazu, auto zaczyna się znowu zbierać do tych około 3000 obr/min.

 

Wszystkie rury szczelne, zawor n 75 podobno ok, recyrkulacja ok, czujnik ciśnienia OK, przepływomierz OK.

 

Dwa pytania:

 

1. Czemu turbina spada z ciśnieniem na 700 mbar (żaden błąd na wyświetlaczy nie wyskakuje, dopiero jak dłużej potrzymam go na tych 700m bar na zamuleniu to wykakuje na vagu "zbyt małe ciśnienie doładowania" czy jakoś tak).

 

2. w którą stronę pokręcić (patrzac z góry na gruszkę) tym motylkiem od sztangi, żeby mi wróciło ciśnienie na 2300 bo mi sie teraz auto wogóle gorzej zbiera.

 

Dzięki

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wracam z moim problemem. Sprawdziłem, zdjąłem wężyk podciśnienia przyłożyłem do niego palec a kolega dodawał gazu ale nic nie ciągło. do tego dalej ten błąd 17964 Ciśnienie doładowania nie osiągnęło granicy -brak osprzętu/nie związane za sprzętem!!!

i to chyba jednak wina N75 i tej małej dziurki w membranie. Jak myślicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że czyszczenie pomoże bo regeneracja już troszkę kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koczek

Mam problem prawdopodobnie z turbino i za nim zabiorę się za demontaż turbiny chciałbym się upewnić czy moje obawy są właściwe .

Na początku coś mi gwizdało jak silnik z chodził z obrotów ,po przejechaniu 5 tys km zaczoł gwizdać też przy przyśpieszaniu i silnik zaczoł głośniej pracować . Sprawdziłem luzy na turbinie i nie ma ani poprzecznych ani wzdłużnych . Zauważyłem jeszcze w przewodach od IC olej i zawór egr jest cały w oleju . Passat jak na razie nie stracił na mocy .

Mechanik powiedział że turbina to złom i jak najszybciej ją zmieniać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin, Witam czy możesz mi podać namiary tej stacji .Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności