zomolek Zgłoś #41 Napisano 5 Listopada 2011 Rekinek Ja mam komplecik klimy manual a jeśli chodzi o osuszacz to masz rację zainwestuję i kupie nową ten komplet klimy to z rozbitka który oberwał w koło który stał ok 1.5 roku zanim gość się zdecydował na sprzedaż kompletu klimy która jak się okazuje nie jest kompletna w 100% ale myślę będę zakładał na wiosnę dam sobie trochę czasu na dokompletowanie części które mi brakują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #42 Napisano 6 Listopada 2011 no to zmienia postac rzeczy manual duzo sie rozni Do niego nie potrzebujesz akumulatora cisnienia tylko zaworek, poniewaz podcisnieniem otwierany jest tylko i wyłacznie obieg wewnetrzny. Przekaznik tez tylko jeden od klimy ktory powinien znajdowac sie w wiazce od tunelu, czujnikow naslonecznienia i obok radia tez nie trzeba, potrzebny jest czujnik temp zew, w manualu jest on montowany tam gdzie filtr pylkowy jak go nie masz moge Ci podeslac (jak znajde). Powiedz czego Ci brakuje, mam pare gratow z manuala to moge podeslac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zomolek Zgłoś #43 Napisano 6 Listopada 2011 DziękiRekinek wiem na pewno że nie mam mocowania kompresora i tego czujnika też chyba nie mam ale może będzie lepiej jak zrobię zdjęcia tego czego posiadam i wrzucę na stronkę i wtedy poinformujesz mnie czego brakuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #44 Napisano 6 Listopada 2011 Do niego nie potrzebujesz akumulatora cisnienia ten akumulator (trzy jaja) występuje w klimie manualnej i climatronicu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zomolek Zgłoś #45 Napisano 6 Listopada 2011 tylko muszę dowiedzieć się jak tutaj się zdjęcia montuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zomolek Zgłoś #46 Napisano 6 Listopada 2011 jedynie czego brakuje to zdjęcia chłodnicy klimy to wszystko co posiadam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #47 Napisano 6 Listopada 2011 (edytowane) Na drugim zdjęciu widać wężyk który idzie do otworu na silnik wentylatora, patrzac na zdjecie to po prawej stronie powinien być siłownik od klapy wlotu-obiegu zewnętrznego ale brakuje ci kanału z ową klapą i siłownikiem....musisz dokupić...choc niekoniecznie bo wg. mnie jest juz u Ciebie ta lapa z siłownikiem zatem wystarczy tylko podpiąć wężyk. Na piątym zdjęciu jeśli dobrze widzę są same wężyki i jest to właśnie sterowanie podciśnieniem na akumulator podcisnienia...też trzeba by dokupić.....inaczej nazywaja go bałwankiem z nadkola...sprawdź dla pewnosci czy czasem w nadkolu po stronie kierowcy od strony kabiny nie widac dziwnej szerokiej plastikowej nakrętki...jest to mocowanie tego bałwanka. Wśród elektryki nie widzę też czujnika temp. zewnętrznej....montowany na grodzi przy wlocie na nawiewy. Edytowane 6 Listopada 2011 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zomolek Zgłoś #48 Napisano 7 Listopada 2011 to pewnie brak mi czujnika temp. zew i będę musiał kupić zacznę od kompletowania części. dzięki lebow za pomoc jak coś to się odezwę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #49 Napisano 7 Listopada 2011 dzisiaj wytargałem klimę na korbę z B4 VR6, ta sama klima ma być założona do B3 1.9TD. w VR jeden kabel szedł do sterwnika silnika, w B3 nie ma czegoś takiego jak sterownik silnika Cóż począć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #50 Napisano 7 Listopada 2011 nic począć bo sinik bez zterownika nie musi wiedzieć ze właczasz klimę ale z tego co wiem to są dwa kabelki - drugi wyłacza klimę przy dużym obciązeniu silnika( nagłe przyśpieszenie lub ruszanie) trza by go na stałe spiąć - steruje przekaźnikiem za schowkiem co do akumulatora podciśnienia (zbiorniczek na nadkolu) to występuje jedynie przy climatroniku. sprawdzone - dokłądałem klimatronik do klimy manualnej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #51 Napisano 7 Listopada 2011 co do akumulatora podciśnienia (zbiorniczek na nadkolu) to występuje jedynie przy climatroniku. sprawdzone - dokłądałem klimatronik do klimy manualnej w klimie na korbę też jest zbiornik podciśnienia. Klapaka obiegu otwartego/zamkniętego pracuje na tym układzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #52 Napisano 7 Listopada 2011 ja tak samo miałem klime manual i nie miałem "bałwanka". Do obiegu wewnetrznego jest wykorzystywane podcisnienie bezposrednio z silnika sterowane jest przez cos w stylu elektrozaworu ktory zreszta widac na zdjeciu jak mi sie dobrze wydaje, na koncu przewodu ktory wychodzi z nagrzewnicy. i tak samo w wiazce jest wtyczka do tego zaworka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #53 Napisano 7 Listopada 2011 wiesz u mnie nie było zbiornika oryginalnie - moze dla tego z edla jednej gruszki jaka jest w klimie manualnej podciśnienia w ukłądzie wystarczy z zapasem a w klimatroniku mieszków jest z 5 czy 6 nie pamiętam i mógłbyś mieć mało podciśnienia żeby pociągnąć wszystko na raz jak ukłąd tak uzna. podciśnienie w manualnej klimie na 99 procent idzie bezpośrednio z kolektora pociśnienia czyli rurki idącej z pompki podciśnienia do servo od hamulców. Nawet na 100% tak jest chyba ze jakieś różne wersje o których nie słyszałem mają inaczej. przegrzebałem ten układ aż za dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #54 Napisano 7 Listopada 2011 podeslij mi adres na priv to Ci wysle ten czujnik do klimy i gruszke do obiegu wewnetrznego bo ostal mi sie caly tunel z manula. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #55 Napisano 8 Listopada 2011 Z tym że akumulatora podciśnienia nie ma w manualu możecie mieć racje, wystarczy podciśnienie silnika no i oczywiście zawór który steruje siłownikiem....u mnie jest bałwanek w nadkolu bo mam ori tempomat a ten akurat potrzebuje sporo podciśnienia i stąd całe zamieszanie.... ---------- Post added 08-11-2011 at 01:14 ---------- Previous post was 07-11-2011 at 23:30 ---------- Cóż począć? Zrobić sobie kontrolkę... drugi wyłacza klimę przy dużym obciązeniu silnika( nagłe przyśpieszenie lub ruszanie) Ale to chyba tylko automaty ..kickdown wyłącza kompresor... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #56 Napisano 8 Listopada 2011 Z tym że akumulatora podciśnienia nie ma w manualu możecie mieć racje, wystarczy podciśnienie silnika no i oczywiście zawór który steruje siłownikiem....u mnie jest bałwanek w nadkolu bo mam ori tempomat a ten akurat potrzebuje sporo podciśnienia i stąd całe zamieszanie.... W tym aucie które teraz rozbieram jest klima na korbę i tempomat. Jest też zbiornik podciśnienia w nadkolu. Pedał gazu przy uruchomionym tempomacie też jest sterowany podciśnieniem ale tym wytwarzanym z pompki zamontowanej w nadkolu (jeśli ktoś ma klimę to znajduje się ona pod sterownikiem wentylatorów). Oba układy nie są połączone!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #57 Napisano 8 Listopada 2011 To może mała uwaga; Jak koś pomógł to kliknij - za to się nie płaci a autor pomocniczego postu na pewno będzie czuł się doceniony i dalej z zaangażowaniem będzie pomagał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #58 Napisano 8 Listopada 2011 adams opierasz sie tylko i wylacznie na aucie które teraz rozbierasz?? Ja dzisiaj własnie trzecie przejrzałem i nie akumulatora cisnienia a jest klima manual. robert tez nie ma wiec juz nasza teoria ma duze poparcie, oczywiscie istnieje mozliwosc ze w jakimś przypadku montowali do manuala. zamykając dyskuje (oczywiscie jak co mam mozliwosc przejrzenia jeszcze pare paskow z klima) Do klima manulanej nie ma potrzeby montowania akumulatora, jak ktoś chce może założyć ale nie jest on potrzebny. 4 auta były bez akumulatorów i wszystko śmigało jak należy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #59 Napisano 8 Listopada 2011 Mam ci kolego zrobić zdjęcie żebyś uwierzył? Wersja USA - może to coś wyjaśni. Dodatkowo posiadał tempomat, automatyczną skrzynię i spory wypas... zbiorniczek umiejscowiony jest standardowo w nadkolu i idą od niego dwa przewody (dokładnie tak samo jak w climatroniku) jeden idzie gdzieś do komory silnika, a drugi pomiędzy wężami od nagrzewnicy wchodzi do środka auta, następnie idzie: i trafia to do gruchy podciśnieniowej która steruje klapką obiegu zamkniętego/otwartego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #60 Napisano 9 Listopada 2011 czytaj ze zrozumieniem napisałem że być może są jakieś wyjątki co montowali i jak widzisz masz wyjątek USA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach