Skocz do zawartości
wertum

Migająca kontrolka świec żarowych plus problemy z odpaleniem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mój problem przedstawia się następująco.

 

Po pierwsze rano, przy przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję kontrolka świec nie świeci się stale, tylko miga i potem gaśnie. "zagrzałem" drugi raz i znowu tak samo. Po przełączeniu kluczyka na drugą pozycję, dużo białego dymu i długo kręcił zanim odpalił (jakby odpalanie bez świec) Dodam, że w lutym wymieniane świecie na nowiutkie dobrej firmy. Co może być przyczyną?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej padł przekaźnik świec żarowych.

Zdejmnij wtyczkę z czujnika temperatury, włącz zapłon i sprawdź czy jest napięcie na świecach. Powinno tam być przez ok 20 s od załączenia zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną może być niesprawny przekaźnik świec żarowych, bodajże nr 109. Poza tym użyj szukajki, problem był kilkakrotnie poruszany na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież jest lato i świece żarowe prawie nie grzeją. Silnik powinien odpalić bez ich pomocy. Co innego w zimie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy pompa nie jest poluzowana. Wystarczy że o 1-2 mm się przestawi i od razu masz inny kąt wtrysku. Bo te objawy co opisałeś idealnie według mnie pasują do źle ustawionego kąta wtrysku czego przyczyną może być właśnie przesunięta pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mojej jettcie był taki bajer że mrugała kontrolka świec żarowych wtedy kiedy czujnik paliwa wykrywał wodę lub inne dziadostwo na dnie zbiornika. To właśnie kontrolka świec żarowych oznajmiała o złym paliwie. Poza tym paliła się i gasła wtedy kiedy grzały świece

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mam sprawdzić luz na pompie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic Ci się nie poluzowało, nie grzeją Ci świece na 90% z okazji spalonego bezpiecznika :) bezpiecznik na podszybiu, przekaźnik na podszybiu lub głęboko za skrzynką bezpieczników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale przecież jest lato i świece żarowe prawie nie grzeją. Silnik powinien odpalić bez ich pomocy. Co innego w zimie.
a to już zależy w jakiej kondycji jest silnik\pompa\wtryski.
z okazji spalonego bezpiecznika bezpiecznik na podszybiu, przekaźnik na podszybiu lub głęboko za skrzynką bezpieczników

o właśnie zapomniałem o bezpieczniku:krzeslem: pierwsza rzecz którą powinno się sprawdzić

 

sprawdziłeś czy masz napięcie na świecach? wystarczy ci do tego kawałek kabelka i żaróweczka 12v lub sama żaróweczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności