makaron Zgłoś #1 Napisano 25 Lipca 2009 (edytowane) Witam, proszę o analizę logów. Wydaje mi się ze termostat do wymiany ale zerknijcie na wszystko Rano przy odpaleniu przez 15 sec strasznie kopci i VAG pokazał jeden błąd- czujnik temperatury silnika ale na zegarach pokazuje 90 stopni wielkie dzięki LOG-01-007_G62.xls LOG-23-003_G2.xls LOG-01-000-001-003_statyczne.xls LOG-01-011-004_statyczne.xls LOG-01-000-001-003_dynamiczne.xls LOG-01-004-008-010_dynamiczne.xls LOG-01-011_dynamiczne.xls Edytowane 17 Października 2010 przez makaron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #2 Napisano 25 Lipca 2009 Na zegarach temperatura nie jest pokazywana liniowo, tylko skokami. Tak jak widzimy na logach temperatura wynosi 75.6 C, albo auto niedogrzane albo termostat do wymiany i przy okazji sprawdź połączenia przy czujniku. Błąd da się wykasować ? Może po prostu jest to błąd sporadyczny, tylko czasem czujnik nie łączy. A jak z mocą autka ? Bo po logach widać jakby przepływka delikatnie nie domagała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron Zgłoś #3 Napisano 25 Lipca 2009 (edytowane) Błąd da się skasować ale po chwili wraca więc coś tam nie domaga. Miałem wcześniej błąd czujnika temp paliwa więc zajrzałem do niego i się okazało ze czujnik nie jest wcale podłączony, a w kostce jest wsadzony rezystor... więc go wyjąłem i podłączyłem normalnie kostkę do czujnika. Błędu nie ma. Tylko ze teraz nie wiem bo autko było kiedyś chipowane i może ten rezystor miał tam być. btw jak już miałem zdjętą osłonę to zerknąłem na zawór EGR... jest troszkę "spocony" i przymierzam się do niego aby go oczyścić. Co do mocy to ciężko powiedzieć, samochód mam od miesiąca :-) a co z tym kopceniem rano zaraz po odpaleniu? Edytowane 25 Lipca 2009 przez makaron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #4 Napisano 25 Lipca 2009 Zloguj grupę 18 i 23 i podrzuć tutaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #5 Napisano 25 Lipca 2009 Tylko ze teraz nie wiem bo autko było kiedyś chipowane i może ten rezystor miał tam być. Znam macherow co wlasnie w ten sposób "cipuja". dobrze ze wyciągneles. nie ma go tam byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron Zgłoś #6 Napisano 26 Lipca 2009 Znam macherow co wlasnie w ten sposób "cipuja". dobrze ze wyciągneles. nie ma go tam byc. Dobrze ze nie ja płaciłem za ten "CHIP_TUNNING" Zloguj grupę 18 i 23 i podrzuć tutaj. ok, wrzucam LOGI LOG-01-013-014-018.xls LOG-01-023-xxx-xxx.xls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #7 Napisano 26 Lipca 2009 Nie jestem pewien, ale chyba jeden wtryskiwacz się leje. Może użyj jakiegoś STP do czyszczenia wtrysków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #8 Napisano 27 Lipca 2009 Nie jestem pewien, ale chyba jeden wtryskiwacz się leje. Może użyj jakiegoś STP do czyszczenia wtrysków. nic nie leje ... zostawic i jezdzic ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #9 Napisano 27 Lipca 2009 Ok. Wybacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron Zgłoś #10 Napisano 30 Lipca 2009 Dzięki za odpowiedzi A czy po tych logach widać co jest nie tak ze rano jak zimny to tak strasznie kopci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #11 Napisano 31 Lipca 2009 jaki dokaldnie to blad [opis z Vaga] jezeli go skasowales i sie pojawia to musisz go wymienic .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron Zgłoś #12 Napisano 2 Stycznia 2010 (edytowane) Witam niestety zmuszony jestem temat odgrzebać bo problem porannego kopcenia nadal występuje. Wymieniłem w aucie: - czujnik temperatury nr z ASO b 059 919 501 A - świece żarowe BERU - filtr paliwa, powietrza i oleju wraz z nowym olejem Termostatu nie ruszałem jeszcze. Jakiś czas temu chciałem sprawdzić czy może cały czas jest otwarty ale wąż górny ciepły a dolny zimny, mimo ze na zegarach pokazuje ok 90stopni, hmmm ok 80 pokazywał nawet jak górny wąż był jeszcze zimny... czujnik jak wymieniałem to z ASO dostałem zielony a u siebie miałem czarny. Jest możliwość sprawdzenia takiego czujnika? Znając wartości jego rezystancji w różnych temp można by się pokusić i go sprawdzić przed zamontowaniem. Może ten stary był dobry tylko problem tkwił w czymś innym? Wogle teraz żadko na zegarach pokazuje mi 90 stopni, a jak już osiągnie to po ostrym bucie i jak stanę i auto chwilę pochodzi na wolych obrotach to temp spada nawet poniżej 80 stopni. Mam dwa wentylatory jeden chyb aod klimy który cały czas się kręci mimo wyłączonego klimatronika (OFF) może silnik jest cały czas schładzany i pracuje cały czas na małym obiegu. Sprawdzałem pomiary w grupie 01Engine grupy 07 silnik zimny, nie odpalany po nocy i temperatury paliwa, powietrza i płynu chłodzącego były takie same +-2stopnie. Następnie pomiar w grupie 17Instruments grupa 003 i temp taka sama jak w grupie 007 grupy 01 Engine. Rozkładam ręce bo naprawdę nie wiem. pomóżcie, napiszcie co zlogować co sprawdzić, gdzie podjechać. Martwię się bo takie odpalanie i widok jak ten motor się męczy to aż mam wyrzuty sumienia. Załączam logi statyczne zrobione dziś. LOG-01-000-001-003- zimny silnik.xls LOG-01-000-001-003- ciep?y silnik.xls LOG-01-004-007-013- ciep?y silnik.xls LOG-17 Instruments_grupa-003.xls LOG-01-004-007-013- zimny silnik.xls LOG-01-015-018-023.xls Edytowane 2 Stycznia 2010 przez makaron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solvesten Zgłoś #13 Napisano 4 Stycznia 2010 Tez AVB - rozbieznosci na logach 011 i 008. Podaje tylko to co nie miesci sie w normach - z prosba o analize. 011 obr spec intake pr rzeczywiste MAP duty cycle (55-75) 1900-2150 mbar 1900-2150mbar 2499 1948.2 1989 72.5 2772 jw 1836 68.5 3066 jw 1876 67,5 3318 jw 1948 71.3 Te wskazniki odecszly od normy od lata 2009. Interesuje mnie rowniez dlaczego przy zachowanej normie MAP Dcyc (55--75) wyszczegolnione aktualne wartosci spadaja ponizej normy? 008 obr IQ wymagane IQ RPM IQ (MAF) mg/str mg/str mg/str (42-50) (39-42) (48-52) 1956 47.5 45.6 49.4 2268 46.4 44.2 48.6 2562 46.4 43.6 47.5 2856 47.2 42.00 42.6 3108 43.1 41.5 43.4 W pozostalych grupach wszystko jest normie - jak wg VAG Com. Silnik przebieg 150Kkm Logi z grudnia, silnik w temp 79,5. Pompki wg VAG idealne: po +,- 0.08-0.14 EGR zaslepiony. Turbo i uklad na kontroli wizualno-palpitacyjnej w zakladzie turbiniarskim - wszystko szczelne, turbo niezapieczone. Logi 011 z lata 2009 byly idealnie w normach. Obecnie zuzywa nieco wiecej paliwa. Na autostradzie przy 130km/h jest to ok 7,2l/100km w lecie bylo ok 6.4l/100km ale w zimie chyba zawsze tak mial. Samochod mam od nowosci, sa to pierwsze uwagi do jego pracy.Od kilku lat "podpinam go VAG Com" i moge porownac dane. Notlaufa nie wyrzucal nigdy - za wyjatkiem czujnika sprzegla. Pozdrowienia licze na uprzejmosc ktoregos z szanownych kolegow i opinie, WA P.S. Czy zaczynac szukac przeplywki i/lub N75? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemik Zgłoś #14 Napisano 4 Stycznia 2010 Zamiesciles szczatkowe logi. Ciezko po takim kawalku wydac jakis wyrok. Sadzac po opisie i po tych "szczatkach" - nic nie szukac. Jezdzic a jak sie zrobi cieplej - marzec/kwiecien - zaprezentowac komplet logów. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron Zgłoś #15 Napisano 17 Października 2010 (edytowane) Wczoraj zrobiłem logi i robiąc dynamiczne wprowadziłęm auto w tryb awaryjny:-( dodatkowo pojawił się błąd: 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - Zobaczcie, może ktoś z racji doświadczenia doradzi co sprawdzać. Logi Statyczne 08-Meas. Blocks: Grupa_000 Grupa_001 Grupa_003 Grupa_004 Grupa_007 Grupa_013 Grupa_015 Grupa_018 Grupa_023 Basic Settings - 04: Grupa 000 Grupa 003 Grupa 011 Logi Dynamiczne Grupa 000 Grupa 001 Grupa 003 Grupa 004 Grupa 008 Grupa 010 Grupa 011 Auto po wejściu w tryb awaryjny standardowo traci moc. Po wyłączeniu zapłonu moc wraca ale nie można przekroczyć obrotów ok 3200 obr/min bo inaczej znow 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - Zmierzyłem rezystancję na czujniku N75 i jest 15,5Ω czyli w normie. Edytowane 17 Października 2010 przez makaron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ojciec81 Zgłoś #16 Napisano 17 Października 2010 Też tak miałem z trybem awaryjnym. Do sprawdzenia zawór N75, lub czyszczenie turbiny. Zapieczone kierownice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron Zgłoś #17 Napisano 17 Października 2010 Zainspirowany wątkiem z tego tematu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54326&highlight=n75+czy postanowiłem przegonić auto :dobrzeDostał takiego buta że po którymś razie chyba było 10 prób przestał wpadać w tryb awaryjny :bry:hurra Wrzucam logi dynamiczne grupy 11: Grupa 011 Muszę przegonić jeszcze trochę auto i skończyć z PSJ (Pizdowaty Styl Jazdy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #18 Napisano 17 Października 2010 Witaj. [już znalazłem ] Ewidentnie wygląda to na spory syf w sprezarce, a ze teraz robi sie coraz chlodniej to i problem bedzie sie nasilal. Sa dwa rozwiazania, albo sie rozjezdzi, a to wymaga deptania ostro furmanki albo wywalić sprężarke na stół i wyczyścić. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron Zgłoś #19 Napisano 17 Października 2010 (edytowane) Co racja to racja, sporo syfu tam jest ale troszkę już puszcza :dobrze Najważniejsze że wiadomo gdzie grzebać bo inni maja problemy że czyszczą turbinki, wymieniają przepływki, zaworki, wężyki, a problem z przeładowaniem nadal występuje:hmm Wrzucam nowe logi i widać że sporo syfu się unicestwiło bo nawet zawór N75 nie jest wysterowany na maxa tylko nawet w normie Logi Statyczne 08-Meas. Blocks: Grupa 000 Grupa 001 Grupa 003 Grupa 004 Grupa 007 Grupa 013 Grupa 015 Grupa 018 Grupa 023 Basic Settings - 04: Grupa 000 Grupa 003 Grupa 011 Logi Dynamiczne Grupa 000 Grupa 001 Grupa 003 Grupa 008 Grupa 010 Grupa 011 Czy po tych logach ktoś potwierdzi moje obawy że czujnik G70 (przepływomierz) mierzy nie dokładnie? Korzystałem z opisu Samodzielna analiza TDI i podkładając swoje logi do tego opisu to wychodzi ze mój G70 mierzy nieprawidłowo Edytowane 17 Października 2010 przez makaron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #20 Napisano 17 Października 2010 zostaw przeplywomierz w spokoju ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach