Skocz do zawartości
Gość Adamus

Założenie klimatyzacji w passacie b4

Rekomendowane odpowiedzi

Rekinek

Ja mam komplecik klimy manual a jeśli chodzi o osuszacz to masz rację zainwestuję i kupie nową ten komplet klimy to z rozbitka który oberwał w koło który stał ok 1.5 roku zanim gość się zdecydował na sprzedaż kompletu klimy która jak się okazuje nie jest kompletna w 100% ale myślę będę zakładał na wiosnę dam sobie trochę czasu na dokompletowanie części które mi brakują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to zmienia postac rzeczy manual duzo sie rozni :)

Do niego nie potrzebujesz akumulatora cisnienia tylko zaworek, poniewaz podcisnieniem otwierany jest tylko i wyłacznie obieg wewnetrzny.

Przekaznik tez tylko jeden od klimy ktory powinien znajdowac sie w wiazce od tunelu, czujnikow naslonecznienia i obok radia tez nie trzeba, potrzebny jest czujnik temp zew, w manualu jest on montowany tam gdzie filtr pylkowy jak go nie masz moge Ci podeslac (jak znajde).

Powiedz czego Ci brakuje, mam pare gratow z manuala to moge podeslac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DziękiRekinek

wiem na pewno że nie mam mocowania kompresora i tego czujnika też chyba nie mam ale może będzie lepiej jak zrobię zdjęcia tego czego posiadam i wrzucę na stronkę i wtedy poinformujesz mnie czego brakuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do niego nie potrzebujesz akumulatora cisnienia

 

ten akumulator (trzy jaja) występuje w klimie manualnej i climatronicu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko muszę dowiedzieć się jak tutaj się zdjęcia montuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedynie czego brakuje to zdjęcia chłodnicy klimy to wszystko co posiadam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na drugim zdjęciu widać wężyk który idzie do otworu na silnik wentylatora, patrzac na zdjecie to po prawej stronie powinien być siłownik od klapy wlotu-obiegu zewnętrznego ale brakuje ci kanału z ową klapą i siłownikiem....musisz dokupić...choc niekoniecznie bo wg. mnie jest juz u Ciebie ta lapa z siłownikiem zatem wystarczy tylko podpiąć wężyk.

Na piątym zdjęciu jeśli dobrze widzę są same wężyki i jest to właśnie sterowanie podciśnieniem na akumulator podcisnienia...też trzeba by dokupić.....inaczej nazywaja go bałwankiem z nadkola...sprawdź dla pewnosci czy czasem w nadkolu po stronie kierowcy od strony kabiny nie widac dziwnej szerokiej plastikowej nakrętki...jest to mocowanie tego bałwanka.

Wśród elektryki nie widzę też czujnika temp. zewnętrznej....montowany na grodzi przy wlocie na nawiewy.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to pewnie brak mi czujnika temp. zew i będę musiał kupić zacznę od kompletowania części. dzięki lebow za pomoc jak coś to się odezwę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wytargałem klimę na korbę z B4 VR6, ta sama klima ma być założona do B3 1.9TD. w VR jeden kabel szedł do sterwnika silnika, w B3 nie ma czegoś takiego jak sterownik silnika :D Cóż począć? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic począć bo sinik bez zterownika nie musi wiedzieć ze właczasz klimę ale z tego co wiem to są dwa kabelki - drugi wyłacza klimę przy dużym obciązeniu silnika( nagłe przyśpieszenie lub ruszanie) trza by go na stałe spiąć - steruje przekaźnikiem za schowkiem

 

co do akumulatora podciśnienia (zbiorniczek na nadkolu) to występuje jedynie przy climatroniku. sprawdzone - dokłądałem klimatronik do klimy manualnej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do akumulatora podciśnienia (zbiorniczek na nadkolu) to występuje jedynie przy climatroniku. sprawdzone - dokłądałem klimatronik do klimy manualnej

 

w klimie na korbę też jest zbiornik podciśnienia. Klapaka obiegu otwartego/zamkniętego pracuje na tym układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tak samo miałem klime manual i nie miałem "bałwanka". Do obiegu wewnetrznego jest wykorzystywane podcisnienie bezposrednio z silnika sterowane jest przez cos w stylu elektrozaworu ktory zreszta widac na zdjeciu jak mi sie dobrze wydaje, na koncu przewodu ktory wychodzi z nagrzewnicy. i tak samo w wiazce jest wtyczka do tego zaworka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz u mnie nie było zbiornika oryginalnie - moze dla tego z edla jednej gruszki jaka jest w klimie manualnej podciśnienia w ukłądzie wystarczy z zapasem a w klimatroniku mieszków jest z 5 czy 6 nie pamiętam i mógłbyś mieć mało podciśnienia żeby pociągnąć wszystko na raz jak ukłąd tak uzna.

podciśnienie w manualnej klimie na 99 procent idzie bezpośrednio z kolektora pociśnienia czyli rurki idącej z pompki podciśnienia do servo od hamulców. Nawet na 100% tak jest chyba ze jakieś różne wersje o których nie słyszałem mają inaczej.

przegrzebałem ten układ aż za dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podeslij mi adres na priv to Ci wysle ten czujnik do klimy i gruszke do obiegu wewnetrznego bo ostal mi sie caly tunel z manula.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym że akumulatora podciśnienia nie ma w manualu możecie mieć racje, wystarczy podciśnienie silnika no i oczywiście zawór który steruje siłownikiem....u mnie jest bałwanek w nadkolu bo mam ori tempomat a ten akurat potrzebuje sporo podciśnienia ;) i stąd całe zamieszanie....

 

---------- Post added 08-11-2011 at 01:14 ---------- Previous post was 07-11-2011 at 23:30 ----------

 

Cóż począć?

Zrobić sobie kontrolkę...;)

 

drugi wyłacza klimę przy dużym obciązeniu silnika( nagłe przyśpieszenie lub ruszanie)

 

Ale to chyba tylko automaty ..kickdown wyłącza kompresor...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym że akumulatora podciśnienia nie ma w manualu możecie mieć racje, wystarczy podciśnienie silnika no i oczywiście zawór który steruje siłownikiem....u mnie jest bałwanek w nadkolu bo mam ori tempomat a ten akurat potrzebuje sporo podciśnienia ;) i stąd całe zamieszanie....

 

W tym aucie które teraz rozbieram jest klima na korbę i tempomat. Jest też zbiornik podciśnienia w nadkolu. Pedał gazu przy uruchomionym tempomacie też jest sterowany podciśnieniem ale tym wytwarzanym z pompki zamontowanej w nadkolu (jeśli ktoś ma klimę to znajduje się ona pod sterownikiem wentylatorów). Oba układy nie są połączone!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może mała uwaga;

Jak koś pomógł to kliknij - za to się nie płaci a autor pomocniczego postu na pewno będzie czuł się doceniony i dalej z zaangażowaniem będzie pomagał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adams opierasz sie tylko i wylacznie na aucie które teraz rozbierasz?? Ja dzisiaj własnie trzecie przejrzałem i nie akumulatora cisnienia a jest klima manual. robert tez nie ma wiec juz nasza teoria ma duze poparcie, oczywiscie istnieje mozliwosc ze w jakimś przypadku montowali do manuala. zamykając dyskuje (oczywiscie jak co mam mozliwosc przejrzenia jeszcze pare paskow z klima) Do klima manulanej nie ma potrzeby montowania akumulatora, jak ktoś chce może założyć ale nie jest on potrzebny. 4 auta były bez akumulatorów i wszystko śmigało jak należy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ci kolego zrobić zdjęcie żebyś uwierzył?

 

Wersja USA - może to coś wyjaśni. Dodatkowo posiadał tempomat, automatyczną skrzynię i spory wypas...

 

zbiorniczek umiejscowiony jest standardowo w nadkolu i idą od niego dwa przewody (dokładnie tak samo jak w climatroniku) jeden idzie gdzieś do komory silnika, a drugi pomiędzy wężami od nagrzewnicy wchodzi do środka auta, następnie idzie:

 

1001311q.th.jpg

 

i trafia to do gruchy podciśnieniowej która steruje klapką obiegu zamkniętego/otwartego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytaj ze zrozumieniem napisałem że być może są jakieś wyjątki co montowali i jak widzisz masz wyjątek USA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności