icegoranet Zgłoś #1 Napisano 3 Sierpnia 2009 Witam, mam pewien problem ze zdiagnozowaniem (odczytem bledow) sterownika ABS. Posiadam Kabel od Viakena na rs232 - K+l Opto. Ze sterownikiem silnika laczy sie bez problemu, natomiast proba komunikacji ze sterownikiem ABS konczy sie takim komunikatem : http://images44.fotosik.pl/174/755b5a3964332594.jpg Moje pytanie jest takie- czy ktos zetknal sie z czyms takim juz ? Dodam ze z sekcją "instruments" takze nie moge sie polaczyc, ale tutaj mam blad tego typu ze " jest zbyt wiele bledow transmisji"..... pozdrawiam Paweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszek304 Zgłoś #2 Napisano 4 Sierpnia 2009 Lepiej by było gdybyś miał kabelek kkl. Jeśli wszystkie ustawienia masz poprawne, czyli wg instrukcji podłączenia, to czasami ustawienie "start baud" na 240 pomaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
icegoranet Zgłoś #3 Napisano 10 Sierpnia 2009 (edytowane) bede probowal pozyczyc od kolegi interfejs KKL bo faktycznie moj KL (opto) nie daje rady. sprobuje tez w opcjach portu COM zmniejszyc bufor odbioru i bufor transmisji. Probowalem walczyc z predkosciami pracy portu COM ale niestety bez rezultatu. Przypomnę, ze dzieje sie takze inna rzecz - ze sterownikiem silnika lacze sie bez problemu, ale np. sekcja 17 - instruments (chce zmienic jezyk FIS) - takze nie laczy sie i pokazuje : zbyt wiele bledow transmisji...... nie chcę mi sie wierzyć, ze powodem moze być przejscie RS232-USB, przeciez ze sterownikiem silnika się łaczy...... Mam nadzieje ze jakos uda mi sie zwalczyc tego zonk'a Edytowane 10 Sierpnia 2009 przez icegoranet ponowna edycja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daneq Zgłoś #4 Napisano 10 Sierpnia 2009 nie chcę mi sie wierzyć, ze powodem moze być przejscie RS232-USB, przeciez ze sterownikiem silnika się łaczy...... też mam podobny problem, z tym, że fejs jest na maxie. jeśli podłącze do lapka z COMem działa ok, jeśli przez przejściówkę to z silnikiem i z modułem komfortu się tylko połączę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
icegoranet Zgłoś #5 Napisano 10 Sierpnia 2009 (edytowane) a to sprobuje podlaczyc fejsa poprzez starego laptopa z COMem, byc moze problem jest wlasnie w tej przejsciowce.... jak uda mi sie problem rozwiazac - opisze to na forum =================== mam rozwiazanie problemem okazala sie przejsciowka z USB na COM. Podlaczenie fejsu pod laptopa z wyjsciem COM zaskutkowalo tym, ze moge laczyc sie zarowno z ABS jak i z "Instruments". Tak wiec dla potomnych - w razie problemow z polaczeniem z niektorymi sterownikami w naszych autkach - spojrzcie czy problemem nie bedzie nieszczesna przejsciowka COM-USB. pozdrawiam Edytowane 13 Sierpnia 2009 przez icegoranet rozwiazanie problemu z polaczeniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 22 Listopada 2009 Siemanes - mam podobny problem, że nie mogę w sumie sprawdzić ABS-u. Sprawa wygląda tak: klikam na ABS, chwilkę czekam aż się połączy, potem świeci kontrolka ABS, mruga czerwona od hamulca ręcznego, piszczy 3 razy, wyświetla się okno ABS-u w VAG-u, ale...... tam gdzie wyświetla na samej górze model (czy też numer), to po cyfrach są litery "UUUUUUUUUUUU" aż do samego końca paska, co wyświetla tą informację. No i oczywiscie błędów nie moge zczytać (w sumie to ich nie ma, bo ABS działa, ale czemu mam taki przypadek - powinno mi wyświetlić okno i komunikat BRAK BŁĘDÓW, a zamiast tego, to przerywa połączenie i po około 3-4 sekundach jest znowu to samo - czyli 3 razy pisk i świecą kontrolki. Co jest NIE TEGES? Przejściówka przecież jest dobra, bo wszystkie pozostałe bloki sprawdzam i działają. Program, to VAG 3.11 (chyba ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
namlooc Zgłoś #7 Napisano 16 Grudnia 2009 (edytowane) eeeeeeeeeee Edytowane 5 Czerwca 2011 przez namlooc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1211 Zgłoś #8 Napisano 4 Lutego 2010 Witam podłaczam sie pod temat mam taki sam przypadek jak namlooc co moze byc jego przyczyna?? dodam ze wszystkie kostki przy sterowniku przeczyscilem i nadal nic!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 4 Lutego 2010 Witam podłaczam sie pod temat mam taki sam przypadek jak namlooc co moze byc jego przyczyna?? dodam ze wszystkie kostki przy sterowniku przeczyscilem i nadal nic!!! tu winny jest sterownik ABSu przy pompie poszukajcie a znajdziecie np to http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=745190&postcount=14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #10 Napisano 5 Lutego 2010 tu winny jest sterownik ABSu przy pompie poszukajcie a znajdziecie np to http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=745190&postcount=14 potwierdzam .. rozebrałem naprawiłem i w końcu się połączył z pompa ABS -- i pokazało ze czujnik kola lewego tył uszkodzony powodzenia nic łatwego tak na marginesie... mam wrażenie ze te sterowniki specjalnie takie delikatne ..muszą się psuć.... takie założenie producenta:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #11 Napisano 8 Lutego 2010 Witam. Mam pytanie dotyczace tematu. Mianowicie mam vaga 409 i nie moge sie polaczyc ani z ABS'em ani z silnikiem. Zmniejszylem predkosci przeplywu danych, lattency i wszystkie inne parametry i nic. Airbagi, komfort, i kilka innych pierodl czyta normalnie. Dodam ze ma slaby akumulator. Teraz czy przyczyna moze byc nienaladowana badz padnieta bateria skoro laczy sie z innymi modulami ?? Dodatkowo przy probie odpalania odrazu na fisie wyswietla STOP " brake fault ". Pasek B5 2000r 1,8 20V. Jakies pomysly ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 8 Lutego 2010 elektronika pompy ABSu albo ten słaby aku podładuj i potem podłącz jeśli jeszcze nie będziesz mógł się podłączyć to poszukaj tematów pt BRAK KOMUNIKACJI ABS I SILNIKA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1211 Zgłoś #13 Napisano 12 Lutego 2010 Witam!! Przed chwila wyjołem sterownik abs i teraz nie wiem jak go rozebrac gdyz rosyjska strona na ktorej opiera sie darek_tz nie dziala pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 12 Lutego 2010 Witam!! Przed chwila wyjołem sterownik abs i teraz nie wiem jak go rozebrac gdyz rosyjska strona na ktorej opiera sie darek_tz nie dziala pomocy http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=745190&postcount=14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1211 Zgłoś #15 Napisano 12 Lutego 2010 Własnie robie weług tej instrukcji tylko ze darek_tz nie opisuje jak rozpiąć sterownik i która pokrywe tylko mowi zebypostepowac jak na rosyjskiej stronce koles robi tylko ze mi nie dziala ten link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 12 Lutego 2010 stronka będzie dostępna w niedzielę jakieś zmiany wprowadzają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1211 Zgłoś #17 Napisano 12 Lutego 2010 a powiedz mi która pokrywe trzeba zdjac ta wieksza czy mniejsza i mniej wiecej jak to zrobic zeby czegos nie urwac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 12 Lutego 2010 powiem szczerze ze narazie nie rozbierałem sterownika absu wydaje mi sie ze ta większą delikatnie na okolo nożem do tapet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #19 Napisano 14 Lutego 2010 ja rozbierałem i nic tam nie zobaczysz. pokrywka będzie przyklejona na 4 krople silikonu. musisz mocniej podważyć później odkręcić 2 śrubki przy gnieździe i masz cała płytkę w dłoni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Play3R Zgłoś #20 Napisano 30 Kwietnia 2012 Witam. Mam pytanie czy podczas podlaczenie Passata do komputera i proby zdiagnozowania Abs-u powinien zapalic sie ( ! ) i na zolto ABS oraz ( 3 krotny ) sygnal dzwiekowy ? Generalnie po tym komunikacie wypelnia sie we Vagu wszystko - co prawda bledow sprawdzic nie idzie ( czy poprostu przy probie zdiagnozowania Abs-u nic nie powinno piszczec i sie wyswietlac ? ) Mam pytanie bo nie do konca wiem czy opisywany w tym temacie problem tyczy sie wlasnie podlaczenia samochodu do komputera i proby zdiagnozowania Abs-u czy wystepuje on przy normalnym uzytkowaniu auta ? Z gory dziekuje za odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach