Skocz do zawartości
Gość MadMaxSpeed

SILNIK 2E nie pali na ZIMNYM co zrobić ??

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli wszystko było razem to raczej twoja diagnoza może być słuszna... próbowałeś auto pod VAGa podpiąć?

Sonda
właśnie sonda mi też na myśl przyszła ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sonda i przepływomierz też?

No sonda i przepływka została stara...

 

próbowałeś auto pod VAGa podpiąć?

A gdzie jest wtyczka ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No sonda i przepływka została stara...
może być sonda uszkodzona trzeba ją sprawdzić...
A gdzie jest wtyczka ??
pod osłoną lewarka zmiany biegów ściąga się ten plastik i tam powinny być..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK

Jutro kolejne próby.

A gdy odepnę sondę to powinien odpalić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A gdy odepnę sondę to powinien odpalić ??

No tak nie zabardzo..sonda nie ma wpływu na rozruch ale mogła rozstroić sterownik.

 

A gdzie jest wtyczka ??

To że jest wtyczka nie znaczy ze sterownik jest diagnozowalny...trzeba by upwenić sie jakiego masz digifanta i czy wychodzi z niego pin na diagnostykę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To że jest wtyczka nie znaczy ze sterownik jest diagnozowalny...
właśnie na forum się doczytałem że diagnostyka tej jednostki jest dość oporna i czasem na VAGu przy 2E odzywa się ABS a sterownik silnika milczy... Edytowane przez maciek1863

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja tylko odpowiem na mój przypadek który opisałem na początku tego tematu i próbowałem rozwiązać problem z kolegą lebow Włodkiem i niestety nic nie pomagało jak zimny kręciłem z ok 6-8 razy by odpalił do czasu a mianowicie po świętach B.N. wystawiam auto z garażu i nagle auto zgasło szybka diagnoza brak iskry idę dalej cewka nie daje iskry mamy przyczynę wymiana cewki z modułem i ku mojemu zdziwieniu auto na zimno pali od dotyku i tu jest cały problem bo te odpalanie przeniosło mi się na ciepły silnik a mianowicie zimny pali od dotyku a jak złapie temperaturę muszę się nieźle nakręcić by odpalić co prawda pomogło mi to w te mrozy ale zgłupiałem już do końca że usterka odwróciła się o 180stopni głowa mała. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano takie to 2E jest upierdliwe, czułe na każdą pierdołę, zapłon nie w tą stronę ustawiony -będą problemy z rozruchem,

Reg. ciśnienia nie trzyma-znów nie chce drysać, nawet na ciepłotę świec "bydle: jest czułe, no jest upierdiwy jak diabli ale i tak lubie ten silnik, ciągnie jak rakieta a i ostatnio jak uszczelke pod miską wymieniłem to mi zużycie oleju spadło do ...praktycznie wcale oleju nie ubywa na tyle km co ja natłuczę...moja rada dla wszystkich co maja LPG w 2E...chcecie mieć świety spokój z fochami silnika to albo zostawcie emulacje "na masę" albo wywalcie krokowy gazu i odłączcie sondę....w poprzednia zimę też miałem problemy....nie mogłem czasami z miejsca ruszyć...naszukałem sie , nasprawdzałem..i nic wszystko jak w najlepszym porządku....odkad mam emulacje "na mase" teoretycznie nie otwieram maski.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ano takie to 2E jest upierdliwe, czułe na każdą pierdołę, zapłon nie w tą stronę ustawiony -będą problemy z rozruchem,

Reg. ciśnienia nie trzyma-znów nie chce drysać, nawet na ciepłotę świec "bydle: jest czułe, no jest upierdiwy jak diabli

faktycznie delikatny ten diabełek ale za to jest już czym jechać bez krzyku przy wyprzedzaniu typu "jedź dziadziuś jedź!" :jasne
teoretycznie nie otwieram maski
no chyba żeby popatrzeć na ten piękny silnik :D sorry za OT Edytowane przez maciek1863

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
albo wywalcie krokowy gazu i odłączcie sondę
Zrobiłem tak jakieś 2 lata temu i teraz w zimie odpala na dotyk nawet przy bardzo słabym aku, nie raz odpalam swoim passatem audi a4 i hyundaia (2001r) sąsiada:) O dziwo z odłączoną sondą chodzi w miarę przyzwoicie na pb, przy niskich obr trochę kuleje ale powyżej 2tyś ciągnie ładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponowny reset nic nie dał.

Dziś rano miałem dziwny przypadek.

Odpalił na Pb (jako że było tylko -4*C), jednak miał tylko wolne obroty.

Przy dodawaniu gazu obroty skakały na max 1500 i z powrotem na jałowe.

Za nic nie wchodził na obroty. No to przełączam na LPG i jedzie.

Jednak też nie wchodził na obroty, gdzieś tak do 2000. Prędkość max jakieś 40km/h.

Spalanie na MFA : 5.9L i spada :D

Po 5km puściło i wszystko wróciło do normy.

Gdy zajechałem do pracy, wjechałem na halę, maska do góry i szukam co tu nie tak.

Wszystko na swoim miejscu. Ale zza kolektora wydostawał się dym.

No to ściągnąłem dolot, latarka w dół, a tam się kopci wygłuszenie na przegrodzie.

Przy przekładce silnika, zahaczyłem o tą aluminiową osłonę i wygłuszenie było luźne.

No i się zajęło od dwururki. Fart, gdyby nie ta usterka, to nawet bym nie zajrzał pod maskę.

I mógłby się Pasek spalić ...

Przy okazji odkryłem urwany środkowy kabelek od wtyczki do potencjometra od przepustnicy.

Czy mógł mieć on wpływ na odpalanie ?

A tak przy okazji, to co mogło być przyczyną porannej ustetki ??

Edytowane przez Robi_GT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy okazji odkryłem urwany środkowy kabelek od wtyczki do potencjometra od przepustnicy.

:wmorde

Przecież to jeden z newralgicznych czujników w tym silniku....postykaj wtyczkę, zrób reset i po kłopocie.

Na samo odpalanie potencjometr nie ma wpływu ale sterownik dostaje głupie sygnały i potem biedny nie wie czy odpalić czy dać kierowcy do rozumienia aby ukorzył się trochę pod masą...:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Włodek.

Czyli jutro kolejny reset :)

A co do porannej usterki, może to być sonda ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do porannej usterki, może to być sonda ??

Wszystko przez ten urwany kabelek, potencjometr ma wpływ na zapłon, jago brak lub awaria powoduje brak przyspieszenia zapłonu a co za tym idzie totalna utrata mocy silnika czyli brak możliwości wejścia na średnie obroty....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym tu obstawiał nie tylko ten kabelek co podłączyłeś, ale jakbyś miał skądś przełożyć przepływke,

odłaczysz przepływke to na benzie za hu.. nie odpalisz, a na gazie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawór krokowy..hmmm? Sprawdzić napięcia warto.

Reg. ciś. paliwa-jeśli masz pod niego podłączone podciśnienie i byłby nieszczelny (czytaj. nie trzymał ciśnienia) to już dawno dałe podciśnienie miałbyś zarzygane benzyną.

Na przepływce sprawdzasz zasilanie 5 V -piny 3 i 4-zapłon właczony silnik zgaszony

na pinach 2 i 4 podczas pracy silnika płynnie zmienia sie napięcie między około 1 a 5 V ,zależnie od otwarcia przepustnicy.

Piny 1 i 4 to rezystancja czujnika temp. powietrza zasysanego,-najlepiej zmierzyć na odpiętej wtyczce

wartości takie same jak czujnik temp. płynu czyli 0 stopni to 5000-6500 Ohm

20 stopni to 2200-3000 Ohm.

Numeracja pinów jest na gnieździe przepływomierza albo na wtyczce.

 

Sorry za odkop. Zrobiło się cieplej więc miałem chwilę na miernik. Krokowiec dostaje 12V, przepływka ~5V, silnik nadal nie bangla jak powinien :/ Może jednak jest to kwestia "zawieszonego" krokowca? Zatarł się np. na jednej pozycji i mimo, że czuć i słychać, że coś tam w nim pracuje to nie otwiera/zamyka się? Już mi powoli pomysłów brak :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaki sygnał idzie z przepływki, potencjometr przepustnicy ma podobne napięcia do przepływki, zewnętrzne piny to zasilanie, wewnętrzny to sygnał (o ile dobrze pamiętam).

Radzę Ci również sprawdzić przekaźnik od zasilania sterownika, u mnie czasem nie trybi ale od razu wiem bo silnik szarpie, lekko go poprawiam w skrzynce i momentalnie silnik odzyskuje równą pracę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności