Skocz do zawartości
maro.12

rano dymi na niebiesko

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem świece Beru 2 tyg temu, ale nie miałem klucza dynamometrycznego i widzę, że puszcza niebieskie bąki przy ruszaniu np ze świateł. Moje pytanie, czy może dokręcić kluczem dynamom. 18 NM i będzie ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siła dokręcenia nie ma żadnego związku z Twoim problemem, jakbyś dokręcił zbyt słabo to szybko "wypluło" by tą świecę razem z gwintem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo wyjęte (luzy) z kolektorem wydechowym w 1 i 4 kanale ślady oleju???? Pierścienie wymieniane, głowica robiona, przejechane po remoncie 5 tyś, oby nie pierścienie popękały, chyba że jeszcze się dobrze nie ułożyły???

Edytowane przez KrzysztoM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo waliło olejem w dwie strony! Zrobione za 750zł, teraz to chyba wypala się stary olej, bo po nocy odpalam i trochę pokopci.

 

Panie i Panowie zaraz jajo zniosę na twardo, paszczak dalej kopci, przy ruszaniu niebiesko biały dym, trochę oleju ubyło 200g po około 300km. Wyżej pisałem że mechanik przed wymianą turbo w 1 i 4 kanale wydechu widział tłustą sadzę, a końcówka wydechu też ma tłustą sadzę wczoraj wytropiłem to. Obawiam się że pęknięte pierścienie olejowe, bo góra sucha, czyli wąż od odmy. Nie podoba mi się że za EGR z tego kolanka grubego jest wyciek oleju???? Co myślicie, a ja już znów muszę szykować kasę na mechanika, możne w najlepszym przypadku będą to uszczelniacze zaworów chociaż głowica była robiona, ale kto wie. Czekam na Wasze opinie :)

 

Szkoda, że nikt nic nie dorzucił, ale już wiadomo co było, a więc: głowica miała być zrobiona, miała, ale nie była, do wymiany poszły szklanki, zawory, prowadnice, uszczelniacze w sumie nówka głowica teraz i już wiadomo czemu żarł olej. Temat zamykam, chyba że coś dorzucicie od siebie.

Edytowane przez KrzysztoM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam problem tyle, że auto to Sharan 1.9 TDI PD AUY.

Wali dosyć mocno na niebiesko przy pierwszym porannym odpaleniu:kwasny, dymi tak na wolnych obrotach przez 10 sek i ustaje, podczas wyjazdu z posesji i włączeniu się do ruchu też zadymi na niebiesko przy 2 tyś/obr (rano za zimnym) i potem już jest spokój. Nie dymi na żaden kolor podczas jazdy było to sprawdzane z kolegą który jechał za mną więc raczej wykluczam uszczelkę pod głowicą i turbinę, która według mnie normalnie pracuje, auto się normalnie zbiera, żadnych niepokojących objawów. Również potrafi zadymić na niebiesko/szaro po kilku godzinach stania..:kwasny

Uszczelniacze zaworowe....??:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się za wymianę uszczelniaczy bez ściągania czapki. Problem porannego niebieskiego mocnego dymienia ustąpił jak ręką odjął, był spokój przez 3 tyg.

Niestety znów zaczął się ten sam problem, wali na niebiesko jak przed wymianą co może być nie tak..?............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może słabej jakości uszczelniacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elring teraz zamontowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , panowie , rano odpale paszczaka leci dym bialo - niebieski , ruszam od razu w lusterku widze to samo tylko wiecej , rozgrzeje sie nic nie widac , na postoju obroty 4-5 tysi i minimalnie widac lekko niebieska mgiełke - co to moze byc ? 300 tysi przejechane , ori turbo tylko raz wyjete do wyczyszczenia , pompki ori , czyzby uszczelniacze a moze turbawka juz se popija olej powoli / co radzicie robic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano odpala bez najmniejszego zarzutu? Nie ma objawu że silnik się zakołysze na chwilkę obroty pofalują co kolwiek odstającego od normy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie radzę zalewać passata lepszymi paliwami! :D Np SHELL, BP

U mnie był taki dziwny objaw jak zalałem tańszym paliwem to przy odpalaniu było dosyć dużo dymu a na paliwie z Shella zero dymu przy odpaleniu! Więc może lejcie lepsze paliwo,i u mnie z rana lekko wyższe obroty ale chwilka i wraca do normy chyba mam do wymiany ten zielony czujnik temperatury silnika :/ Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę :P

Pozdrawiam Was :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pali bez zadnego problemu , nic nie kolysze , tylko turbo cos za mocno gwizda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że masz już trochę zmęczone uszczelniacze na turbinie i po nocy Ci trochę oleju spływa. Bo gdy wirnik się kręci wszystko jest w miarę szczelne a gdy się zatrzyma może gdzieś lekko uszczelnienie puszczać. Znam kilka takich przypadków. Bo gdyby słabiej odpalal czy coś to mógłby być układ paliwowy, ale tutaj na to nie wskazuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki , sprawdze czy w dolocie jest olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heja , olej jest w rurze co idzie od filtra ale to z odmy , wirnik ma luz wzdkuzny i poprzeczny i chyba nawet sie lopatki wytarly po srodku od tego luzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ma taki luz że łopatki wyciera to już po turbo, a i luz nie mały także trochę oleju przez noc gdzieś może napłynąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzewam kotleta.... moja V6tka rano przy minusowej temp. przydymia na niebiesko i kulawo chodzi, trwa to ok 10sek, pozniej wszystko wraca do normy, swiece wymienione, stp wlane.... poprawy brak .. jak temp jest powyzej 0, wszystko gra ... jakies pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odgrzewam kotleta.... moja V6tka rano przy minusowej temp. przydymia na niebiesko i kulawo chodzi, trwa to ok 10sek, pozniej wszystko wraca do normy, swiece wymienione, stp wlane.... poprawy brak .. jak temp jest powyzej 0, wszystko gra ... jakies pomysły?

 

nikt, nic ... nie pomoże??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności