Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Unikać PSJ.

U mnie po 2 latach od czyszczenia nic sie nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wypolerowac, przestrzegać 10 przykazań TDI i sprawdzić n75 i gruche oraz EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polerujecie sam karkas tzn muszle spalin czy tez łopatki ? i czym to polerujecie jeśli możecie powiedzieć?

A PSJ unikam bo passek praktycznie cały czas do 4tys chodzi oczywiście jak zagrzany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polerujecie sam karkas tzn muszle spalin czy tez łopatki ? i czym to polerujecie jeśli możecie powiedzieć?

A PSJ unikam bo passek praktycznie cały czas do 4tys chodzi oczywiście jak zagrzany.

 

Ja używam papieru ściernego drobnej gratulacji a na końcu drugiej strony papieru co objawia się idealnym połyskiem. Składam wszystko na sucho ewentualnie na jakiś środek smary w sprayu typu wd40 i wszystko chodzi bez reklamacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też dolot/odmę oraz szczelność turbiny,zapewne masz zawaloną olejem.Jeśli tak problem z czasem będzie powracał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR zaślepiony, kolektor ssący w miarę czysty, odrobinę nalotu jest ale już nie przybywa, odma trochę przepuszcza oleju przed turbo ale nie jest to jakaś straszna ilość. Karkas ścierałem papierem ale niestety po drugim demontażu znowu kierowniczki są odbite na karkasie i ręce mi opadają bo to już 3ci raz bd musiał powtórzyć ta czynność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie jeszcze jeździ, i pomału zaczyna się zacinać tak wiec nastawiam się na demontaż tylko chciałem zasięgnąć porady odnośnie tego czyszczenia bo może po porostu coś źle robię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie prosta sprawa-wd40,nafta itp.papier ścierny i polerka do połysku.Pytam o turbinę gdyż również czyściłem swoja i o dziwo już dwa lata cisza.Jak dmuchałem w przewód olejowy do smarowania turbo słychać było wyraźny szum jakby cała był rozszczelniona.Oleju bierze mi sporo cały dolot mam zawalony olejem,a z przewodów dolotu aż kapie po wyjęciu zatrzasków.Mimo to auto nie dymi, pali od dotknięcia, wtryski pracują w idealnej normie a auto lata jak szalone.Jedyny mankament to spore zużycie oleju jak miewam przez rozszczelnione turbo-zapewne od nowości siedzi a na liczniku 315 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wlasnie na odwrot. Oska luz delikatny wzdluzny prawie znikomy, jezdze tez dosc dobrze nie jak emeryt xD a turbo stanelo 2raz w przeciagu 3-4miesiecy. Polerka polerujesz pasta polerska czy papierem sciernym czy druga strona papieru ? i mowimu tutaj o polerowaniu karaksu czy lopatek geometri bo juz sie pogubilem ?. Ja karkas przelecialem papierem sciernym 300 nastepnie wyczyscilem lopatki papierem i w okolo nich tez tak zeby poruszaly sie swobodnie. moze uzylem za ostrego papieru i przez powstale rysy turbo stanelo drugi raz ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

300 stanowczo za duże ziarna.Ja leciałem 1500-2000.A łopatki przetarłem szmatką i potem osad papierem jak wyżej.Powierzchnia ma być gładka jak lustro.Może narobiłeś rys i szybciej syf się zbiera.Jak wyjmiesz turbo dmuchnij w przewód olejowy, u mnie wyraźny syk i stąd duże branie oleju. EGR nigdy nie zaślepiałem i nie widzę potrzeby.Ośka luz podłużny miała wyczuwalny ale bez tragedii.Polerka u mnie polegała na pozbyciu się syfu i wytarcia do połysku suchą szmatką.Wszystkie zakamarki, rolki i wszystkie możliwe elementy turbo wymyte i wyczyszczone.Na razie spokój.Diagnozowałeś Vagiem-powinien wskoczyć błąd o przeładowaniu turbo.Jak się nie mylę to 17954 wskoczy.

 

Druga sprawa to może Ci N75 już szwankuje? Zamień jak masz dugi lub podmień z N18 i zobacz czy pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czuć po aucie, raz jedzie raz nie, sztanga porusza się z utrudnieniem, notlaufa złapało nie raz, tak wiec bez podpinania wiem że błąd będzie, EGR zaślepiłem ze względu na mapę a dwa pękła guma w gruszce i waliło mi olejem na wydech, kat oczywiście wycięty i dochodzi problem gwizdania turbiny po pierwszym czyszczeniu, po zdjęciu wężyka z gruszki gwizdanie cichnie co dziwniejsze, wydaje mi się, że źle geometrie złożyłem z kolega, tym razem jak wyciągnę to się przyglądnę dokładniej i wyczyszczę porządnie i wymyje tak jak radzisz, i może problem ustąpi, dzięki za wszystkie porady pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś źle złożył geometrie to auto w ogóle nie miało by mocy wiem bo mi za pierwszym razem dokładnie nie weszła ta łopatka od zmiennej geometrii i skrzydełka nie pracowały poprawnie.Logi robiłeś czy wszystko na zasadzie domysłów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ręcznie czy geometria dobrze pracuje, logów nie robiłem z braku czasu ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ręcznie nic nie sprawdzisz.Zarzuć chociaż pracę gruchy z poziomu Vaga i zobacz jak chodzi.A bez logów niestety to ciężko pomóc,bo przyczyn notlaufu jest kilka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, z zawodu jestem elektromechanikiem tak wiec temat dobrze mi znany. Narazie nie mam czasu za bardzo zeby przy swoim robic ale jak bedzie chwila to popatrze dokladniej i ew. zrobie logi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec padło na to ze przy 3cim czyszczeniu geometrii niestety ugiąłem wałek w turbinie i poszła do regeneracji, do tego sprawcą zapiekania geometrii okazały się 3 lejące wtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ten wałek ugiąłeś? Chyba że turbo łomem wyciągałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszym demontażu części gorącej zaczęło gwizdać, czyli przy ściąganiu tylu gdzieś delikatnie musiał wirnik dostać i się ugięło, za drugim razem jeszcze żyło, wyczyściłem złożyłem i chodziła, za trzecim razem rozebrałem było git i przy składaniu coś nie spasowało bo jak złożyłem to już wałek ledwo się obracał tzn z dużym oporem. A rozkładałem delikatnie, nie prałem młotkiem na oślep tylko delikatnie przez drewienko z każdej strony pomalutku żeby równo wychodziło. Ale jak pech to pech, drugie turbo po regeneracji dotarło wczoraj, tamto odeślę w poniedziałek. I człowiek ma nauczkę na przyszłość xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi do rozpołowienia turbo pomógł palnik.Wszystko ładnie pękło na pół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności