Proton Zgłoś #21 Napisano 21 Lipca 2012 Też mam taki problem, ale co gorsza, na ori było to samo. Także nie mam pojęcia czy tak powinno być. Co gorsza nie wiem czy to nie ma związku z tym, że mam pakiet GT w moim G60 i czy tam bardziej pancernych zderzaków nie dawali (czyt. ciut inne wymiary)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majki93 Zgłoś #22 Napisano 26 Lipca 2013 Odsmażę tego kotlecika, również mam problem z przednim zderzakiem. Odkręciłem z przodu kratkę, następnie śrubę nad hakiem holowniczym i analogicznie po przeciwnej stronie. Wyciągnąłem zapinki, które trzymają nadkole. Następnie chcąc znaleźć kolejne dwie śruby, o których piszecie, że niby są gdzieś ,,głębiej" (cokolwiek to oznacza leżąc od spodu, czy wyżej nad tymi, które odkręciłem, czy głębiej w kwestii długości samochodu) nie potrafię ich odnaleźć. Zderzak jest luźniejszy rusza się może z pół centymetra w górę i w dół, ale nie chce wyjść. Mam też problem z tymi śmiesznymi zapinkami, które są po bokach przed kołem. Czyżbym musiał odkręcić ten wspornik, który podtrzymuje chłodnicę? Dorzucam fotki jak to u mnie wygląda. Widok z lewej strony przed kołem: http://www.iv.pl/images/19583555770598836239.jpg http://www.iv.pl/images/61800798596604397596.jpg http://www.iv.pl/images/52788114398675611743.jpg Widok od przodu (w miejscu odkręconej kratki): http://www.iv.pl/images/04270960772336975042.jpg I widok, który zobaczymy z jednej i z drugiej strony zderzaka tuż przed kołami: http://www.iv.pl/images/34376451574973923561.jpg Myślałem, że to prosta i przyjemna robota jak piszecie, ale wychodzi na to, że albo ja jestem inny, albo auto jest inne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #23 Napisano 26 Lipca 2013 Zapinek z ostatniego zdjęcia nie ruszasz (mocują szynę z której wysuwasz zderzak). Odepnij te nity plastikowe mocujące nadkole do zderzaka. A zderzaka nie wyjmiesz dopóki nie odkręcisz wszystkich śrub: http://www.iv.pl/images/19583555770598836239.jpg ta obok otworu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majki93 Zgłoś #24 Napisano 27 Lipca 2013 Poszło, dzięki serdeczne, teraz faktycznie mogę powiedzieć, że zdjęcie zderzaka to pikuś Wcześniej bałem się o odkręcanie dwóch pierwszych śrub z tej belki, bo opiera się na niej poduszka silnika, ale niepotrzebnie, pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #25 Napisano 19 Czerwca 2014 Prośba o pomoc ws. zderzaka przedniego. Czy tylko 4 śruby trzymają zderzak? Odkręciłem cztery śruby na klucz 17 (tak jak na fotkach u Majki93), oraz wkręty mocujące nadkole do zderzaka. Prawa strona zderzaka ma teraz ruchy przód-tył ok 10mm, lewa strona 3mm. Zderzak chyba wysuwa się na plastykowych prowadnicach, nie chcę ich urwać. Czy do wysunięcia zderzaka trzeba użyć młotka??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #26 Napisano 20 Czerwca 2014 Czy tylko 4 śruby trzymają zderzak? Jeśli dobrze pamiętam to dwie śruby trzymają łapę do zderzaka i dwie śruby trzymają łapę z budą i teoretycznie można odkręcić zderzak z łapą i bez niej. Bez łapy jest chyba prościej ale dość głęboko są te śruby w zderzaku. Żadnych młotków nie używaj, z bocznych prowadnic schodzi bez problemu a jedyne co trzyma to łapa zarośnięta rdzą. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #27 Napisano 20 Czerwca 2014 Włodek foto b3, a gość w opisie ma b4 4 śruby za zaślepką kolo kierunku plus wkręty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #28 Napisano 20 Czerwca 2014 (edytowane) Zderzak zdjęty. Moja wina że sugerowałem się opisami dotyczącymi b3. W podręczniku "VW Passat" wyd. WKŁ jest rysunek inny niż zamieścił Włodek, ale nie jest to b4. Widocznie zmiany mocowania zderzaka wprowadzano częściej niż zmianę modelu. U mnie jest tak że oprócz trzech blachowkrętów mocujących nadkole do zderzaka, trzeba jeszcze wykręcić wkręt mocujący zderzak do nadwozia. Na fotce zaznaczono strzałką w "podświetlonym" owalu. I oczywiście jeszcze 4 śruby od dołu na klucz 17. I wychodzi zderzak z łapami. Edytowane 20 Czerwca 2014 przez zyga0440 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach