Skocz do zawartości
piksa

pomóżcie ! ze startu jest muł totalny dopiero idzie od 2000 obr.i tak na każdym biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Kupiłem niedawno passata 131KM i wyjeżdżając ze skrzyżowania do 2000 obr./min nie ma wcale kopa tylko się muli a od 2000 obr. zrywa się ostro. Myślałem że tak ma być. Pojechałem do mechanika i wymieniłem olej, filtry oleju i paliwa a mechanik zwrócił uwagę że on tak nie powinien się mulić. na kompie żadnych błędów nie było, wymieniliśmy przepływomierz i zawór n75 i nic. egr przeczyszczony i nic, turbina przeczyszczona i dalej nic, rozrząd ustawiony od nowa i jest trochę lepiej ale powyżej 2000 a poniżej totalna zamuła, nie można go rozbujać nawet pod górkę na 2 biegu. Aha na początku miał jeszcze problem z odpalaniem i dużym kopceniem z rury wydechowej ale ten problem zniknął po przestawieniu rozrządu. pomóżcie bo nie wiem co dalej robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

miałem bardzo podobne objawy. Czasami bałem włączać się do ruchu.

Okazało się, że poprzedni właściciel musiał wymieniać pompowtryski i wstawił nie takie jak powinny być.

Po wymianie na właściwe - AL, jak ręką odjął i wróciła przyjemność posiadania passata.

 

Zdejmij ozdobną pokrywę silnika. Pod nią jest kolejny plastik, zdjemij i sprawdź numery pompowtrysków.

 

Ja na to wpadłem po kilku miesiącach ćwiczeń - przepływka, n75 i inne. Każdy mechanik mówił, że coś jest z autem nie tak, ale żaden nie potrafił wskazać nawet punktu zaczepienia.

 

A, jeszcze jedno - miałem wysokie spalanie na postoju, po wymianie pompek 0,6l/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pomóżcie bo nie wiem co dalej robić?

 

podłączyć pod vag i sprawdzić co się dzieje, porobić logi. A tak ogólnie lubi kolega wymieniać części zamiast zacząć od najtańszych sposobów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek tyle tylko ze do 2500 obr muł a następnie zwijał asfalt.

Przyczyną był przetarty wężyk (plastikowy) od N75 w okolicach przepływomierza pod rurą dolotową , oraz totalnie zasyfiony N75 po rozebraniu i przeczyszczeniu autko zaczęło śmigac az miło!

 

Posprawdzaj jeszcze raz dokładnie przewody, gumowe połączenia itd i sam zaworek a na koniec jak radzi kolega pompowtryski, synchronizację wtrysku...

 

Jeszcze jedna rada (dla tych co będą czyścic n75) zawór ten jest umieszczony fabrycznie poziomo co moim zdaniem zle wpływa na jego pracę bowiem zwora elektromagnesu (tłok) ma większe opory pracy a i sama sprężynka ma trudniejsze zadanie do wykonania. Przez co zaworek nie trzyma tak cisnienie jak powienien i jest o wiele bardziej czuły na syf.

Po małej przeróbce (przy składaniu trzeba ustawic wszystkie krócce z jednej strony oraz jedno gumowe kolanko wymienic na kawałeczek prostego przewodu) można go zamontowac pionowo (do ori 1 sruby plus opaska zaciskowa) przez co tłok szybciej opada w dół i mocniej dociska uszczelkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem niedawno passata 131KM i wyjeżdżając ze skrzyżowania do 2000 obr./min nie ma wcale kopa tylko się muli a od 2000 obr. zrywa się ostro.

 

TDI tak ma... turbodziura ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się! turbina daje cisnienie praktycznie od samego dołu, silnik osiąga max. moment obr przy ok 1750 obr więc tzw turbo dziura nie powinna byc odczuwalna.

2 im biegu nawet ponizej 1500 obr autko powinno się zbierac bardzo zwawo i bez oporów. Jeśli tak nie jest to coś nie tak z ciśnieniem doładowania.(bądz inna usterka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zgadzam się! turbina daje cisnienie praktycznie od samego dołu, silnik osiąga max. moment obr przy ok 1750 obr więc tzw turbo dziura nie powinna byc odczuwalna.

 

To chyba tylko u Ciebie tak jest ;) Do ok 1700 obr moc jest symboliczna a pow. dopiero zaczyna się coś dziać, czuć kopnięcie w plecy.. i dodam że to normalne. Nie wypisujcie bzdur.

Edytowane przez Slay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...

co dalej robić?

 

Pokazac logi dynamiczne z Engine - grupa 003, 011

Edytowane przez przemas32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam chciałem się przyłączyć z podobnym problemem, u mnie z koleji ucieka traci moc powyzej 3000 obrotów, rozpędzać się rozpędza lecz bez rewelacji, pod malutką nawet górkę jeszcze gorzej, sprawdzalem w ASO na komputerze takze podczas jazdy i wszystko jest OK, nie ma błędów, max predkosc 180 km/h i ani grama wiecej, proszę o podpowiedź co dalej robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

moje logi 003 i 011 były w porządku, jednak objawy były jak u kolegi z pierwszego posta.

 

Jeśli możesz, to sprawdz spalanie na postoju, jeśli będzie inne niż 0,6-0,9l/h to odkręcaj pokrywy i sprawdź symbole PD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

moje logi 003 i 011 były w porządku, jednak objawy były jak u kolegi z pierwszego posta.

 

Jeśli możesz, to sprawdz spalanie na postoju, jeśli będzie inne niż 0,6-0,9l/h to odkręcaj pokrywy i sprawdź symbole PD.

 

Twoje byly ok, ale miales inne PD.

To nie znaczy, ze u niego jest taka sama sytuacja.

Najpierw niech pokaze logi (najlepies wszystkie, ktore sie da - instrukcja jakie jest gdzies na forum), to wtedy bedzie mozna powiedziec cos wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sake

Witam szanownych forumowiczów.

posiadam seata cordobe 2003 TDI 1.9 131 KM(pisze na forum passata bo silniki chyba sa te same)od trzech lat...od jakiegos czasu zauwazylem ze moment od ktorego samochod zaczyna naprawde przyspieszac zwiekszyl sie do 2000obr.tak jak koledze w pierwszym wpisie. kiedys bral znacznie wczesniej. jednak jezdzac po miescie tak bardzo to nie boli. Od kilku dni zaś wlasnie od 2000obr slychac dochodzace z silnika zbyt glosne dzwieki(np. na biegu 3 jak zaczynam przyspieszac slychac jakby zbyt glosne drganie powietrza badz cos innego nie jestem specem). nie wspomne juz ze silnik zachowuje sie zbyt glosno przy wyprzedzaniu na trasie, przy wiekszych predkosciach kiedy wkreca sie go na jeszcze wyzsze obroty. Co najwazniejsze nie zauwazylem spadku mocy.

zajechalem wiec do mechanika ktory odrazu stwierdzil ze w dolnych partiach obrotow silnik ma tzw. mula,wlasnie do 2000obr, a od tego momentu rzeczywsicie zwija asfalt. Niestety po podlaczeniu do komputera nie widac zadnych bledow. Gość chyba nie bardzo wie co robic:(

moze ktos z was miał podobny problem badz zna sie na tym i podpowie na co zwrocic uwage by te usterki wyeliminowac gdyz niedlugo wyjazd na zaklepane wakacje. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinienes zrobic logi dynamiczne i wyjdzie szydło z worka, posprawdzaj wężyki (czasem lubia sie przecierac),i czy EGR się przypadkiem nie zacina (przez co zostaje w pozycji otwartej i częśc ciśnienia idzie na wydech) i co najważniejsze wyczyśc bądz wymień N75.

 

Czyszczenie nic nie kosztuje po za czasem straconym na wyjęcie, rozebranie i poskładanie całości do kupy. Zobacz temat czyszczenie N75, opis krązy na necie i forum. ( skasował mi się link do strony...:()

 

U mnie po wyczyszczeniu normalnie nie to auto....

 

Jeśli nic z w/w rzeczy nie będzie powodem muła to trzeba się przyjrzec dokładnie przepływce bo może już kończyc żywot.

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

mam taki sam problem, mysle ze to turbina ( znajomy mial tak w golfie, tylko ze sie tym nie przejmowal to musial wymienic turbo i wyciac katalizator ).

 

Czy sa jakies sposoby aby turbine samemu przeczyscic ? bo u mnie slabnie w okolicach 35tys obrotow. Pozniej jak jest slaby wystarczy zgasic i odpalic auto na nowo i spowrotem ciagnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek

Witam.

 

Panowie zauwazylem u siebie dokladnie taki sam problem tzn.ciagnie dopiero od 2000 do góry i to pod warunkiem ze powoli wciskam pedal gazu bo jak od razu mu przycisne to go zmula cos w rodzaju turbo dziury.Problem pojawil sie po wymianie przepływomierza bo przed wymiana bylo dobrze.Przepływomierz pierburg.Nie bylem jeszcze na kompie ale mam zamiar i byc moze On cos pokaze.Koledzy czy to znaczy ze musze kupic przeplywke boscha???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pasio

Witam w klubie mulących sie 130 konnych silników.jest własnie tez posiadaczem tego silnika w swoim pasiu.objawy jak u kolegów z powyzszych postów.wymieniłem juz N 75 N 18 zaslepiałem EGR potem odslepiałem.przepływka ok turbina ok na kompie zero błedów.teraz jest nawet po chipie niby ma 160 koników a od dolnych obrotów niechce jechac.dopiero od 2000 obr idzie.przejechałem sie pasatem kolegi standard 131 KM to byłem w szoku inne auto-poprostu jedzie.spalanie u mnie na postoju wynosi 0,7 l/h.co zostało??wymieniac pompowtryski??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek

Najrozsadniej byloby go sprzedac i kupic drugiego.Inswestuje ciagle w tą samą gablote i mam ciagle ten sam samochod teraz mu wszystko wymienie a pozniej oddam za grosze... gdzie tu sens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego miałem podobnie jak kolega na początku postu, jakis gamon poprzedni włozył mi inne pompki z innym symbolem (do silników 1.4 TDI) przez to auto mi tak muliło co do tego wiecej paliło i przy 2 tys. obr. miało drgania, a w zimie to ciężko go było odpalic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego,odgrzałeś 1,5 rocznego kotleta....:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności