Skocz do zawartości
sYlAr

Wymiana palników ORG. XENON B5 FL - jak??

Rekomendowane odpowiedzi

czy już pozdjęciu zderzaka wymiana jest na tyle łatwa, że można te żarniki włożyć nie zarysowując ich i nie ustawiając krzywo? Wiem, że przy wymianie zwykłych żarówek w niektórych autach można taką żarówkę włożyć na niemalże milion sposobów, bo żarówki można obracać i przekrzywiać w oprawce. Czy tutaj jest tak samo?

 

Ściągasz zderzak i odkręcasz lampę. Później odkręcasz 3 śrubki z dużego dekielka i go zdejmujesz. Przekręcasz wtyczkę od przetwornicy i ją ściągasz. Przekręcasz zabezpieczenie żarnika i gotowe. Żarnik chyba montuje się w jednej pozycji więc nie powinno być problemu z jego założeniem. Zresztą jak już wszystko pościągasz to przyjrzyj się wszystkiemu dokładnie albo zrób zdjęcie jak umiejscowiony jest żarnik.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zy już pozdjęciu zderzaka wymiana jest na tyle łatwa, że można te żarniki włożyć nie zarysowując ich i nie ustawiając krzywo?

I tak musisz zdemontować lampę.

Przyznam, że w chwili obecnej moje światła to tragedia, praktycznie każde nowe auto jadące za mną, nawet ze zwykłymi światłami, sprawia że widzę przed sobą swój cień

Auto kupiłem w 2008 roku, obstawiam zatem, że caly czas mam w nim oryginalne żarniki z fabryki.

Powiem tak raczej nie oczekuj wielkiej poprawy bo pewnie masz zajechana odbłyśniki. Tutaj masz fotkę moich:

Zdjęcie0239.jpg

(oczywiście lewa strona stary, prawa zregenerowany)

Ja zregenerowałem odbłyśniki (a raczej kupiłem zregenerowane, wymieniłem a swoje odesłałem) wyczyściłem soczewkę i szybę od środka a z zewnątrz wypolerowałem reflektory. Żarników nie wymieniałem bo nie miałem kasy na oryginały. Efekt zupełnie inne światła. Wcześniej miałem tak, że nawet polonez jadący z tyłu oświetlał mi drogę przede mną, teraz praktycznie tylko nowe auta dają efekt cienia przede mną. Dlatego uważam, że sama wymiana żarników nie da spodziewanych efektów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie z reszta na youtube jest kilka filmików np

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podejmę próbę wymiany żarników, więc spróbuję przy okazji przyjrzeć się tym odbłyśnikom.

michal_tmi, gdzie kupiłeś te zregenerowane odbłyśniki, ile to kosztowało? A może ktoś wie ile kosztują nowe?

Edytowane przez viator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie kupiłeś te zregenerowane odbłyśniki, ile to kosztowało?

Koszt całkowity ok 90zł za sztukę.

Ja kupiłem na allegro (wpisz "passat odbłyśnik"). Najpierw zapłaciłem trochę więcej za sztukę ale swoje zużyte wysłałem wysyłką za pobraniem do sprzedawcy i odzyskałem kasę.

Nowych nie ma sensu szukać bo po pierwsze jeżeli w ogóle będą dostępne to na pewno będą bardzo drogie. A regeneracja jest robiona tą samą technologią co produkcja nowych więc nie ma co przepłacać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem palniki i choć zmiana nie jest spektakularna, to jestem zadowolony - jest dużo jaśniej niż było.

Zrobiłem troche zdjęć, w wolnej chwili postaram się wrzucić na forum.

Zainteresuje się jednak tematem odbłyśników.

michal_tmi, czy ty po wymianie miałeś efekt jak w nowych autach? Czy też może światła wprawdzie mocniejsze, ale dalej takie mdłe? Na pewno wiesz o co mi chodzi, w nowych autach ksenony są zupełnie inne niż w starych audicach i passatach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja odbłyśników, czyszczenie soczewek i polerowanie kloszy pomoże głównie na ilość światła niestety ale tego "mdłego" świecenia w dużej mierze nie poprawi...

 

Na dniach postaram się opisać i przedstawić rozwiązanie tego problemu. Istotna jest tutaj sama soczewka która fabrycznie jest wykonana tak że daje światło już rozmyte. Robiłem sporo eksperymentów i modyfikacji, aktualnie uzyskałem ostrą linię odcięcia. Bez problemu jest również do uzyskania efekt który można zaobserwować w nowszych lampach czyli patrząc z naprzeciwka na granicy światła i cienia wyraźnie mieni się na niebiesko-fioletowa barwa mimo że palniki są fabryczne 4300K.

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie, a powie ktoś, czy żeby wyjąć te odbłyśniki trzeba rozklejać lampę, czy po wyjęciu reflektora od tyłu wyjdzie? mówię o ori ksenonie w b5fl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie, a powie ktoś, czy żeby wyjąć te odbłyśniki trzeba rozklejać lampę, czy po wyjęciu reflektora od tyłu wyjdzie? mówię o ori ksenonie w b5fl.

Nie trzeba rozklejać. Odkręcasz pokrywę od soczewki (3 śrubki) i samą soczewkę (3 śrubki). Odpinasz wtyczki. Soczewka będzie trzymała się na takim trzpieniu zakończonym kulką wchodzi ona w biały uchwyt, który jest przykręcony do obudowy lampy.

Ja wyciągałem to jak jeszcze było zimno i podgrzewałem ten element farelką przed wyjęciem żeby nie połamać go, ale myślę że teraz nie ma sensu tego robić. Trzpień jest metalowy (żółty). Dodam fotki żeby było łatwiej się połapać co i jak.Zdjęcie0241.jpg

 

 

michal_tmi, czy ty po wymianie miałeś efekt jak w nowych autach? Czy też może światła wprawdzie mocniejsze, ale dalej takie mdłe? Na pewno wiesz o co mi chodzi, w nowych autach ksenony są zupełnie inne niż w starych audicach i passatach.

U mnie po wymianie poprawiła się ilość światła, dokładnie jak na filmie do którego kolega wrzucił link. Ale moje palniki na początku święcą ładnie na biało a po chwili mają fioletową poświatę czyli są już mocno wypalone.

Możliwe, że są jeszcze oryginalne od 2003 roku?

 

Istotna jest tutaj sama soczewka która fabrycznie jest wykonana tak że daje światło już rozmyte.

Własnie jak patrzyłem na soczewkę to się zastanawiałem czy wszyscy mają ją taką mleczna czy tylko ja.

 

Na dniach postaram się opisać i przedstawić rozwiązanie tego problemu.

czekamy z niecierpliwością

Zdjęcie0246.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie trzeba rozklejać. Odkręcasz pokrywę od soczewki (3 śrubki) i samą soczewkę (3 śrubki). Odpinasz wtyczki. Soczewka będzie trzymała się na takim trzpieniu zakończonym kulką wchodzi ona w biały uchwyt, który jest przykręcony do obudowy lampy.

Ja wyciągałem to jak jeszcze było zimno i podgrzewałem ten element farelką przed wyjęciem żeby nie połamać go, ale myślę że teraz nie ma sensu tego robić. Trzpień jest metalowy (żółty). Dodam fotki żeby było łatwiej się połapać co i jak.[ATTACH=CONFIG]104413[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104414[/ATTACH]

 

 

 

U mnie po wymianie poprawiła się ilość światła, dokładnie jak na filmie do którego kolega wrzucił link. Ale moje palniki na początku święcą ładnie na biało a po chwili mają fioletową poświatę czyli są już mocno wypalone.

Możliwe, że są jeszcze oryginalne od 2003 roku?

 

 

Własnie jak patrzyłem na soczewkę to się zastanawiałem czy wszyscy mają ją taką mleczna czy tylko ja.

 

 

czekamy z niecierpliwością

 

Soczewki sa przezroczyste.Jeżeli masz je mleczne to sa po prostu zasyfione i trzeba je wyczyscic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie trzeba rozklejać. Odkręcasz pokrywę od soczewki (3 śrubki) i samą soczewkę (3 śrubki). Odpinasz wtyczki. Soczewka będzie trzymała się na takim trzpieniu zakończonym kulką wchodzi ona w biały uchwyt, który jest przykręcony do obudowy lampy.

 

W weekend probowalem wyciagnac te soczewki i nie dalem rady.

Ciagnalem z calej sily, a i tak mi ten trzpien nie chcial wyjsc.

 

Soczewki sa przezroczyste.Jeżeli masz je mleczne to sa po prostu zasyfione i trzeba je wyczyscic.

 

To nie jest kwestia brudu, one sa po prostu takie jakby zmetniale.

Pytanie czy byly takie od samego poczatku, czy zrobily sie takie z czasem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W weekend probowalem wyciagnac te soczewki i nie dalem rady.

Ciagnalem z calej sily, a i tak mi ten trzpien nie chcial wyjsc.

Spróbuj podgrzać jakąś suszarką albo farelką uchwyt zrobi się bardziej plastyczny i powinno wyskoczyć. Trzpień siedzi tam mocno i trzeba to porządnie ciągnąć żeby wyskoczyło. Jeśli nie będziesz tego skręcał w żadną stronę tylko ciągnął do tyłu to nie powinno sie nic połamać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Soczewki owszem warto wyczyścić ale krystalicznie przejrzyste się nie staną gdyż fabrycznie ich powierzchnia została zniekształcona.

Są to soczewki szklane więc nie ma tu mowy o jakimś ich zużywaniu czy wypalaniu, jedynie może się na nich osadzić trochę pyłu z uwagi iż lampa nie jest w pełni hermetyczna.

 

W załącznikach porównanie oryginalnej soczewki 3" wyciągniętej z lampy bi-xenon Hella do soczewki 3" krystalicznie przejrzystej - tzw. clear lens. Soczewki tego typu stosuje część producentów japońskich samochodów wyższego segmentu.

 

Co daje wymiana soczewki w lampie Hella postaram się pokazać niebawem.

 

update:

Znalazłem takie foty z testów jakie robiłem w lutym, co prawda jest to zestawienie Hella 3,0" do Clear Lens 2,5" ale przy 3" będzie podobnie. [Na tych zdjęciach świeci tylko jeden projektor, warto zwrócić uwagę na szerokość oświetlonej powierzchni]

3in_crystal_lens_00.JPG

3in_lens.JPG

3in_crystal_lens_01.JPG

3in_Hella_oem_00.JPG

3in_Hella_oem_01.JPG

socz3_3.0_hella.jpg

socz3_2.5_E30.jpg

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Soczewki tego typu stosuje część producentów japońskich samochodów wyższego segmentu.

Kolego uchylisz rąbka tajemnicy w jakich konkretnie autach jest to stosowane? W reflektorach ksenonowych czy halogenowe z soczewką również? Orientujesz się może ile za takie cudo ktoś może wołać? Masz może jakieś dojście do takich soczewek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek proponuje przeczytać obszerne opracowanie kolegi John'a:

http://forum.vw-passat.pl/threads/60702-Montaz-instalacji-Ksenon-Bi-ksenon-w-Passacie-B4-by-John-)

 

ps. U nie od kilku dni w lampach zagościły soczewki typu clear lens i trzeba przyznać że bardzo cieszą oko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zagościły soczewki typu clear lens

 

a możesz powiedzieć skąd zakupione ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Soczewki 3" typu clear lens repliki oryginałów można kupić tutaj:

http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?products_id=136

 

Mi udało się zdobyć oryginalne ZKW pokazane na zdjęciach wyżej, jeżeli ktoś zainteresowany to pisać na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Szymon2108

Witam

Jestem nowy więc chciałbym się podpiąć pod wątek lamp ksenonowych.

Ostatnio wieczorem zauważyłem, że jedna lampa świeci na różowo więc jak wszyscy pewnie powiecie kończy się żarówka. Tak też pomyślałem. Kupiłem w sklepie Volkswagena 2 równe żarówki założyłem a tu lampa dalej świeci na różowo. Zamieniłem przetwornice miejscami dalej róż. Przeczyściłem takim preparatem Contact wtyczkę która doprowadza napięcie do reflektora i dalej nic to nie pomaga. Czy macie jakiś pomysł co się stało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,postanowilem zapytac,bo mowa jest o kesnonie w b5fl,a jak sprawa wyglada w b5? chodzi mi o dostanie sie do soczewki,odbłysnika.

Nie dziala mi dodatkowo regulacja ta w lampach moze by dalo to sie naprawic.pozd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem gdzie zadać to pytanie, więc podepnę się tutaj. Chciałbym zamontować oryginalne lampy ksenon do passata fl.

Moje pytanie jest takie, co potrzebuję? Wybieram się na szrot i może się ktoś orientuje co potrzebuję do tego zestawu i gdzie to szukać (kable, przetwornice itp.). Czy moja instalacja będzie pasowała plug&play.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności