Skocz do zawartości
przemo81

włączenie kimy = spadek obrotów i słabsze wkręcanie na obroty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono,

mam ostatnio problem, kiedy uruchomię klimatyzację (mam ręczną, ale to chyba bez znaczenia) to wyraźnie spadają obroty, z przepisowych 900 na ok. 750, auto się trzęsie. Poza tym jak mam włączoną klimę, zdecydowanie gorzej wkręca się na obroty i auto jest słabsze.

Uruchomienie sprężarki klimy powoduje powstanie hałasu z okolic tejże sprężarki. Podejrzewam więc łożysko tego elementu, bo rano na zimnym kiedy po nocy włączam słychać świst z okolic sprężarki. W miarę nagrzewania auta dźwięk zanika i pojawia się kiedy włączę klimę.

Czy owe łożysko może powodować na tyle obciążenie całego układu napędowego, by tak spadały obroty?

Czy może macie inne sugestie dotyczące tego problemu.

Dodam, że ma to miejsce i na benzynie i na gazie.

pomóżcie proszę.

Przemek

Edytowane przez przemo81
dodanie zdania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że Twoja diagnoza jest bardzo prawdopodobna, i jako pierwsza powinna być sprawdzona :) Ewentualnie później można szukać dalej przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam więc łożysko tego element

Już o tym pisałem , to łożysko na kole pasowym to wolne koło , pracuje cały czas niezależnie czy klima włączona czy nie , sprzęgło magnetyczne powoduje sprzęgniecie wałka sprężarki z kołem pasowym, więc opory w klimie to albo rozsypująca się sprężarka albo brak oleju w niej. Jedź na spuszczenie freonu to się dowiesz czy był olej w kompresorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

do dzisiaj pięknie działała mi klima, nabijałem ją z dwa miesiące temu. Na postoju przy zapalonym silniku podczas włączenia zaczęły spadać/falować obroty, aż silnik zgasł! Otworzyłem maskę i zobaczyłem dymek z okolic sprężarki klimy.

 

Zatarło się łożysko w sprężarce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba zdiagnozowałem swój problem. Nie będzie to raczej nic ze sprężarką. Mam problem z regulatorem wolnych obrotów (silnikiem krokowym). Nie trzyma wolnych obrotów i w ogóle nie reaguje on na obciążanie silnika np. klimą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie gdy włączę klimę to auto się "krztusi" aż w końcu zgaśnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie gdy włączę klimę to auto się "krztusi" aż w końcu zgaśnie
Ale to na jałowych obrotach? A jak się zachowuje jak podniesiesz obroty na 2-3 tys i wtedy włączysz klime?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do ECU powinien dochodzić/być podawany sygnał że klima/sprężarka jest włączona - powoduje to stabilizację/zwiększenie obrotów (nie pamietam na który pin - zaleznie chyba od wersji silnika/ECU) przy pracy z włączoną sprężarka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer powinien sam wykryć spadek obrotów i wyregulować je, podobnie w przypadku włączenia jakiegoś soczystego odbiornika prądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie wszystkie silniki tak mają, ale niektóre tak - ECU otrzymuje info o załączeniu klimy i od razu "wie" że ma podnieść obroty, a nie czekać aż spadną.

Tak na szybko - np TEN wątek i np poniższy rysunek

 

ecuv.th.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie. Niedawno rozwiązałem opisany na początku problem. Po wymianie przepustnicy z nastawnikiem wolnych obrotów i czujnikiem poł. przepustnicy problem ustąpił. Przepustnicę kupiłem oczywiście używkę ale w bdb stanie.

pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie gdy włączę klimę to auto się "krztusi" aż w końcu zgaśnie

 

przyczyną była zatarta sprężarka, po wymianie na używkę wszystko lata w najlepsze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a też sie dołącze.mam dołożony climatronic i widze w autodacie że mój komp z silnika ma wejście sygnału z climy,nie wiecie może czy to ma być + albo - albo inny sygnał???

Silnik 1.8 PF climatronic ori z B3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności