tomek Zgłoś #21 Napisano 14 Czerwca 2013 czy już pozdjęciu zderzaka wymiana jest na tyle łatwa, że można te żarniki włożyć nie zarysowując ich i nie ustawiając krzywo? Wiem, że przy wymianie zwykłych żarówek w niektórych autach można taką żarówkę włożyć na niemalże milion sposobów, bo żarówki można obracać i przekrzywiać w oprawce. Czy tutaj jest tak samo? Ściągasz zderzak i odkręcasz lampę. Później odkręcasz 3 śrubki z dużego dekielka i go zdejmujesz. Przekręcasz wtyczkę od przetwornicy i ją ściągasz. Przekręcasz zabezpieczenie żarnika i gotowe. Żarnik chyba montuje się w jednej pozycji więc nie powinno być problemu z jego założeniem. Zresztą jak już wszystko pościągasz to przyjrzyj się wszystkiemu dokładnie albo zrób zdjęcie jak umiejscowiony jest żarnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #22 Napisano 14 Czerwca 2013 zy już pozdjęciu zderzaka wymiana jest na tyle łatwa, że można te żarniki włożyć nie zarysowując ich i nie ustawiając krzywo? I tak musisz zdemontować lampę. Przyznam, że w chwili obecnej moje światła to tragedia, praktycznie każde nowe auto jadące za mną, nawet ze zwykłymi światłami, sprawia że widzę przed sobą swój cień Auto kupiłem w 2008 roku, obstawiam zatem, że caly czas mam w nim oryginalne żarniki z fabryki. Powiem tak raczej nie oczekuj wielkiej poprawy bo pewnie masz zajechana odbłyśniki. Tutaj masz fotkę moich: (oczywiście lewa strona stary, prawa zregenerowany) Ja zregenerowałem odbłyśniki (a raczej kupiłem zregenerowane, wymieniłem a swoje odesłałem) wyczyściłem soczewkę i szybę od środka a z zewnątrz wypolerowałem reflektory. Żarników nie wymieniałem bo nie miałem kasy na oryginały. Efekt zupełnie inne światła. Wcześniej miałem tak, że nawet polonez jadący z tyłu oświetlał mi drogę przede mną, teraz praktycznie tylko nowe auta dają efekt cienia przede mną. Dlatego uważam, że sama wymiana żarników nie da spodziewanych efektów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #23 Napisano 15 Czerwca 2013 Dokładnie z reszta na youtube jest kilka filmików np Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #24 Napisano 16 Czerwca 2013 (edytowane) Dzisiaj podejmę próbę wymiany żarników, więc spróbuję przy okazji przyjrzeć się tym odbłyśnikom. michal_tmi, gdzie kupiłeś te zregenerowane odbłyśniki, ile to kosztowało? A może ktoś wie ile kosztują nowe? Edytowane 16 Czerwca 2013 przez viator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #25 Napisano 16 Czerwca 2013 gdzie kupiłeś te zregenerowane odbłyśniki, ile to kosztowało? Koszt całkowity ok 90zł za sztukę. Ja kupiłem na allegro (wpisz "passat odbłyśnik"). Najpierw zapłaciłem trochę więcej za sztukę ale swoje zużyte wysłałem wysyłką za pobraniem do sprzedawcy i odzyskałem kasę. Nowych nie ma sensu szukać bo po pierwsze jeżeli w ogóle będą dostępne to na pewno będą bardzo drogie. A regeneracja jest robiona tą samą technologią co produkcja nowych więc nie ma co przepłacać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #26 Napisano 19 Czerwca 2013 Wymieniłem palniki i choć zmiana nie jest spektakularna, to jestem zadowolony - jest dużo jaśniej niż było. Zrobiłem troche zdjęć, w wolnej chwili postaram się wrzucić na forum. Zainteresuje się jednak tematem odbłyśników. michal_tmi, czy ty po wymianie miałeś efekt jak w nowych autach? Czy też może światła wprawdzie mocniejsze, ale dalej takie mdłe? Na pewno wiesz o co mi chodzi, w nowych autach ksenony są zupełnie inne niż w starych audicach i passatach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #27 Napisano 19 Czerwca 2013 (edytowane) Regeneracja odbłyśników, czyszczenie soczewek i polerowanie kloszy pomoże głównie na ilość światła niestety ale tego "mdłego" świecenia w dużej mierze nie poprawi... Na dniach postaram się opisać i przedstawić rozwiązanie tego problemu. Istotna jest tutaj sama soczewka która fabrycznie jest wykonana tak że daje światło już rozmyte. Robiłem sporo eksperymentów i modyfikacji, aktualnie uzyskałem ostrą linię odcięcia. Bez problemu jest również do uzyskania efekt który można zaobserwować w nowszych lampach czyli patrząc z naprzeciwka na granicy światła i cienia wyraźnie mieni się na niebiesko-fioletowa barwa mimo że palniki są fabryczne 4300K. Edytowane 19 Czerwca 2013 przez GRZECHHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #28 Napisano 19 Czerwca 2013 panowie, a powie ktoś, czy żeby wyjąć te odbłyśniki trzeba rozklejać lampę, czy po wyjęciu reflektora od tyłu wyjdzie? mówię o ori ksenonie w b5fl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #29 Napisano 19 Czerwca 2013 panowie, a powie ktoś, czy żeby wyjąć te odbłyśniki trzeba rozklejać lampę, czy po wyjęciu reflektora od tyłu wyjdzie? mówię o ori ksenonie w b5fl. Nie trzeba rozklejać. Odkręcasz pokrywę od soczewki (3 śrubki) i samą soczewkę (3 śrubki). Odpinasz wtyczki. Soczewka będzie trzymała się na takim trzpieniu zakończonym kulką wchodzi ona w biały uchwyt, który jest przykręcony do obudowy lampy. Ja wyciągałem to jak jeszcze było zimno i podgrzewałem ten element farelką przed wyjęciem żeby nie połamać go, ale myślę że teraz nie ma sensu tego robić. Trzpień jest metalowy (żółty). Dodam fotki żeby było łatwiej się połapać co i jak. michal_tmi, czy ty po wymianie miałeś efekt jak w nowych autach? Czy też może światła wprawdzie mocniejsze, ale dalej takie mdłe? Na pewno wiesz o co mi chodzi, w nowych autach ksenony są zupełnie inne niż w starych audicach i passatach. U mnie po wymianie poprawiła się ilość światła, dokładnie jak na filmie do którego kolega wrzucił link. Ale moje palniki na początku święcą ładnie na biało a po chwili mają fioletową poświatę czyli są już mocno wypalone. Możliwe, że są jeszcze oryginalne od 2003 roku? Istotna jest tutaj sama soczewka która fabrycznie jest wykonana tak że daje światło już rozmyte. Własnie jak patrzyłem na soczewkę to się zastanawiałem czy wszyscy mają ją taką mleczna czy tylko ja. Na dniach postaram się opisać i przedstawić rozwiązanie tego problemu. czekamy z niecierpliwością Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #30 Napisano 20 Czerwca 2013 Nie trzeba rozklejać. Odkręcasz pokrywę od soczewki (3 śrubki) i samą soczewkę (3 śrubki). Odpinasz wtyczki. Soczewka będzie trzymała się na takim trzpieniu zakończonym kulką wchodzi ona w biały uchwyt, który jest przykręcony do obudowy lampy. Ja wyciągałem to jak jeszcze było zimno i podgrzewałem ten element farelką przed wyjęciem żeby nie połamać go, ale myślę że teraz nie ma sensu tego robić. Trzpień jest metalowy (żółty). Dodam fotki żeby było łatwiej się połapać co i jak.[ATTACH=CONFIG]104413[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104414[/ATTACH] U mnie po wymianie poprawiła się ilość światła, dokładnie jak na filmie do którego kolega wrzucił link. Ale moje palniki na początku święcą ładnie na biało a po chwili mają fioletową poświatę czyli są już mocno wypalone. Możliwe, że są jeszcze oryginalne od 2003 roku? Własnie jak patrzyłem na soczewkę to się zastanawiałem czy wszyscy mają ją taką mleczna czy tylko ja. czekamy z niecierpliwością Soczewki sa przezroczyste.Jeżeli masz je mleczne to sa po prostu zasyfione i trzeba je wyczyscic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #31 Napisano 2 Lipca 2013 Nie trzeba rozklejać. Odkręcasz pokrywę od soczewki (3 śrubki) i samą soczewkę (3 śrubki). Odpinasz wtyczki. Soczewka będzie trzymała się na takim trzpieniu zakończonym kulką wchodzi ona w biały uchwyt, który jest przykręcony do obudowy lampy. W weekend probowalem wyciagnac te soczewki i nie dalem rady. Ciagnalem z calej sily, a i tak mi ten trzpien nie chcial wyjsc. Soczewki sa przezroczyste.Jeżeli masz je mleczne to sa po prostu zasyfione i trzeba je wyczyscic. To nie jest kwestia brudu, one sa po prostu takie jakby zmetniale. Pytanie czy byly takie od samego poczatku, czy zrobily sie takie z czasem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #32 Napisano 3 Lipca 2013 W weekend probowalem wyciagnac te soczewki i nie dalem rady.Ciagnalem z calej sily, a i tak mi ten trzpien nie chcial wyjsc. Spróbuj podgrzać jakąś suszarką albo farelką uchwyt zrobi się bardziej plastyczny i powinno wyskoczyć. Trzpień siedzi tam mocno i trzeba to porządnie ciągnąć żeby wyskoczyło. Jeśli nie będziesz tego skręcał w żadną stronę tylko ciągnął do tyłu to nie powinno sie nic połamać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #33 Napisano 3 Lipca 2013 (edytowane) Soczewki owszem warto wyczyścić ale krystalicznie przejrzyste się nie staną gdyż fabrycznie ich powierzchnia została zniekształcona. Są to soczewki szklane więc nie ma tu mowy o jakimś ich zużywaniu czy wypalaniu, jedynie może się na nich osadzić trochę pyłu z uwagi iż lampa nie jest w pełni hermetyczna. W załącznikach porównanie oryginalnej soczewki 3" wyciągniętej z lampy bi-xenon Hella do soczewki 3" krystalicznie przejrzystej - tzw. clear lens. Soczewki tego typu stosuje część producentów japońskich samochodów wyższego segmentu. Co daje wymiana soczewki w lampie Hella postaram się pokazać niebawem. update: Znalazłem takie foty z testów jakie robiłem w lutym, co prawda jest to zestawienie Hella 3,0" do Clear Lens 2,5" ale przy 3" będzie podobnie. [Na tych zdjęciach świeci tylko jeden projektor, warto zwrócić uwagę na szerokość oświetlonej powierzchni] Edytowane 3 Lipca 2013 przez GRZECHHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #34 Napisano 29 Lipca 2013 Soczewki tego typu stosuje część producentów japońskich samochodów wyższego segmentu. Kolego uchylisz rąbka tajemnicy w jakich konkretnie autach jest to stosowane? W reflektorach ksenonowych czy halogenowe z soczewką również? Orientujesz się może ile za takie cudo ktoś może wołać? Masz może jakieś dojście do takich soczewek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #35 Napisano 29 Lipca 2013 Na początek proponuje przeczytać obszerne opracowanie kolegi John'a: http://forum.vw-passat.pl/threads/60702-Montaz-instalacji-Ksenon-Bi-ksenon-w-Passacie-B4-by-John-) ps. U nie od kilku dni w lampach zagościły soczewki typu clear lens i trzeba przyznać że bardzo cieszą oko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #36 Napisano 29 Lipca 2013 zagościły soczewki typu clear lens a możesz powiedzieć skąd zakupione ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #37 Napisano 22 Sierpnia 2013 Soczewki 3" typu clear lens repliki oryginałów można kupić tutaj: http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?products_id=136 Mi udało się zdobyć oryginalne ZKW pokazane na zdjęciach wyżej, jeżeli ktoś zainteresowany to pisać na PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Szymon2108 Zgłoś #38 Napisano 14 Września 2013 Witam Jestem nowy więc chciałbym się podpiąć pod wątek lamp ksenonowych. Ostatnio wieczorem zauważyłem, że jedna lampa świeci na różowo więc jak wszyscy pewnie powiecie kończy się żarówka. Tak też pomyślałem. Kupiłem w sklepie Volkswagena 2 równe żarówki założyłem a tu lampa dalej świeci na różowo. Zamieniłem przetwornice miejscami dalej róż. Przeczyściłem takim preparatem Contact wtyczkę która doprowadza napięcie do reflektora i dalej nic to nie pomaga. Czy macie jakiś pomysł co się stało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #39 Napisano 23 Stycznia 2014 Witam,postanowilem zapytac,bo mowa jest o kesnonie w b5fl,a jak sprawa wyglada w b5? chodzi mi o dostanie sie do soczewki,odbłysnika. Nie dziala mi dodatkowo regulacja ta w lampach moze by dalo to sie naprawic.pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Black Pearl Zgłoś #40 Napisano 6 Lutego 2014 Nie wiedziałem gdzie zadać to pytanie, więc podepnę się tutaj. Chciałbym zamontować oryginalne lampy ksenon do passata fl. Moje pytanie jest takie, co potrzebuję? Wybieram się na szrot i może się ktoś orientuje co potrzebuję do tego zestawu i gdzie to szukać (kable, przetwornice itp.). Czy moja instalacja będzie pasowała plug&play. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach