giver3 Zgłoś #601 Napisano 28 Lutego 2017 (edytowane) Witam. Mam Passata z silnikiem VR5 (AGZ) rocznik 1997. Chciałem w nim zamontować tempomat. Jak wspominał fiszu mam linkę, ale przepustnica jest sterowana elektronicznie, więc powinno to zadziałać. Kupiłem manetkę (używana) taką jaką mi powiedzieli w serwisie: 1J0953513. Manetkę zamontowałem, ale nie wiem jak to u siebie połączyć. Dorobiłem sobie kabelek od manetki (złącza tempomatu). Nie mam u siebie tej białej kostki tylko kilka różnego koloru podobnych kostek. Ten drugi schemat też się u mnie jakby nie zgadza. Podczas kodowania tempomatu dostałem błąd (teraz nie pamiętam jaki) jak by taka funkcja nie była obsługiwana. Czy ktoś ma dostęp do schematu dla mojego auta i może coś podpowiedzieć? O widzę, że temat trochę odgrzewany :-) Znalazłem rozwiązanie: Po znalezieniu odpowiedniego schematu elektrycznego dla mojego silnika (http://www.dubi.net/auto/Instalacja_GOLF_IV.pdf) problem udało mi się rozwiązać. Do tego odpowiednie kodowanie sterownika silnika (w moim przypadku: 00021 - automatyczna skrzynia biegów + tempomat). Gdyby ktoś potrzebował pomocy i więcej szczegółów to służę pomocą. Teraz auto zyskało trochę na wartości (jak powiedział jeden ze znajomych). Dość fajnie to działa zwłaszcza że mam ASB :-) Edytowane 2 Marca 2017 przez giver3 Znalazłem rozwiazanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramzes_97 Zgłoś #602 Napisano 3 Czerwca 2017 Panowie znawcy jak jest z tymi manetkami do tempomatu? Byłem w sklepie motoryzacyjnym i są dostępne dwie jedna za 100 zł i jakaś dobra za 160. Myślicie, że na tym nie trzeba oszczędzać? Wątpię w jakość zamienników z allegro po 70 zł. Na allegro są dostępne wiązki dorabiane. Polecacie? Do mojego silnika nie ma chyba raczej problemu. A co z czujnikiem konta skrętu który trzeba wyjąc do pająka? Jak go bezpiecznie zdemontować i założyć bo słyszałem, że jest to nie tania rzecz a o używany ciężki gdyż musi być z tej samej serii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekcuba84 Zgłoś #603 Napisano 3 Sierpnia 2017 Również posiadam Passata 2.3 v5 AGZ co jest potrzebne do założenia tempomatu i jak podłączyć. Mam na linkę przepustnice. Poproszę o podpowiedź jak założyć i jakich dokładnie cześci potrzebuje. Jak później przeprowadzić adaptacje vag Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tata45 Zgłoś #604 Napisano 5 Września 2017 Witam. Jak się obsługuje tempomat bez opcji kierownicy? Bo widzę że mógłbym założyć u siebie taki tempomat, tylko pytanie do użytkowników jak się Wam taki tempomat obsługuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #605 Napisano 7 Września 2017 właśnie zamówiłem manetki z aliexpress... (dwie - tempomat i wycieraczki z kompem, bo chciałem odświeżyć... moje straszne brudasy) - jak dojdą to zrobię foty i porównam co te $19 z przesyłką warte... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miciato Zgłoś #606 Napisano 8 Września 2017 Witam, przymierzam sie do montażu tempomatu, jestem na etapie ogarniania części. Możecie wrzucić opis połączenia wiązki w skrzynce na podszybiu? Z tego co czytałem to są różnice w zależności od wersji silnika, ja mam AVF. Dzieki z góry za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz070 Zgłoś #607 Napisano 8 Września 2017 poszukaj dobrze na forum, gdzieś widziałem cały manual Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miciato Zgłoś #608 Napisano 8 Września 2017 Łukasz ale na pewno do AVF. Bo manualne są tylko nie widziałem jak narazie do tego silnika. Ale spoko zanim odpiszesz to jeszcze poszukam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zakt Zgłoś #609 Napisano 9 Września 2017 Ja mam AVF a robiłem z opisu z forum i wszystko działa poprawnie [emoji3] Najpierw dołożyłem sam tempomat a później dokladałem jeszcze jeszcze multifunkcyjną kierownicę też według opisu z forum i wszystko działa prawidłowo Wysłane z mojego LG-E975 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz070 Zgłoś #610 Napisano 9 Września 2017 Nie znam sie ale wydaje mi się,że opis pasuje do wiekszosci passatow bo masz wpiąć tylko kabelki i dołożyć manetke a ta jest taka sama niezależnie od silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
8850 Zgłoś #611 Napisano 12 Września 2017 na youtube jest wypowiedź użytkownika motodoradca (filmik) w sprawie używania w praktyce tempomatu, może się przyda, poszukaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strokers Zgłoś #612 Napisano 25 Października 2017 Czy ktoś może mi powiedzieć czym się różnią te manetki ? To jest old i new style ? bo już zgłupiałem - tak poprzednie posty w tym temacie z wyjaśnieniem mi nie pomogły. Potrzebuje tempomat do zwykłej kiery do passata b5FL wiem, że oba będą pasowały ale jak one działają która jest wygodniejsza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #613 Napisano 25 Października 2017 roznica jest taka ze wcisniecie res przyspiesza twmpomat a set zwalnia. Teraz zadaj sobie pytanie ktora manetka bedzie wygodniejsza do przyspieszania i zwalniania tempomatu manetką i masz odpowiedź. Nowsza jest po prostu wygodniejsza. Inna sprawa ile osob korzysta z tej funkcji. Większość izywa tylko chwilowego wcisniecia set i reset - dopiero przytrzymanie zmienia prędkość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnypepelos Zgłoś #614 Napisano 5 Kwietnia 2018 Witam, dziś dołożyłem tempomat w passaciku b5 1.9 tdi AFN. Jak najbardziej jest to do zrobienia. Tempomat działa. Jak ktoś potrzebuje pomocy chętnie udzielę informacji. Pozdrawiam 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aspyre Zgłoś #615 Napisano 1 Maja 2018 Dnia 5.04.2018 o 15:00, johnypepelos napisał: Witam, dziś dołożyłem tempomat w passaciku b5 1.9 tdi AFN. Jak najbardziej jest to do zrobienia. Tempomat działa. Jak ktoś potrzebuje pomocy chętnie udzielę informacji. Pozdrawiam Jak byś był w stanie dać foto podłączenia, i krótką rozpiskę gdzie idzie który przewód był bym wdzięczny. Niestety nie będę miał raczej oryginalnej wiązki, tylko wtyczkę do której będę musiał dorobić przewody i nie bardzo wiem jak Sobie z tym poradzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnypepelos Zgłoś #616 Napisano 2 Maja 2018 Dnia 1.05.2018 o 18:57, Aspyre napisał: Jak byś był w stanie dać foto podłączenia, i krótką rozpiskę gdzie idzie który przewód był bym wdzięczny. Niestety nie będę miał raczej oryginalnej wiązki, tylko wtyczkę do której będę musiał dorobić przewody i nie bardzo wiem jak Sobie z tym poradzić. Witaj. Dziś niestety nie mogę podesłać zdjęcia żadnego bo jestem w delegacji i wrócę dopiero w następnym tygodniu. Na tablicy czy alledrogo można gotową samą wiązkę kupić (zaminnik) z gotowymi pinami jest to o tyle wygdne, że fajnie wszystko pasuje p&p da radę to zrobić też bez tych gotowych końcówek ale to partyzantka. Ps. Jak wrócę to zaraz wrzucę fotke i dam opis z fotkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonic Zgłoś #617 Napisano 2 Maja 2018 Cześć ? wam, ściągnij sobie schemat pod B5 i wszystko tam będzie opisane, kolory fabrycznej wiązki czy zamiennika i tak wchodzą w miejsca pod te same numery w kości ? przy manetce a przy ECU jest tak ? samo do numeru, posiadam zamiennik wiązki prosto z Chin zapłaciłem około £ 5 a z Niemiec chciał £ 24.99 taka różnica za dokładnie ten sam zamiennik , tylko pytanie ❓ jest który z trzech ECU posiadasz bo niestety jest różnica, już nie ❌ pamiętam jak to sprawdzić ale ten najprostszy nie ❌ obsłuży tempomatu trzeba by podobno dołożyć dodatkowy przewód z ecu bo po włączeniu przełącznika na manetce pojawi ci się kontrolka że tempomat włączony ? ale nie ❌ aktywujesz tempomatu , ten drugi obsłuży plus ➕ posiada czujnik deszczu a ten trzeci dodatkowo obsłuży aktywny tempomat dlatego takie autko oznaczone jest jako (highline) wyposażenie auta swoją drogą ale oznaczenie auta np:(highline) zależy od rodzaju włożonego ECU, tak to wyczytałem przy poszukiwaniu schematów do tempomatu, czyli jeżeli masz czujnik deszczu tym się Ja kierowałem bo moje auto ? posiada to tempomat uruchomisz od A do Z. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnypepelos Zgłoś #618 Napisano 3 Maja 2018 20 godzin temu, sonic napisał: tylko pytanie ❓ jest który z trzech ECU posiadasz bo niestety jest różnica, już nie ❌ pamiętam jak to sprawdzić ale ten najprostszy nie ❌ obsłuży tempomatu trzeba by podobno dołożyć dodatkowy przewód z ecu bo po włączeniu przełącznika na manetce pojawi ci się kontrolka że tempomat włączony Co ty to kolego opowiadasz? Ja mam najzwyklejsza wersję pastucha o dziwo mam climatronik i 4x szybki el.(nie ważne). Nie mam kontrolki tempomatu, sensora deszczu czy innych dupereli a tempomacik działa jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonic Zgłoś #619 Napisano 3 Maja 2018 Trzeba uważnie przeczytać co pisałem,a pisałem o trzech niby rodzajach ECU,najwyraźniej w twoim prostym aucie okrojonym albo ktoś dołożył przewód i jeździsz i o tym nie ❌ wiesz albo sam to zrobiłeś, bo jak było napisane to w okrojonym też można to zrobić dodając dodatkowy przewód do ECU i będzie śmigać ale nie ❌ wnikałem w to bo u mnie zadziałało wszystko co powinno odnośnie tempomatu gdy założyłem manetke, podpiolem przy ECU i aktywowalem,a jeżeli niemożliwe jest to o czym pisałem po przeczytaniu wątków kolegów którzy mają właśnie problem iż po założeniu manetki, podpieciu wiązki pojawia się tylko kontrolka na zegarze a komp nie ❌ reaguje czyli tempomat nie ❌ działa to bardzo proszę ? udzielić im pomocy ?, tylko podsunołem pomysł ? do zweryfikowania jeżeli któryś z kolegów po założeniu wszystkiego jak ma być, miał by właśnie taki objaw (być może brakowało by właśnie tego przewodu,bodobno) więc pisałem o czym czytałem na forum, może to prawda a może nie ❌,ale ciekawy jestem w jaki sposób ty podłączyłeś tempomat(czy odbywało się to bez dokładania przewodu czy też nie ❌, ale ECU można zweryfikować po numerze seryjnym czy obsługuje tempomat czy nie ❌ ale skoro mi zadziałało to również nie ❌ wnikałem, bo po co ) i jakim kodem aktywowałeś tempomat, w jakiej grupie to zrobiłeś i jakie było to oprogramowanie jeśli można, dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw4fun Zgłoś #620 Napisano 8 Maja 2018 Cześć Piszę w temacie Tempomatu, nurtuje mnie jedna rzecz. 90procent schematów które znalazłem dla grupy Vag mają przełącznik 4pozycyjny e45, i dodatkowo set monostabilny. Czy wasze manetki mają tyle pozycji? Bo ja się 3 tylko doliczylem. To też się zastanawiam który do czego służy, czyli konkretnie który przewód? Niestety nie mam manetki wiec nie sprawdzę, może ktoś pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach