fragmaster Zgłoś #1 Napisano 19 Sierpnia 2009 Witam! Mój Passat to B2 rocznik 87 w hatchbacku. Silnik to 1.6 TD 70KM. Przebieg 370 tys. Jeżdżę nim od paru miesięcy i zauważyłem, że strasznie żarł paliwo. Myślałem, że to przez jego wiek i pogodziłem się z tym, bo miałem nim jeździć tylko kilka miesięcy. Okazało się jednak, że zostaje na następny rok na codzienne jazdy 3km do szkoły. Nie dawno przeczytałem raporty spalania i opinie użytkowników i ku mojemu zdziwieniu chwalą ten silnik za jego oszczędność osiągając wyniki 6-7l/100km w mieście. A spalanie w moim to ok 10l-11l/100km w mieście. Zmierzyłem to tankując 8l ropy na których przejechałem 70km po czym wskazówka wróciła na to samo miejsce, na którym była przed wlaniem 8l.Wykonałem ten pomiar kilka razy, z tym samym skutkiem. Nawet jeśli ten pomiar jest niedokładny to i tak pali stanowczo za dużo. A nie wkręcam silnika na obroty, wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że ma on bardzo krótkie biegi bo na jedynce po przejechaniu 4m zaczyna wyć i zmieniam bieg. W ten sposób prędkość 50km/h to już między czwórką, a piątką. Nie używam też zbędnych odbiorników prądu, ciśnienie w oponach mam w normie. Wiem, że filtr powietrza był brudny, więc wymienię go jutro ale nie sądzę, żeby to wiele zmieniło. Dodam też że samochód bardzo dymi, szczególnie przy odpalaniu. Troche też dymi.Sprawdzałem kolor dymu na luzie i normalnie dymi na biało, jednak gdy dałem mu więcej gazu to dym stał się czarny i coś zaczęło dzwonić. Czy ktoś ma jakieś pomysły czym spowodowane jest tak wysokie spalanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mielke123 Zgłoś #2 Napisano 19 Sierpnia 2009 moze lewe powietrze łapie i z tego co piszesz to raczej grutowny przeglad silnika jest wskazany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miki Zgłoś #3 Napisano 19 Sierpnia 2009 sprawdź wtryskiwacze,czy nie leją.Może być jeszcze ustawiona za duża dawka paliwa na pompie wtryskowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fragmaster Zgłoś #4 Napisano 19 Sierpnia 2009 A można samemu zmmiejszyć dawkę paliwa czy to robota tylko dla mechanika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiktor133 Zgłoś #5 Napisano 19 Sierpnia 2009 witaj, najlepiej zmierz ile pali tankując auto do pełna, aż pod sam korek musisz napstrykać, pojeździj trochę, chociaż te 100-150 km, zatankuj znowu pod sam korek i dopiero będziesz miał prawidłowy wynik bo tak patrząc na wskaźnik to za wiele się nie dowiesz ... POZDRAWIAM p.s dawkę paliwa można zmniejszyć samemu ale trzeba to robić niesamowicie delikatnie i najlepiej zapamiętać początkowe położenie śruby, najpierw przyjrzyj się dobrze śrubie do regulacji dawki paliwa czasem można poznać po takiej blaszce czy była ruszana wcześniej czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fragmaster Zgłoś #6 Napisano 19 Sierpnia 2009 A mógł byś mi powiedzieć gdzie ta śruba jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #7 Napisano 20 Sierpnia 2009 Może to trochę głupie, ale nie gubisz gdzieś paliwa? Dziurka w przewodzie przelewowym albo coś podobnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiktor133 Zgłoś #8 Napisano 20 Sierpnia 2009 śruba znajduje się na tyle górnego dekla pompy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fragmaster Zgłoś #9 Napisano 21 Sierpnia 2009 To ta którą otaczają początki 4 rurek metalowych wychodzących każda do jednego cylindra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miki Zgłoś #10 Napisano 21 Sierpnia 2009 (edytowane) To ta którą otaczają początki 4 rurek metalowych wychodzących każda do jednego cylindra? To nie ta.Śruba do regulacji dawki paliwa znajduje się wyżej ,dokładnie nad zaworkiem odcinającym dopływ paliwa.Dochodzi do niego jeden kabelek.Dawkę zmniejszasz odkręcając śrubę. Jak zmniejszysz dawkę to spadną obroty silnika,więc trzeba będzie je podkręcić. Edytowane 21 Sierpnia 2009 przez miki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #11 Napisano 22 Sierpnia 2009 Jak zmniejszysz dawkę to spadną obroty silnika,więc trzeba będzie je podkręcić. A zwiększasz je przez wykręcenie innej śrubki: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fragmaster Zgłoś #12 Napisano 22 Sierpnia 2009 Dzięki za pomoc. Rozumiem, że są 2 śrubki: jedna od dawki paliwa druga od obrotów. A nie rozumiem dlaczego po zmniejszeniu dawki trzeba podkręcić obroty drugą śrubką. To nie wyjdzie wtedy na to samo? Myślałem, że zmniejsza się dawke i spadają obroty i dzięki temu mniej pali ale nadal jeździ ze zmniejszonymi. Czyli po zmniejszeniu dawki i podkręceniu obrotów powinno to przynieść jakieś korzyści w spalaniu? Czy może problem jest taki, że silnik dostaje więcej paliwa niż mu potrzeba do osiągnięcia normalnych obrotów i wtedy pomoże zmniejszenie dawki, tylko wtedy dlaczego miały by spadać obroty jeśli ustawiło by się na normalną(nie za dużą) dawkę. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby mógł mi ktoś to wytłumaczyć. I żeby nie było, nie kwestionuje tego co napisaliście, tylko chciałbym zrozumieć jak to działa:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #13 Napisano 22 Sierpnia 2009 Śrubka, którą Ci zaznaczyłem, jest od obrotów jałowych i nie ma żadnego wpływu na obroty po wciśnięciu pedału gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fragmaster Zgłoś #14 Napisano 22 Sierpnia 2009 Znalazłem już śruby regulacji obrotów jałowych i maksymalnych. O ile dobrze rozumiem to te zaznaczone na czerwono na zdjęciach.A co do śrubki od dawki nadal nie jestem pewien. Wstawiam zdjęcia przodu i tyłu pompy i prosiłbym, żeby ktoś edytował je i zaznaczył gdzie ta śruba jest, bo ja nie mogę do tego sam dojść. Zdjęcia: http://img190.imageshack.us/img190/2188/2009082215011.jpg Przód http://img212.imageshack.us/img212/4754/2009082215022.jpg Tył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość endru44 Zgłoś #15 Napisano 24 Sierpnia 2009 a jeszcze filtr powietrza wymień te ma wpływ na spalanie (passatem jeżdze 8 lat a on z 1986) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fragmaster Zgłoś #16 Napisano 24 Sierpnia 2009 Wiem, wiem. Kupuje dzisiaj nowy filtr. I paliwa chyba też kupie bo skoro ma wpływ na osiągi to nie będę tak deptał żeby się rozpędzić do tych 50 i spalanie może spaść. Sprawdzę jeszcze czy hamulce mi same nie hamują kół. Więc mógł by mi ktoś pokazać tą śrubę od dawki paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miki Zgłoś #17 Napisano 24 Sierpnia 2009 Więc mógł by mi ktoś pokazać tą śrubę od dawki paliwa?To ta z tyłu zaznaczona na zielono.Jeżeli masz plombę na tej śrubie,a tak jakby było ją widać,to raczej nikt jej nie przestawiał.A nie rozumiem dlaczego po zmniejszeniu dawki trzeba podkręcić obroty drugą śrubką. To nie wyjdzie wtedy na to samo?Nie wyjdzie na to samo,bo zmieniasz stosunek paliwa do powietrza,czyli mieszanka w cylindrach jest uboższa.Dlatego też spadają obroty.Zmniejszając dawkę paliwa oszczędzamy na spalaniu ale samochodzik jest niestety słabszy.Sprawdź rozrząd czy nie przestawiony,no i wtryski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #18 Napisano 25 Sierpnia 2009 nie zawsze oszczędzamy skręcając dawkę. T4 2.4D AAB - po kupieniu palił w trasie zawsze ok 9/100 po podkreceniu lekko dawki w trasie temu samemu kierowcy pali w okolicy 8/100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #19 Napisano 30 Sierpnia 2009 A nie wkręcam silnika na obroty, wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że ma on bardzo krótkie biegi bo na jedynce po przejechaniu 4m zaczyna wyć i zmieniam bieg. W ten sposób prędkość 50km/h to już między czwórką, a piątką. A moze masz kolego zalozona skrzynie od benzyny, sadzac po tym co piszesz i wtedy tez zwiekszy sie spalanie pzy takim wachlowaniu cialym biegami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #20 Napisano 30 Sierpnia 2009 1.6 benzyna ma taka sama skrzynie jak diesel (przynajmniej turbo...) a 1.8 minimalnie dluzszą.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach