Blop Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2009 Wentylator klimy ma dwa kable więc jak to się dzieje że są dwa biegi oraz co załącza drugi bieg,wydaje mi się że chodzi mi tylko jeden ten wolniejszy więc albo wiatrak do d...y albo jakiś czujnik:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 5 Lipca 2009 moze przekaznik wentylatora dodatkowego czy jakos tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2009 http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=14836&postcount=1 Tam masz opis przekaźników. I są tam właśnie 2 przekaźniki I i II bieg, wiec powinien mieć 2 biegi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #4 Napisano 5 Lipca 2009 GURAL, albo nie to znalazłem albo podajesz nieściśle, ze są przekaźniki I i II biegu:eek: Ja znalazłem w tym co podałeś, że jest jeden przekaźnik wentylatora 300 W 1. stopień oraz, że jest drugi przekaźnik dodatkowej pracy wentylatora. Wcale nie jest napisane, że to 2 biegi (prędkości). Można ten zapis interpretować tak, że jeden przekaźnik jest do normalnego załączania wentylatora (poza tym ten zapis, że jest to wentylator chłodnicy :638:), czyli po włączeniu klimy, a drugi np. w wypadku gdyby wisko nie dawało rady to pomoże mu wentylator od klimy. Sam tego nie przerabiałem ale np w Golfie 3 i Passacie B4 były wentylatory elektryczne 2-biegowe (sterowane zestawem przekaźników) i tam do wentylatorów prowadziły 3 przewody. W przypadku 2 przewodów zasilających trzeba by chuba redukować napięcie. Czyli na podstawowym, wolnym biegu musiałoby go zasilać np. 6 czy 8 V (redukowanie na oporniku - energetycznie bez sensu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #5 Napisano 5 Lipca 2009 Hmmmmmm,no właśnie,przkopałem forum i nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi,gdzieś tam mi się obiło o uszy że redukowane jest napięcie- dlatego są dwa kabelki-wymieniałem wentylator i nie pasowała mi wtyczka więc obciołem ze starego a że było późno skręciłem kable palcami i zaizolowałem taśmą.Zastanawiam się teraz że przez słaby styk w jakiś sposób nie ma drugiego biegu,wiec chyba jutro polutuje pożądnie kable i zobaczymy czy coś się zmieni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2009 http://img84.imageshack.us/i/zestawprzekaznikw25tm.jpg/ 4-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy 300W, 1. stopień 5-- Przekaźnik dodatkowej pracy wentylatora chłodnicy 6-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy 300W, 2. stopień Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #7 Napisano 5 Lipca 2009 Panowie, nie redukuje się napięcia, jeśli do silnika wentylatora lecą 3 przewody ( w tym jedna masa) to dwa plusowe są podłączone do różnych od czepów uzwojeń silnika: pełne uzwojenie - większa oporność, mniejszy prąd pracy, mniejsza moc, niższe obroty - normalna praca krótsze uzwojenie - niższa oporność, większy prąd pracy, większa moc, wyższe obroty - praca awaryjna. albo: dwa oddzielne uzwojenia, oba na 12v, ale normalnie wykorzystywane tylko jedno. w pasku jeszcze się do tego nie dobierałem, ale np. w poczciwym blaszaku c-15,do obu wentylatorów dochodziły po 3 druty, ale drugi bieg wchodził na obu tylko przy rozwarciu tego 'krytycznego termostatu' na 105 czy 110 stopni przy wyjściu z silnika. wtedy wentylatory przyp...laly jak szalone. domyślam się ze w pasku powinno być podobnie - jeśli chłodziwo przekroczy jakąś krytyczną temperaturę, to śmigiełko klimy zamienia sie we wspomaganie chlodzenia silnika... tak mi się wydaje przynajmniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #8 Napisano 5 Lipca 2009 Ja mam B53BG-po lifcie a ty mi piszesz o B53B to nie to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #9 Napisano 5 Lipca 2009 GURAL, albo nie to znalazłem albo podajesz nieściśle, ze są przekaźniki I i II biegu W B5 (3B) jest opisane I i II bieg, w B5 (3BG) jest opisane I bieg i dodatkowa praca. A oprócz tego jest jeszcze trzeci przekaźnik pozycja 9 całkowite obciążenie. Ale faktycznie w 3BG nie jest to opisane jako I i II bieg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #10 Napisano 5 Lipca 2009 to do mielke nasze paski mają różną elektryke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 5 Lipca 2009 (edytowane) http://img84.imageshack.us/i/zestawprzekaznikw25tm.jpg/4-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy 300W, 1. stopień 5-- Przekaźnik dodatkowej pracy wentylatora chłodnicy 6-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy 300W, 2. stopień Dwubiegowy silnik (300W) wentylatora klimy V7 wspomaga również układ chłodzenia silnika. 5-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy 300W, 1. stopień ( J279) 8-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy 300W, 2. stopień ( J280) 6-- Przekaźnik dodatkowej pracy wentylatora chłodnicy ( J397) dotyczy silników AFB/AVB/AJM/ATJ/AFN/AVG. Edytowane 5 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #12 Napisano 5 Lipca 2009 płyta dolna przekaźników czy to ta za schowkiem pasażera? bo tam są aż 4 bezpieczniki może któryś padł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 5 Lipca 2009 Możesz mieć racje, bezpieczniki 1,2 i 3 są od wentylatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #14 Napisano 5 Lipca 2009 (edytowane) płyta dolna przekaźników czy to ta za schowkiem pasażera? bo tam są aż 4 bezpieczniki może któryś padł Dolna płyta przekaźników jest z tyłu głównej płyty przekaźników . Do zabezpieczenia sterowania obwodu pracy wentylatora powinien być zastosowany S51 (5A) oraz S42 (40A) od zabezpieczenia silnika V7 . Edytowane 5 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #15 Napisano 5 Lipca 2009 Luknołem w bezpieczniki wszystko ok,cały czas nie dają mi spokoju te dwa kable do wentylatora elektryke miałem dość dawno ale są tylko dwie opcje albo wentylator ma trzy kable i jest tak jak pisze Desper albo coś z napięciami normalne jaj..a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #16 Napisano 5 Lipca 2009 (edytowane) Luknołem w bezpieczniki wszystko ok,cały czas nie dają mi spokoju te dwa kable do wentylatora elektryke miałem dość dawno ale są tylko dwie opcje albo wentylator ma trzy kable i jest tak jak pisze Desper albo coś z napięciami normalne jaj..a Silnik wentylatora elektrycznego zastosowany w Twoim Passku jest podłączony za pomocą wtyczki dwupinowej - T2a/1 (przewód 4,0mm2 kolor czerwony/czarny)- plus oraz T2a/2 (przewód 4,0mm2 brązowy)- masa. Sterowanie prędkością obrotową silnika wentylatora jest wykonane z pomocą zestawu oporników N39 zamontowanych pod podłużnicą z lewej strony pojazdu (od strony zderzaka). Edytowane 5 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #17 Napisano 6 Lipca 2009 No i gitarka JurekW będę szukał,oczywiście punkt dla Ciebie -dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #18 Napisano 12 Lipca 2009 (edytowane) Miałem dziś trochę czasu i wlazłem pod auto,w opornicy jeden styk urwany,zamówiłem inną na allegro,teraz wiem czemu brak było szybkich obrotów wentylatora klimatyzacji,spięty na krótko pod akumulator zapyla aż miło,zobaczymy jak będzie po wymianie opornicy,więc jeśli komuś zadziała czujnik ciśnienia klimatyzacj ten w sprężarce klimatyzacji niech przyjrzy się wentylatorowi,chłodnica jest za słabo chłodzona i wzrasta ciśnienie w układzie więc zawór wywala część czynnika. U mnie po teście klimatronik zero błędów,chłodzi spoko zastanawiał mnie tylko ten zawór w sprężarce więc obserwowałem wentylator i po paru dniach byłem pewien że brak mu dużych obrotów.Reszte opiszę po wymianie opornicy może komuś sie przyda Edytowane 1 Grudnia 2011 przez Blop ort Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #19 Napisano 20 Lipca 2009 opornica wymieniona,dalej nie załącza mi się drugi bieg wentylatora klimatyzacji,wymieniony czujnik chłodnicy klimatyzacji, przejście na kablach do kostki pod zbiornikiem płynu wspomagania jest-dalej nie sprawdzałem bo nie wiem dokąd idą,wentylator klimy podmieniony,na vag com 311.2n brak błędów jakichkolwiek,samodiagnoza kliamatronika błędów brak,przekaźniki i bezpieczniki sprawdzone,klima nabita i sprawdzona-ciśnienia ok-nic nie mogę znaleź a wentylator jak nie miał drugiego biegu tak niema-może ktoś ma jakieś pomysły co go załącza lub na jakim kablu powinno pojawiać się napięcie lub masa aby włączyć szybkie obroty wentylatora Może ktoś posiada schemat elektryczny wszystkich kabelków klimatyzacji :638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #20 Napisano 20 Lipca 2009 u mnie 2 bieg załącza sie dopiero gdy temp otoczenia jest wyższa niż 30 stopni, poniżej tej temp jeszcze nigdy sie nie załączył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach