Danek75 Zgłoś #301 Napisano 30 Maja 2010 To może byc wszystko, co jest z przodu Wahacz, końcówka drążka, stabilizator....itp. Ja mam wymienione zawieszenie a dalej mi stuka - jeszcze nie namierzyłem źródła. Tak więc musisz namacalnie sprawdzic, czy gdzieś na drążkach nie ma luzu, czy tuleje w wahaczach nie są zerwane, czy gumy na drążku stabilizatora są OK, czy wahacze na sworzniach nie mają luzu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #302 Napisano 30 Maja 2010 Witam! Moj pasacik ma taki objaw. Gdy jade po nierownosciach slysze z okolic lewego przedniego kola metaliczne stuki, troche jak dzwonek. "ding", przerwa - dziura i znowu "ding" rozumiem ze to wachacz tak? Tak przy okazji-metaliczny dźwięk?Może to być nawet pęknięta sprężyna,sprawdź też to...No i oczywiście to co napisał Danek Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek 81 Zgłoś #303 Napisano 31 Maja 2010 Panowie "zagadka" rozwiązana. zmieniłem spowrotem na seryjne zawieszenie i w końcu cisza. żal mi trochę bo piknie wyglądał ale zato powrócił komfort jazdy a przede wszystkim mój komfort psychiczny (nic nie puka, stuka), poprostu raj, wreszcie mogę posłuchać radia a nie wsłuchiwać się w odgłosy zawiechy. czyli u mnie wniosek prosty: za sztywno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #304 Napisano 9 Lipca 2010 Witam Odświeżę trochę temat bo mi też zaczęło coś stukać przy LEKKIM naciśnięciu hamulca w przednim prawym kole. Stukot słychać i czuć w kabinie jest tak jakby ABS się na to koło załączył przy LEKKIM naciśnięciu na pedał hamulca Co to może być ? banan? klocki (wymieniane jakiesmax5000km temu) ? tarcz się zwichrowała? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #305 Napisano 9 Lipca 2010 W takim wypadku najlepiej jest przetoczyć tarcze i założyć nowe klocki. Wahacz przeciez możesz sam sprawdzić, czy tuleja nie jest zerwana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_passat Zgłoś #306 Napisano 10 Lipca 2010 A co może być przyczyną stukania w przednim zawieszeniu gdy samochód się nagrzeje od słońca? (wtedy to stukanie się nasila) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #307 Napisano 10 Lipca 2010 A co może być przyczyną stukania w przednim zawieszeniu gdy samochód się nagrzeje od słońca? (wtedy to stukanie się nasila) ja miałem to samo. na początku myslałem że to drążek bądź któryś z wahaczy. ale stuk był kiedy naciskałem pedał hamulca i to nasilało się podczas nagrzania się tarcz- okazało się że wewnętrzny klocek sie starł po roku używania . do końca nie jestem w stanie powiedzieć jaka była przyczyna i co stukało, nie wiem możę wciskając hamulec był brzdęk klocka o tarczę ponieważ przestrzeń między nimi była duża (czyli tłoczek już szwankował)... może i głupoty opowiadam ale wymiana klocków pomogła, dodatkowo przetarłem papierem ściernym tarcze oraz nasmarowałem tłoczki - stuki ucichły i nadal mogę cieszyć się jazdą moja bryczką :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #308 Napisano 11 Lipca 2010 Witam Odświeżę trochę temat bo mi też zaczęło coś stukać przy LEKKIM naciśnięciu hamulca w przednim prawym kole. Stukot słychać i czuć w kabinie jest tak jakby ABS się na to koło załączył przy LEKKIM naciśnięciu na pedał hamulca Co to może być ? banan? klocki (wymieniane jakiesmax5000km temu) ? tarcz się zwichrowała? Rafał-na początek sprawdź czy klocek nie mam za dużego luzu bo może poprostu on Ci tak postukuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_passat Zgłoś #309 Napisano 11 Lipca 2010 ja miałem to samo. na początku myslałem że to drążek bądź któryś z wahaczy. ale stuk był kiedy naciskałem pedał hamulca i to nasilało się podczas nagrzania się tarcz- okazało się że wewnętrzny klocek sie starł po roku używania . do końca nie jestem w stanie powiedzieć jaka była przyczyna i co stukało, nie wiem możę wciskając hamulec był brzdęk klocka o tarczę ponieważ przestrzeń między nimi była duża (czyli tłoczek już szwankował)... może i głupoty opowiadam ale wymiana klocków pomogła, dodatkowo przetarłem papierem ściernym tarcze oraz nasmarowałem tłoczki - stuki ucichły i nadal mogę cieszyć się jazdą moja bryczką Ja wymieniłem u siebie wahacz i dwa stabilizatory, ale stukot występuje dalej i to jak pisałem wcześniej przy dużej temperaturze na zewnątrz. Marcin ale czy te kolcki mogą nagrzać się gdy samochód stoi w pełnym słońcu, czy dopiero po jakimś czasie jazdy? Bo u mnie ten stukot jest od razu po ruszeniu z miejsca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #310 Napisano 11 Lipca 2010 Ja wymieniłem u siebie wahacz i dwa stabilizatory, ale stukot występuje dalej i to jak pisałem wcześniej przy dużej temperaturze na zewnątrz.Marcin ale czy te kolcki mogą nagrzać się gdy samochód stoi w pełnym słońcu, czy dopiero po jakimś czasie jazdy? Bo u mnie ten stukot jest od razu po ruszeniu z miejsca. Przy takiej pogodzie jaką mamy teraz to mogą się nieco nagrzać.Ale nie aż tak bardzo jak podczas jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #311 Napisano 11 Lipca 2010 Ja wymieniłem u siebie wahacz i dwa stabilizatory, ale stukot występuje dalej i to jak pisałem wcześniej przy dużej temperaturze na zewnątrz.Marcin ale czy te kolcki mogą nagrzać się gdy samochód stoi w pełnym słońcu, czy dopiero po jakimś czasie jazdy? Bo u mnie ten stukot jest od razu po ruszeniu z miejsca. stukać mogą od razu. jesli masz starte klocki od wewnątrz to będzie Ci stukało cały czas, nie koniecznie od nagrzania, może będzie to bardziej słychać po przejechaniu paru kilometrów. nie kombinuj już więcej tylko na kanał go, zobacz klocki od wewnątrz,wymień jak coś, nasmaruj przy okazji tłoczki i powinno mu przejść będzie :ok ps. ja też na początku myślałem że jakiś amorek czy wahacz... do roboty Łukaszu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_passat Zgłoś #312 Napisano 12 Lipca 2010 Chłopaki klocki miałem wymieniane jakiś rok temu, ale to stukanie było już wcześniej, więc nie sądze żeby to było powodem;/. To jest taki dziwny stukot, słychać go też gdy podczas jazdy rozbuja się samochód na boki troche.... i nie jest to jedno stukniecie tylko takie szybkie rytmiczne stukanie...(puk,puk,puk...) Macie jeszcze jakieś pomysły co to może stukać, bo w VW Passatach to podobno standart że coś tam puka? Tylko u mnie jest jeszcze ten problem że nie mogę po kolei wymieniać wszystkiego, a powód niestety kasa;/ Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #313 Napisano 12 Lipca 2010 Chłopaki klocki miałem wymieniane jakiś rok temu, ale to stukanie było już wcześniej, więc nie sądze żeby to było powodem;/.To jest taki dziwny stukot, słychać go też gdy podczas jazdy rozbuja się samochód na boki troche.... i nie jest to jedno stukniecie tylko takie szybkie rytmiczne stukanie...(puk,puk,puk...) Macie jeszcze jakieś pomysły co to może stukać, bo w VW Passatach to podobno standart że coś tam puka? Tylko u mnie jest jeszcze ten problem że nie mogę po kolei wymieniać wszystkiego, a powód niestety kasa;/ Pozdrawiam weź auto na kanał łyżkę w łapkę i sprawdź wahacze i łączniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichykla Zgłoś #314 Napisano 12 Lipca 2010 U mnie buła to końcówka drązka która póżnij wybiła górny wachacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #315 Napisano 12 Lipca 2010 (edytowane) To jest taki dziwny stukot, słychać go też gdy podczas jazdy rozbuja się samochód na boki troche.... i nie jest to jedno stukniecie tylko takie szybkie rytmiczne stukanie...(puk,puk,puk...) a nie słychac tego jak samochod jest przechylony mocno na zakrecie (kiedy kolo ktore stuka jest obciazone)? u mnie wystepuje cos takiego i jest to na 99% lozysko - w przyszły poniedziałek wymieniam a i jeszcze jedno - przy wiekszych predkościach nie slychac zeby cos huczało? Edytowane 12 Lipca 2010 przez darek0808 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_passat Zgłoś #316 Napisano 13 Lipca 2010 Jutro pojade z tym swoimi stukotami do stacji kontroli i może tam wykarze co stuka, a jak nie to daje sobie spokój z szukaniem. Jak coś wyjdzie to napiszę co to było, ale wątpię żeby coś znaleźli;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinass Zgłoś #317 Napisano 13 Lipca 2010 W moim pasku (B5 1,9 TDI 115 KM) zaczęło coś dzwonić w lewym przednim kole. Pojechałem do warsztatu i okazało się że mam do wymiany w sumie 5 wahaczy - dwie strony, łącznik stabilizatora i końcówkę drążka kierowniczego. Koszt 920 zł. Po wymianie okazało się że dzwonienie nie ustało. Po jeździe testowej i metodzie szukajcie a znajdziecie wyszło że to zacisk hamulcowy ma słabą sprężynę i sie koleboce na tarczy podczas nierówności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #318 Napisano 14 Lipca 2010 witam ja z takim krótkim pytankiem: zużycie jakich elementów może sygnalizować takie niby stukanie, niby chrobotanie i wyczuwalne na kierownicy. podczas jazdy właściwie na nierównościach i na prostym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #319 Napisano 14 Lipca 2010 witam ja z takim krótkim pytankiem: zużycie jakich elementów może sygnalizować takie niby stukanie, niby chrobotanie i wyczuwalne na kierownicy. podczas jazdy właściwie na nierównościach i na prostym? wahaczy szczególnie dolnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #320 Napisano 14 Lipca 2010 witam ja z takim krótkim pytankiem: zużycie jakich elementów może sygnalizować takie niby stukanie, niby chrobotanie i wyczuwalne na kierownicy. podczas jazdy właściwie na nierównościach i na prostym? Chrobotanie objawia się wtedy jeżeli wahacz jest "suchy" i się wyciera,jeżeli już są tuki to jest do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach