Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie jakimi momentami dokręcać śruby z obudowy gorącej turba (5 śrub) jak i cały pierścień z ruchomymi łopatkami (mechanizm zmiennej geometrii) są tam 3 śrubki torx. Wydaje mi się, że nie można przykręcić je od tak ile się da, gdyż po rozgrzaniu materiał się rozszerzy i jak by te trzy torxy były za mocno przykręcone to, może zblokować się mechanizm zmiennej geometrii (te łopatki co się ruszają). Nigdzie nie mogę znaleźć takich informacji a dużo czytałem na forum.

 

Za informacje z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja poskręcałem wszystkie śruby solidnie ale bez przesady, tak aby gwintów nie pozrywać. Czyszczenie robiłem rok temu i od tego czasu turbina pracuje , rewelacyjnie . Oprócz tego po wymianie przepływomierza auto odzyskało moc i dynamikę.

 

---------- Post added at 22:01 ---------- Previous post was at 21:37 ----------

 

Ja poskręcałem wszystkie śruby solidnie ale bez przesady, tak aby gwintów nie pozrywać. Czyszczenie robiłem rok temu i od tego czasu turbina pracuje , rewelacyjnie . Oprócz tego po wymianie przepływomierza auto odzyskało moc i dynamikę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc abc1603 też tak przykręcę te śruby. Może jeszcze delikatnie zrobię znaki na tych śrubach i na mechanizmie od geometrii przed rozkręceniem a potem dokręcę.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie uszczelki są potrzebne przy składaniu wyczyszczonej turbiny oprócz tej w układzie smarowania,o której kolega pisał na pierwszej stronie?

Pytam bo szykuje się czyszczonko suszary w audi mojego ojca bo tryb awaryjny już ma za każdym razem po przekroczeniu 2200obr/min.Kiedyś audiczkę kilka razy przegoniłam i było dobrze ale jak piszecie pomaga to tylko na jakiś czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie uszczelki są potrzebne przy składaniu wyczyszczonej turbiny oprócz tej w układzie smarowania,o której kolega pisał na pierwszej stronie?

Pytam bo szykuje się czyszczonko suszary w audi mojego ojca bo tryb awaryjny już ma za każdym razem po przekroczeniu 2200obr/min.Kiedyś audiczkę kilka razy przegoniłam i było dobrze ale jak piszecie pomaga to tylko na jakiś czas.

podaj rok i oznaczenie silnika i auta(npA4,A6itp) a sie zobaczy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podaj rok i oznaczenie silnika i auta(npA4,A6itp) a sie zobaczy ;)

Audi A4 avant(kombiak)1.9TDI 116KM silnik AJM,280NM,rok 2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Magda84

 

Przy operacji czyszczenia turbo potrzebujesz następujących uszczelek:

 

1. Uszczelka turbosprężarka - katalizator numer orginału 3A0253115

 

2. Uszczelka spływu oleju z turbiny numer orginału 028145757

 

Jeśli będziesz demontować kolektor ssący to nowa uszczelka pod kolektor mile widziana

jej numer orginału to 028129717D

 

Czasami ciężko jest odkręcić rurkę olejową od turbiny i niekiedy trzeba ją demontować w całości czyli od obudowy filtra oleju aż do samej turbiny i dopiero wtedy na zewnątrz udaje się to odkręcić.

wtedy będziesz potrzebować następujących metalowych piercieni uszczelniających:

 

1. Pierścień przy obudowie filtra oleju 2 szt numer orginału z katalogu Normalia N 0138128 o wymiarach A12x15,5x1,5 mm

 

Ja u siebie też czysciłem turbo jednak u mnie była juz turbina zużyta czyli miała luzy wiec ją wymieniłem po 1 miesiącu od czyszczenia.

Z doświadczenia mogę tylko doradzić aby wszystkie śruby tzn ich gwinty posmarować smarem miedzianym na wysoką temperaturę, wtedy będziesz miała pewność ze każda śrubka się później ładnie odkręci zwłaszcza te po stronie gorącej turbiny.

 

Powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że te uszczelki do silnika AJM ?

Jeszcze jedno pytanko,czy te uszczelki dostanę w sklepie z częściami czy tylko serwis?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tak uszczelki są dla silnika AJM

 

Uszczelki dostaniesz bez problemu w większości sklepów, ewentualnie sprzedawca ci je zamówi.

Jedynie problematyczne może być znalezienie tych pierścieni uszczelniających N 0138128

ale w serwisie są dostępnie i nie są drogie chyba po 2 zł/szt

 

 

1. Tu masz numery orginałów zamienione na części markowych producentów

 

3A0253115 => Elring 182 960

028145757 => Ajusa 00839900 ( tę uszczelkę mam do sprzedania orginalną jesli chcesz odezwij sie na PW)

028129717D => Elring 915 213

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuę pięknie za wyczerpującą odpowiedz.Jeżeli będę miała problemy z kupieniem tych uszczelek napewno się odezwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce otwierać nowego tematu bo wydaje mi się ze problem jest bardzo pokrewny mianowicie zrobiłem film pracy mojej sztangi i wydaje mi się ze zakres jej ruchu jest bardzo mały ale na filmie po prostu odpinałem wężyk ponieważ nie mam w tym momencie vaga. Będę zabierał się do czyszczenia turbiny i wole jeszcze się upewnić jak Wy na to patrzycie. Auto często wchodzi w tryb awaryjny stad mój pomysł czyszczenia. EGR jest czysty i nie zaślepiony jeśli to może mieć znaczenie i mam nieznacznie kat wtrysku przestawiony ale to przy rozrządzie zrobię. I jeszcze na tym filmie można wsłuchać się w silnik bo wydaje mi się ze ma dość twarda prace stawiam na szklanki bo hamując silnikiem stuki nie ucichają. Silnik AFN

[ame]

[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. i jak zrobiliscie juz ta blaszke bo ja nadal nie wiem jak to zrobic a bede w poniedzialek wyciagal turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaką blaszkę? Jeśli do zaślepienia EGR, to sprawa prosta. Najlepsza jest blaszka z listów "inpost'u". Naznaczyć otwory pod śruby, wywiercić, zamontować na paście do tłumików i po problemie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blaszke ktora jest po stronie goracej pod wirnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w czym problem z tą blaszką? Ona jest lekko wypukła i przy składaniu trzeba tylko lekko jej pomóc (ustawić na środku) i składa się bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i z nia problem bo lata mi tam slychac ja jak brzeczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kamikazelbn to nie szklanki, tylko zły kąt wtrysku, i zawalone nagarem gniazda. zaworów. Strasznie to brzmi po prostu.

 

Poza tym, sztanga chodzi 3x krócej niż powinna. Albo grucha jest do bani, albo kierownice są bardzo mocno zawalone (zrób loga 011), bo przy tym ustawieniu kierownic auto powinno późno łapać ciśnienie (tzn z dołu nie chce jechać).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bazyl666

Czy może ktoś pomóc w sprawie nastawnika ciśnienia doładowania w B6 2.0 TDI CR. Gdzie mogę to kupić i za ile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam passata AFN mam od niedawna zrobilem ok 20tys, łapał czasem notlaufa, wymieniłem wszystkie wężyki pocisnieniowe, zawór N75, a ostatnio czyściłem kierownice w turbinie wg sposobu opisanego na forum (były zapieczone), auto jednak dalej łapie notlaufa na IV biegu po przekroczeniu 3.5 tys/obr

co jeszcze może być tego przyczyną ?? narazie nie mam jak zrobić logów dynamicznych bo mi bateria w laptopie padła, może ktoś ma jakiś pomysł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływka, i to cięgno z gruszki sterującej wychyleniem kierowniczek turbo.

Edytowane przez psul

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności