Jump to content
fragmaster

Wysokie spalanie diesla(10l/100km)

Recommended Posts

Witam! Mój Passat to B2 rocznik 87 w hatchbacku. Silnik to 1.6 TD 70KM. Przebieg 370 tys. Jeżdżę nim od paru miesięcy i zauważyłem, że strasznie żarł paliwo. Myślałem, że to przez jego wiek i pogodziłem się z tym, bo miałem nim jeździć tylko kilka miesięcy. Okazało się jednak, że zostaje na następny rok na codzienne jazdy 3km do szkoły. Nie dawno przeczytałem raporty spalania i opinie użytkowników i ku mojemu zdziwieniu chwalą ten silnik za jego oszczędność osiągając wyniki 6-7l/100km w mieście. A spalanie w moim to ok 10l-11l/100km w mieście. Zmierzyłem to tankując 8l ropy na których przejechałem 70km po czym wskazówka wróciła na to samo miejsce, na którym była przed wlaniem 8l.Wykonałem ten pomiar kilka razy, z tym samym skutkiem. Nawet jeśli ten pomiar jest niedokładny to i tak pali stanowczo za dużo. A nie wkręcam silnika na obroty, wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że ma on bardzo krótkie biegi bo na jedynce po przejechaniu 4m zaczyna wyć i zmieniam bieg. W ten sposób prędkość 50km/h to już między czwórką, a piątką. Nie używam też zbędnych odbiorników prądu, ciśnienie w oponach mam w normie. Wiem, że filtr powietrza był brudny, więc wymienię go jutro ale nie sądzę, żeby to wiele zmieniło. Dodam też że samochód bardzo dymi, szczególnie przy odpalaniu. Troche też dymi.Sprawdzałem kolor dymu na luzie i normalnie dymi na biało, jednak gdy dałem mu więcej gazu to dym stał się czarny i coś zaczęło dzwonić. Czy ktoś ma jakieś pomysły czym spowodowane jest tak wysokie spalanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mielke123

moze lewe powietrze łapie i z tego co piszesz to raczej grutowny przeglad silnika jest wskazany

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź wtryskiwacze,czy nie leją.Może być jeszcze ustawiona za duża dawka paliwa na pompie wtryskowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witaj, najlepiej zmierz ile pali tankując auto do pełna, aż pod sam korek musisz napstrykać, pojeździj trochę, chociaż te 100-150 km, zatankuj znowu pod sam korek i dopiero będziesz miał prawidłowy wynik bo tak patrząc na wskaźnik to za wiele się nie dowiesz ... POZDRAWIAM p.s dawkę paliwa można zmniejszyć samemu ale trzeba to robić niesamowicie delikatnie i najlepiej zapamiętać początkowe położenie śruby, najpierw przyjrzyj się dobrze śrubie do regulacji dawki paliwa czasem można poznać po takiej blaszce czy była ruszana wcześniej czy nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to trochę głupie, ale nie gubisz gdzieś paliwa? Dziurka w przewodzie przelewowym albo coś podobnego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ta którą otaczają początki 4 rurek metalowych wychodzących każda do jednego cylindra?

Share this post


Link to post
Share on other sites
To ta którą otaczają początki 4 rurek metalowych wychodzących każda do jednego cylindra?
To nie ta.Śruba do regulacji dawki paliwa znajduje się wyżej ,dokładnie nad zaworkiem odcinającym dopływ paliwa.Dochodzi do niego jeden kabelek.Dawkę zmniejszasz odkręcając śrubę. Jak zmniejszysz dawkę to spadną obroty silnika,więc trzeba będzie je podkręcić. Edited by miki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak zmniejszysz dawkę to spadną obroty silnika,więc trzeba będzie je podkręcić.

A zwiększasz je przez wykręcenie innej śrubki:

DSCN6698 - pompa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc. Rozumiem, że są 2 śrubki: jedna od dawki paliwa druga od obrotów. A nie rozumiem dlaczego po zmniejszeniu dawki trzeba podkręcić obroty drugą śrubką. To nie wyjdzie wtedy na to samo? Myślałem, że zmniejsza się dawke i spadają obroty i dzięki temu mniej pali ale nadal jeździ ze zmniejszonymi. Czyli po zmniejszeniu dawki i podkręceniu obrotów powinno to przynieść jakieś korzyści w spalaniu? Czy może problem jest taki, że silnik dostaje więcej paliwa niż mu potrzeba do osiągnięcia normalnych obrotów i wtedy pomoże zmniejszenie dawki, tylko wtedy dlaczego miały by spadać obroty jeśli ustawiło by się na normalną(nie za dużą) dawkę. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby mógł mi ktoś to wytłumaczyć. I żeby nie było, nie kwestionuje tego co napisaliście, tylko chciałbym zrozumieć jak to działa:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śrubka, którą Ci zaznaczyłem, jest od obrotów jałowych i nie ma żadnego wpływu na obroty po wciśnięciu pedału gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem już śruby regulacji obrotów jałowych i maksymalnych. O ile dobrze rozumiem to te zaznaczone na czerwono na zdjęciach.A co do śrubki od dawki nadal nie jestem pewien. Wstawiam zdjęcia przodu i tyłu pompy i prosiłbym, żeby ktoś edytował je i zaznaczył gdzie ta śruba jest, bo ja nie mogę do tego sam dojść.

 

Zdjęcia:

http://img190.imageshack.us/img190/2188/2009082215011.jpg Przód

http://img212.imageshack.us/img212/4754/2009082215022.jpg Tył

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest endru44

a jeszcze filtr powietrza wymień te ma wpływ na spalanie (passatem jeżdze 8 lat a on z 1986)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, wiem. Kupuje dzisiaj nowy filtr. I paliwa chyba też kupie bo skoro ma wpływ na osiągi to nie będę tak deptał żeby się rozpędzić do tych 50 i spalanie może spaść. Sprawdzę jeszcze czy hamulce mi same nie hamują kół. Więc mógł by mi ktoś pokazać tą śrubę od dawki paliwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Więc mógł by mi ktoś pokazać tą śrubę od dawki paliwa?
To ta z tyłu zaznaczona na zielono.Jeżeli masz plombę na tej śrubie,a tak jakby było ją widać,to raczej nikt jej nie przestawiał.
A nie rozumiem dlaczego po zmniejszeniu dawki trzeba podkręcić obroty drugą śrubką. To nie wyjdzie wtedy na to samo?
Nie wyjdzie na to samo,bo zmieniasz stosunek paliwa do powietrza,czyli mieszanka w cylindrach jest uboższa.Dlatego też spadają obroty.Zmniejszając dawkę paliwa oszczędzamy na spalaniu ale samochodzik jest niestety słabszy.Sprawdź rozrząd czy nie przestawiony,no i wtryski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie zawsze oszczędzamy skręcając dawkę.

T4 2.4D AAB - po kupieniu palił w trasie zawsze ok 9/100

po podkreceniu lekko dawki w trasie temu samemu kierowcy pali w okolicy 8/100 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A nie wkręcam silnika na obroty, wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że ma on bardzo krótkie biegi bo na jedynce po przejechaniu 4m zaczyna wyć i zmieniam bieg. W ten sposób prędkość 50km/h to już między czwórką, a piątką.

A moze masz kolego zalozona skrzynie od benzyny, sadzac po tym co piszesz i wtedy tez zwiekszy sie spalanie pzy takim wachlowaniu cialym biegami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 benzyna ma taka sama skrzynie jak diesel (przynajmniej turbo...) a 1.8 minimalnie dluzszą..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy