Skocz do zawartości
ptasior127

[B3,2,0 16V A9]Silnik nie odpala iskra jest paliwo jest

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem zakupiłem ostatnio passata miał iśc na części ale jakoś tak szkoda mi sie go zrobiło i postanowiłem go zrobić i nim jeździć.Niestety autko nie pali miało wymieniany silnik i od tamej pory niby palił jak twierdził poprzedni właściciel.Jednak jak go kupowałem auto nie miało iskry i nie kręciło rozrusznikiem,podłączyłem rozrusznik na krotko i udało mi się zakręcić silnikiem.Jednak nie miał iskry.Tak wiec pierwsze pytanie dlaczego po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie kręci ?Czy możne to być przez jakiś przekaźnik czy prze kostek? Problem 2 iskra juz jest poliwo też (sprawdziłem odkręcając wtrysk rozruchowy )mimo to silnik nie pali?Co moze być nie tak dodam ze czyściłem świece.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj , było, jak na cienkim kabelku przy rozruszniku nie pojawia się napięcie przy próbie rozruchu to....stacyjka, jej kostka....temat poruszany wielokrotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec temat stacyjki rozwiązany tzn padła kostka pozostaje jeszcze kwestia nie odpalania pomimo iskry i sprawnego wtryskiwacza rozruchowego .Moze jest pomylona kolejność kabli WN wie ktoś możne jak powinny one iść?Albo możne coś z zapłonem?? Ma ktoś jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejność zapłonu 1-3-4-2 od rozrządu , i poszukaj znaków (albo na kole zamachowym albo na kołach pasowych od rozrządu ) aby znaleźć 1 na aparacie.

A czy w chwili rozruchu pojawia się prąd na wtryskach? Bo to że wypływa paliwo to okey-pompa sprawna ale wtryski mogą się nie otwierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy w chwili rozruchu pojawia się prąd na wtryskach

9a to mechaniczny wtrysk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry , nie wiedziałem,

ale z tego co doczytałem to ciśnienie paliwa na wtryski jest elektroniczne sterowane (regulator ciśnienia) więc może w tym jest problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale do momentu rozruchu działa wtrysk rozruchowy (chyba) a ten ładnie daje paliwo.Który cylinder jest 1 ten od strony aparatu zapłonowego? sprawdzałem kable są podłączone dobrze moze zapłon jest przestawiony?

Edytowane przez ptasior127

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy jest od rozrządu, szukaj na forum o ustawianiu zapłonu lub zapraszam do lektury WKiŁ. A może same świece są nieodpowiednie-ciepłota ,iskra na nich to nie wszystko,szukaj tematu o -wtrysku w 9A,- o tym zaworze regulowanym itp.itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj napięcie na wtrysk rozruchowy on działa tylko na ujemnych temperaturach. Jak padniety jest rozdzielacz i pompy nie dają min 6 barów to nawet ciagnąc go do gdańska nie zapali. Lebow 9A to inny dział histori vw tam nawet jak zapłon przestawisz to odpala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rano sprawdzę napięcie.Ja mam ustawione tak ze 1 jest ta od strony zapłony tzn ustawiam kółko rozrządu na znak a palec wskazuje mi pierwszy cylinder tzn. przewód wn 1 cylindra.Może to to jutro rano zerkne.szkoda ze w pasku nie ustawia się tak jak w audi bo bym wiedział co i jak;) W sumie to moje pierwsze 16v w VAG:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc napięcie na wtrysku rozruchowym wynosi 11,81V.Podłączyłem przewody WN w takiej kolejności w jakiej powinny być.Przy próbie odpalenie coś jakby załapało na ułamek sekundy ale dalej nic.Jak próbowałem odpalić na samostarcie to załapał na ułamek sekundy i strzelił w dolot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To inaczej , sprawdź na stary sposób ,włóż szmatkę w otwór po świecy pierwszego cylindra ,pokręć w prawo za koło pasowe od rozrządu a jak "wyparchnie" szmatka to spójrz na palec aparatu pokaże Ci wtedy gdzie masz podłączyć ten pierwszy cylinder, a znaki na rozrządzie na dole i na górze pokrywają się ? (bo chyba są), może jakiś magik pasek wymieniał jak leci...

Ja jednak nastawiłbym sie na ciśnienie paliwa, tak jak kolega JACU6X6 napisał.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ustawiłem tłok w gmp na 1 cylindrze znak na kółku rozrządu pokrył mi się z znakiem na obudowie czyli rozrząd jest chyba ok.palec w aparacie wskazał mi 1 cylinder i wg tego podłączyłem przewody tzn 1 od tego który wskazał palec przy gmp.czyli rozrząd i kolejność zapłonu chyba jest ok.Ustawienie zapłonu chyba nie ma aż takiego znaczenia w tej sytuacji wtrysk rozruchowy daje paliwo nie wiem tylko jak z pozostałymi wtryskami bo wyjęcie ich jest raczej trudne (prawie nie mozliwe)Dodam ze auto miało kiedyś instalację lpg która została usunięta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli było LPG to musiało być podpięte pod zasilanie wtrysków w Twoim przypadku zawór elektryczny ciśnieniowy (nie mam pojęcia gdzie go szukać,chyba przed rozdzielaczem, rozdzielacz paliwa z tego co doczytałem jest na przepływomierzu:638:) aby odciąć paliwo ,jak demontowano LPG może słabo tą przerwę na kablu połączono .Szukaj jakiś dziwnych izolacji lub kostek czy też lutowań na kablach.A zawór na dyszy rozruchowej przy temp 20 stopni otwiera sie na1 do 4 sec a to za mało aby odpalić silnik. Zatem sprawdź czy jest napięcie przy rozruchu na wtyczce przy przepływomierzu-rozdzielaczu paliwa.

Idź na żywioł i ...strzykawa z benzyną do przepustnicy kręć rozrusznikiem jak zabulgota to nadzieja ze coś ten silnik jest jeszcze wart.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lebow pisałem ci że 9A to inna bajka

Wtrysk jest wylączany bezpiecznikiem pompy paliwa jak ona nie działa to wtryska tez, klapa wychylając sie zwiększa dawkę w rozdzielaczu

najprawdopodobniej zapieczone są wtryski i nic im juz nie pomoze albo padnięta przepływka.

Edytowane przez JACU6X6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec dziś rano na zimnym silniku auto załapało na 2-3 sek. i rak za każdym razem perzy próbie odpalenia.Napięcie na rozdzielaczu 4,7-5,4 V zależnie na którym kompie(posiadam 2) Auto zachowuje sie tak jak gdyby działał tylko wtrysk rozruchowy bo przy dodaniu gazu auto gaśnie.Posiadam zapasowy zestaw wtryskiwaczy z poprzedniego silnika ale jak je sprawdzić?Może podłączyć z powrotem LPG i na nim próbować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak i u mnie jest i najlepsze ze w zimie auto jezdziło na PB a w lecie tylko na rozruchu odpalalo i od razu lpg. Wsadz lpg i będzie jezdzić.

Trzy elementy masz do wymiany jak chcesz PB

- pompy

- rozdzielacz

- wtryski

jedno z tego jest do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postaram sie na dniach założyć lpg,Mam nadzieje że będzie działać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile w tym jest prawdy , ale mi odradzono kupno autka z takim motorkiem.

Powód?-> problem z odpalaniem na PB jeżeli była używana wcześniej instalacja LPG i nikt nie potrafił stwierdzić dlaczego tak się dzieje.

 

Mam nadzieję że po włożeniu instalacji LPG zagra Ci.

Trzymam kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zapala na 2-3 sekund i gaśnie to mam skojarzenie z kłopotami dotyczącymi immobilajzera. Jeżeli w tym aucie jest to może być to. Nie można sugerować się rocznikiem bo poprzedni właściciel mógł mieć różne pomysły i zamontować immo lub inne zabezpieczenie czasowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności