lebow Zgłoś #61 Napisano 9 Listopada 2011 jest klima na korbę i tempomat. Jest też zbiornik podciśnienia w nadkolu Koniec waśni, wszystko wyjaśnione, akumulator jest w wersjach z tempomatem i klima....wersje tylko z klimą manualną nie mają akumulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #62 Napisano 13 Listopada 2011 To ja dodam że w moim poprzednim usa była klima manual i tempomat i był akumulator w nadkolu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #63 Napisano 14 Listopada 2011 Koniec waśni, wszystko wyjaśnione, akumulator jest w wersjach z tempomatem i klima....wersje tylko z klimą manualną nie mają akumulatora. Nie mogę się z tym zgodzić. Rozbierałem G60 w lelu odzyskania manualnej klimatyzacji i był akumulator w nadkolu pomimo że nie miał tempomatu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cutter72 Zgłoś #64 Napisano 22 Maja 2014 Może ktoś podać jeszcze raz namiary na tego mechanika co rozbiera tylko b4 i golfa 3? Stare linki wygasły a zastanawiam się nad zamontowaniem klimy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #65 Napisano 22 Maja 2014 Może ktoś podać jeszcze raz namiary na tego mechanika co rozbiera tylko b4 i golfa 3? Stare linki wygasły a zastanawiam się nad zamontowaniem klimy. Pozdrawiam Odezwij się na pw to podam Ci numer. Tylko że ten gościu jest z Przeworska. Jeżeli to ten sam, którego linki z aukcjami były wklejane.. Na alledrogo jest jego aukcja z kompletną klimatyzacją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cutter72 Zgłoś #66 Napisano 3 Czerwca 2014 Niestety jestem z Gdańska.. może ktoś zna jakiegoś na pomorzu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofer30 Zgłoś #67 Napisano 7 Września 2015 Witam.Potrzebuje pomocy przy podłączeniu wiązki od klimatronika i wiązki z silnik(wentylator,sprężarka,czujnik temp.zewn) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #68 Napisano 8 Września 2015 Tutaj znajdziesz część odpowiedzi: http://forum.vw-passat.pl/threads/71758-kilka-pyta%C5%84-dotycz%C4%85cych-klimatronika-w-b4?highlight=climatronic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #69 Napisano 21 Maja 2017 (edytowane) Sprężarka po regeneracji, jeździ na razie jako koło pasowe (brak R134A w układzie) Wymieniana będzie chłodnica (skraplacz), osuszacz, zawór rozprężny. W sprężarce jest przez "regeneratora" zalana minimalna ilość oleju (pewnie dla oszczędności) i miało to miejsce około 10 mcy temu. Mam takie pytania: 1. Czy muszę wylać najlepiej olej ze sprężarki i zalać ilością zalecaną dla układu? Jak długo bezpiecznie nowy olej może być w sprężarce bez robienia póżni w układzie? Będzie montowany nowy skraplacz i osusacz. 3. Ile czasu mam po montażu nowych elementów na wizytę w punkcie serwisowym klimy, żeby osusacza, oleju sprężarkowego szlag nie trafił. z góry dziękuję za odpowiedzi. Edytowane 22 Maja 2017 przez robertk2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #70 Napisano 22 Maja 2017 Też mam pytanie....co....było niby regenerowane w kompresorze?? Powiesz przy nabijaniu klimy że układ jest "suchy" i aparat poda razem z freonem dawkę oleju....ogarnięci mają tabelki z ilościami wg modeli aut. Osuszacz jak będzue montowany w słoneczny dzień nie powinien zbyt dużo wilgoci zassać....co najwyżej zassie wilgić z układu....najlepiej osuszacz założyć na ostatnią chwilę....i w "suchą" pogodę. Drugie pytanie....skraplacz masz firmowy czy te made in Taiwan??... Są dobrze wykonane ale u mnie suę rozszczelnił prawdopodobnie przez złom z rozsypanego kompresora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #71 Napisano 22 Maja 2017 1. Nie znam wnętrzności kompresora, ale na pewno uszczelnienia (bo leciało po wałku), co do reszty nie wiem, powierzyłem sprawę fachowcowi co robi to już x lat. Uzgodniłem, że ma być kompleksowo zregenerowany. Tylko wlane zostało z 20ml oleju bo resztę ma wlać serwisant. 2. Co do oleju - widziałem na necie, żeby olej wlać do sprężarki a nie maszyną o dobrze pokręcić sprzęgłem, żeby sprężarki nie zatrzeć przy rozruchu. 3. Skraplacz NRF, osusacz, zawór rozpr. Nissens Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #72 Napisano 22 Maja 2017 To możesz spać spokojnie. Masz dobre klamoty. W kompresorze muszą być mokre tłoki,łożyska i gwiazdy zaworów. Od biedy na allegro kupisz 150 ml PAGa i możesz zalać...ze 100 ml....i "rozrobić" w kompresorze....przy odssysaniu i tak pójdzie większość w aparat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #73 Napisano 22 Maja 2017 Od biedy na allegro kupisz 150 ml PAGa i możesz zalać...ze 100 ml.. To ma być PAG 46? Jakiej firmy warto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #74 Napisano 22 Maja 2017 Ja kupowałem chyba PAG 100....polukaj po forach albo stronach o tematyce klimatyzacj albo spytaj fachowca co nabija. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #75 Napisano 23 Maja 2017 Olej to PAG46. Po takim czasie, dla własnego świętego spokoju warto zrobić płukanie kompresora. Ja to robiłem na zdemontowanym kompresorze - zlałem olej jaki był (i odmierzyłem jego ilość) zalałem około 100 ml do wnętrza i kręciłem wkrętarką przez około 2-3 minuty na wolnych obrotach. Zlałem i zalałem świeżego około 20 ml (do kompresora wlewa się tyle ile było w poprzednim, a nie tyle ile jest w całym układzie!). Przed wymianą osuszacza (jeśli chcesz robić to samodzielnie) warto zrobić próżnię i podać azot. Wtedy masz mniej wilgoci wewnątrz układu ale przy dobrym osuszaczu do zbędna fanaberia. Ważne aby czas ekspozycji był jak najmniejszy. Podczas napełniania czynnika dolać ilość oleju zależną od ilości wymienianych elementów (zakłada się standardowe ilości oleju osadzającego się na elementach): jak dobrze pamiętam dla wymiany skraplacz+osuszacz+zawór to chyba 30 ml ale sprawdzę w ELSA i dopiszę popołudniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #76 Napisano 23 Maja 2017 (edytowane) Olej to PAG46.Po takim czasie, dla własnego świętego spokoju warto zrobić płukanie kompresora. Ja to robiłem na zdemontowanym kompresorze - zlałem olej jaki był (i odmierzyłem jego ilość) zalałem około 100 ml do wnętrza i kręciłem wkrętarką przez około 2-3 minuty na wolnych obrotach. Zlałem i zalałem świeżego około 20 ml (do kompresora wlewa się tyle ile było w poprzednim, a nie tyle ile jest w całym układzie!). Przed wymianą osuszacza (jeśli chcesz robić to samodzielnie) warto zrobić próżnię i podać azot. Wtedy masz mniej wilgoci wewnątrz układu ale przy dobrym osuszaczu do zbędna fanaberia. Ważne aby czas ekspozycji był jak najmniejszy. Radek: Ja nie wiem ile było oleju w sprężarce przed jej regeneracją. Facet wylał olej i nie powiedział ile było, powiedział tylko tyle, że wlał około 20ml po regeneracji a resztę ma wlać serwisant. (Trochę wydaje mi się to nie do końca profi, ale to już fakt dokonany). Poza tym przed regeneracją kompresora byłem w serwisie, gdzie wykryli nieszczelność sprężarki poprzez nabicie układu z barwnikiem, po czym po diagnozie odessali cały czynnik (więc pewnie większość oleju choć pewnie nie wszystko) Czemu sugerujesz płukanie kompresora opisane przez Ciebie? Przecież był on regenerowany i czyszczony. Chodzi Ci o to, że 10 mcy nie była używana klima po jego regeneracji? Osuszacz chciałem wymienić sam, bo są rurki pozapiekane przy nim i serwisanci ostatnio płakali, że problem z odkręceniem. (tak samo był problem z jedną śrubą trzymającą zawór rozprężny). Może najlepiej się z nimi umówić i założyć nowy osusacz jednak w serwisie, tylko wszystko przygotować, żeby nie było problemu z odkręcaniem? Podczas napełniania czynnika dolać ilość oleju zależną od ilości wymienianych elementów (zakłada się standardowe ilości oleju osadzającego się na elementach): jak dobrze pamiętam dla wymiany skraplacz+osuszacz+zawór to chyba 30 ml ale sprawdzę w ELSA i dopiszę popołudniu. W sytuacji, że wymieniane są: skraplacz+osuszacz+zawór i sprężarka jest regenerowana to po jej opróżnieniu ile może być oleju w układzie? chyba niewiele? Pozostaje tylko parownik i przewody. Edytowane 23 Maja 2017 przez robertk2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #77 Napisano 23 Maja 2017 Oleje PAG są to oleje tzw. higroskopijne - chłoną wodę. Warto więc poza wymianą usunąć ewentualne osady z kompresora (skoro olej "stoi" i chłonie wilgoć lepiej to wypłukać). Oczywiście to tylko moja propozycja, być może nadgorliwość Do całego układu w Passacie B4 wchodzi: 115 cm3 oleju (norma VW G 052 154 A2), przy czym do poszczególnych elementów zakłada się następujący rozkład: - sprężarka: ok. 50% (~57.5 cm3), - skraplacz: ok. 10% (~11.5 cm3), - rura ssąca: ok. 10% (~11.5 cm3), - rura tłocząca: - - parownik: ok. 20% (~23.0 cm3), - osuszacz: ok. 10% (~11.5 cm3). Źródła ELSA: Klimatyzacja_PASSAT_3A_kompresor.pdf Klimatyzacja_PASSAT_3A.pdf Zgodnie z powyższym po wymianie jakiegokolwiek elementu uzupełnia się ilość oleju (podczas napełniania) zgodną z powyższymi szacunkami. Jednak co do samego kompresora - wlewa się do niego tyle ile się wylało. Jeśli masz tam 20 ml to tyle wlewasz ponownie (prawdopodobnie tyle było, ja miałem u siebie około 17, ale wlałem do równego właśnie 20). Dla Twojego przypadku (jeśli w kompresorze było faktycznie tylko 20 ml, to wlewasz 20) podczas uzupełniania czynnika dodajesz 11.5+11.5=23 ml. Podstawowy błąd przy obsłudze klimatyzacji do walenie olejem przy każdej okazji. Jeśli podczas przeglądu ilość czynnika się zgadza (a zgodnie z przepisami obecnie nie może ubyć więcej jak 40g) to dodaje się tyle oleju ile odważono w odessanym czynniku. Nie dajcie się naciągnąć na standardowe ładownie +20g oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #78 Napisano 23 Maja 2017 Radek, Dzięki za kompleksowe info, tylko: Zakładając propopcje podane w rekomendacjach i opróżnieniu kompresora ze starego oleju, należy wlać do niego: nie 20ml ( bo tyle sobie wlał regenerujący co nie znaczy, że tyle było przed regeneracją) tylko: udział kompresora + udział skraplacza + udział osusacza - czyli około 80ml, a jak z rury ssącej coś wyleci przy wymianie osusacza, to nawet więcej, gdzie czytałem, że lepiej jak jest ciut więcej oleju niz za mało. Generalnie Twój tok rozumowania jest poprawny jeśli możemy zaufać ilości oleju spuszczonego z kompresora, czyli jakbysmy zmierzyli taką ilość po wymontowaniu sprężarki z działającego układu. Olej po zalaniu do kompresora - się rozejdzie po układzie - tak wyczytałem. Warto poruszać sprzęgłem, żeby olej sie ładnie rozszedł w kompresorze W każdym razie bardzo dziękuję za info z zaangażowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #79 Napisano 23 Maja 2017 Błąd. Przeładowanie olejem może doprowadzić nawet do (co dziwne) przegrzania kompresora. Jeśli układ ma dużo oleju spada wydajność wymiany ciepła, a sam kompresor może pracować na cieczy co też go może uszkodzić (w tym zawór sterujący). Do kompresora wlewasz tyle ile zlejesz. Reszta jest w innych rurkach, które nie zostały uwzględnione w spisie. Przykład podany w PDF-ie z ELSA to tylko schemat działania, a nie wartość dotycząca tego konkretnego auta. Podobnie wartość 50% - to wartość orientacyjna ale wartością obowiązującą jest wartość fizycznie znajdująca się sprężarce. Zalej więc 20 ml świeżego oleju do kompresora, a automat niech doda kolejne 25-30 ml podczas napełniania i będzie dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #80 Napisano 24 Maja 2017 (edytowane) Błąd.Przeładowanie olejem może doprowadzić nawet do (co dziwne) przegrzania kompresora. Jeśli układ ma dużo oleju spada wydajność wymiany ciepła, a sam kompresor może pracować na cieczy co też go może uszkodzić (w tym zawór sterujący). NIe wlejemy 250ml zamiast 115 do układu. Do kompresora wlewasz tyle ile zlejesz. Jak masz pewność, że w układzie była poprawna ilość oleju? Reszta jest w innych rurkach, które nie zostały uwzględnione w spisie. Jakich? - masz tylko dwie Przykład podany w PDF-ie z ELSA to tylko schemat działania, a nie wartość dotycząca tego konkretnego auta. Do paska właśnie do układu ma wejść 115ml Radek - proste pytanie - skąd wiesz ile oleju jest w układzie obecnie (ma być 115ml łącznie), skoro regenerator wylał nie wiadomo ile i wlał 20ml; że sugerujesz, żeby wlać spowrotem to 20ml? Pewne jest tylko to: że jak wylejesz olej z kompresora to będzie go tam i nie będzie w chłodnicy i osuszaczu (bo te są nowe) Tak czy owak dziękuję Ci za zaangażowanie Edytowane 24 Maja 2017 przez robertk2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach