empire13 Zgłoś #1 Napisano 29 Lipca 2009 Witam wszystkich Z góry przepraszam za używanie mało specjalistycznego słownictwa ale na mechanice nie znam się w ogóle. Od kilku tygodni mam problem z wentylatorem chłodzącym. Przeczytałem wątek: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1787 ale mój przypadek jest inny. Otóż wentylator włączając się pracuje normalnie ale gdy zaczyna zwalniać (przechodzi na niższy bieg?) wtedy słychać zgrzytające dźwięki przypominające tarcie (że się tak wyrażę). Czy moja usterka jest naprawialna czy też trzeba któryś z elementów wymienić na nowy? Jestem posiadaczem B4 Varriant 1.8 CL 55KW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #2 Napisano 29 Lipca 2009 (przechodzi na niższy bieg?) lub poprostu się zaciera.Czy po włączeniu pracując dłuższy czas chodzi normalnie, czy "zaskoczy" normalnie i za chwilę zwalnia i "dźwiękuje"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
empire13 Zgłoś #3 Napisano 29 Lipca 2009 Wydaje mi się że chodzi normalnie a zaczyna "brzęczeć" dopiero przy niższych obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #4 Napisano 29 Lipca 2009 Jeżeli dźwięk dochodzi z samego silniczka - to raczej tylko wymiana (zacierają się łożyska - wytarte/wyeksploatowane) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
empire13 Zgłoś #5 Napisano 29 Lipca 2009 eżeli dźwięk dochodzi z samego silniczka - to raczej tylko wymiana (zacierają się łożyska - wytarte/wyeksploatowane) Dzięki za odpowiedzi. To jeszcze kilka dodatkowych pytań: Wymienia się sam silnik czy z całym wentylatorem? O co pytać w sklepie motoryzacyjnym lub u mechanika? Czy duże są różnice w cenie między nowym a używanym? Czy są zamienniki? Jeśli jednak nie mam racji twierdząc Wydaje mi się że chodzi normalnie a zaczyna "brzęczeć" dopiero przy niższych obrotach. to co jeszcze można wziąć pod uwagę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #6 Napisano 29 Lipca 2009 Wymienia się sam silnik czy z całym wentylatorem? Sam silnik (choć można i z wentylatorem) O co pytać w sklepie motoryzacyjnym lub u mechanika? Silnik wentylatora chłodnicy Czy duże są różnice w cenie między nowym a używanym? Zapewne są - spróbuj popatrzeć np na Allegro (tak dla orientacji) Czy są zamienniki? Tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
empire13 Zgłoś #7 Napisano 29 Lipca 2009 Dzięki wielkie za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-JaszczomP- Zgłoś #8 Napisano 29 Lipca 2009 Wymienia się sam silnik czy z całym wentylatorem? W b3 z całym wentylatorem. Cytat:O co pytać w sklepie motoryzacyjnym lub u mechanika? Silnik wentylatora chłodnicy Lub wentylator chłodnicy. Czy są zamienniki?Tak Oczywiście, ja kupowałem 2 lata temu do swojego, kupiłem firmy HART za 150zł, do tej pory chodzi bez zastrzeżeń. U mnie własnie w ogóle nie chodził na 1 biegu,zatarł się czy coś takiego, więc wymiana była niezbedna, ale w sklepie, i potem po rozebraniu okazało się ze samego silnika nie da się wymienić. Aha, jeszcze co do harta, musiałem troche poprawić kostke przy wentylatorze bo nie pasowała zbyt super, ale wystarczyło pociąć nieco zbędnego plastiku, i wszystko śmiga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #9 Napisano 29 Lipca 2009 W b3 z całym wentylatorem. Może nie wszystkie modele/wersje - ja wymieniałem sam silnik, na używkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
empire13 Zgłoś #10 Napisano 29 Lipca 2009 Jeszcze się nad jednym zastanawiam. Czy przy mojej usterce niezbędna jest natychmiastowa wymiana bo w każdej chwili może silnik całkowicie przestać działać czy też można jeszcze przez jakiś czas jeździć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #11 Napisano 29 Lipca 2009 Może tak, a może nie Pewną krótką poprawę może przynieść lekkie naoliwienie łożyska (nie pamiętam jak tam jest z dojściem do łożyska - od strony wentylator chyba się da, tylne raczej nie ale z reguły szybciej "pada" to od strony wentylatora) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 29 Lipca 2009 Radzę szybko zmienić, po 1 może zatrzymać się i zagotujesz silnik, po 2 może się zwyczajnie zapalić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszczolek Zgłoś #13 Napisano 30 Lipca 2009 Polecam wymienić jak najszybciej między innymi z tych względów co pisze ormowiec. tutaj opisałem moje doświadczenie z tym problemem http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=283266&postcount=2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
empire13 Zgłoś #14 Napisano 31 Lipca 2009 Już wymienione. Nowy komplet (silnik+wiatrak) ok 160zł. Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
empire13 Zgłoś #15 Napisano 1 Sierpnia 2009 kupowałem 2 lata temu do swojego, kupiłem firmy HART za 150zł, do tej pory chodzi bez zastrzeżeń. Okazało się że też mam Harta. Jedyne co mnie niepokoi to bardzo dlugi czas pracy. Stary wentylator po zgaszeniu auta pracował ok 30 sekund. Ten nowy spokojnie powyżej 5 minut. Trochę to dla mnie dziwne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #16 Napisano 1 Sierpnia 2009 Steruje nim czujnik w chłodnicy i od niego zależy ile będzie pracował wentylator, to już prędzej właśnie z czujnikiem problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #17 Napisano 1 Sierpnia 2009 ... albo jeżeli kształt śmigieł jest odbiegający od oryginału to dmucha słabiej a więc musi dłużej pracować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
empire13 Zgłoś #18 Napisano 2 Sierpnia 2009 (edytowane) Dziś zrobiłem trochę dokładniejsze testy. Zrobiłem trzy krótkie kursy (od 1km do 5km) po mieście. Za każdym razem pracował silnik ponad 10 minut. Wydaje mi się że to raczej nie wina kształtu szmigieł. Na starym było wszystko ok więc wina nowego wentylatora albo coś się w międzyczasie zepsuło Edit: problem rozwiązany, wystarczyło wymienić czujnik Edytowane 22 Lutego 2011 przez empire13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach