zima18 Zgłoś #321 Napisano 24 Lutego 2009 po nitce do kłębka. Zdejmowałeś osłonę klapy tą od wewnątrz ? Tam wszystko w porządku? Może rurka od spryskiwacza jest gdzieś urwana i leje po zamku. To tylko moje domysły, musisz sprawdzić wszystkie wiązki. A komp żadnych błędów nie pokazuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik98 Zgłoś #322 Napisano 24 Lutego 2009 kolego pisałem wcześniej że to sedan więć nie ma spryskiwaczy nie ma błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #323 Napisano 25 Lutego 2009 Może przekodowanie licznika na Europę pomoże? Kodowanie XX1XX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #324 Napisano 25 Lutego 2009 kolego pisałem wcześniej że to sedan więć nie ma spryskiwaczy nie ma błędów no fakt, wybacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cartball Zgłoś #325 Napisano 2 Marca 2009 Witam serdecznie Pytanko. Licznik wskazuje przebieg w milach, da się to jakoś zmienić na kilometry. Co trzeba by zrobić , wymiana całego licznika czy może przeprogramowanie owego jeśli to tylko możliwe. Druga sprawa jest taka że jak kończę jazdę to wskazówki obrotomierz, poziomu paliwa oraz temperatura silnika pozostają w tym samym miejscu co pad czas wyłączania silnika, nie opadają. Ponadto zegarek się zeruje z każdym odpaleniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik98 Zgłoś #326 Napisano 4 Marca 2009 Witam serdecznie Pytanko. Licznik wskazuje przebieg w milach, da się to jakoś zmienić na kilometry. Co trzeba by zrobić , wymiana całego licznika czy może przeprogramowanie owego jeśli to tylko możliwe. Druga sprawa jest taka że jak kończę jazdę to wskazówki obrotomierz, poziomu paliwa oraz temperatura silnika pozostają w tym samym miejscu co pad czas wyłączania silnika, nie opadają. Ponadto zegarek się zeruje z każdym odpaleniem. kodowanie licznika zmień na xx1xx bo pewnie masz inna cyfrę na tym miejscu zmienisz to za pomocą vaga i po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cartball Zgłoś #327 Napisano 5 Marca 2009 Sposób zmiany mil na km znalazłem już na forum. W tej chwili czekam na kabel i zabieram sie do roboty. Druga sprawa jest taka że jak kończę jazdę to wskazówki obrotomierz, poziomu paliwa oraz temperatura silnika pozostają w tym samym miejscu co pad czas wyłączania silnika, nie opadają. Ponadto zegarek się zeruje z każdym odpaleniem.Z tym resetem zegarów wyszukałem na forum że jedną z przyczyn może być bezpiecznik, tylko który? Mógłbym prosić o wskazanie właściwego. Znalazłem opis bezpieczników w B5 ale za groma nie mam pojęcie. Skrzynka bezpieczników: Rozmieszczenie: Kolor oznacza wartość prądu (A) Passat B5 3B --------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1 -- 5 -- Podgrzewane spryskiwacze 2 -- 5 -- Kierunkowskazy 3 -- 5 -- Oświetlenie schowka, urządzenie klimatyzacyjne, dźwignia wyboru biegu 4 -- 5 -- Oświetlenie numeru rejestracyjnego 5 -- 5 -- Zespół wskaźników, ogrzewanie siedzenia, urządzenie klimatyzacjne 6 -- 5 -- Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększających komfort 7 -- 10 -- Urządzenie przeciwbolujące ABS 8 -- 5 -- Automatyczna regulacja zasięgu świateł ksenonowych, telefon 9 - - 10 -- 5 -- Zmieniacz CD 11 -- 5 -- Urządzenie do regulacji prędkości w samochodzie z automatyczną skrzynką przekładniową 12-- 10 -- Zasilanie napięciem układu samodiagnozy 13 -- 10 -- Światła hamowania 14 -- 10 -- Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększąjących komfort: regulacja lusterka, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi 15 -- 10 -- Zespół wskaźników, automatyczna skrzynka przekładniowa 16 -- 5 - 17 -- 10 -- Nawigacja 18 -- 10 -- Światło drogowe prawe 19 -- 10 -- Światło drogowe lewe 20 -- 10 -- Światło mijania prawe, regulacja zasięgu świateł 21 -- 10 -- Światło mijania lewe, regulacja zasięgu świateł 22 -- 5 -- Światło tylne i pozycyjne prawe 23 -- 5 -- Światło tylne i pozycyjne lewe 24 -- 25 -- Wycieraczka, pompka spryskiwaczy 25 -- 30 -- Dmuchawa świerzego powietrza, układ obiegu powietrza, urządzenie klimatyzacyjne 26 -- 30 -- Ogrzewanie szyby tylnej i lusterka 27 -- 15 -- Wycieraczka szyby tylnej 28 -- 15 -- Pompa paliwa 29 -- 20 -- Sterowanie silnikiem 30 -- 20 -- Dach rozsuwany 31 -- 15 -- Światło cofania, urządzeni edo regulacji prędkości w samochodziez mechaniczną skrzynką przekładniową, automatyczna skrzynka przekładniowa 32 -- 20 -- Sterowanie silnikiem 33 -- 15 -- Zapalniczka 34 -- 15 -- Sterowanie silnikiem, wtryskiwacze 35 -- 30 -- Gniazdo wtykowe wyposażenia elektrycznego przyczepy 36 -- 15 -- Reflektory przeciwmgłowe i światła przeciwmgłowe tylne 37 -- 20 -- Telefon, radioodbiornik 38 -- 15 -- Sterownik urządzeń eletrycznych zwiększających komfort:regulacja lusterka, zdalne odblokowywanie pokrywy wlewu paliwa, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi 39 -- 15 -- Światła awaryjne 40 -- 25 -- Sygnał dźwiękowy 41 - - 42 - - 43 - - 44 -- 30 -- Ogrzewanie siedzenia Passat B5 3B6 -------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1 -- 5 -- Podgrzewane spryskiwacze 2 -- 10 -- Kierunkowskazy 3 -- 5 -- Oświetlenie schowka, urządzenie klimatyzacyjne, dźwignia wyboru biegu 4 -- 5 -- Oświetlenie numeru rejestracyjnego 5 -- 5 -- Zespół wskaźników, ogrzewanie siedzenia, urządzenie klimatyzacjne kierownica wielofunkcyjna 6 -- 5 -- Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększających komfort 7 -- 10 -- Urządznie przeciwblokujące ABS 8 -- 5 -- Automatyczna regulacja zasięgu świateł ksenonowych, telefon, Navi TELEMATIK 9 -- 5 -- Do IV 2002:ogrzewanie lusterka, pamięć regulacji siedzenia, Od V 2002:czujnik parkowania 10 -- 5 -- Zmieniacz CD, system navi TELEMATIK, kierownica wielofunkcyjna 11 -- 5 -- Do IV 2002:urządzenie do regulacji prędkości(Tempomat) w samochodach z automatyczną skrzynką przekładniową Od V 2002:pamieć regulacji siedzenia 12 -- 10 -- Zasialnie napięciem układu samodiagnozy 13 -- 10 -- Światła hamowania 14 -- 10 -- Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększających komfort 15 -- 10 -- Zespół wskaźników, automatyczna skrzynka przekładniowa, Navi, pamięć regulacji siedzenia 16 -- 5 -- Urządzenie przeciwblokujące ABS 17 -- 10 -- Navi, sygnalizacja alarmowa w taksówce 18 -- 10 -- Światło drogowe prawe 19 -- 10 -- Światło drogowe lewe 20 -- 10/15 -- Światło mijania prawe, regulacja zasięgu świateł 21 -- 10/15 -- Światła mijania lewe, regulacja zasięgu świateł 22 -- 5 -- Światło pozycyjne prawe 23 -- 5 -- Światło pozycyjne lewe 24 -- 25 -- Wycieraczka 25 -- 30 -- Dmuchawa świeżego powietrza. układ obiegu powietrza, urządzenie klimatyzacyjne 26 -- 30 -- Ogrzewanie szyby tylnej i lusterka 27 -- 20/15 -- Wycieraczka szyby tylnej 28 -- 15/20 -- Pompa paliwa 29 -- 20 -- Sterowanie silnikiem 30 -- 20 -- Dach rozsuwany 31 -- 15 -- Światło cofania, urządzenie do regulacji prędkości, automatyczna skrzynka przekładniowa 32 -- 20 -- Sterowanie silnikiem 33 -- 15 -- Zapalniczka 34 -- 15 -- Sterowanie silnikiem, wtryskiwacze 35 -- 30 -- Gniazdo wtykowe, podłaczenia instalacji przyczepy 36 -- 15 -- Reflektory przeciwmgłowe i światła przeciwmgłowe tylne 37 -- 20 -- Telefon, radioodbiornik 38 -- 15 -- Sterownik urządzeń eletrycznych zwiększających komfort:regulacja lusterka, zdalne odblokowywanie pokrywy wlewu paliwa, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi 39 -- 15 -- Światła awaryjne 40 -- 25 -- Sygnał dźwiękowy 41 -- 25 --ABS z ESP 42 -- 25 -- ABS z ESP 43 -- 15 -- Recyrkulacja spalin 44 -- 30 -- Ogrzewanie siedzenia ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Płyta przekaźników: Rozmieszczenie rys. A) Passat B5 3B ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- I-- Przekaźnik sygnału akustycznego II-- Przekaźnik odciążający styku "X" III--Przekaźnik częstotliwości pracy wycieraczki IV-- Przekaźnik pompy paliwa lub przekaźnik świec żarowych V-- Miejsce wolne VI-- Miejsce wolne A-- Bezpiecznik gniazdka I w bagażniku B-- Bezpiecznik gniazdka II w bagażniku Passat B5 3B6 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- I-- Przekaźnik dwutonowego sygnału akustycznego II-- Przekaźnik odciążający styku "X" III--Miejsce wolne IV-- Przekaźnik pompy paliwa lub przekaźnik świec żarowych V-- Przekaźnik częstotliwości pracy wycieraczki Przekaźnik wycieraczki i czujników deszczu VI--Przekaźnik pracy wycieraczki Przekaźnik wycieraczki i czujników deszczu A-- Bezpiecznik gniazda I w bagażniku, 20A B-- Bezpiecznik gniazda II w bagażniku, 20A Passat B5 3B ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy (urządzenie klimatyzacyjne) 2-- Przekaźnik zdalnego odblokowywania pokrywy tylnej 3-- Przekaźnik sprzęgła elektromagnetycznego(urządzenie klimatyzacyjne) 4-- Sterownik urządzenia klimatyzacyjnego 5-- Przekaźnik dodatkowej pompy oleju napędowego 6-- Przekaźnik oświetlenia dźwigni wybory biegów lub sterownik sygnalizacji alarmowej II taksówki 7-- Przekaźnik wycieraczek reflektorów 8-- Przekaźnik świec żarowych 9-- Miejsce wolne 10--Przekaźnik reflektorów przecimgłowych 11--Przekaźnik przełączający głośnika na radioodbiornik lub telefon 12--Przekaźnik blokujący rozrusznik 13--Przekaźnik blokady rozruchu i światła cofania lub przekaźnik blokady rozruchu albo przekaźńik blokujący rozrusznika (wyłącznik pedału sprzęgła) Passat B5 3B6 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy (urządzenie klimatyzacyjne) 2-- Przekaźńik dachu z ogniwami słonecznymi 3-- Przekaźnik sprzęgła elektromagnetycznego(urządzenie klimatyzacyjne) 4-- Od V 2002:przekaźnik układu zabezpieczenia przed kradzieżą, przekaźnik wyłączania świateł do jazdy codziennej 5-- Do IV 2002:Przekażnik wyłąączania świateł do jazdy codziennej Od V 2002:Przekażnik świateł drogowych 6-- Do IV 2002:przekaźnik oświetlenia dzwigni wyboru biegu 7-- Przekaźnik reflektorów przeciwmgłowych 8-- Przekaźnik wielofunkcyjny koła kierownicy 9-- Przekaźnik wielofunkcyjny koła kierownicy 10--Przekaźnik dodatkowej pompy oleju napędowego Przekaźńik wspomagania układu hamulcowego 11--Miejsce wolne 12--Do IV 2002:Przekaźnik blokujący rozrusznik 13--Przekaźnik blokady rozruchu i światła cofania lub przekaźnik blokady rozruchu albo przekaźńik blokujący rozrusznika (wyłącznik pedału sprzęgła) Rozmieszczenie rys. B) Passat B5 3B ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1-- Miejsce wolne 2-- Przekaźnik ABS/EDS i ESC 3-- Przekaźnik ABS/EDS i ESC 4-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy 300W, 1. stopień 5-- Przekaźnik dodatkowej pracy wentylatora chłodnicy 6-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy 300W, 2. stopień A-- Bezpiecznik wentylatora chłodnicy, 5A B-- Bezpiecznik wentylatora chłodnicy, 30A C-- Bezpiecznik pompy hydraulicznej 50A Passat B5 3B6 --------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1-- Miejsce wolne 2-- Miejsce wolne 3-- Do IV 2002:przekaźnik I ABS i ESP Od V 2002:Przekaźnik wentylatora chłodnicy całkowite obciążenie 80W 4-- Do IV 2002:przekażnik II ABS i ESP 5-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy, 1. stopień 6-- Przekaźnik dodatkowej pracy wentylatora chłodnicy 8-- Od V 2002:przekaźnik ABS i ESP 9-- Przekaźnik wentylatora chłodnicy, całkowite obciążenie -- Bezpiecznik wentylatora chłodnicy, 5A -- Bezpiecznik wentylatora chłodnicy, 30A -- Bezpiecznik wentylatora chłodnicy, 40A -- Bezpiecznik wentylatora chłodnicy, 60A -- Bezpiecznik pompy hydraulicznej ABS, 50A (nie w samochodach z ESP) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #328 Napisano 5 Marca 2009 Z tym resetem zegarów to możesz mieć już na wyczerpaniu akumulator. Ja tak miałem auto jeszcze paliło ale podczas rozruchu pobierało za dużo prądu i zegary się resetowały. Może jeszcze kostka od stacyjki - sprawdź. Druga sprawa z tymi wskazówkami, może ktoś cofał przebieg nieumiejętnie i coś poknocił z epromem. Może VAG Ci prawde powie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #329 Napisano 5 Marca 2009 Z tym resetem zegarów wyszukałem na forum że jedną z przyczyn może być bezpiecznik, tylko który? Mógłbym prosić o wskazanie właściwego. Znalazłem opis bezpieczników w B5 ale za groma nie mam pojęcie. Nie jestem pewien, ale sprawdź ten: 15 -- 10 -- Zespół wskaźników, automatyczna skrzynka przekładniowa. Jeżeli to nie będzie ten, to kontrolka w łapę i sprawdź wszystkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cartball Zgłoś #330 Napisano 5 Marca 2009 Jeśli chodzi o cofanie licznika to nie mam pojęcia czy był cofany. Autko jest z 2000r i najprawdopodobniej miał przekładkę bo chyba to anglik był (wnioskuje po milach na zegarach). Muszę jeszcze sprawdzić czy trzyma ustawienia zegara, jak po jakimś czasie włączy się tylko zapłon bez uruchamiania silnika. Jak będzie wszystko ok to pewnie może być wina aku, który też będę musiał wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #331 Napisano 10 Marca 2009 powracając do legendarnej tematyki montażu licznika z CAN do auta bez CAN (tutaj licznik od A3) pare ciekawych wypowiedzi na jednym z forum Zacznę od plusów:1. pełny fis pokazujący navi lub radio, które drzwi otwarte (bez względu na moduł komfortu lub jego nawet brak), dający możliwość pokazać które żarówki są spalone, dający informację o teoretycznym zasięgu 2. ważne - wyświetla informację airbag ze sterowników sprzed 2000roku 3. sygnał spalania nie idzie po CAN 4. sygnał z drzwi - analogowy Minusy: 1. miałem problem z odczytem pinu immo 2. trzeba wykonać samodzielnie przejściówkę - opis i fotki później 3. jeśli ktoś nie ma CAN - potrzebny CANadapter żeby był sygnał obrotomierza 4. trzeba nietypowa obudowę zegarów - podam potem model oraz ... w końcu zabrałem się za przekładkę zegarów, dla przypomnienia stare immo II bez can, nowe immo III srebrne ringi oczywiście z can, w przypadku poduchy odpada podpięcie się pod kontrolkę klocków ponieważ po przekręceniu kluczyka sterownik poduchy uzbraja się i zanim poda masę na kontrolkę minie jakieś 2-3 sekundy licznik uznaje to za przerwę w obwodzie nie gasi kontrolki i wywala komunikat o klockach na fisie. Rozwiązałem to w prosty i skuteczny sposób: wyłączyłem poduchę vagiem, kontrolkę zasiliłem na stałe oczywiście przez rezystor i na katodę diody podałem pin 6 niebieskiej wtyczki, po podaniu masy przez sterownik różnica potencjałów na diodzie wynosi 0 i kontrolka gaśnie. Wszystko działa poprawnie i niema żadnych błędów. Licznik pokazuje spalanie na postoju w l/h i kontrolką sygnalizuje otwarcie drzwi na czym mi zależało, przy okazji uaktywniłem rkm i zamontowałem tempomat. Teraz pora na ESP szkoda tylko ze jest ABS 20 ale da się zrobić i powoli kompletuje części. i jeszcze jedna dosyć istotna informacja która obala pewien mit... ja po tym zmieniłem zdanie na temat teorii że CAN jest w autach produkowanych w drugiej połowie 99 ...Wyjęcie licznika na włączonym silniku sprawdzi czy działa CAN (bo nie zgaśnie silnik a więc odpada problem immo). Po drugi e- w niektórych autach są wsadzone jeszcze liczniki bez CAN pomimo że CAN jest :bigok: - przykładem bedzie auto xxx czy nawet i xxx,.... a w takim przypadku sprawdzić VAGiem to sobie możesz nie powiem co - bo w VAG 19 nie będzie działała jak zegary wsadzone bez CANa Linki do postów Link 1 Link 2 (ponad 30stron!) P.S. Mam nadzieje że autorzy nie będą miały nic przeciwko! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danuch72 Zgłoś #332 Napisano 20 Marca 2009 a tak troszku z innej beczki. jak zdemontowac wskażówki licznika te od predk. i obro. by ich nie uszkodzić? chce wymienić tarcze , ale te wskazówki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WLK Zgłoś #333 Napisano 23 Marca 2009 DO MARECEK. Witam Czytalem Twoje posty chce tylko zapytac czy udalo sie uruchomic licznik z FIS-em ile CIe to kosztowalo mamony i czy masz kogos kto podpowie jak to zrobic... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
codi Zgłoś #334 Napisano 26 Marca 2009 Masz 3BG wiec mozesz przyjac moje wyliczenia http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21129 Pozdr CODI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lihu Zgłoś #335 Napisano 21 Maja 2009 szukam osoby która wymieni mi licznik na wersje z 1/2 FIS i dolozy manetke do sterowani oraz potrzebne wiazki przewodow - mam wersje bez komputera jesli ktos jest w stanie to zrobic to prosze o kontakt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #336 Napisano 21 Maja 2009 (edytowane) jak zdemontowac wskażówki licznika te od predk. i obro. by ich nie uszkodzić? Owiń nóż stołowy w jakiś materiał (żeby nie podrapać tarczek) i podłóż między tarczkę a wskazówkę i podważ. Zapamiętaj w jakiej pozycji były wskazówki żeby później założyć w te same miejsce. czy masz kogos kto podpowie jak to zrobic... Daj znać jak już wszystko będziesz miał to się dogadamy. Edytowane 21 Maja 2009 przez gbels Dopisanie tekstu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kurzyna Zgłoś #337 Napisano 2 Czerwca 2009 i jeszcze jedna dosyć istotna informacja która obala pewien mit... ja po tym zmieniłem zdanie na temat teorii że CAN jest w autach produkowanych w drugiej połowie 99 Cytat: ...Wyjęcie licznika na włączonym silniku sprawdzi czy działa CAN (bo nie zgaśnie silnik a więc odpada problem immo). Po drugi e- w niektórych autach są wsadzone jeszcze liczniki bez CAN pomimo że CAN jest :bigok: - przykładem bedzie auto xxx czy nawet i xxx, .... a w takim przypadku sprawdzić VAGiem to sobie możesz nie powiem co - bo w VAG 19 nie będzie działała jak zegary wsadzone bez CANa No Dobrze ale Panowie w takim razie jeżeli to jest prawda to powiedzcie mi , czy nie ma sposobu na to aby sprawdzić czy jest CAN w fizyczny sposób np : są jakieś kabelki , jest jakaś wiązka przewodów w miejscu z łatwym dostępem ??, co by nie ściągać pół tapicerki itp PS to oje pierwsze posty więc nie wiem jak się cytuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #338 Napisano 7 Czerwca 2009 witam wszystkich ja chciałem zapytać czy oprócz zegara i oczywiście manetek coś trzeba dokupić bo mi znajomy mówił że chyba trzeba jeszcze jakiegoś kompa dokupić żeby tym wszystkim sterował ja chciałbym u siebie założyć 1/2fis tylko teraz pytanie jak to wyjdzie finansowo gdyby okazało sie że trzeba jeszcze jakiś komp dokupić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lamaz Zgłoś #339 Napisano 7 Czerwca 2009 Nie potrzeba żadnego komputera wymieniać, pocztaj sobie post z wymianą licznika do 3BG, bo to jest temat 3b Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomazino Zgłoś #340 Napisano 23 Czerwca 2009 A czy w Passacie B6 z 2006 roku bez komputera (jest tylko trip, temperatura, całkowity przebieg i godzina) da się zrobićaby pokazywał średnie sppalanie, ile na 100km spalił itd. Czy też wystarczy tylko manetkę zmienić lub zdjąć zaślepkę i dołączyć jakiś przełącznik. Ile kosztuje taka zabawka i kto to może zrobić? Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach