KrzysztoM. Zgłoś #181 Napisano 19 Grudnia 2014 Wymieniłem świece Beru 2 tyg temu, ale nie miałem klucza dynamometrycznego i widzę, że puszcza niebieskie bąki przy ruszaniu np ze świateł. Moje pytanie, czy może dokręcić kluczem dynamom. 18 NM i będzie ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #182 Napisano 19 Grudnia 2014 siła dokręcenia nie ma żadnego związku z Twoim problemem, jakbyś dokręcił zbyt słabo to szybko "wypluło" by tą świecę razem z gwintem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrzysztoM. Zgłoś #183 Napisano 29 Grudnia 2014 (edytowane) Turbo wyjęte (luzy) z kolektorem wydechowym w 1 i 4 kanale ślady oleju???? Pierścienie wymieniane, głowica robiona, przejechane po remoncie 5 tyś, oby nie pierścienie popękały, chyba że jeszcze się dobrze nie ułożyły??? Edytowane 17 Stycznia 2015 przez KrzysztoM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrzysztoM. Zgłoś #184 Napisano 3 Lutego 2015 (edytowane) Turbo waliło olejem w dwie strony! Zrobione za 750zł, teraz to chyba wypala się stary olej, bo po nocy odpalam i trochę pokopci. Panie i Panowie zaraz jajo zniosę na twardo, paszczak dalej kopci, przy ruszaniu niebiesko biały dym, trochę oleju ubyło 200g po około 300km. Wyżej pisałem że mechanik przed wymianą turbo w 1 i 4 kanale wydechu widział tłustą sadzę, a końcówka wydechu też ma tłustą sadzę wczoraj wytropiłem to. Obawiam się że pęknięte pierścienie olejowe, bo góra sucha, czyli wąż od odmy. Nie podoba mi się że za EGR z tego kolanka grubego jest wyciek oleju???? Co myślicie, a ja już znów muszę szykować kasę na mechanika, możne w najlepszym przypadku będą to uszczelniacze zaworów chociaż głowica była robiona, ale kto wie. Czekam na Wasze opinie Szkoda, że nikt nic nie dorzucił, ale już wiadomo co było, a więc: głowica miała być zrobiona, miała, ale nie była, do wymiany poszły szklanki, zawory, prowadnice, uszczelniacze w sumie nówka głowica teraz i już wiadomo czemu żarł olej. Temat zamykam, chyba że coś dorzucicie od siebie. Edytowane 11 Marca 2015 przez KrzysztoM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enstone Zgłoś #185 Napisano 21 Czerwca 2015 U mnie ten sam problem tyle, że auto to Sharan 1.9 TDI PD AUY. Wali dosyć mocno na niebiesko przy pierwszym porannym odpaleniu:kwasny, dymi tak na wolnych obrotach przez 10 sek i ustaje, podczas wyjazdu z posesji i włączeniu się do ruchu też zadymi na niebiesko przy 2 tyś/obr (rano za zimnym) i potem już jest spokój. Nie dymi na żaden kolor podczas jazdy było to sprawdzane z kolegą który jechał za mną więc raczej wykluczam uszczelkę pod głowicą i turbinę, która według mnie normalnie pracuje, auto się normalnie zbiera, żadnych niepokojących objawów. Również potrafi zadymić na niebiesko/szaro po kilku godzinach stania.. Uszczelniacze zaworowe....??:hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enstone Zgłoś #186 Napisano 11 Lipca 2015 Zabrałem się za wymianę uszczelniaczy bez ściągania czapki. Problem porannego niebieskiego mocnego dymienia ustąpił jak ręką odjął, był spokój przez 3 tyg. Niestety znów zaczął się ten sam problem, wali na niebiesko jak przed wymianą co może być nie tak..?............ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #187 Napisano 11 Lipca 2015 może słabej jakości uszczelniacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enstone Zgłoś #188 Napisano 11 Lipca 2015 Elring teraz zamontowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #189 Napisano 2 Września 2016 witam , panowie , rano odpale paszczaka leci dym bialo - niebieski , ruszam od razu w lusterku widze to samo tylko wiecej , rozgrzeje sie nic nie widac , na postoju obroty 4-5 tysi i minimalnie widac lekko niebieska mgiełke - co to moze byc ? 300 tysi przejechane , ori turbo tylko raz wyjete do wyczyszczenia , pompki ori , czyzby uszczelniacze a moze turbawka juz se popija olej powoli / co radzicie robic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #190 Napisano 12 Września 2016 pomoze ktos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuntday Zgłoś #191 Napisano 12 Września 2016 Rano odpala bez najmniejszego zarzutu? Nie ma objawu że silnik się zakołysze na chwilkę obroty pofalują co kolwiek odstającego od normy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FireBall Zgłoś #192 Napisano 12 Września 2016 Panowie radzę zalewać passata lepszymi paliwami! Np SHELL, BP U mnie był taki dziwny objaw jak zalałem tańszym paliwem to przy odpalaniu było dosyć dużo dymu a na paliwie z Shella zero dymu przy odpaleniu! Więc może lejcie lepsze paliwo,i u mnie z rana lekko wyższe obroty ale chwilka i wraca do normy chyba mam do wymiany ten zielony czujnik temperatury silnika Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę Pozdrawiam Was Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #193 Napisano 13 Września 2016 pali bez zadnego problemu , nic nie kolysze , tylko turbo cos za mocno gwizda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuntday Zgłoś #194 Napisano 13 Września 2016 Możliwe że masz już trochę zmęczone uszczelniacze na turbinie i po nocy Ci trochę oleju spływa. Bo gdy wirnik się kręci wszystko jest w miarę szczelne a gdy się zatrzyma może gdzieś lekko uszczelnienie puszczać. Znam kilka takich przypadków. Bo gdyby słabiej odpalal czy coś to mógłby być układ paliwowy, ale tutaj na to nie wskazuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #195 Napisano 13 Września 2016 dzieki , sprawdze czy w dolocie jest olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #196 Napisano 14 Września 2016 heja , olej jest w rurze co idzie od filtra ale to z odmy , wirnik ma luz wzdkuzny i poprzeczny i chyba nawet sie lopatki wytarly po srodku od tego luzu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuntday Zgłoś #197 Napisano 14 Września 2016 Jak ma taki luz że łopatki wyciera to już po turbo, a i luz nie mały także trochę oleju przez noc gdzieś może napłynąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #198 Napisano 14 Września 2016 a czemu gwizdze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Garscik Zgłoś #199 Napisano 15 Marca 2017 odgrzewam kotleta.... moja V6tka rano przy minusowej temp. przydymia na niebiesko i kulawo chodzi, trwa to ok 10sek, pozniej wszystko wraca do normy, swiece wymienione, stp wlane.... poprawy brak .. jak temp jest powyzej 0, wszystko gra ... jakies pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Garscik Zgłoś #200 Napisano 19 Marca 2017 odgrzewam kotleta.... moja V6tka rano przy minusowej temp. przydymia na niebiesko i kulawo chodzi, trwa to ok 10sek, pozniej wszystko wraca do normy, swiece wymienione, stp wlane.... poprawy brak .. jak temp jest powyzej 0, wszystko gra ... jakies pomysły? nikt, nic ... nie pomoże?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach