Skocz do zawartości

eryk

  • Liczba zawartości

    64
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O eryk

  • Urodziny 13.10.1985

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Szczecin

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.8T 150KM (AEB)
  • Rok produkcji
    1999
  1. Dzięki za odpowiedzi przede wszystkim zmyłką było to że różnica temperatur pomiędzy zegarem a sterownikiem wynosiła 12 stopni, ale na szczęście przyjechała audi z silnikiem AEB więc można było poćwiczyć bez kosztów. różnice temp. poraz kolejny powodował czujnik w co nie mogłem uwierzyć że dwa poprzednie w tym jeden oryginał były w ten sam sposób uszkodzone. Po wymianie na oryginał z aso już było jasne że dodatkowym problemem był termostat, bo silnik nagrzewał się do 80 st i podczas przyspieszania temp spadała do 75. Po wymianie wróciła pełna moc. A co do mocy to czujnik temp ma bardzo dużo wspólnego ponieważ połączony jest na jednej masie z czujnikiem poł. wału, spalania stukowego 1 i 2 i paroma jeszcze czujnikami.
  2. Witam na wstępie dodam że jestem mechanikiem i pracuje na warsztacie + tuning i po prostu brak pomysłów mam nadzieje że pomożecie. Mam passata 1.8T AEB (po modyfikacjach opisanych w dziale tuning) i problem jest następujący na desce temperatura wzrasta normalnie jak zwykle do 90 st i ani drgnie natomiast sprawdzając vagiem temp na wskaźniku jest na wolnych obrotach 78st a podczas jazdy waha się pomiędzy 74-81 st. i co dziwne gaszę silnik z podłączonym vagiem i temperatura sobie rośnie do 91 st. no ale co lepsze sprawdzam temperature w sterowniku i tam podczas jazdy w granicach 64-72 st (dodam ze wskazówka na desce cały czas pion) na wolnych 74st a na wyłączonym silniku 78 st . Aha dodam że cuda z temp silnika zaczęły się dziać jakieś 2 miesiące temu, silnik na desce nagrzewa się do 90 a przy ostrym przyspieszeniu wskazówka opadała o jedną kreskę no to czujnik do wymiany na miejscu był firmy FACET ok zakładam i problem znikną samochód zrobił się żwawszy po problemie. mineły dwa tygodnie i czuje ze samochód jakby osłabł na hamownie i brakuje 20KM podłączam KTS-a biore na czujnik temp. a tam skacze temp. pomiędzy 70 a 110 st na wolnych obrotach. No ok drugi czujnik tym razem VW zakładam wszystko ok moc wróciła temp. stoi w miejscu no i jakiś tydzień temu wjeżdżam na hamownie o tu znowu brak 20 KM no to pierwsze co temperatura no i tam 75 st następny czujnik i nic się nie zmienia nowa wiązka puszczona bezpośrednio od czujnika z nową wtyczką do sterownika i nic, zmieniony program i nic zostaje chyba sterownik już skończyły nam się pomysły nie wiem może termostat ale dlaczego na desce jest 90st. Ma ktoś jakiś pomysł ?? bo zwariuje
  3. no i chyba ostania aktualizacja wątku. Pasior został odpowiednio przygotowany do sezonu jak widać na zdjęciach, dodatkowo nowy czujnik temperatury bo stary zaczął głupoty pokazywać no i nowy zbiorniczek wyrównawczy żeby ładniej pod maską było oraz wysłałem słupki do flokowania, wyszły całkiem fajnie a także napełniona i odgrzybiona klima. No a raczej ostatni wątek bo Passat idzie na sprzedaż (wkrótce w dziale sprzedam) bo przyszedł czas się ogarnąć i przez jakiś czas nie będę miał czasu i zapewne pieniędzy na moje motoryzacyjne fantazje, no a jak już wyjdę na prostą to wezmę się za budowę Passata 4motion 2,7 biturbo oooooo tak
  4. Passat trzyma sie nieźle obecnie dopieszczam detale przed sezonem. Turbo trzyma się nie źle dolot suchy luzy na wirniku w normie zrobiłem na niej prawie 8 tys km. nie wiem czy to chinol ale raczej obstawiałbym na regenerowaną k04-15 z wstawionymi większymi wirnikami czyli hybrydę
  5. przyszedł czas na odświeżenie tematu. po niezliczonej ilości pomiarów okazało się że poprzedni wykres co wrzuciłem był zawyżony (hamownia miała chyba dobry dzień) wszystko to co było na wykresie trzeba by obniżyć o jakieś 35 punktów czyli było jakies 230km i 335NM. wkurzony wziąłem się za poważne potraktowanie tematu i do roboty: - wałki adr - nowy rozrząd - nowe koło rozrządu (stare miało pęknięty klin) - nowe mocniejsze wszystkie obejmy - nowe oringi na wtryskiwacze - izolująca uszczelka kolektora ssącego - powiększenie (dopasowanie) kanałów w kolektorze i w głowicy - nowy zawór n75 z audi rs2 - nowe przewody od sterowania turbo - nowe przewody ciśnieniowe - nowe świece irydowe denso .....chyba to wszystko trochę to zajęło z powodu braku czasu no ale jest niezły wynik ale poniżej moich oczekiwań, no ale jeszcze to nie koniec muszę pogłówkować bo myślę że turbo ma większy potencjał chciałbym ugrać jeszcze z 10-15km i 20Nm, walka trwa
  6. polatałem wczoraj sobie samochodem no i była piękna sprawa wydech pięknie pracuje nie jest za głośno samochód pięknie się wkręcał na obroty cisnąć go od dołu to do 4000 obr program trzymał ciśnienie w okolicy 1,2 bara o powyżej 4000 już pełen ogień ciśnienie 1,5 bara (czyli wcześniej jakaś mała nieszczelność była) i pełna wgniotka w fotel, myśle sobie idealnie jutro hamujemy samochód w pracy. no i dzisiaj wjazd na rolki a tu 200km i 270 Nm myślę sobie że chłopaki jaja sobie ze mnie robią w niedziele wszystko ok a dzisiaj co, więc ogień na asfalt a tu rzeczywiście nie ma czym jechać doładowanie ok 1,1 - 1,2 . po pracy od razu zderzak na ziemię no i jest wąż z turbo się zsuną do połowy zapakowałem go na miejsce i na asfalt 3 bieg gaz w podłogę a tu doładowanie 1,7 bara więc odpuszczam bo trochę za grubo turbo chyba przeładowuje wjazd na rolki no i lepiej 240km i 340 Nm ale 5500 obr i moc prawie pionowo w dół. ZWARIUJE z tym samochodem chciałem dobrze a wyszło jak zwykle jutro będę walczył z tym złomem z nowu więc wałki idą na dalszy plan MASAKRA a VW mania już tuż tuż
  7. w między czasie zrobiłem drugą część wydechu na rurze 2,5 cala i dołożyłem jeszcze jeden tłumik czyli łącznie jest ich trzy. jak również rury do fmic przerobiłem i dałem do pospawania tigiem. No i z racji że nie wytrzymałem do jesieni zakupiłem wałki od ADR-a i cały kompletny rozrząd i w poniedziałek po pracy zabieram się do dzieła. Pomierzyłem je i zarówno w ssącym jak i wydechowym krzywki są wyższe o 1mm do moich więc jak tylko założę od razu hamownia i zobaczymy co tam wyjdzie z tego wszystkiego
  8. prostuję błąd jaki napisałem ze sprzęgłem sprzęgło które założyłem jest od 1,9 tdi AWX o nr kompletu sachsa 3000 844 701 i zarówno diesel jak i benzyna mają po 23 zęby na tarczy sprzęgłowej. Jak ktoś chce żeby było taniej wystarczy założyć sam docisk od AWXa tylko o średnicy 228mm (występowały 2 rodzaje 228mm i 240mm) a przy okazji wrzucam fotki na których widać rzeczywistą wielkość założonych klamotów.
  9. heh dzieki, jeszcze na co sie pokuszę to jak na jesieni będę robił rozrząd to wrzucę wałki od ADR i może do 270 KM się doturlam
  10. na poprzednim turbo jeździło się hmmmm jakby bardziej normalnym autem bo turbo od razu wstawało tutaj jednak żeby była pełna moc trzeba wejść na wyższe obroty ale za to nie ma takiego uderzenia momentu z dołu tylko łagodniej wszystko narasta no i samochód cały czas ciągnie do 6 tys obr nie ma żadnego dołka i łatwiej jest ruszyć bo moment jest wyżej a najbardziej jestem zadowolony ze sprzęgła. No a teraz trzeba samochód doprowadzić do wyglądu. Zająłem się tuningiem a reszte trochę zaniedbałem trzeba go ogarnąć i poukładać klamoty pod maską żeby była odpowiednia prezencja do mocy
  11. no i w końcu klamoty założone i auto lata wykres narazie nie jest może idealny ale wynik niezły. Zamontowałem turbo i kolektor doładowanie 1,4 bara do 6000 obr a ze sprzęgła zrezygnowałem bo odkryłem jak tanio zrobić w passacie 1,8t sportowe sprzęgło a mianowicie pasuje od 1,9 tdi 115 i 130 km tylko że w niektórych modelach bo jedne miały 23 zęby a inne 28 jak w 1,8t. sprzęgło klei jak głupie pedał jest twardszy no ale po za tym jest idealnie. nr sachsa dla chętnych do przeróbek 3000 950 604
  12. Zabawki odebrałem w niedzielę, więc teraz pozostało znaleźć dwa lub trzy wieczory na zamontowanie i relację z wrażeń no ale niestety to będzie dopiero gdzieś za dwa tygodnie
  13. downpipe zrobiony zdjęcia poniżej. No jest głośno głośniej niż na tym tłumiku co miałem który był co prawda jeden ale bardzo duży więc będę musiał zapakować jeszcze jeden tłumik gdzieś po środku, ale za to dźwięk jest piękny szczególnie na wyższych obrotach no i mam wrażenie że samochód lepiej się zbiera ale to może takie wrażenie przez dźwięk. W poniedziałek biorę się za malowanie zacisków na czarno.
  14. no 3 calowy to bedzie tylko sam początek mniej więcej do miejsca w którym zaczyna się tunel środkowy tam pakuje tłumik który ma wej 3" a wyj 2,5" i reszta zostaje 2,5" i na końcu 2,5" tłumik końcowy przelotowy. A większego turbo nie kupuje bo cena ok 5 tys zł za gt2x na którym może bym spróbował polizać 300 ale to już za duże koszta spróbuje na tym dojśc do 240/350 będę zadowolony i na ten projekt wystarczy za jakiś czas może spróbuje zrobić jakiegoś bardziej szalonego passka 4x4
  15. Z tego co piszą jest to Upgrade K04-15. Ma ona większy kompresor z 51/38 na 56/42. w polsce widziałem też robią takie przeróbki np Karambol albo scrollproducts.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności