Skocz do zawartości
pobs

OffSet czyli jakie ET Felgi Do Passata - jak to ma się do realizacji???

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zestaw felg i proszę o pomoc; obleciałem pół neta, i większość na forum i nic dla siebie nie znalazłem z możliwych odpowiedzi ;)

 

Fele - 18"

-przód 9.5" ET 18

- tył 11" ET 12 :wstyd:

 

biorąc pod uwagę, że rozstaw śrób jest 5x110 (a nie jak w pasku 5x112) będzie musiał jeszcze dojść pierścień około 30mm ze zmianą rozstawu śrób., więc i et jeszcze się .... (no właśnie - powiększy czy zmniejszy)???

 

I teraz pytanie - ile cm fele te będą wystawały poza obrys auta, biorąc pod uwagę, że felga 8.5" z ET 35 jest około 10mm schowana pod błotnikiem???

I drugie pytanie - czy się zmieszczą (biorę pod uwagę poszeżanie błotników), a najbardziej chodzi mi o stronę wewnętrzną - czy nie będą tarły???

 

 

Proszę o pomoc, gdyż komplet może zniknąć lada dzień, a b. mi na nich zależy :D .

pozdrawiam, pobsik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
więc i et jeszcze się .... (no właśnie - powiększy czy zmniejszy)???

Na moją głowę to się zmniejszy. Tym większe et to bardziej się chowają. Czyli et 18 to już nieźle będą wystawać a do tego dodaj pierścień :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to Ci powiem tak nie ma szans zeby to jezdzilo po pierwsze jeżeli na przod chcesz wrzucic felgi o ET 18 to juz będą wystawały na zewnątrz o 17mm i jak jeszcze wrzucisz dystanse to ....... reszte dodaj sobie sam. w kazdym bądź razie ET jest w mm i im mniejsza liczba tym bardziej na zewnątrz i najprosciej to sobie wyobrazic patrząc na ET oryginalne felgi z ET felgi którą chcesz wrzucic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ET i tak jest małe a jak dodasz dystans to jeszcze bardziej będą wystawały.

Zamiast dystansu śruby pływające można spróbować założyć.

Wg mnie błotniki trzeba będzie sporo podgiąć i wywalić nadkola plastikowe albo je przerobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ET 18 to juz będą wystawały na zewnątrz o 17mm
z kąd to wiesz, że będą właśnie wystawały akurat 17mm a nie np. 55mm?????

czy brałeś pod uwagę, że przód będzie 9.5cala, a tył 11" ??

 

właściwie to jak mogę to obliczyć i czy ktoś wie, kiedy i jak szeroka felga z jakim ET jest na równi z przednim i tylnim błotnikiem w passacie???

 

---------- Post added at 23:14 ---------- Previous post was at 23:12 ----------

 

Zamiast dystansu śruby pływające można spróbować założyć.
masz jakieś namiaty na nie w zmianie z 5x110 na 5x112???

podaj mi jakiegoś linka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uuu będzie wystawać, i to nie mało...

Tył 11" przy ET12 wystawałby wg ,mnie sporo.

Pomyśl albo nad zmianą felg albo przeróbką nadkoli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podaję rónież linka do śrub pływających (correction pcd nuts) w UK

 

http://cgi.ebay.co.uk/ALLOY-wheel-bolts-14x1-5-pcd-correction-bolts-32mm_W0QQitemZ330277847660QQcmdZViewItemQQptZUK_Cars_Parts_Vehicles_Wheels_tyres_Trim_Nuts_ET?hash=item4ce618026c&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1689|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

 

 

 

EDIT:

 

Poniżej link gdzie można wyliczyć offset, jak będzie osadzone koło itd

 

http://www.morfed.net/wheel-offset-calculator/#vis

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dna007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uuu będzie wystawać, i to nie mało...
:D no nie mało :D tylko ile..... ? bo jak do 60mm na tyle i do 40mm na przodzie to jeszcze nie ma tragedii ;) i się wyciągnie błotniki

 

---------- Post added at 23:55 ---------- Previous post was at 23:49 ----------

 

linka do śrub pływających
co do tych śrób to z kąd wiecie, że mają być 14x1.5 a nie np.12x1.5???

 

I czy wogóle można ufać tym wynalazkom???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do tych śrób to z kąd wiecie, że mają być 14x1.5 a nie np.12x1.5???

 

I czy wogóle można ufać tym wynalazkom???

 

Mają być 14x1.5 - jest to średnic śruby i skok gwintu. 14mm średnicy śruby, i 1,5mm ma jeden pełny zwój śruby (inaczej - jeden pełny obrót wkręca śrubę o 1,5mm) - można to wyczytać w instrukcji bodajże.

Czy można temu ufać - nie wiem, ale to jedyna alternatywa dla dystansów.

 

P.S. Według moich obliczeń to przód będzie wystawał o ok 50mm a tył 45mm - aczkolwiek mogłem się gdzieś machnąć w liczeniu - sprawdze jeszcze raz

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od lini błotników (górnej krawędzi) i ile wziąłeś pod uwagę dystansu? czy liczyłeś bez?

a już widzę kalkulator :D

przód 23mm wychodzi *chyba :P

tył 40mm :wstyd: plus dystans, czyli nie ma tragedii :D:D:D

 

obliczenia robiłem przy sałożeniu, że fela 8" z ET20 jest na równi z blacharką ;)

Edytowane przez pobs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od lini błotników (górnej krawędzi) i ile wziąłeś pod uwagę dystansu? czy liczyłeś bez?

 

Tak to wymiary, odległości od górnej krawędzi (seryjnej) błotnika. Wartość bez dystansu, granica błędu to 1/4 cala czyli ok 6mm

 

EDIT: Mój błąd, wartości podane dla Passata 3b, dla 3bg będą inne, jak się doliczę to napiszę

Edytowane przez dna007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ludzie to nie ma szans jezdzic ja mam passata 3b i tam jest seryjnie ET 45 założyłem felgi o ET 35 i przy ostrzejszym zakrecie czy dolku mi tarlo o nadkola. ET sie liczy od zewnetzrnej krawedzi a to czy felga ma 8 czy 11 cali to i tak to sie chowa do srodka samochodu, z tym to jedynie problem jest ze moze sie oprzec o amortyzator. Jezeli chodzi o to ze wiem ze przy ET 18 juz bedzie wystawac o 17 mm dalej na zewnatrz w porownaniu do seryjnej felgi to to ze juz napisalem ze ET jest w mm i im mniejsze ET tym bardziej na zewnatrz wiec 35 - 18 to jest 17 mm prosty rachunek. do 3bg zeby bylo na rowno z nadkolami to ET by musialo byc ok 30 max 25 , kazde mniejsze ET bedzie sie wiazalo z poszerzaniem nadkoli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze kolega Eryk prawi. Kiedyś jak miałem Uno, mogłem zapodać felgi 4x100 (fiaty mają 4x98), pytałem u kilku gumiarzy co sądzą o śrubach pływających i mi odradzali (m.in. Pan Rybka). O wiele lepiej dać dystans z zmianą rozstawu co się wiąże z dużymi kosztami, a w twoim przypadku, ET wyjdzie już na minusie czyli o dużo za dużo. Ja osobiście na Twoim miejscu sprzedałbym felunie i szukał jakichś z odpowiednim odsadzeniem, bo napewno wyjdzie Cię to taniej niż przeróbka nadkoli (klepanie, szpachla, szpachla, szpachla, lakierowanie) o co najmniej połowę czyli miałbyś 2 komplety felg albo felgi i nówki gumki... ale zrobisz jak uważasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co z nowym nawierceniem 5x100 na aucie? (były by 2 rozstawy - 5x112 i 5x100) , tylko czy to zda egzamin i czy będzie bezpieczne???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W nawiercenie raczej bym się nie bawił, pewnie to tak samo "bezpieczne" jak te śruby pływające.

Na tych felgach masz rozstaw 5x110 czy 5x100 bo piszesz raz tak a raz tak?

Jeśli felgi mają rozstaw 5x100 to można by przełożyć zwrotnice od Bory lub Golfa 4 - aczkolwiek nie jestem w 100% pewien.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fele - 18"

-przód 9.5" ET 18

- tył 11" ET 12

 

kosmiczne wymiary jak dla passata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, fabryczne ET dla 16" to 37. Przy podanych parametrach i zmienianiu rozstawu śrub to druciarstwo. ET jest podawane w milimetrach, im mniejsze tym bardziej "na zewnątrz". Dokładając dystanse wychodzisz poza skalę! Weź pod uwagę, że takie koła nie będą stały idealnie płasko na drodze, geometria z kosmosu, będziesz nierówno darł opony, łożyska itp. Poza tym bez rozklepania błotników to raczej nie przejdzie. Takie auto to do salonu za szybkę jako demo car audio, ale nie do jeżdżenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I przód i tył będzie Ci wystawał około 45-50 mm (nie liczę pierścieni). Moje felgi 8,5'' ET35 wystają około 12 mm z przodu, z tyłu mieszczą się dobrze.

O ile na tyle da się to przeżyć, o tyle z przodem bym nie ryzykował. Nie naciągniesz na to opony mniejszej niż 235, a nawet radziłbym trochę większą, taka opona na przodzie znacznie utrudnia już jazdę, a o komforcie w ogóle zapomnij (choć to już rzecz gustu).

Kwestia tarcia o plastikowe nadkola to nie problem, bo zawsze można je przyciąć.

Obawiam się, że wyciąganie nadkola niewiele Ci da, bo bardzo ciężko jest wyciągnąć o 40mm.

Kolejna sprawa to inny rozstaw śrub, przy takich kołach ja bym zapomniał o jakichkolwiek śrubach pływających, nie chciałbym że koło wyprzedziło mnie przy prędkości 130 km/h ;).

 

Podsumowując: szukaj dalej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem 10,5''x18 ET 25 na tył to nie było szans żeby to weszło,musiałem sprzedać,najlepiej ET szukać min 50,bywają ET54 ,wtedy dystansem regulujesz sobie odsadzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności