Skocz do zawartości
icegoranet

problem z polaczeniem z ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pewien problem ze zdiagnozowaniem (odczytem bledow) sterownika ABS.

Posiadam Kabel od Viakena na rs232 - K+l Opto. Ze sterownikiem silnika laczy sie bez problemu, natomiast proba komunikacji ze sterownikiem ABS konczy sie takim komunikatem :

 

http://images44.fotosik.pl/174/755b5a3964332594.jpg

 

 

Moje pytanie jest takie- czy ktos zetknal sie z czyms takim juz ?

Dodam ze z sekcją "instruments" takze nie moge sie polaczyc, ale tutaj mam blad tego typu ze " jest zbyt wiele bledow transmisji".....

 

pozdrawiam Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej by było gdybyś miał kabelek kkl. Jeśli wszystkie ustawienia masz poprawne, czyli wg instrukcji podłączenia, to czasami ustawienie "start baud" na 240 pomaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bede probowal pozyczyc od kolegi interfejs KKL bo faktycznie moj KL (opto) nie daje rady. sprobuje tez w opcjach portu COM zmniejszyc bufor odbioru i bufor transmisji. Probowalem walczyc z predkosciami pracy portu COM ale niestety bez rezultatu.

 

Przypomnę, ze dzieje sie takze inna rzecz - ze sterownikiem silnika lacze sie bez problemu, ale np. sekcja 17 - instruments (chce zmienic jezyk FIS) - takze nie laczy sie i pokazuje : zbyt wiele bledow transmisji......

nie chcę mi sie wierzyć, ze powodem moze być przejscie RS232-USB, przeciez ze sterownikiem silnika się łaczy......

 

Mam nadzieje ze jakos uda mi sie zwalczyc tego zonk'a ;)

Edytowane przez icegoranet
ponowna edycja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chcę mi sie wierzyć, ze powodem moze być przejscie RS232-USB, przeciez ze sterownikiem silnika się łaczy......

 

też mam podobny problem, z tym, że fejs jest na maxie.

jeśli podłącze do lapka z COMem działa ok, jeśli przez przejściówkę to z silnikiem i z modułem komfortu się tylko połączę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to sprobuje podlaczyc fejsa poprzez starego laptopa z COMem, byc moze problem jest wlasnie w tej przejsciowce.... :(

 

jak uda mi sie problem rozwiazac - opisze to na forum

 

===================

mam rozwiazanie ;)

problemem okazala sie przejsciowka z USB na COM. Podlaczenie fejsu pod laptopa z wyjsciem COM zaskutkowalo tym, ze moge laczyc sie zarowno z ABS jak i z "Instruments".

 

Tak wiec dla potomnych - w razie problemow z polaczeniem z niektorymi sterownikami w naszych autkach - spojrzcie czy problemem nie bedzie nieszczesna przejsciowka COM-USB.

 

pozdrawiam

Edytowane przez icegoranet
rozwiazanie problemu z polaczeniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanes - mam podobny problem, że nie mogę w sumie sprawdzić ABS-u. Sprawa wygląda tak: klikam na ABS, chwilkę czekam aż się połączy, potem świeci kontrolka ABS, mruga czerwona od hamulca ręcznego, piszczy 3 razy, wyświetla się okno ABS-u w VAG-u, ale...... tam gdzie wyświetla na samej górze model (czy też numer), to po cyfrach są litery "UUUUUUUUUUUU" aż do samego końca paska, co wyświetla tą informację. No i oczywiscie błędów nie moge zczytać (w sumie to ich nie ma, bo ABS działa, ale czemu mam taki przypadek - powinno mi wyświetlić okno i komunikat BRAK BŁĘDÓW, a zamiast tego, to przerywa połączenie i po około 3-4 sekundach jest znowu to samo - czyli 3 razy pisk i świecą kontrolki. Co jest NIE TEGES? Przejściówka przecież jest dobra, bo wszystkie pozostałe bloki sprawdzam i działają. Program, to VAG 3.11 (chyba :confused: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eeeeeeeeeee

Edytowane przez namlooc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podłaczam sie pod temat mam taki sam przypadek jak namlooc co moze byc jego przyczyna?? dodam ze wszystkie kostki przy sterowniku przeczyscilem i nadal nic!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam podłaczam sie pod temat mam taki sam przypadek jak namlooc co moze byc jego przyczyna?? dodam ze wszystkie kostki przy sterowniku przeczyscilem i nadal nic!!!
tu winny jest sterownik ABSu przy pompie poszukajcie a znajdziecie np to http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=745190&postcount=14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tu winny jest sterownik ABSu przy pompie poszukajcie a znajdziecie np to http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=745190&postcount=14
potwierdzam .. rozebrałem naprawiłem i w końcu się połączył z pompa ABS -- i pokazało ze czujnik kola lewego tył uszkodzony :)

powodzenia nic łatwego tak na marginesie...

 

mam wrażenie ze te sterowniki specjalnie takie delikatne ..muszą się psuć.... takie założenie producenta:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie dotyczace tematu. Mianowicie mam vaga 409 i nie moge sie polaczyc ani z ABS'em ani z silnikiem. Zmniejszylem predkosci przeplywu danych, lattency i wszystkie inne parametry i nic. Airbagi, komfort, i kilka innych pierodl czyta normalnie. Dodam ze ma slaby akumulator. Teraz czy przyczyna moze byc nienaladowana badz padnieta bateria skoro laczy sie z innymi modulami ?? Dodatkowo przy probie odpalania odrazu na fisie wyswietla STOP " brake fault ". Pasek B5 2000r 1,8 20V. Jakies pomysly ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elektronika pompy ABSu albo ten słaby aku podładuj i potem podłącz jeśli jeszcze nie będziesz mógł się podłączyć to poszukaj tematów pt BRAK KOMUNIKACJI ABS I SILNIKA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Przed chwila wyjołem sterownik abs i teraz nie wiem jak go rozebrac gdyz rosyjska strona na ktorej opiera sie darek_tz nie dziala pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie robie weług tej instrukcji tylko ze darek_tz nie opisuje jak rozpiąć sterownik i która pokrywe tylko mowi zebypostepowac jak na rosyjskiej stronce koles robi tylko ze mi nie dziala ten link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stronka będzie dostępna w niedzielę jakieś zmiany wprowadzają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi która pokrywe trzeba zdjac ta wieksza czy mniejsza i mniej wiecej jak to zrobic zeby czegos nie urwac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze ze narazie nie rozbierałem sterownika absu

wydaje mi sie ze ta większą delikatnie na okolo nożem do tapet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja rozbierałem i nic tam nie zobaczysz.

pokrywka będzie przyklejona na 4 krople silikonu. musisz mocniej podważyć

później odkręcić 2 śrubki przy gnieździe i masz cała płytkę w dłoni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie czy podczas podlaczenie Passata do komputera i proby zdiagnozowania Abs-u powinien zapalic sie ( ! ) i na zolto ABS oraz ( 3 krotny ) sygnal dzwiekowy ? Generalnie po tym komunikacie wypelnia sie we Vagu wszystko - co prawda bledow sprawdzic nie idzie ( czy poprostu przy probie zdiagnozowania Abs-u nic nie powinno piszczec i sie wyswietlac ? ) Mam pytanie bo nie do konca wiem czy opisywany w tym temacie problem tyczy sie wlasnie podlaczenia samochodu do komputera i proby zdiagnozowania Abs-u czy wystepuje on przy normalnym uzytkowaniu auta ? Z gory dziekuje za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności