Skocz do zawartości
DaraZ

Automat - sprzęgło 1 i 2 biegu - umarło ?

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Panowie!

Jak już mówiłem chyba, mechanik pasjonat ze mnie, chociaż czasem też dzięki temu dorabiam :) Bo na codzień wdrażam systemy informatyczne w firmach :-) Rozkładałem już chyba wszystko właśnie oprócz automatu :) Prawda taka, że wydać 3000zł na usługi firm naprawiających skrzynie nie miałem w tym momencie.

 

Generalnie porównując zakupione tarczki 1 biegu z resztą tarczek = reszta wyglądała tak jak zakupione nowe :) Przyczyną spalenia 1 biegu jest prawodopobnie za długa jazda z niskim stanem oleju. Wyciękający olej z ASB na powrocie z kilkuset kilometrowej trasy. Poprzedni właściciel mówił mi o tym i dlatego też dostałem dobrą cene za auto - mimo kosztów naprawy.

 

Koszta na razie to:

671zł - regeneracja konwertera

266zł - tarczki + przekładki 1biegu

+ olej i filtr

+ jazda do wa-wy

= nie jest to nawet połowa tego co pewnie gdzies bym zapłacił.

 

Tak więc, podsumowując.. jak sie uda to bomba! Jak się nie uda to strace tak na prawde 266 zł + olej + swoją prace ;-) Sprzęgło i tak było do regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Troche się nieodzywałem ale mam kilka aut znajomych rozebranych na placu i ogólnie w domu bywam przez 10 min na obiad;)

 

Skrzynia jeździ.. ustąpiło ślizganie.. ogólnie poruszam się passatem:)

Mozna więc powiedzieć ze sukces.. Tylko delikatnie szarpie czasem ale na 95% to wina oleju... Czyściłem chłodnice pod cisnieniem i obecny olej wypłukał troche syfu z niej.. jestem juz po 1 statycznej wymianie i jest lepiej.. zrobie kolejną i powinno być idealnie.. więc prawdopodobnie koło 2tyś zł zaoszczędzonych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darku moje gratulacje. Jak mi siądzie skrzynia w busie zgłoszę się do ciebie. Zaoszczędzę troszkę forsy. ;)

Widać że jesteś uparty i mechanika ci nie straszna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko delikatnie szarpie czasem ale na 95% to wina oleju...

 

mierzyłeś ciśnienie linii... bo tu raczej poszperałbym... chyba że jest dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! mam ten sam problem z moją skrzynia, 4 stopniowa przekładnia automatyczna, na dmiar złego nigdy wcześniej nie miałem automata i wogóle to jestem zielony w tych sprawach, az sie boje pomyslec ile bedzie mnie kosztować naprawa, bo sam nietety nie dam sobie z tym rady.... a znająć naszych ekspertów to bedą wymieniać wszystko po kolei aż może wkońcu trafią.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość flangs

Panowie, a może mi coś doradzicie? Mam automat 4-biegowy (bez tiptronica). Od czasu, kiedy pierwszy raz podłączyłem mojego Paska do VAG-a, wywala mi błąd:

 

01192 - Torque Converter Lock-Up Clutch

04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

 

Z autem chyba nie dzieje się nic niepokojącego. Skrzynia zmienia biegi bez zarzutu. Dwoma dziwnymi rzeczami, które zaobserwowałem to to, że gdy odpalam z rana samochód i ruszam, to przez ok. 3 s bardzo powoli się rozpędza, tak jakby musiał się dopompować (?) oraz gdy już ruszę i za chwilę np przyhamuję (do zera), to bieg wyskoczy i gdy dodaję gazu to nagle szarpnie (wskoczy bieg). Ten drugi objaw występuje tylko gdy przyhamuję do zera na odcinku ok. 100 m od ruszenia, ale nie zawsze tak jest, tylko czasami. Później już wszystko jest ok. Nie wiem czy powinienem się przejmować tym błędem. Może to tylko zabrudzone styki? Nie chciałbym tego zaniedbać, jeżeli miało by to spowodować jakąś poważną awarię. Co radzicie sprawdzić na początek?

Edytowane przez flangs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z tym, że u mnie to się tyczy wszystkich biegów. Dodam, że auto jeździło przy poprzednim właścicielu na zbyt małej ilości oleju w skrzyni.

W oleju również opiłki. I mam pytanie przyczyna może być ta sama? z tym że tarczki wszystkich biegów + regeneracja konwertera??

Edytowane przez Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mechanik wyciagnal mi skrzynie z auta i zostalem zaskoczony konsystencja oleju. Opisywalem juz wczesniej cala historie na innym temacie mojej skrzyni. Wkoncu skrzynie lezy w garazu. No i pytanie czemu olej jest koloru kawy z mlekiem i jest mętny i wodnisty. Wyglada tak jak by do skrzyni dostala sie woda. . . Czy ktos mial taki przypadek?? Skad "woda" w skrzyni?? Auto do konca jezdzilo na wszystkich biegach. Problem ze drżenie sie nasilało. Na początku tylko 4 bieg drżał a przy koncu nawet zdażało sie ze na 2 drżała. Jak juz pisałem sam wymienilem olej jakies 30tys km temu ale bez wymiany filtra i na wylaczonym silniku. Wiem ze zle to zrobilem i domyslam sie ze mogłbyc to powód zepsucia sie skrzyni tylko ze olej przy wymianie wlałem orginalny kupiony w VW a auto do konca bylo w vw serwisowane wiec nie moglem wlac zlego oleju i napewno od tego nie zrobilby sie taki dziwny..... Zaraz po swietach rozbieram skrzynie na czesci zobacze co moglo sie zepsuć. Konweter zamowilem juz w firmie midparts. Zyczcie mi powodzenia a jezeli ktos ma jakies przydatne uwagi odnosnie diagnozy skrzyni lub tego co mozna przy okazji rozebrania skrzyni wymienic to prosze pisac. Licze na waszą pomoc.!! Dzieki! Pozdrawiam

 

p.s. mam drugą skrzynie na czesci. Jezeli ktos by potrzebowal jakies czesci to prosze pisac. Kupilem ja do nauki i jak naprawie moja to moge komuś innemu odsprzedac do nauki.... Jest cala tylko ze w częsciach... (mam foty nie wiem jeszcze jak wrzucic bo jestem początkujacym forumowiczem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, skrzynia naprawiona bez koniecznosci odwiedzania serwisu. Czesci kupielm na midparts.pl. Bylem w krakowie gdzie posiadaja wszystkie czesci do Ag4. Olej kupilem na allegro i byl to esso 71141. Niestety konieczne bylo kupienie 20litrow wiec mam teraz troche na sprzedaż. Posiadam druga calą skrzynie w czesciach, do tego nowy olej filtr i uszczelke pod miske i pompe. Trzeba niestety wymienic w niej tarczki 4 biegu i miec troche checi i na podstawie schematu ktory mam mozna poskladac. Ja kupiem ta skrzynie wyłącznie w celach edukacyjnych zeby nauczyc sie jak poradzic sobie z własną. W razie pytań służe pomocą. Na dzien dzisiejszy uważam ze budowa skrzyni automatycznej jest łatwiejsza niz manualna. Oprocz dwoch łożysk jeden w skrzyni i jeden w dyferencjale w ktorych trzeba ustawiac luz nie ma nic trudnego, natomiast w manualu jest troche ustawiania a czesci sa praktycznie tak samo drogie. W moim przypadku ze wzgledu na konsystencje oleju wymieniłem również chlodnice ktora prawdopodobnie byla winna uszkodzeniu skrzyni. Polecam zakup dobrej i nie najtanszej chlodnicy gdyz ja kupiem najtańsza jaka byla na allegro (nowa). Zaraz po założeniu układ chlodzenia skrzynia miał wyciek i skonczylo sie na tym ze znowu trzeba wszystko rozbierac zeby wymienic chlodnice- a to czas i pieniadze... W razie pytan na ile bede wstanie to pomoge. Moj mail: [email protected] Mam duzo zdjec jezeli bedzie ktos zainteresowany moge podesłać... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, skrzynia naprawiona bez koniecznosci odwiedzania serwisu.

Gratulacje, przyda się kolega na pewno w temacie skrzyń automatycznych, a ta wiedza na forum jest na wagę złota.

 

Wielkie Brawa !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość onsork

witajcie

 

Właśnie jestem na etapie oczekiwania na części do AG4 ponieważ zwęgliło mi tarczki 4 biegu,co objawiało się ślizganiem podczas załączania tego biegu.

Ale nie o tym chciałem napisać, a o oleju i o moich poszukiwaniach i efektach, ponieważ kolega napisał że kupił ESSO 71141.

Bardzo dobre rozwiązanie do skrzyni AG4, ale chcę napisać o innych opcjach, które oficjalnie są zamiennikiem G 052 162 zalecanym przez producenta a jest możliwość rozwiązania tematu oleju taniej.

Ja zalewałem do tej pory olejem FEBI 14738 za 45pln litr (35 po rabacie),ale następnym razem będzie to olej MAXXUS ATF-VA, który jest za 30pln przed rabatem, i dodatkowo jest w takim samym opakowaniu(identyczne) jak FEBI i różni się tylko naklejką, więc podejrzewam że jest rozlewany na tej samej linii.

Ale gdybym nie liczył się z kosztami to zapewne kupiłbym 20 litrów i zalałbym ESSO 71141, który w serwisie jest po ok.80pln litr.

Książka SAM NAPRAWIAM Hans-Rüdiger Etzold zaleca właśnie ESSO do skrzyni AG4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam na wstepie chcialbym powiedziec ze jestem nowy tu na forum wiec podlacze sie do tematu . ogolnie wertowalem setki stron w poszukiwaniu mojego problemu nie stety nie udalo mi sie znalesc nic co by odpowiadlo mojemu problemowi ..problem mam z automatyczna skrzynia biegow 4biegowa bez tiptronica w passacie b5 1.9 tdi 110km z 1998 r. chodzi o to ze auto zaczelo ruszac z kazdego biegu !!! nawet jak wlacze na N auto jedzie do przodu jak wlacze na D auto jedzie ale swoim tempem jak dodaje gazu to i tak nie wazne bo wydaje sie jakby sprzeglo sie slizgalo na 1,2 biegu dopiero jak rozpedzie sie do 50km co zajmuje mi kupe czasu auto przezuca na bieg 4!! jak wlaczam na R auto ma jakby dwa BIEGI tzn puszam pedal hamulca auto nie jedzie do tylu dopiero jak dodam gazu to ruszy ale tak szybko jak odpuszcze auto doslownie hamuje staje w miejscu cos jak by bieg do przodu go ciagnal !!! wyciagnalm sterowanie ktore jest pod fotelem pasazera jest suchy - odlaczylem i ruszylem autem bez niego auto tak samo sie zachowuje nawet jak jeszcze dobrze nie wrzuce D to autem juz ciagnie do przodu . stwierdzilem ze moze sie zapiekly tarcze sprawdzilem olej jest czysciutki i taki jak byl lany kilka miesiecy temu bo w lutum padl mi bieg wteczny i byla skrzynia robiona plus nowy olej wszystkie tarcze byly idealne bo cala skrzynie robil poprzedni wlasciciel ... sprawdzilem plyte sterujaca i elektrozaworki plus TCC wszystko tyka ..nie widac zadnych uszkodzen . ulalem oleju bo sadzilem ze skoro moze tarce sie zapiekly to bez oleju i tak bedzie ciagnac do przodu autem auto stalo w miejscu dopiero jak dolalem oleju to auto zaczelo sie zachowywac jak na poczatku ..

 

nie wiem gdzie szukac przyczyny i co dalej robic prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie... moja skrzynia działa bardzo dobrze, płynnie itd. ale czasami przeciąga zmianę z pierwszego na drugi ?!

 

dzieje się to po jeździe np, w korku.. albo długiej jeździe z bardzo małą prędkością, wówczas, nie chce zmieniać na dwójkę przy 2000-2500 obrotów, wymaga mocniejszego wciśnięcia gazu do 3500.. czy to normalne czy nie!?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gienek88
witam na wstepie chcialbym powiedziec ze jestem nowy tu na forum wiec podlacze sie do tematu . ogolnie wertowalem setki stron w poszukiwaniu mojego problemu nie stety nie udalo mi sie znalesc nic co by odpowiadlo mojemu problemowi ..problem mam z automatyczna skrzynia biegow 4biegowa bez tiptronica w passacie b5 1.9 tdi 110km z 1998 r. chodzi o to ze auto zaczelo ruszac z kazdego biegu !!! nawet jak wlacze na N auto jedzie do przodu jak wlacze na D auto jedzie ale swoim tempem jak dodaje gazu to i tak nie wazne bo wydaje sie jakby sprzeglo sie slizgalo na 1,2 biegu dopiero jak rozpedzie sie do 50km co zajmuje mi kupe czasu auto przezuca na bieg 4!! jak wlaczam na R auto ma jakby dwa BIEGI tzn puszam pedal hamulca auto nie jedzie do tylu dopiero jak dodam gazu to ruszy ale tak szybko jak odpuszcze auto doslownie hamuje staje w miejscu cos jak by bieg do przodu go ciagnal !!! wyciagnalm sterowanie ktore jest pod fotelem pasazera jest suchy - odlaczylem i ruszylem autem bez niego auto tak samo sie zachowuje nawet jak jeszcze dobrze nie wrzuce D to autem juz ciagnie do przodu . stwierdzilem ze moze sie zapiekly tarcze sprawdzilem olej jest czysciutki i taki jak byl lany kilka miesiecy temu bo w lutum padl mi bieg wteczny i byla skrzynia robiona plus nowy olej wszystkie tarcze byly idealne bo cala skrzynie robil poprzedni wlasciciel ... sprawdzilem plyte sterujaca i elektrozaworki plus TCC wszystko tyka ..nie widac zadnych uszkodzen . ulalem oleju bo sadzilem ze skoro moze tarce sie zapiekly to bez oleju i tak bedzie ciagnac do przodu autem auto stalo w miejscu dopiero jak dolalem oleju to auto zaczelo sie zachowywac jak na poczatku ..

 

nie wiem gdzie szukac przyczyny i co dalej robic prosze o pomoc

Witam,

co ci się działo z wstecznym i ile kosztowała cie naprawa? mi ostatnio zaczął tak jakby ślizgać się wsteczny :/ i teraz nie wiem co się zepsuło i jaki wydatek mnie czeka. mam automat 4-ro biegowy.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że stary temat, ale choć 1 z którego coś wynika ;) Dotarłem do ściągania na prasie, to zrobię jutro lub pojutrze, ale pytanie. gdzie konkretnie znajduje się sprzęgło jednokierunkowe? Czy jak wyjąłem wszystkie bebechy ze sprzęgłami to jest potrzeba otwierania jej dalej? Czy tam już tylko normalne przekładnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności