Skocz do zawartości
Gość MadMaxSpeed

SILNIK 2E nie pali na ZIMNYM co zrobić ??

Rekomendowane odpowiedzi

Inne objawy to po odpaleniu na Pb obroty zawsze są ok 900-1000.

Powinny być chyba ok 2000 i pomału schodzić (gdy silnik zimny oczywiście).

Tysiąc , tysiąc dwieście na zimnym to ideał....

 

Po ściągnięciu kostki z czujnika temp. cieczy nic się nie zmienia, nie zapali na Pb.

Tak w ogóle to jaki powinien być kolor czujnika w tym silniku ?? Mam żółty.

Dokładnie to jest tak jak pisze Daniel, chyba że masz wersje z podwójnym czujnikiem.

Tak się zastanawiam , żółty, był taki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reset też nic nie dał (znaczy aku odpięty na 2 godz.).

Czyli założyć niebieski ?? Ok podmienię.

Pamiętam, że na początku jak go kupiłem, jak był zimny, to miał wyższe obroty i powoli schodziły w dół.

No i czujnika chyba też nie zmieniałem, ale tego nie jestem pewien

Aha. Raczej wersji z podwójnym czujnikiem nie mam, bo mam pojedyńczą kostkę na 4 kable.

Choć z etki po vinie wychodziły mi 2 czujniki...

Aha autko ma climatronica jeżeli na coś to wpływa (czujnik)

Edytowane przez Robi_GT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Reset też nic nie dał (znaczy aku odpięty na 2 godz.).
Nie tędy droga ;)Skoro masz jeden czujnik to inna para kaloszy, nie wiem jaki powinien być jego kolor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Reset też nic nie dał (znaczy aku odpięty na 2 godz.).

Dobrze postudiuj forum bo tak 2E nie zresetujesz.

No niby jest żółty i to właśnie czteropinowy, pin 1 i 3 na sterownik a jego oporności są takie

0 stopni; 5000 – 6500 ; Ohm

10 stopni; 3250 – 4500 ; Ohm

20 stopni; 2200 – 3000 ; Ohm

30 stopni; 1500 – 2000 ; Ohm

40 stopni;; 1000 – 1400 ; Ohm

50 stopni; 725 – 925 ; Ohm

60 stopni; 535 – 675 ; Ohm

70 stopni; 400 – 500 ; Ohm

80 stopni; 275 - 375 ; Ohm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Reset też nic nie dał (znaczy aku odpięty na 2 godz.).

szukajcie a znajdziecie:

http://forum.vw-passat.pl/threads/17528-silnik-2E-sztuczki-i-kruczki?highlight=sztuczki

 

 

Raczej wersji z podwójnym czujnikiem nie mam, bo mam pojedyńczą kostkę na 4 kable.

Choć z etki po vinie wychodziły mi 2 czujniki...

były 2E z dwoma czujnikami i były z jednym. ten z jednym czujnikiem to tak jak pisze Włodek fabrycznie był to żółty czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym resetem to nie wiedziałem :] Mechanik mi tak doradził.

Dzięki qdlik. Spróbuję, tylko najpierw trzeba go odpalić :(

A tu cały czas mróz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, skoro już odgrzebane..

U mnie był problem z Hall'em, walnęło na gazie, wywaliło zabezpieczenie w dolocie i zdechł. Po wymianie Halla i ustawieniu rozrządu(jak się okazało był przestawiony) na gazie pali, po odpowiedniej regulacji, ale bez ssania, a na benzynie nawet nie odpala. Jeśli się go przerzuci z gazu na benę, to działa tylko jeśli trzyma się wciśnięty pedał gazu. Jakieś złote myśli może chłopaki? Obstawiam silnik krokowy, ale nie jestem pewien, a to jest wydatek, więc na ślepo nie chcę ryzykować, auto i tak za dużo mnie już kosztuje :/ Help? pzdr

 

p.s. zapłon ustawiony prawidłowo, świece, kable i kopułka nowe. Dolot obstawiam, że nie jest naruszony, bo zachowuje się inaczej niż przy dziurze w dolocie na poprzedniej, przed usterkowej konfiguracji.

 

p.s.2: czujnik temperatury to też nie w tę stronę.

Edytowane przez Carnal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to był zawór krokowy to na gazie tez nie powinno być wolnych obrotów, odłaczaj co sie da i obserwuj zmiany, jeśli masz sonde to od niej bym zaczął, reset sterownika, a ichyba jest u ciebie coś takiego jak stycznik wolnych obrotów, dobrze obejrzyj elektryke przy przepustnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reset nie pomógł, sondy brak. W przepustnicy nie ma czegoś takiego, do PB[przynajmniej mojego], b.podobny do 2E, ale czegoś takiego nie ma. I wcześniej to działało :/ Obstawiam coś mechanicznego, a nie związanego z elektryką. A kwestia wolnych obrotów na gazie - jest założony prosty stag, i walo gazem w dolot, więc mechaniczne podkręcenie mieszanki rozwiązało problem, ale ssania brak nadal. Stąd przypuszczenie, że to krokowiec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy sterownik dostaje napięcia.

Bankowo nie pracuje na benzynie gdy silnik jest rozgrzany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, za głupie pytanie, ale gdzie go odnajdę? No i pytanie nr 2, za co odpowiada silnik krokowy w takim razie i co jeszcze odpowiada za wolne obroty/ssanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli uważam że nie pracuje silnik gdy jest ciepły.

Za wszystko o co pytasz odpowiada sterownik.....

....musiałbyś upewnić sie ze przekaźnik podaje plus na sterownik...a potem na wtyczce sterownika sprawdzić czy faktycznie tak jest.

Są przypadki że na braku zasilania sterownika (jest ich przynajmniej dwa) silnik pracuje ,kulawo ale jednak.

No i najważniejsze to to że na gazie silnik chodzi bez przepływomierza a na benzynie nie.

Zatem sprawdź napięcia na przepływomierzu.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie sterownik - Digifant/komputer. Podmieniałem na inny jest tak samo. Faktycznie sprawdzę napięcie przy samym krokowcu czy dochodzi. Jeśli tak, to znaczy, że krokowiec(albo reg. ciśnienia paliwa), jeśli nie to kabel. Dzięki Włodku.

 

Co do przepływki, to wystarczy zmierzyć czy w ogóle jest napięcie jakiekolwiek po przekręceniu zapłonu czy coś więcej? Klapka chodzi bez problemu.

Edytowane przez Carnal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór krokowy..hmmm? Sprawdzić napięcia warto.

Reg. ciś. paliwa-jeśli masz pod niego podłączone podciśnienie i byłby nieszczelny (czytaj. nie trzymał ciśnienia) to już dawno dałe podciśnienie miałbyś zarzygane benzyną.

Na przepływce sprawdzasz zasilanie 5 V -piny 3 i 4-zapłon właczony silnik zgaszony

na pinach 2 i 4 podczas pracy silnika płynnie zmienia sie napięcie między około 1 a 5 V ,zależnie od otwarcia przepustnicy.

Piny 1 i 4 to rezystancja czujnika temp. powietrza zasysanego,-najlepiej zmierzyć na odpiętej wtyczce

wartości takie same jak czujnik temp. płynu czyli 0 stopni to 5000-6500 Ohm

20 stopni to 2200-3000 Ohm.

Numeracja pinów jest na gnieździe przepływomierza albo na wtyczce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry za odkop,

 

Sprawdź czy sterownik dostaje napięcia.

Bankowo nie pracuje na benzynie gdy silnik jest rozgrzany?

 

Sprawdziłem, pracuje na benzynie gdy jest rozgrzany, kulawo, ale pracuje. Niestety przy obecnych temperaturach ciężko jest mierzyć cokolwiek na parkingu, więc z elektryką się wstrzymam do cieplejszej aury i może w jakimś podziemnym parkingu pokombinuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompka paliwa przypadkiem nie na wykończeniu? albo rurka dziurawa od benzy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nadal lipa z odpalaniem przy minusowych temeraturach.

Dodam, że wymieniłem cały silnik (w starym, w tłoku były dwie dziury).

Myślałem, że usterka zostanie wyeliminowana wraz z wymianą, ale się myliłem.

Wychodzi na to, że sterownik chyba.

Resetuje go jeszcze raz i zobaczę.

Jak odpalę na gazie, przełączę na benzynę, to gaśnie od razu.

Dopiero jak pochodzi troszkę, zagrzeje się, to wtedy pracuje na benzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam, że wymieniłem cały silnik
a kolego przekładałeś czujniki ze starego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a kolego przekładałeś czujniki ze starego silnika?

Tylko oleju, reszta inna .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
reszta inna .

Sonda i przepływomierz też?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności